روايات

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني البارت السابع

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الجزء السابع

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الحلقة السابعة

اسد فاق لاقي الكل متجمع حواليه والكل دموعهم نازله
أسد بتعب….. معتز معتز
نسمه قربت منه وكانت بتعيط
نسمه بدموع…… ربنا حماه يا أسد معتز عايش وبخير يا حبيبي
أسد عيونه دمعت من كتر الفرحة الشديده
أسد بدموع….. عايش طب الدكتور قال إن قلبه و*قف طب الزاي
مراد………. م انت مستنتش وقعت على طول الدكتور قال إن قلبه وقت العملية و*قف بس الحمد لله رجع للنبض قلقتنا عليك يا شيخ
أسد بدموع……. الحمد لله الحمدلله طب طب جدي عامل ايه
نسمه بحزن……. دخل في غيبوبه للأسف
أسد عيونه دمعت بحزن
دخل سام لاسد
سام بحزن….. كيف حالك الآن أنا حقا حزين لسماع خبر و*فاة ولدك
أسد بحزن……… شكرا لك وكيف حالك الآن

 

 

سام بابتسامة…… بخير انا بخير الآن يا صديقي كما أني علمت الان ان شقيقك الصغير أصبح بخير
أسد بابتسامة…… علمت هذا شكرا لوقوفك معانا ولانقاذ اخي الصغير
سام………. لا داعي للشكر الآن عليا الذهاب
مراد…… سام أين تسكن
سام بابتسامة…… في فندق لماذا
مراد…… انت دلوقتي مجر*وح لازم يكون معاك حد ياخد باله منك
سام بابتسامة……… لا تقلق انا سوف أكون بخير ولكن اختل توازنه فجأة وكدا أن يسقط لو لا انه تماسك
مراد بابتسامة……. ما رأيك أن تفضل في قصر الشرقاوي حتى تتحسن
سام…… ولكن
أسد……… مفيش مشكلة يا ريت توافق يا سام
سام بابتسامة……. حسنا كما ترغبون
ليقاطع كلامهم دخول الدكتور
الدكتور…….. معتز فاق يا أسد بيه
الكل راح لمعتز ومراد وسام سندوا أسد وراحوا لمعتز
معتز بتعب…… ااااااه انا فين
أسد بدموع…….لسه بادري عليك يا خويا مستعجل على المرواح ليه
معتز بتعب……… أسد ايه دا احنا دخلنا جــ..ــهنم ولا ايه
أسد بضحك……… لا لسه يا خويا
معتز بتعب…… آمال بابا وجدو فين
أسد سكت ومردش عليه
معتز بتعب وقلق……. أسد بابا فين وجدو كمان ااااااه
أسد بقلق…… معتز انت كويس
معتز بقلق…… بابا فين يا أسد
أسد بدموع……….. بابا الله يرحمه يا معتز
معتز بصدمه…….. لا لا مستحيل لا انت بتهزر اكيد علشان انا قلقتك عليا بتهزر الهزار الرخم دا لا مستحيل بابا يسبني لا بابا بابا بااااااااااابا
أسد بقلق ودموع……… معتز اهدي والنبي معتز
معتز بدموع……… بابا بااااااااااابا
الدكتور جه وادي حقنه مهداة لمعتز وطلب من الكل يسبوه يرتاح
في مكان تاني
كان حامد موجود على نقاله ومعاه شخصين
الشخص الأول………. دلوقتي الخطوه الجايه ايه
الشخص الثاني……… معرفش رن عليه واسأله
الشخص الأول طلع تليفونه وضغط على أرقام ورن على شخص
أسد كان قاعد مع معتز في الاوضة مرضاش يسيبه وفجأة تليفونه رن
أسد بهدوء……… ايوه يا حازم

 

 

حازم بمرح…… ياخي منك لله انت ناوي تجيب ليا شلل بقى نطلع من المستشفى ونرجع ليها بس ننط ليه سلاحف النينجا احنا
أسد بضحك…… عايز ايه يا رخم انت
حازم……… ولا حاجة دلوقتي نعمل ايه احنا خلصنا الخطوه الأوله
أسد بهدوء…… بابا كويس
جاسم خاد التليفون من حازم
جاسم بضحك………. بياكل رز بلبن مع الملايكة ايوه كويس يا خويا
أسد ارتاح شويه
أسد…….. تمام خلي بالك منه فاهم
جاسم بهدوء…… اشطا بس انا هجيب قاطره معايا
أسد بضحك…………. ليه
جاسم بضحك…… علشان الدموع
حازم ضحك علي جنان جاسم
أسد تمام دلوقتي بابا لازم يسافر برا بس بهويه مختلفه فاهم
جاسم وحازم…… اشطا تمام وقفلوا السكة
حامد بنوم………….. سكر لبن
حازم بضحك………. اهو دا اللي كان ناقص سكر لبن اااه يا مرارتي ااااااه
جاسم بضحك……. طب بزمتك مش ارحم من عقل فرح اللي عامله لينا ابلـ..ـــيس في القصر
حازم بضحك…… عندك حق الله يكون في عونك يا مراااااااد
عند أسد
خاد نفس عميق وافتكر
فلاش باك
سام اول ما اغمى عليه الكل راح ليه بس وقف أسد صوت رساله جايه ليه من رقم مجهول مضمونها حياة والدك بخـ..ــطر
أسد خاف على والده واتفق مع جده و والده على المسرحية دي علشان يعرف اللعبة اللي بتتلعب دي
حامد مثل أنه اغمى عليه ونقوله لغرفه العناية المركزه هناك كان حازم وجاسم رجعوا من نص الطريق بأمر من أسد اللي شرح ليهم الوضع
حازم هد*د الدكتور وخلاه يقول ان حامد اتوفى وان جده هيخش في غيبوبه بس بعد ما أسد يغمى عليه علشان الموضوع ميكنش مشكوك فيه وخلال فتره غياب أسد عن الوعي كان حازم وجاسم اللي متكفلين بحمايه الكل دا غير فؤاد اللي أسد اتفق معاه انه يمشي ويحوال يجيب معلومات عن العدو الخفي دا ومين اللي بعت الرساله دي وايه مقصده منها وليه نبهم ومقلش هو مين ومعقول دا يكون فخ أسد كلف فؤاد إنه يعرف دا كله
عوده للحاضر
أسد بهدوء……… دلوقتي انا لازم اتعامل مع شخص خفي معرفش هو مين بس كل هدفه انه بأ*ذى عيلتي دا غير اني هضطر اكذ”ب على عيلتي ومعتز حالته ممكن تسوء مش عارف إذا لازم أقله أن بابا عايش ولا لااه
_عمي عااااااايش
نظر أسد لمصدر الصوت وانصدم
*********************
_مرحبا حضرت اللواء
اللواء……. مرحبا أيها الصقر ما الأخبار

 

 

الصقر…….. فرانكو لقد بدأ تحركه لاذ*يت عائلة الشرقاوي بدأ اليوم بالابن الأصغر معتز الشرقاوي وكان يريد قـ..ــتل حامد الشرقاوي ولكني تصرفت نبهت أسد الشرقاوي قبل فوات الأوان ولكنه بخطط لحدث كبيره في منتصف شهر عشره
اللواء……. وما هو هذا الحدث
الصقر………. على حسب ما فهمت فإنه سوف يفـ..ــجر مناطق معينه استطعت معرفه اثنان من أصل عشره المنطقه الأول فندق سياحي كبير والمنطقة الثانيه منطقه ساكنيه
اللواء……… يا إلهي إنها كارثه اعرف الباقي بأسرع وقت يا أيها الصقر ولا تقلق سوف اكلف أفضل الأشخاص هنا لإيقاف هذا الد*مار القادم
الصقر……. حسنا إلى اللقاء صحيح فرانكو الآن قريب من أسد الشرقاوي بشكل كبير وسوف يدخل القصر ومنذ لحظة دخوله للقصر سوف يبدأ الد*مار الحقيقي لتلك العائله أخبر أسد الشرقاوي أن عد*وه قريب جدا منه فعليه الالتزام بالحذر والا يثق بأحد حتى أفراد عائله إلى اللقاء وقفل الخط
اللواء…………. صحيح أن أسد وعائلة بخطر بس انت يا صقر في خطر أكبر كونك مزروع بين أفراد عصا*به متعرفش معنى الرحمه وزعيمهم بيكر*ه الخيا*نة انت دلوقتي في خطر أكبر دا غير اني لسه معرفش مين الجاسوس اللي هنا ااااااه دماغي هتنفجر، يا عسكري
دخل العسكري و أدى التحيه
اللواء………. اطلب من المقدم حازم الشرقاوي والمقدم ماجد الشرقاوي والمقدم جاسم الدسوقي يحضروا حالا لأمر طارئ
العسكري…… تمام يا فندم ومشى
اللواء…………… حازم ماجد جاسم دلوقتي انتوا هتكونوا في اختبار حقيقي الأول حمايه وطنكم والتاني عيلتكم ربنا معاكوا بس المناطق التمانيه الفاضلين ايه
وأخذ يفكر ولا يعلم ماذا بفعل
الدكتور……….. استاذ أسد معتز محتاج للراحة ولازم يكون بعيد عن أي ضغط نفسي
أسد بهدوء…… تمام انا عايز اخده للبيت
الدكتور……. تمام بس هبعت مع حضرتك دكتور مختص لحالته ومعاه مساعدين ليه، دكتور ويليم
أسد باستغراب……… ويليم
الدكتور…….. هو دكتور أمريكي بس فضل في مصر سنتين بيشتغل هنا
الدكتور ويليم……….. مرحبا دكتور أسر
دكتور أسر…….دكتور ويليم حضرتك هتروح مع استاذ أسد لقصر الشرقاوي مهمتك الاعتناء بشقيقه
نظر ويليم لاسد نظرات غير مفهومه
ويليم بابتسامه…….. حسنا لا يوجد مشكلة سوف اجهز نفسي على الذهاب الآن إلى اللقاء
أسد بص لويليم بشك بس فضل ساكت
الكل رجع القصر ومعاهم ضيوف جديد (مستر سام، دكتور ويليم، مساعد الدكتور ويليم ألبرت و ممرض مصري يدعي أمجد)
سارة باستغراب……….. مين دول
انجي بهدوء…….. ملكيش دخل
سارة بغضب…….. لا ليا انا هنا زي زيك انا مرات فؤاد برده
أسد أتقدم ناحيه سارة

 

 

أسد بغضب………. لا مش زيك زيها انتي هنا ضيفه مش اكتر و اوعي ورقه الجواز دي تخليكي تفكري انك بقيتي جزء من العيله لا انتي هنا ضيفه لحد لما تروحي ومسمعش صوتك في القصر دا فاااهمة
سارة خافت من نبرة أسد وطلعت على اوضتها
مستر سام……… أسد ما بالك اهدي قليلا
أسد بهدوء……. لا تقلق يا سام تعاله معايا وهوريك اوضتك فين، سام ابتسم لاسد ومشى معاه
ويليم كان بيبص لسارة بنظرات غريبه واسد لاحظ دا بس فضل ساكت
ويليم……. أين غرفه مستر معتز
مراد بهدوء…….. أول اوضة على ايدك اليمين بس دلوقتي اتفضلوا اعرفكم اوضكم فين ومشوا مع مراد
شخص ما من بين سام و ويليم و ألبرت وامجد قال كدا بدايه الد*مار
ممكن كدا نتوقع أن فرانكو دخل قصر الشرقاوي
تتوقعوا مين من بين دول يكون فرانكو 🙂 🙂 🤔🤔
الكل دخل ينام إلا أسد كان واقف في الحديقة شارد الذهن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى