رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني البارت الثاني عشر
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الجزء الثاني عشر
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر
روبن بحزن…………لديك عائلة يا فارس أطلق النا*ر واذهب إليهم
فارس ببرود……… فرانكو بيخطط لايه
روبن بص ليه بو*جع وكــ*ـسره
روبن بهدوء…………إنه يد*مر عيله الشرقاوي يد*مر صناعتهم ويقـ*ــتل الشرقاوي باشا يخـ*ـطف زوجة أسد الشرقاوي وقـ*ــتل أسد الشرقاوي بالإضافة إلى التخـ*ــلص من أولاده
فارس ببرود……….. بس
روبن………. هناك شحنه أ*سلحة سوف تدخل مصر وذلك في منتصف شهر عشره اي بعد عشرة أيام
فارس بهدوء………… من هو فرانكو انه ليس ويليم ويليم هو عميل سري مهمته هي القبض على فرانكو أيضا إذا تبقى سام ألبرت أمجد من من بينهم
روبن بهدوء……. إنه ****
فارس ببرود…………… التسليم بري ولا بحري
روبن………. بحري هيكون في مناء*********
فارس………. ليه قولت ان فرانكو هيكون صديق اسد الشرقاوي
روبن………… علشان بكدا بيلعب باسد الشرقاوي
فارس ببرود…………… الأ*سلحة اللي هتدخل دي هتكون مع مين
روبن…………… إنه جانك زعيم ما*فيا خطير مثل فرانكو
فارس ببرود…………. هيكون موجود اليوم دا
روبن……… لا
فارس ببرود…….. آمال فين
روبن……….. هيكون بيساعد فرانكو في مهمته الأخيرة
فارس……… اللي هي
روبن…………..خطـ*ــف زوجة أسد الشرقاوي وقــ*ــتل أسد وجده الشرقاوي
فارس ببرود…….. وليه اتعاونت معايا كدا
روبن بحزن وألم……….. علشان عايزك تهر*ب قبل ما فرانكو يوصل لأنه عرف حقيقتك انا زي ما قولت ليك أنا بعتبرك اخويا و انا عندي استعداد اخا*طر بحياتي علشان أحميك أظن انك عرفت بكل حاجة اهرب بسرعة
فارس بسخريه…….. ايه دا طلعت بتتكلم مصري اهوت
روبن……….. لأن اخي كان يحب اللغة المصريه وكان يريد التحدث بيها ولذلك تعلمتها، فارس ارجوك اهرب الآن
فارس قعد ببرود………. لا إذا فرانكو جاي يا مرحبا بيه يشرف مسد*سي محتاج انه يفرح شويه
روبن بخوف……. فارس انت عارف فرانكو عامل الزاي
فارس ببرود…….. مش محتاج خوفك دا احنا مش بيفرق معانا حاجة والنهارده يا فرانكو يكون ميــ*ـت يا أنا مفيش خيار تالت
روبن بحزن……. فارس
فارس ببرود…….كلمه زياده والمسد*س هيشتغل قبل ما العريس يوصل
فرانكو من خلفهم……… ولماذا التأخير انا قد وصلت
فارس ابتسم بسخريه……….اوووو عزيزي فرانكو
فرانكو بغضب……….. أين جاك
فارس بسخريه……… قاعد مع مراته هو انت متعرفش انه اتجوز وراح لعروسته اللي هو السجن ههههههه
فرانكو بغضب………. لقد تجرأت وخد*عتني يا فارس
فارس بسخريه…….. يا عم اعدل كلامك الأول مين اللي خد*ع مين مش انت اللي خدعت أسد علي انك ****
فرانكو بسخريه……. اووو انتم أيها الشعب المصري شديدين الذكاء
فارس ببرود……. اكتر منك يا روح أمك ونط فارس رجع استخبي ورا مكتب وبدأ صوت إطلا*ق النا*ر يصدأ في المكان
فرانكو بغضب……. اقتـ*ـلوا فارس ومعه روبن أيضا لا ترحموا احد
فارس بسخريه……. يا راجل خو*فت أنا كدا العب غيرها يا شاطر وصوب فارس على مساعدين فرانكو وقــ*ــتلهم
فرانكو بغضب……. سوف اقـ*ـتلك
فارس بسخريه……. مش لما تقـ*ــتل دبانه الأول وصوب بدقه ناحيه المساعد اللي كان جنب فرانكو
فارس بسخريه……….. اللي جايه هتكون في رأسك في فرانكو طفح الكيل منك كل المعلومات اللي كنا عاوزينها خلاص وصلت للمديرية واللحظة اللي وصلت فيها الأمر بالقض*اء عليك طلع كمان وأطلق رصا*صة بكتف فرانكو
فرانكو بأ*لم سقط ليتوقف ضر*ب النا*ر
فارس راح لفرانكو.
فارس بغضب………. اوعي تكون مفكر أن انت الوحيد اللي ذكي وتعرف تحسبها صح لا مش على بابا يا ولا انا قاريك كويس وعارف دماغك دي
صوت من طلقا*ت من الرصا*ص صدا في المكان
روبن بصدمه و خوف……. فاااارس لاااااااا بص روبن انصدم
كان جانك اللي اطلق الرصاص على فارس
روبن بصدمه وخوف
جانك أتقدم ناحيه فرانكو وفارس كان واقع على الأرض غرقان في د*مه
جانك ببرود……. احر*قوا المكان دا وخاد فرانكو وطلع روبن انضر*ب على راسه واغمى عليه
المخزن اللي كانوا فيه النا*ر كا*لته
حازم وماجد وجاسم وصلوا للمخزن وانصدموا من شكل النا*ر
حازم بخوف…… فاااااارس
الإطفاء جه والنا*ر طفت حازم دخل لاقي جثــ*ــث كتير متفــ*ــحة أتقدم قدام شويه لاقي شخص متصا*وب في دراعه ورجله وكان حازم قلبه دق جامد
الإسعاف جات
*’*******
عدت فتره بين أسد ونسمه كانت كلها خنا*قات
أسد بغضب……… لا كدا كتير نسمه انا صبرت عليكي كتير
نسمه بغضب……. قصدك ايه يا أسد
أسد بغضب…….. على الرغم من إنك اللي غلطا*نه بس انا اللي عمال اصالح واعتذر ايه مش ملاحظه كدا
نسمه بدموع…….. أسد انت مبقتش تحبني
أسد بنفاذ صبر…….. الاسطوانة اللي بقيت اسمعها منك أسد انت كذا أسد انت كدا ايه بطلي جو النـ*ــكد دا شويه
نسمه بصدمه……. نكد أنا نكـ*ــديه يا أسد
أسد بغضب…….. ايوه نكـ*ــديه يا نسمه
نسمه بصت ليه بغضب
نسمه بغضب……. يمكن جوازنا كان غلــ*ـطه مكنش لازم اننا نتجوز
أسد بصلها بصدمه من كلامها
أسد بصدمه…….. انتي بتقولي ايه
نسمه بغضب…… بقول الحقيقه يا أسد جوازنا كان غلـ*ــطه
أسد بصدمه…… وحبنا كان ايه نسمه غلطه برده و ولادنا ايه غلطه برده
نسمه……. أسد انا
أسد بدموع…….. ششش اسكتي خالص انتي مستحيل تكوني البنت اللي حبيتها يا نسمه انتي واحده تانيه غير نسمه اللي حبيتها
نسمه بدموع……… وانت مش أسد اللي حبيته يا أسد انت بقيت إنسان تاني خالص انا مبقتش عارفاك انت مين
أسد بجمود……. خلاص يبقى كل واحد يكون في اوضة منفصله عن التاني يا نسمه ودا انسب حل لأن مستحيل انا وانتي نكون مع بعض تاني انا هنام مع ولادي وترك أسد الغرفه ونسمه قعدت على الأرض بانهيا*ر ودموع
وكان فرانكو بيراقب الوضع والخنا*قه اللي حصلت بين أسد ونسمه
فرانكو و شخص بيعقم جر*حه
فرانكو بابتسامه…… رائع بل غايه في الجمال الآن أستطيع أن اختم النهاية
جانك ببرود…….. عُدي باشا امر برجوعك
فرانكو بهدوء…….. وان لن أرجع الان يا قصي
قصي(جانك)…….. دي الأمر ولازم تتنفذ يا فرانكو متنساش انا اخوك الكبير انا سبتك براحتك بس المصا*يب اللي عملتها دي مش هتعدي على خير دا غير انك اصلا متعرفش أسد الشرقاوى كويس أسد في أقل من دقيقه ممكن يقلب اللعبه عليك دا لو مكنش اصلا قلبها انت لسه صغير يا فرانكو
فرانكو بغضب……. صغير صغير انا لست صغير عزيزي قصي انا فرانكو اخــ*ـطر مجر*مي العالم لا تتحدث عن شي لا تعلمه
قصي……. لا عارف كويس ان ماما سافرت بيك إنجلترا وهناك حطتك في ملجأ اتعرفت على روبن وجاك الحقيقين الغضب سيطر عليك شكلت عصا*به صغيره بعدها بدأت تكبر واسمك اتسجل في ملفات أخــ*ـطر مجر*مي العالم واللي صدمني ان جدي كان عارف عارف باللي بيحصلك بس اللي مكنش متوقعه ان حفيد ليه هيكون ظابط والتاني مجر*م اخ هبقبض على اخوه بسببه انزرع الكر*ه فيك تجاه عيله الشرقاوي انا مش غبي يا أحمد
فرانكو(أحمد)….. متقولش الاسم دا انا اسمي فرانكو
قصي…….. حتى لو غيرت اسمك كنيتك لغتك وشكلك ألف مره هتفضل أحمد عاصم عُدي الشرقاوي حفيد عيله الشرقاوي و عُدي الشرقاوي العيله اللي انت عايز تتد*مرها دي عيلتك يا أحمد انت سمعت من شخص واحد بس مسمعتش من الباقي حبك لجدك عماك يا احمد انا هقولك الحقيقة
الشرقاوي الكبير(أبو الشرقاوي باشا) كان عنده تلت أولاد جاسر أحمد عُدي الأكبر جاسر الأوسط أحمد الأصغر عُدي، جاسر وأحمد كان بيشتغلوا مع أبوهم بس عُدي كان الابن اللي مدلع صاحب أصحاب مش كو*يسين بقى بيشر*ب مخد**رات وسجا**ير مكنش مهتم بحياته او الاصح محدش كان مهتم بيه ابوه كان ديما بيقوله خليك زي جاسر اعقل زي أحمد أنجح زي خواتك، لما الشرقاوي الكبير عرف ان عُدي بيشر*ب طرده من القصر وقـ*ــطع كل الصله معاه عُدي الغضب سيطر عليه وانزرعت في عقله فكرت ان ابوه رماه علشان هو مش اصل عيله الشرقاوي وانه مش زي جاسر وأحمد والكر*ه اتولد جواه وقتها وقرر انه هيرجع وهينــ*ـتقم
أحمد بغضب……… حتى لو الحقيقة كدا ابوه غلط مكنش لازم يعمل كدا
قصي………. دلوقتي هو عند ربنا والحكايه خلاص خلصت يا أحمد دلوقتي فصل فرانكو لازم يخلص نهائيا انت مطلوب القبض عليك يا أحمد سلم نفسك يا خويا
أحمد قام بغضب وراح ناحية الشباك
أحمد بغضب………..لما اوصل لهدفي هبقي اجي اسلم نفسي يا قصي ونـ*ـط من الشباك وهرب
قصي كان قاعد ببرود وأمر رجالته يجبوا شخص
قصي ببرود………….ليه عايزه تساعديه
……. علشان اخويا يا قصي، انا عرفت انك زارع اسم جانك بين العصا*بات علشان توصل لأحمد اللي كان مختفي وانت مش عارف مكانه وانا هههه استغليت الاسم دا وبدأت العب اللعبه وهنوصل لانتقا*منا
قصي ببرود…….. طول عمرك شايله السو*اد في قلبك يا علا انا مش غبي لدرجة اني أصدق خوفك علي أحمد انتي عايزه تحد*فيه للنا*ر ودا كله علشان ايه علشان واحد***** احمد حماكي منه
علا بغضب…… أخرس
قصي ببرود………….. كلكوا دخلتوا لعبتي وعيله الشرقاوي انا اللي بحميها يا علا احب اقلك ان لعبتكم خلصت من زمان عارفه ليه همس ليه في ودنها بكلمات خلت علا تنصدم
علا بصدمه……. هو هو عارف
قصي بسخريه…….. ايوه وكمان انتوا كنتوا ماشيين على خيوطه عرف لعبتكم وقلبها عليكوا انا عمري ما كنت بتمنى الاذ*ى ليكوا بس انتوا اللي اجبر*توني على كدا يا علا عشر ايام بس عشر ايام واللعبه هتخلص وكل حاجة هترجع لاصلها
خدوها على ال********
علا نظرت ليه بصدمه
قصي بدأ يتحرك وراح مكان مهجو*ر ودخله
قصي ببرود…… عامل ايه يا صقر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد الجزء الثاني)