روايات

رواية طفلة الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الفصل الثامن عشر 18 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الجزء الثامن عشر

رواية طفلة الرعد البارت الثامن عشر

رواية طفلة الرعد
رواية طفلة الرعد

رواية طفلة الرعد الحلقة الثامنة عشر

ملك بصدمة.. لا ي رعد انت بتقول اي
رعد بضحك.. يااه انتي بتصدقي اوي وقولتلك مليون مرة انا مش قتا’ل قتل’ة انا بس هقرصو قرصة ودن
ملك براحة.. اوف بلاش هزارك البايخ ده انا بخاف عليك ي رعد مش عايزة حاجة وحشة تحصلك
رعد بسخرية.. بتخافي علي ظابط
ملك بابتسامة.. انت بنسبالي مش ظابط بنسبالي ابني وحبيبي وجوزي الي بخاف عليه
رعد بحب.. ونتي اجمل بنوتة ف الدنيا بنتي الاولانية والي هيجيو منك هيبقو هما ولادي التانين
وقبلها رعد علي راسها بحب
وملك حضنتو وهي بتشكر ربها علي النعمة الي رزقها بيها
_________________________
ماجدة بغيظ: احنا هتفضل ساكتين كده ي نانسي
نانسي بزهق.. هنعمل اي ياعني ي ماما انتي مش شايفة من اول خطة اتكشفنا واتعنل فينا اي عشانها
ماجدة بحقد.. البت دي واعية كل حاجة راحت لحد عندها وهي حاطة رجل ع رجل
نانسي ببرود.. تؤ ملك هبلة مبتعرفش تستغل المكان الي هي فيه او الشخص الي معاها
ماجدة بتفكير.. طب مش انتي معاكي تلفون نقدر نعمل منه كل الخطط من وحنا ف البيت
نانسي بزهول.. تصدقي صح ي ماما الله واكبر عليكي بجد انتي الي بتخططيلي.
ماجدة.. لسه بقا عايزين نعرف هنعمل اي
نانسي بزهق.. احنا لازم نتخلص من الحرس الي برا دي عشان نعرف نتفق ونعمل كل حاجة
ماجدة.. انا معايا فلوس ي نانسي ياعني ممكن نأجر حد يجي يقت’لهم او يضر’ببهم
نانسي برفض
لا ي ماما احنا نخلص منهم بسرعه مفيش وقت نضر’ب
ماجدة.. خلاص انا حافظة رقم واحد كده ليه معزة خاصة ف قلبي هتفق معاه يجي يخلص
نانسي بموافقة.. ماشي ي ماما
_________________________
عند رامي و وروح
رامي بحب.. فاضل وقت قصير علي الفرح ي اجمل روح
روح بسعادة.. انا مبسوطة جدا ي رامي بجد
رامي بحب.. ربنا يبسطنا مع بعض ي حبيبي
روح.. بس انا مش هوريك الفستان هيبقي شكله ازاي
رامي بضيق.. ليه هتجيبيه عريان ولا اي
روح بضحك.. انا محجبة هجيبو عريان ازاي
رامي.. فيه بنات بتقلع الحجاب يوم فرحها علي حجة ان يوم العمر وكده
روح بتفهم.. لا ي رامي انا مش من البنات دي وعمري ما اغضب ربنا عشان خاطر يوم فرحي وهستفاد اي لما الي رايح والي جاي يبص علي شعري وجسمي الحجاب بيخلي البنت قمر اكتر ما بشعرها وبتبقي عفيفة اكتر وبتتحامي من نظرات الناس ل شعرها وجسمها.. وطبعا الي مش محجبين ي رامي عادي مسيرهم ربنا يهديهم و يتحجبو
رامي بفخر.. انتي احسن انسانة ف الدنيا ي روح وغير كده ي روح انا عمري ما اخليكي تقلعيه عشان انا مش ديو’ث عشان اخليهم يتفرجو علي مراتي
روح بحب.. انا بحبك اوي ي رامي
رامي بحب.. ونا اكتر.. المهم عايزين نبقي نروح نختار بدلة ليا
روح.. ماشي ممكن مثلا بعد بكره
رامي.. ماشي ي قلبي
_________________________
عند ملك و رعد
ملك بحب.. هتشتري بدلة ولا عندك؟
رعد.. لا هشتري واعملي حسابك هجبلك فستان
ملك بكسوف.. شكرا ي رعد
رعد بستغراب.. علي اي؟
ملك بخجل.. عشان هتجبلي فستان
رعد اتنهد بضيق وقرب منها: ملك عايزك تفهمي حاجة انك مراتي ومسؤولة مني ي حبيبتي ياعني اي حاجة انتي تعوزيها انا اجبهالك ونتي متصرفيش علي نفسك جنيه وحد فاهمة ياعني ملوش داعي الكسوف وحوار انك تتكسفي تطلبي مني فلوس تمام
ملك بحب.. انت احن واحد في الدنيا ي رعد بحبك اوي وبحب اليوم الي جامعني بيك
رعد بحب.. ونا بعشقك ي ملوكتي وحبيت اليوم الي شوفتك فيه وعيوني قابلت عيونك القمر دي
ملك بحب.. عارف قررت اي خلاص
رعد بستغراب.. اي ي قلبي
ملك بحب.. مش انت كنت طالب مني اني اداري شعري وكده
رعد.. ايوة
ملك بابتسامة.. اهو انا بقا قررت اتحجب ي رعد
رعد بفرحة.. مبروك ي قلبي ربنا يثبتك ي حبيبتي كده بقا الفستان هيكون محتشم جدا وطويل وبكم
ملك بحب.. ايوة وعايزة انزل اجيب طرح كمان
رعد بحب.. طبعا ي قلبي من النهاردة
رعد وملك نزلو يشترو الحاجات الي كانو عايزينها ومبسوطين جدا ببعض
وعددت الايام وماجدة اتفقت مع الراجل علي انو يخلصها من الحراس الي عندها عشان تقدر تطلع
وجه وقت فرح مراد وروح
ملك كانت لابسة فستان جميل اوي وشيك ومحتشم كان لونه احمر وعليه طرحة سودا وكان شكلها قمر اوي ولمسات خفيفة من الميكب تبرز وجهها
ورعد كان يرتدي بدلة سوداء جميلة بدون رابطة عنق وكان فاتح اول زرارين ومسرح شعره وحاطط عطره المحبب ل ملك
ملك بحب.. شكلك حلو اوي ي رعد
رعد بحب.. ونتي زي القمر ي حياتي اجمل ما رأت عيني ي قلبي
ملك بكسوف.. بحبك
رعد.. ونا كمان ي قلبي ثم اكمل بخبث.. اي نفكس للفرح ونخلينا هنا ولا اي
ملك بعدت بخجل.. لا يلا ي رعد
رعد ضحك بصوته الرجولي الجذاب واخدها وركبو العربية ووصلو القاعة
عند رامي كان يرتدي بدلة سوداء ب رابطة عنق وشعره متسرح بطريقة جميلة وبرفانه الجميل
دخل وشاف روح وجمالها الي يسحر وفستناها المنفوش الجميل
رامي بحب.. اي الجمال ده ي قلبي
روح بكسوف.. انت شكلك حلو اوي
رامي ابتسملها وبدأ الفرح وتم كتب الكتاب
ملك كانت فرحانه وبترقص مع رعد بس خفيف طبعا لان رعد قايم ب العافية بعد زن من ملك
روحو البيت وكانت ملك مبسوطة وفرحانه باجواء الفرح
رعد بحب.. عارف اني معملتلكيش فرح بس انا واعد. نفسي اني اعملك فرح
ملك بحب.. كفاية انك علنت من اول جوازنا انك اتجوزت ونا كفاية عليا حبك ليا واني بعشقك
رعد ابتسم وقرب باسها علي شفايفها: هدخل اخد شور واطلعلك استنيني
ملك بكسوف.. حاضر
رعد دخل وجت رسالة ل ملك
الراسالة مكتوب فيها (خلي بالك ع جوزك الايام دي عشان نهايتكم قربت)
ملك بخوف: يارب يترا مين ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى