روايات

رواية طفلة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد البارت الثالث

رواية طفلة الرعد الجزء الثالث

رواية طفلة الرعد
رواية طفلة الرعد

رواية طفلة الرعد الحلقة الثالثة

رواية.. طفلة الرعد..
الفصل / الثالث
رامي بصدمة: مراتك ومتقوليش اخص
رعد بهدوء: معلش كل حاجة جت بسرعه بس هبقي افهمك
رامي بضحك: ماشي يسطا
رعد بقرف: مش هتبطل الالفاظ السوقية دي
رامي ببرود: لاء ويلا بقا باي عشان هنام
رعد: تمام باي
قفل رعد مع رامي
رعد قرب من ملك ومسكها من وسها
ملك بخوف.. اي انت بتقرب كده لي
رعد بخبث: مش المفروض انهاردة دخلتنا
ملك بخجل: اه بس انا مكنتش موافقة
رعد قربها منو اكتر: ونا مكنتش باخد برايك كنت بقولك الي هيحصل
ملك بخوف ودموع: طيب ممكن بس تديني شوية وقت عشان اكون مستعدة
رعد برفعة حاجب.. ومالو نديكي وقت وباس خدها وبعدها عنو ودخل الحمام
ملك بخوف: يارب ده انسان بارد ابعدو عني
رعد خرج من الحمام وكان لابس شورت وعاري الصدر
ملك بكسوف: ممكن تلبس حاجة
رعد بزهق.. بقولك اي نامي بقا ومتوجعيش دماغي وبعدين انا جوزك ولا نسيتي ي ملك
ملك. بتوتر: لا منستش بس انا كل الحكاية اني مبحبش انام مع حد كده
رعد بخبث: طب تعالي نامي بدل ما اقوم واكمل الي كنت عاوز اعمله
ملك بارتباك منه راحت تنام علي السرير وغطت نفسها كويس ورعد بص عليها بسخرية وطفي النور وناموا
تاني يوم الصبح صحي رعد ودخب ياخد شور وطلع لبس بدلة سودة وقميص ابيض وكان شكله وسيم جدا ورش عطره وطلع
رعد: ملك اصحي يلا عشان تفطري
ملك بنوم: اوف سبني انام
رعد بجدية: بقولك قومي يلا
ملك قامت بضيق ودخلت الحمام وشوية وطلعت كانت لابسة بيجامة بنطلون بعد الركبة بشوية وبلوزة نص كم وكان رعد مستنيها
واول ما شافها قربها منو وملك كانت متوترة جدا
فضل باصص في عيونها الجميلة وبعدين دفن وشه في رقبتها بيستنشق ريحتها باعجاب
ملك بخوف وبتحاول تبعده: لو سمحت ابعد
رعد بهدوء: اهدي متخفيش مفيش حاجة
ملك بعدت بتوتر ورعد مسك ايديها ونزلو يفطرو
ملك بزهق: هو انت كل يوم عندك شغل
رعد بهدوء: ايوة.. لي؟
ملك: عشان ببقي زهقانه وعايزة اقعد معاك
رعد بسخرية: وهو انا الي برضعك ولا باكلك
ملك بهدوء: مش لازم تكون حاجة من دول عشان تخليني مزهقش
رعد: تمام انا كده كده هاخد اسبوعين كده او شهر اجازة هنسافر فيهم
ملك بفرحة.. الله بجد هنسافر فين
رعد: هنسافر لندن منها نتفرج علي الجو هناك ومنها اتابع الشغل في الشركة الي هناك
ملك بزهق.. اوف بقا ياعني برضو اهو هتشتغل
رعد: ده هيبقي شغل خفيف وقام رعد من مكانه ومسك المفاتيح وموبيله والسجاير
رعد: طيب انا هروح شغلي دلوقتي ولما ارجع نبقي نشوف الموضوع ده.
ومشي رعد وملك خلصت اكلها وطلعت اوضتها تكمل نومها
وبعد ساعات عاد رعد من عمله وطلع اوضته
دخل ولقي ملك نايمة بص عليها بهدوء ودخل يغير هدومه وشوية وطلع
ملك كانت صحيت من نومها لان حست بصوت رعد
ملك بابتسامة: حمد لله ع سلامة.
رعد: الله يسلمك انتي نمتي كل ده
ملك بستغراب: لي هي الساعة كام؟
رعد بسخرية: الساعة اربعة العصر حضرتك
ملك بشهقة: يلهوي انا نمت كل ده
رعد: انتي نايمة من ساعت منا مشيت ولا كانك منمتيش بقالك سنة
ملك بكسوف: خلاص معلش حتي لو صحيت مكنش هيبقي ليا حاجة اعملها
رعد بتساؤول: انتي المفروض سنة كام
ملك بحزن.. المفروض داخلة اولي كلية
رعد بتساؤول.. جبتي كام في الثانوي
ملك بحزن.. %95
رعد بصدمة . ده حلو جدا ولي مكملتيش
ملك: عشان جوز امي وامي قلولي كده كفاية ولازم يهتمو ب نانسي
رعد.. هي نانسي سنة كام
ملك.. نانسي في تانية ثانوي
رعد.. امم.. كب انا هخليكي تكملي وادخلك كلية
ملك بفرحة جريت علي رعد وحضنته جامد لدرجة انها منتعلقة في رقبتو
ورعد حاوط وسطها ورافعها ودافن وشه في شعرها بيشمه بتلذذ
ملك بفرحة.. شكرا اوي بجد انت طيب اوي.. وباست رعد من خده
رعد اتصدم من الحركة دي
ملك بكسوف.. انا اسفة بس فرحت شوية
رعد بابتسامة.. لا عادي مفيش حاجة وبعدين انا جوزك
ملك هزت راسها بخجل
رعد: بصي بقا انا فيه واحد صحبي جاي هيتغدا معانا عاوز لبسك يبقي طويل ومحتشم وعلي الله اشوف سنانك دي
ملك بعدم فهم: ياعني اي
رعد مسك خدها برقة: ياعني مشوفكيش بتضحكي ي عسل فهمتي
ملك بارتباك: حاضر
رعد ملس علي شعرها: شطورة
رعد نزل تحت وملك لبست عباية استقبال كويسة وطويلة وكان شكلها قمور فيها وكانت عاملة شعرها كحكة فوضاوية
ونزلت ورعد ابتسم علي شكلها الطفولي الجميل. وشوية ورامي كان جه
رامي بضحك.. جتلك اهو زي ما قولتلي
رعد بضحك.. جدع اخيرا بقيت بتفهم
رامي بصله بقرف وبعدين بص لملك بابتسامة ومد ايديه ليها: ازيك عاملة اي انت ملك صح
ملك بابتسامة: ايوة ولسه هتسلم عليه رعد مسك ايد ملك وقال: هي مبتسلمش علي حد
رامي بخبث: ي خوتشي الي بتغيري طب مبتسلمش لي
رعد بغيظ: انا حر ي بارد
رامي بضحك.. تشكر ي زوق
رعد وملك ورامي راحو يقعدو علي السفرة
رامي بص ل ملك: بصي بقا اعرفك عليا انا صاحب رعد من الطفولة معاه ياعني يجي كده 12 سنة عشرة عمري وكل مصايبنا بنقولها لبعض لحد ما بقا شحط وبقا ظابط وعنده بدل الشركة تلاتة غيرها
رعد بقرف: اي شحط دي وبعدين. انت جاي تقر عليا ولا اي
رامي بضحك.. ونا اقدر ي رعودي
رعد بصله بقرف وملك ضحكت بصوت رقيق
رعد بصلها بغيظ: هو انا كنت قايل اي من شوية؟
ملك باحراج.. احم انا اسفة
رامي بهزار.. يوه ما تسيبها تضحك يخويا وتفرفش دي حته البت فرفوشة
رعد لكمه في بطنه: اتلم شوية
والاكل اتحط وبقوا ياكلو والقعدة مخلتش من هزار وضحك ملك ورعد الي قاعد متابع ملك بهدوء
وبعد شوية جه تلفون ل رعد طلع يتكلم
رعد: الو جبتوه؟
ياسر (الحرس): ايوة ي باشا وحطناه ف المخزن كمان
رعد بخبث.. حلو اوي كده ليك.مكافأة كبير انت والرجالة
ياسر بشكر: ربنا يخليك يباشا
قفل رعد ودخل لقي رامي ماسك ايد ملك. وبيلعبو ريست
رعد بغضب: ملكك
رامي بخوف وبلع ريقة: ينهر اسود

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى