روايات

رواية طفلة التميم الفصل الخامس 5 بقلم مارينا عبود

رواية طفلة التميم الفصل الخامس 5 بقلم مارينا عبود

رواية طفلة التميم الجزء الخامس

رواية طفلة التميم البارت الخامس

رواية طفلة التميم
رواية طفلة التميم

رواية طفلة التميم الحلقة الخامسة

دقائق وتميم حس بارتخاء جسد*ها وانفاسها انتظمت بصلها لقاها نامت
اشتالها وحطها على السرير بحنان وقعد جنبها وهو بيتامل ملامحها البريئة
فاق تميم من شروده على صوت عاصم
التفت لقه عاصم واقف ومربع ايديه قدام صدره وبيبصله بنظرات مش مفهومه
تميم بتنهيده” متخفش أنا مستحيل اخدها بذنب مالك وبما انك طلبت اخد بالى منها فأ اتأكد انى هحطها فى عنيا
اردف عاصم بحنان ” وانا متاكد من ده بس تعال معايا المكتب حابب اكلمك فى موضوع
هز تميم رأسه بالموافقه وخرجوا الاتنين ودخلوا اوضة المكتب
تميم بتساءل” فى ايه حضرتك عاوزنى فى ايه
_________________

 

 

ابتعد مالك بسيارتة من قدام الشاحنه واخد جنب وهو بياخد نفسه لكن فجأة ظهرت بنت قدامه والعربية خبطتها
مالك بصدمة ” هو يوم مش معدى على خير انا عارف
نزل مالك بسرعه وقعد جنب البنت وكانت رأسها بتنز*ف اثر الخبطة شالها مالك وحطها فى عربيته وطلع بسرعه على المستشفى
________________
قعد عاصم على الكرسى وأتكلم بنبره هأديه” مش ناوى تسامح مالك
ابتسم تميم بسخرية” وياتره هو إللى قلك كده
عاصم ببرود” لا هو متكلمش فى أى حاجه بس هو مش هيسيب بنت عمه وأنت مينفعش تمنع فرح من انها تشوف مالك لانه فرح بتعبر مالك اخوها الكبير ومتعلقه بيه وأكيد مش هتتحمل انك تمنعها تشوفه
اردف تميك بسخرية” بس مالك مش بيعتبرها اخته مالك بيحب فرح عارف يعنى ايه بيحبها ولو سبته يشوفها وممنعتوش وقتها التاريخ هيعيد نفسه وأنت فاهم قصدى ايه
عاصم بحزن ” بس احنا لحد دلوقتى منعرفش مين الكداب ومين الصادق وانت حكمت على مالك بعد إللى شوفته ومش كل إللى تشوفه العين يابنى بيكون الحقيقه
تميم بهدوء مر”عب ” بابا انا مش عاوز اتكلم فى الموضوع ده بعد اذنك
التفت مالك وفتح الباب علشان يخرج بس وقفه صوت عاصم ” صفيه هانم سألت عليك
ضحك تميم بسخريه ” سألت عليا انا ؟ ليه افتكرت انها عنده ابن ولا ايه
عاصم بحزن على حال ابنه ” ابقى كلمها واعرف منها هى عاوزه ايه
تنهد تميم بغضب” انا مش هكلم حد يا بابا ولو حضرتها عاوزه تطمن عليا كانت نزلت مصر وسألت عليا بس ازاى صفيه هانم مش بيهمها غير مصلحتها وبس تصبح على خير
خرج تميم وراح اوضته وعاصم اتنهد بحزن وغضب
_____________
مالك بغضب ” دكتورررر بسرعه
الدكتوره جريت بسرعه لقت البنت على ايدين مالك وبتنز*ف
الممرضين جابوا ترولى واخدوها على العنايه ومالك فضل واقف بره قلقان
دقائق والممرضة خرجت ومالك وقف وبصلها بقلق ” احم البنت كويسه
الممرضة بسرعة” احنا محتاجين دم بسرعه لانها نز*فت كتيرر
مالك بقلق ” طيب تقدرى تشوفى زمرة دمى
الممرضة بتفهم ” طيب اتفضل معايا
مالك راح معاها واخدها عينه من دمه لقوها متطابقة
مالك اتبرعلها ورجع قعد قدام العناية

 

 

بعد وقت الدكتوره خرجت
مالك بخوف ” طمنينى يا دكتوره هى كويسة
الدكتوره بهدوء ” الحمدلله قدرنا نلحقها وهى اتجاوزت مرحلة الخطر وهننقلها اوضة عاديه وحضرتك تقدر تشوفها
اتنهد مالك وهز رأسه بتفهم
الدكتورة مشيت ومالك قعد على الكرسى وهو بيندب حظه
وبعد دقأئق نقلوا البنت اوضة عادية ومالك دخل يشوفها
فتح الباب وجاب كرسى وقعد قصادها كانت بنت جميله ملامحها هاديه
مالك قعد قدامها وهو سرحان “أنتِ كمان جتيلى منين
مالك سند رأسه على حافة السرير ونام
_______________
ومع شروق شمس جديده بتعلن عن يوم جديد
تميم قام اخد شاور وغير هدومه علشان ينزل النادى بما انه يوم اجازته
طلع وفكر يروح يشوف فرح الاول
وقف قدام الباب بس سمع صوتها بتكلم حد
اتعصب وحس انه مالك رجع تانى

 

 

فتح الباب بغضب ووقف مصدوم كانت فرح واقفه على كرسى جنب سور البلكونه بالظبط والكرسى بيتحرك وخلاص هيقع
تميم جرى عليها وو…..
________________
البنت بدأت تفوق وفضلت تبص حوليها باستغراب التفت لقت مالك نايم حطت ايدها على رأسه
مالك قام مفزوع ووقف قدامها ” احم أنتِ كويسه يا انسه
_ أنت مين وأنا كمان مين
مالك تنح وبصلها بصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة التميم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى