روايات

رواية طفلة الرعد الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الجزء السابع عشر

رواية طفلة الرعد البارت السابع عشر

رواية طفلة الرعد
رواية طفلة الرعد

رواية طفلة الرعد الحلقة السابعة عشر

الفصل / السابع عشر
الحراس طلعو بسرعه لما لقوا صوت الاشتباك الي بينهم
رعد بزعيق.. كنتو فين ي شوية **** وسايبينو يته’جم علي مراتي وانتو سامعين صوتها
الحراس.. حضرتك احنا كنا بنتغدا ف مسمعناش صوتها لاننا كنا ف الاوضة المخصوصة لينا
رعد بغضب.. شوية تيران عموما مخصوم منكم علي الاستهتار بتعاكم ده وتاخدو الو’سخ ده ترموه في المخزن لحد ما افضالو
الحارس باحترام.. امرك ي يابيه
اخدو صبري وكان سا’يح في د’مو من كتر الضر’ب الي ضر’بهوله رعد
ملك كانت بتترعش وحاضنه نفسها وخايفة
رعد شاف حالتها اتنهد بحزن وراح عندها وضمها ليه بقوة
_ اهدي ي قلبي متخفيش مفيش حاجة هتحصلك تاني طول منا موجود
ملك برعشة.. ك كان عايز ي ومكملتش جملتها واغمي عليها
رعد اتخض عليها وشالها ونايمها علي السرير وطلب الدكتورة
رعد بقلق.. ها ي دكتورة مالها
الدكتورة بهدوء.. المدام كويسة بس حصلها اغماء من كتر الخوف واعصابها تعبانة ارجو الاهتمام بيها وبلاش حاجة تأثر علي نفسيتها
رعد بهدوء.. تمام متشكر جدا خد رعد الدكتورا ووصلها وطلع تاني ل ملك
ملك كانت فاقت
رعد بحب قرب منها وباس راسها: ينفع القمر بتاعي ده يتعب كده
ملك بدموع.. انا انا خوفت عشان هو قرب مني وكان بيقولي كلام مش كويس
رعد بغضب مكتوم.. خلاص ي ملك معلش ي روحي اهدي ونا وديني لاطلع روحه في ايدي
ملك بخوف.. خلاص ي رعد ونبي انا عايزة نعيش كويس بدون مشاكل او اي حاجة
رعد بتعب.. حاضر ي حبيبتي بس ده قدر ي قلبي ف ان شاء الله ربنا يبعد عننا المشاكل
ملك بهدوء… يلا عشان ننزل نتغدا
رعد.. حاضر ي حبيبتي هاخد دش ونتغدا مع بعض ونتي قومي البسي وغيري البورنص عشان متخديش برد
ملك بحب.. حاضر وفعلا ملك قامت ولبست بيجامة بامبي واستنت رعد خرج ولبس هدوم مريحة ونزلو ياكلو
عند رامي.. وروح
رامي.. اي رايك نعمل خطوبة مع كتب كتاب؟
روح بزهول.. انت بتقول اي ي رامي لا طبعا ده عايز وقت كبير جدا عشان استعد ليه واحضر واجيب حاجتي كلها لا لا مينفعش
رامي.. اسمعي بس يابنتي انا شقتي وكل حاحة فيها زي الفل ناقص بس انك تيجي ويتكتب كتابها
روح ببرود.. لا قولت خطوبة
رامي بنفاذ الصبر.. انتي عندية لي كده عموما ي روح ماشي سلام
رامي قفل وروح زعلت من انها زعلته بس هي برضو خايفة من الخطوة دي بس قررت انها هتفكر وتصالحه وتوافق علي طلبه
عدي يومين وروح ورامي لسه مش بيتكلمو
روح اتصلت بيه
رامي ببرود مصطنع.. نعم
روح بضيق منه.. ممكن خلاص ي رامي وبلاش تاخدها زعلة كده
رامي بتنهيدة.. روح ي حبيبتي انا بتمني اني انا ونتي نعيش مع بعض تيجي وتقولي لاء هنعمل خطوبة ونقعدها سنة انا عارف ان دي الاصول بس انا جاهز ي روح ياعني نفسي تحني ونتجوز
روح بهدوء.. خلاص ي رامي حاضر انا موافقه بس الي ياريت بقا ان بابا يوافق
رامي بحب.. متقلقيش هيوافق ي روح ونا الي هتكلم معاه
روح.. ماشي
رامي.. طب تيجي نخرج
روح بضحك.. اه دي طبعا حلاوة اننا اتصالحنا
رامي.. احنا متخنقناش اصلا عشان نتصالح ويلا بقا
روح بحب.. ماشي ي سيدي يلا
قانت فعلا روح تلبس وخرجت مع رامي ووداها الملاهي والسينما وكان يوم زي القمر عليهم وروح كانت مبسوطة جدا وحست بان ربنا بيعوضها عن اي حزن شافته في حياتها
رعد نزل المخزن
رعد بهدوء.. افتح الباب ده
الحارس.. امرك ي بيه وبلفعل فتحه
دخل رعد المخزن وكان صبري قاعد علي الارض وايديه ورجليه مربوطين
.
صبري بسخرية.. اهلا بس مكنتش اعرف ان بتحب مراتك اوي كده
رعد بعصبية.. مراتي متجيش علي لسانك القذ’ر ده انت فااااهم
انا جاي افهم حاجة واحدة
علاقتك بامي زمان كانت لي وهي كانت بتحب ابويا ازاي هتحبك وازاي هتحب ابويا
صبري بضحك.. عاوز تعرف بس ماشي انا هكسب فيك ثواب واقول
صبري.. امك ي رعد كانت ست زي القمر وقعت في حبي انا كنت بلف وراها عشان الفلوس ف مرة ورا مرة لقنيا نفسنا بقينا نحب بعض اوي لحد ما حصل بينا زي ابوك وامك كده وبقينا نحب بعض اكتر بس طبعا انا كنت بحب فلوسها اكتر
بس هي كانت بتحب ابوك ااه بس مش هو هي كانت بتحب فلوسه طبيعي راجل غني واسمه معروف طبيعي تموت في فلوسه وتبينله الحب والعشرة الجميلة بس انا بقا كنت حاجة تانية عندها كانت تديني فلوس وكل الي انا عايزه عشان بتحبني والشهادة لله انا بحبها بس فلوسها الاكتر
رعد جري عليه ومسكه من هدومه وضر’ببو بوكس في وشه
_اه ي كل’ب ي وا’طي انت مفيش ا’زبل منك ونا بقا مش هعمل حسابي انك راجل كبير لانك انت مش راجل اصلا عشان تروح تلف ع واحدة متجوزة لا وكمان اي تيجي علي مراتي ي كل’ب بس لااا مراتي خط احمر
صبري وهو بينهج.. مش هتقدر تعملي حاجة ي حضرت الظابط ولا تقدر تحبسني لانك مش ماسك عليا حاجة
رعد بخبث.. كده تمام انا فعلا مش ماسك عليك حاجة راح رعد مسك مسد’سو وصوبو علي صدرو وضر’ب نا’ر عليه والطل’قة اصيب’ت صدرو
رعد بغضب.. ي حاااتم
حاتم الحارس.. اؤمرني
رعد بنهجان من غضبه الشديد.. تاخد الزبا’لة ده وترميه قدام اي مستشفي انت فااهم
حاتم باحترام.. امرك ي بيه حاضر
ورعد سابو وطلع الاوضة بتاعتو
ملك كانت. صاحية.. انت كتت فين ي رعد؟
رعد بهدوء.. كنت بعمل مكالمة تليفون بس
ملك.. كل ده
رعد بابتسامة.. معلش ي حبيبتي
ملك بتساؤول.. انا عايزة اسالك سؤال
رعد.. قولي
ملك.. انت وديت فين نانسي وماما وحسين
رعد.. مقعدهم في شقة بس عليها حرس كتير ومبيخروجوش منها وكل حاجة بتروحلهم
ملك.. حابسهم ياعني
رعد.. وده لاخر نفس فيا عشان الي عملوه مش قليل ولسه حسين مخدش جزاؤو بس ملحوقة
ملك بخوف.. هتعمل اي
رعد بخبث… هقت’لو
ملك بصدمة:؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى