روايات

رواية طفلة الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة الرعد الجزء الثالث عشر

رواية طفلة الرعد البارت الثالث عشر

رواية طفلة الرعد

رواية طفلة الرعد الحلقة الثالثة عشر

رامي بعصبية مسكها من دراعها جامد: انتي بتتكلمي كده لي يابت متحترمي نفسك شوية
روح بزعيق.. انت اتجننت سيب ايدي
رامي مسكها ودخلها العربية
روح بزعيق.. نزلني انت مجنون
رامي ركب العربية ومناعها انها تفتح الباب
رامي بحدة: اخرسي.. واتعلمي كويس لما تيجي تتكلمي مع حد
روح بتشويح.. ياعني انت كنت هتمو’تني وكمان بتتكلم
رامي بعصبية مفرطة.. ونا قولتلك اسف ياعني خلاص تتكتمي خالص
روح بغيظ.. تمام نزلني بقا
رامي بصلها من فوق لتحت بقرف.. انزلي دانتي بلوة
روح بقرف.. روح ونت شبه الخرتيت كده
رامي بصلها بصدمة وروح كانت اختفت من قدامو
عند رعد وملك
ملك بتساؤول.. مش هنسافر؟
رعد بهدوء.. فيه شوية مشاكل في الشغل ي ملك ادعي انها تخلص وهنسافر متقلقيش
ملك باست خده وقالت.. متقلقش ان شاء الله خير
رعد ابتسملها بخفة
عدي اسبوع وجمال كان ساكت علي رعد وكان رامي ورعد قلقانين من سكوتو ده
رعد كان في الشركة بيشوف الشغل
رامي دخل.. انا قلقان من سكوت جمال
رعد بهدوء.. اكيد بيخطط لينا ي رامي ياعني مش ساكت سكوت عادي
رامي بغيظ.. وحضرتك ساكت مش هتعمل حاجة ما تديلو الاوراق وتطلع ابن اخوه وخلاص
رعد بعصبية مفرطة.. والله؟ ياعني بعد كل الي انا عملتوو ده والرصا’صة الي اخدتها وتقولي طلعو انا ظابط اه بس مش وزير او لواء عشان اطلعو ولو بقا قرد مش هطلعو ولا اديلو الاوراق بسهولة
رامي بتنهيدة.. يبقي انت حر استحمل بقا نتيجة سكوتو ده
رعد بتفكير.. منا اكيد مش متزفت ساكت برضو اكيد بفكر في فكرة توقعو وتخليه ياخد الي يستحقو في السجن بس مش عارف امسك عليه حاجة ده تعبان
رامي بتعب.. خلاص احنا نهدي يومين كده ونحاول نتصرف
رعد هز راسو بهدوء
عند ملك كانت قاعدة بتتفرج علي التلفزيون بس فجأة سمعت صوت ضر’ب نار بيقتحم الفيلا
ملك بخوف جريت علي الاوضة
والحراس بره كانو كلهم مايتين
رجالة ضخام اقتحمو البيت وفضلو يضر’بو نار في كل مكان
ملك كانت واقفة في زواية في الاوضة وماسكه نفسها بايديها وحايفة وبتترعش فجأة واحد من الرجالة دخل علي الاوضة وشافها
الراجل شدها بقوة
ملك بصريخ: سبني ابعد عني
الراجل بزعيق: مسمعش صوتك اخرسي
ملك بخوف.. ونبي سبني ابعد عني سبوني
الراجل بزهق خبط دما’غها بالسلا’ح
وخطفوها وكانو الخدامين كلهم مربوطين وحاطين لزق علي فمهم
عند رعد كان حاسس بألم في قلبو ومش عارف من اي
فجأة جالو اتصال برقم غريب
رعد بهدوء: الو مين؟
جمال بخبث: انا الي هحزنك علي مراتك زي ما حزنتني علي ابن اخويا وخليتو مرمي في السجن
رعد قام بقلق.. انت تقصد اي
جمال بضحكة شريرة.. اقصد ان مراتك معايا بكلمة وحدة مني للرجالة موتو’لك كل الحرس واخدوها بس ياعيني شكلها مغمي عليها من كتر الصريخ والخوف
رعد بزعيق وغضب جحيمي.. انت حيوان وواطي سيبها هي ملهاش دعوة بينا
جمال بشر.. ازاي بس لا ليها طبعا
رعد بزعيق.. ياعني انت عايز اي مقابل انك تسيبها
جمال بخبث.. هتجبلي كل الاوراق الي تخصك وكل دليل انت اخدتو من سليم وكمان تطلعلي سليم من الحبس
رعد بموافقة.. حاضر بس لو حد فيكم لمس شعرة منها مش هيكفيني روحو
جمال بضحك.. متخفش علي الحلوة بتاعتك والله كان بودي اني اديها ل رجالتي اصلهم هيموتو عليها بس يلا مدام هتسمع الكلام
رعد قفل ف وشو بعصبية وخرج بسرعه من المكتب واتصل بكذا شخص بعد ما جمال قالو المكان وجهز كذا ورق من الي طلبو جمال
وصل رعد المكان ودخل
اول ما رعد دخل رجالة جمال مسكوه
.
جمال بأمر.. سيبوه
رعد بص علي ملك بخوف لانها كانت بتعيط بصمت وايديها ورجليها مربوطين
جمال بص علي ملك.. شوفتي طلع بيحبك جاب كل حاجة تخصو ليا عشانك
ملك بكره.. انت حق’ير
جمال قرب عليها وضر’بها ب القلم رعد اول ما جمال عمل كده جري عليه ومسكه خنقو
رعد بزعيق.. بتمد ايدك عليها ي و’سخ هطلع روحك في ايدي
الحراس جريت علي رعد وكتفتو
رعد بيحاول يفك نفسو من التكتيفة دي
جمال ببرود.. مانت لو كنت عرفت تربي مراتك شوية وتخليها تتكلم عدل مكنتش اتصرفت كده بس شكلها عاجبها كده
ملك كانت بتعيط وبتدعي ربها ان يخرجها هي ورعد من كل ده
جمال بزعيق.. يلا اديني الورق
رعد تف عليه وقال: الورق مش معايا واصلا الورق بتاع سليم كنت مسملو للبوليس ياعني مستحيل يجيلك ده اولا ثانيا انا عمري ما اسلم ليك ورقي وتعبي يا قذ’ر ومراتي الي انت اتعديت حدودك معاها قسما بالله لزعلك علي كل الي انت عملته
جمال بزعيق.. يبقي انت مش هتخرج من هنا غير علي قبرك
قال كده والرجالة طلعت اسلاحت’هم ولسه هيضر’بو
فجأة رجال الشرطة اقتحمو المكان وتعالت ضرب النار ورعد مسك بسرعه المسدس من الراجل الي كان مسكو وفضل يضر’ب بنا’ر عليهم
وجمال اتمسك
جمال كان في جيبو سلا’ح طلعو بسرعه وضر’ب نار علي ملك
رعد ضر’بو طلق’ة في صدرو
وجري علي ملك
رعد بصريخ.. ملك ملك فوقي عشان خاطري
واحد من رجال الشرطة اتصل ب الاسعاف جت واخدو ملك ورعد كان معاهاا
وصلو المستشفي حطو ملك علي الترولي ورعد بيجري وراها وهو بيدمع
الممرضة.. لو سمحت خليك هنا مش هيفنع تدخل
رعد قعد. وحط ايدو علي راسو وفضل يعيط
_ يارب ميحصلهاش حاجة يارب قومها بسلامة
فضل رعد خايف ويدعي ليها انها تقوم ليه
رامي وصل المستشفي وراح ل رعد
رامي بنهجان: اخبارها اي ي رعد
رعد بدموع: لسه مطلعوش
رامي اخدو ف حضنو وقال: طب اهدي ومتعيطش هتطلع وبعدين رعد السيوفي ميعيطش ابدا
رعد مسح دموعه وحاول يمسك نفسو
وبعد عددت ساعات طلع الدكتور
رعد قام عليه بسرعه: ها ي دكتور
الدكتور بهدوء.. الحمد لله قدرنا نشيل الرصا’صة وكمان اتشالت من المرحلة الخطر بس برضو محتاجة مراقبة ف هتفضل هنا لحد ما تفوق
رعد.. طب ينفع ادخلها؟
الدكتور بتعب.. تمام بس ياريت مش كتير عشان حالتها متسمحش
رعد هز راسو بسرعه وجاي يدخل وقال ل رامي: خليك هنا ونا هشوفها واطلعلك
رعد دخل واول ما شاف ملك جري عليها وقال: ملك حبيبتي فوقي مش انتي كان نفسك تسافري وتغيري جو ونا هعمل كده والله بس قومي
وفضل يعيط ويبوس ايديها بحب
( نفس مشهد ملك وهو كان في العمليات)
رعد ملقاش منها اي استجابة سابها وطلع وهو بيمسح دموعه
رامي طبطب عليه.. اهدي ي رعد الدكتور قالك انها عدت مرحلة الخطر ياعني خير وممكن باذن الله تفوق بكره
رعد بدعاء.. يارب يارب
رعد بتعب.. روح ي رامي ونا هفضل معااها هنا
رامي.. بس
رعد بتعب.. يلا ي رامي قولتلك انا هفضل معاها روح انت
رامي بهدوء.. تمام بس هاجي الصبح اطمن عليكم
رعد هز راسو ورامي حضنو ومشي
رامي كان ماشي بعربيته للبيت بس فجأة شاف نفس البنت الي كان هيخبطها شافها بتتخانق مع شاب
الشاب.. يابت تعالي دنا هبسطك
روح بزعيق.. انت لو ممشتش دلوقتي من قدامي هزعلك علي نفسك
الشاب مسك ايديها ولاكن فجأة رامي مسكو ضر’بو بعصبية
و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى