رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني البارت الخامس عشر
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الجزء الخامس عشر
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الحلقة الخامسة عشر
جاك بيسخريه……… اتظن أننا أغبيا*ء يا فرانكو لقد علمنا أنك اعترفت بالذي فعلته وقد تلقيت حكم بالسجن لسنتين لذلك غيت سنتين أيها الغبي
روبن بغضب……… كل هذا لماذا لأنك أردت
أحمد بغضب………. روبن بس
روبن بسخريه…….. إنك تحمي جدك اصلة كان على حافه الكشف فضحيت بنفسك علشان جدك مينحبسش
الكل نظر بصدمه لأحمد وأحمد غمض عيونه بهدوء
جاك بسخريه……..لم أكن أعلم أنك غبي هكذا فحتى بعد خروجك انصت لجدك وقررت القضاء على عائلتك كم انت غبي
قصي بفرحة…… معنى كدا ان
روبن ببرود…… ايوه فرانكو لم يعد مجر*م فقد أخذ جزأه
قصي حضن أحمد بفرحة والكل فرح ونسوا غضبهم من أحمد
عُدي بدموع……… أحمد انا اسف بسببي انت دخلت في العالم القذ*ر دا سامحني يا بني
أحمد بابتسامه……… ولا يهمك يا جدي بس كل اللي كان مزعلني أن نفسي صعبت عليا والاحساس المأ*لم اللي حسيته كان ما*ذي لروحي
عُدي حضن أحمد وفضل يعيط على اللي حصل لحفيده بسبب غضب وكر*ه منه
أحمد بص لروبن
احمد……. انت عرفت الزاي
روبن بسخريه………… ليس من بعيد فقد علمنا كل شيء بفضل شقيقتك نعم هي من اخبرتنا تلك البلها*ء ههههههه رسالة والدك قد ايقظت ذلك الشخص الصالح بداخلك لذلك قررت أن تعتزل وتترك الما*فيا وذهبت وسلمت نفسك بسبب نفوذ السيد جون حكم عليك بالسجن لسنتين بعد أن خرجت رأيت جدك وطلب منك الانتقا*م كنت تريد الرفض ولكن دموع جدك وهو يحكي ما حل بيه الغضب سيطر عليك وقررت الانتقا*م
جاك……… الآن إلى اللقاء يا فرانكو أم أحمد و صوب رصا*صة في رجل أحمد
أحمد صرخ من شده الألم…….. ااااااااااااااه
قصي بخوف…….. أحمد
قصي بص ليهم بغضب واتقدم ليهم بس فجأة وقف مكانه مصدوم
روبن بسخريه……….. تقدم وسوف تخسر أختك
علا بصراخ ودموع…… ق قصيييييييييييي
جه شخص من ورا قصي وضر*به على رأسه ليسقط على الأرض
روبن وجاك كانوا واقفين يضحكوا بشر
_لسه بادري على الضحك يا قط منك ليه
جاسم ابتسم……….. أخويا الغالي كنت فين يا بن الجز*مه
أمجد بضحك…… وحياة أمك لقول لأبوك
أمجد صوب المسد*س ناحيه رأس روبن وكان معاه ألبرت اللي ساعده وكان موجه المسد*س ناحيه جاك
أمجد……… مهما فكرتوا أن الشـ*ــر انتصر و السو*اد انتشر، هيطلع شعاع الشعاع دا هو اللي هيخفي السو*اد والخير عمره ما ينهزم عارف ليه
ضر*ب أمجد روبن على رأسه وقع على الأرض
أمجد……. علشان في قلوب صافيه بتدعم الخير وعمر القلوب الصافيه تنهزم قدام القلوب اللي شايله سواد
روبن بغضب…… تبا لك
أمجد………… تبا تبا تبا يأخي انا قر*فت منك ومن الشاورما اللي جنبك دا
جاك………. انا لست شاورما انا جاك
أمجد🙄🙄……… يا أخي اتلهي جاتك شكة في ايدك
ألبرت……… هل سوف نظل هكذا لمده طويله
ألبرت حط الكلشات في ايد روبن وجاك
الكل كانوا مبسوطين بالنهايه دي
أسد…… همسه
همسه ببرود…… ايوه
أسد…… آسف
همسه بصت ليه بدموع وراحت حضنته وهو حضنها
الكل كان فرحان
علا بندم…….. آسفه يا أحمد، آسفه يا قصي
أحمد حضن علا وهي بادلته الحضن
قصي بدأ يفقد الوعي وهو وأحمد وفارس
التلاته اغمي عليهم والكل جرا عليهم
_You have to die, Franco.
(يجب أن تمو*ت فرانكو يجب)
وبدأ الشخص دا باشعال النا*ر في المخزن بس وهو جاي يطلع وقع وراسه انخبطت في حد*يده ليسقط مغمي عليه
الكل شاف النا*ر بدأوا يطلعوا وقبل ما المكان ينهار كانوا كلهم برا بس روبن وجاك فضلوا جوا
روبن بابتسامة……. ابلغوا فرانكو أننا نحبه ونحن اسفون لما فعلناه
جاك بابتسامه…………. وأننا كنا نرجوا لو عشنا حياة أفضل من تلك وصرنا اخوا حقا
أسد………….. تقدروا تقول كدا لييه ودخل جوا علشان ينقذهم
نسمه بصراخ…………. اااااااااااااااااسد
فؤاد دخل ورا أسد هو وحازم ومراد
البنات كانوا بيصرخوا عليهم
عند أسد والباقي
مراد…….يا صلاة النبي عملنا فيها سوبر مان ونطينا دلوقتي هنطلع فراخ مشويه
فؤاد بضحك……. وفرح تتعشى بيك
مراد بضحك…… اهو هنفعها في حاجة
أسد…….. مراد فؤاد ركزوا
حازم…… أسد في مُتسكلين هنا
أسد راح عندها وكانت النا*ر لسه موصلتش ليهم
مراد بلطم…… اوعا اللي في بالي ايه هتقلب على هوليود ولا ايه اعقل كدا
أسد ركب واحد
أسد……. روبن تعاله ورايا انت ومراد، جاك ورا فؤاد وانت كمان يا حازم
روبن ركب ورا أسد هو ومراد وجاك وحازم ورا فؤاد
أسد بتحدي……. جاهز يا باشا
فؤاد بتحدي…….. دي لعبتي انت جهز نفسك للخسارة
أسد بحماس أكبر……. مش موجوده عندي في القاموس
مراد……. يلا يا خويا منك ليه مش وقتوا والله
أسد شغل المُتسكل هو وفؤاد
أسد بص لفؤاد وفؤاد بص ليه مراد كان بيبلع ريقه بخوف من نظراتهم روبن وجاك كانوا خايفين من أسد وفؤاد واللي ناويين يعملوه
أسد….. ا
فؤاد….. ٢
أسد وفؤاد….. ٣
والمُتسكيلات اشتغلت وبسرعة كبيره كانوا برا المخزن قبل ما ينهار
نسمه بفرحة…… أسد
أسد حبيبتي وحضنها
الكل كان فرحان وأخيراً العاصفة دي عدت بكل اللي فيها
الكل كان واقف شايف المخزن وهو بيتحر*ق والنا*ر بتاكل بيه
ماجد وجاسم ومعتز وسليم والبرت و ويليم طلعوا بقصي وأحمد وفارس على المستشفى
والكل لحقهم بعد ما انقذوا روبن وجاك
عدي أسبوع على الأحداث دي
قصي وفارس وأحمد طلعوا من المستشفى
سارة بخبث……. فؤاد فؤاد
فؤاد ببرود…….. أيوه
سارة……. أنا حامل
طخخخخخخ قلم نزل على وش سارة
فؤاد ببرود……. حامل من مين بقي مني ولا من ويل
سارة نظرت لفؤاد بصدمه
فؤاد بسخريه……. ايه مصدومه كدا ليه ايوه أنا عرفت بلعبتك القذ*رة وإني ملمستكيش وكنت غايب على الوعي ومحصلش حاجة بس اعمل ايه خليت في بيتي واحده قذ*ره زيك، انتي طالق طالق طالق
(😌😌ارتحت كتير وأخيراً يا فؤاد)
سارة نظرت ليه بغضب وقامت وراحت ناحيه حور اللي كانت قاعده مع خواتها وأولاد عممها
سارة بغضب….. تعالي مسكت ايدها وبدأت تطلع من القصر
فؤاد مسك ايد سارة جامد وشد ايد حور منها
سارة…….. بنتي هاخدها معايا
فؤاد بغضب…….بنتي مش هتسبني
الشرقاوي وأخيرا بقى
الشرقاوي……. استنى يا فؤاد وبدأ يتقدم ناحيه سارة اللي بدأت تخاف بس مبينتش
الشرقاوي…….. قبل كدا نبهتك من اللعب معايا صح وقولت ليكي لو عرفت ان ليكي يد في موضوع حور هتشوفي أنا أقدر اعمل ايه
هاتوووووه
دخل شخصين شايلين طفل في مثل عمر حور بس الفرق إن الطفل دا مريض
سارة نظرت ليه بصدمه
الشرقاوي بسخريه……… ايه مش مصدقه إني أنقذت حفيدي منك يا زبا*لة
فؤاد…… حفيدك
الشرقاوي…….. الزبا*لة دي كانت حامل في توأم بنت و ولد البنت جات بصحة كويسه على الدينا دي بس الولد للأسف كان مريض
حطتهم الاتنين في دار الأيتام
ولما جات خادت حور وسابت ابنها اللي كان ظاهر عليه انه مريض، اتعاونت مع ويل علشان تد*مر العيلة دي بالإضافة إن ويل عنده ابن مريض ومحتاج متبرع والهانم ضحت بابنها بس أنا مستحيل اخلي أي حاجة تحصل لحد من احفادي بدأ من الكبير لحد أصغر واحد
سارة كانت واقفه مصدمه ان كل حاجة انكشفت وافتكرت
فلاش باك
سارة بخبث……. الظاهر انه معاه حق
جه بالليل وأحمد جه عند سارة
سارة بهدوء……. موافقه
أحمد……. وانا لست بموافق وتركها وذهب
سارة بصت لأحمد وبدأت تشـ”ـــتم فيها بس افتكرت حاجة وخادت تليفونها و رنت على ويل
سارة……الو
ويل…… عزيزتي سارة كم اشتاقت إليك
سارة بدلع…… وانا كمان وحشتني اوووي اوووي عايزه اشوفك
ويل…….. ولما لا في مكان القديم الي اللقاء
سارة راحت لويل
وحكت ليه على الخطة
ويل بخبث……. ولما لا ولكن لدى مشكله
سارة……. ايه
ويل……. انا ابحث عن متبرع لابني الصغير المريض ولم أجد يبدوا اني
سارة بمقاطعة……….في متبرع عيل في دار*****كويس
ويل شد سارة ليه……. كويس جدا تعالي بقي
عودة للحاضر
روبن……. لقد سمعتك وعندما تم إنقاذنا أبلغت الشرقاوي باشا وفؤاد بالذي سوف تفعلينه
فؤاد راح لابنه وحضنه وعيونه دمعت
الولد كان نايم بتعب باين عليه
فؤاد بدموع…….. حبيبي
انجي جات وحطت ايدها على كتف فؤاد
انجي بابتسامة…….. هيكون كويس ان شاء الله
سارة بحـ*ــقد وكر*ه لانجي وللعيلة
سارة……. فؤاد ليا أنا وبس ليا وبس فاهمين ومسكت انجي وكانت مخبية حقنه في هدومها
سارة بشر وكر*ه……….. إذا فؤاد مكنش ليا مش هخليه يكون لحد غيري وضر*بت انجي بالحقنه ونفسها كمان
الكل انصدم
فؤاد ادي ابنه لنسمه وراح لانجي
فؤاد بخوف….. انجي انجي شالها وطلع بسرعة على المستشفى
سارة بضحك……. ههه ههه م مش هيلحقها السـ*ـــم ه هيبدأ ينتشر في جسمها و و هيقــ*ـتلها ههه ههه ههه وبدأت تكح
الشرقاوي كان بيبصلها باحتقا*ر
الشرقاوي………. حد يوديها على المستشفى
جاسم شالها وطلع بيها على المستشفى
سارة……… ليه بتعملوا كدا
جاسم بهدوء…….. الكلام غلط عليكي اسكتي لحد لما نوصل وهناك اعملي كل اللي عايزاه
سارة بدموع………. ه ه هو انا بقيت كدا الزاي
جاسم……….. انتي اللي عملتي في نفسك كدا بالأول غلطي لما فكرتي تفرضي نفسك على راجل وتحطيه قدام الأمر الواقع بعدها خبيتي موضوع حملك عن فؤاد رميتي ولادك ولا اكنهم مش قطعة من منك عملت حاجات مستحيل أي أم تعملها
سارة بدموع………….. كنت عايزه حد يحبني كنت
جاسم…….. مفيش مبرر للي عملتيه يا سارة مفيش
سارة بدموع……. أنا ضيعت نفسي بسبب حب ضيعت نفسي
جاسم……… دا مكنش حب يا سارة دا كان تملك كان عندك هوس اسمه التملك اللي انتي عايزاه لازم يكون عندك وبسبب كدا دخلتي طريق كله غلط
سارة غمضت عيونها بأ*لم
وصل فؤاد المستشفى ودخل انجي لاوضة العمليات والكل وصل وراحوا عند فؤاد
جاسم وصل سارة المستشفى ودخلها أوضة العمليات وراح لفؤاد
بعد ساعات
الدكتور اللي عند انجي طلع
الدكتور…….. استاذ فؤاد احنا مضطرين إننا ننزل الجنين علشان نقدر ننقذ المدام انجي إنقاذ الاتنين في الوضع دا صعب
فؤاد غمض عيونه بأ*لم واسد جه وحضنه
فؤاد بدموع والم….. أسد
أسد بهدوء……. تمام يا دكتور هات الأوراق واعمل اللازم
فؤاد انهار على الأرض
أسد قعد جنبه……… لازم تكون قوي يا فؤاد علشان انجي لازم
جه الدكتور اللي عند سارة
الدكتور….. للأسف مقدرناش ننقذها البقاء لله
الكل اتقبل الموضوع وقال قضاء الله وقدره
بعد مرور سنه
عيلة الشرقاوي كبرت
عُدي بضحك…….. ايوه فاكر كانت أيام
الشرقاوي بضحك…….. ولا اى أيام هههههه
الشباب دخلوا عليهم
أسد وهو ماسك ايد نسمه وبطنها منتفخة
مراد وماسك ايد فرح اللي عملها تاكل فشار
فؤاد اللي ماسك ايد انجي وبطنها كبيرة شويه
ماجد اللي ماسك ايد سلمي وكانت بتشرب بيبسى
زين اللي أخيراً رجع من سفره هو و ولاء
حازم اللي اتجوز بنت وقع في جمال عيونها من أول نظره وربنا عوضه وكان اسمها جني
جاسم اللي اتجوز بنت اسمها ياسمين وهي دلوقتي حامل وحياة زي ما رسمها
ويليم والبرت سافروا و رجعوا وطنهم
أمجد رجع بيته لمراته بعد ما أخيراً قدر ياخد إجازة من شغله
قصي بضحك…… هههه كل واحد متعلق احسن ومالها السنجلة يا خويا
معتز بضحك…. معاك حق مالها السنجلة
فارس بضحك……. جنتلة بس برده عايز اتجوز
نسيت اقولكم سليم عمل عمليه ورجع وشه تاني وأبوه وأمه فرحوا برجعت ابنهم من تاني
سليم……… قولوا لمروه وهي هتتوصي بيكم
أحمد بضحك……. بقولكم ايه انتوا كدا بتوتروني شكلي مش هتجوز يلا أنا مش بتاع جواز
_آمال بتاع ايه يا روح طنط
قصي بضحك…… ألبس
احمد بلع ريقه بصعوبة….. ن نور حبيبتي انتي ايه اللي جابك
نور عروسة أحمد أصل النهارده فرح أحمد بعد ما اتعلم الدرس حسن حياته ونهي على ماضية اشتغل مع ولاد عمامه اتعرف على نور وهي اللي قدرت تاخد قلبه
نور بدموع…… م مش عايز تتجوزني يا أحمد
قصي بضحك……. حصل
أحمد بغيظ……. بس يا عم دي مسجلة خطر
نور نظرت ليه بصدمه
أحمد بضحك وهو بيمسك ايدها وبيقبلها…… على قلبي لو زعلت قلبي ممكن يزعلني
نور ابتسمت وخدودها احمروا
احمد بغمزه…… بقلك ايه احنا كتبنا الكتاب بلا فرح وخلينا نشوف ماما اللي تعبانه
نور بضحك…… ماما اممممم
وهوب داست على رجل أحمد
أحمد بألم……. يا بنت المجنونه
نور…….. ورايا يا أحمد
أحمد…….. تمام يا فندم
أحمد بص ليهم وبصوت واطي علشان نور متسمعش
أحمد……. انا مش بتاع جواز انا
نور….. أحمد
أحمد…… جاي
الكل ضحك والسعادة أخيرا جات بعد مشاكل كتيره وظروف واجهوها بعزيمه وإيمان بالله وان الخير هينتصر على الشر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد الجزء الثاني)