رواية طفلة الآرام الفصل الثالث 3 بقلم غنوة حبيب
رواية طفلة الآرام الجزء الثالث
رواية طفلة الآرام البارت الثالث
رواية طفلة الآرام الحلقة الثالثة
خالد : انا جاي اقولك ان في ناس بتتكلم عنكم عشان انتي بنت وعايشة مع ولد عمك
شغف: انت بتقول ايه
خالد بخبث : لازم نتجوز عشان نلحق نداري الموضوع كل الناس بتقول ان انتي وأرام عاملين حاجات وحشة مع بعض
و…ما كملش كلامه وجاله بوكس على وجهه
آرام بغضب: وديني هالمرة ه خليك تندم على اللي بتعمله انا كام مرة حذرتك من شغف
خالد بخبث : بحبها وعايزها انا عمري ٢٥ ومناسب ليها مش زيك اكبر منها ب ١٣ سنة زي العجوز
آرام بغضب هجم عليه بزيادة : والله هربيك يا حيوان عشان تبص لحاجة ملكي
وفضل يضرب فيه وشغف خايفة
وصل قاسم ونزل من العربية
قاسم بيحوش آرام عن خالد: اهدا بس في ايييه
آرام ما كانش شايف قدامه من الغضب مسك الحجرة اللي على جنب وخبطه بيها وكان عايز يكمل بس قاسم مسكه: خلااااص هيموت عايز تنبلي بيه سيبه بقى
قاسم موجه كلامه لخالد: غور من هنا وما تجيش لهنا ابدا فاااهم احسن والله هيقتلك المرة اللي جاية
آرام بص لشغف بغضب: غوري لأوضتك
شغف جرت بخوف وطلعت
آرام قرب من خالد ومسكه من ياقته بغضب
آرام بهدوء مخيف: اتمنى دي تكون آخر مرة بشوفك بيها والله وديني المرة اللي هتقرب بيها من شغف هكون قاتلك وانت عارف اني ما بكذبش ب كلامي وبنفذ كل حاجة بقولها بقى لو خايف على العقود اللي مع السكرتيرة بتاعتك عشان شركاتك مش تتهدم ابعد عني وعن بيتي يا **** ولا فاكر مش عارف بوساخ*تك وحركاتك المعفنة يا وس*خ
خالد قام وركب عربيته وطلع
قاسم : خلاص ارجوك ادخل راضي المسكينة اللي كانت خايفة
آرام: حاضر
________________________________________________
آرام : اسف
شغف سمعته بس مش عايزة ترد
آرام: ممكن ادخل
شغف…
آرام: انا هفتح الباب ها ما خصنيش عشان قولتلك هدخل
شغف…..
آرام فتح الباب بخفة وشافها قاعدة على السرير وبتبص قدامها
قرب وقعد جمبها بهدوء: اسف
بصتله ورجعت بصت قدامها وكتفت اديها زي الاطفال
آرام ابتسم على منظرها : طب بصي امك داعيالك عشان انا اعتذر منك
بصتله بغيظ: ياااارب ايه الغرور ده ؟
آرام: طب مش هنكمل المشوار
شغف بصتله بفضول: لا بعد الخناقة دي مش حابة اخرج
اتنهد بصعوبة: والله مش قادر امسك نفسي انتي صغيرة ومش فاهمة بالحاجات دي ومش فاهمة معنى كلامه الوس**خ
عشان كده بتعصب وبمد ايدي عليه
شغف بصتله ببراءة: خلاص مش زعلانة
آرام بابتسامة: ايوه كده عايزك فرفوشة بعدين عايز اسألك سؤال
شغف : نعم
آرام بتوتر : هو انتي بتحبيني؟؟؟
شغف ببراءة: طبعا بحبك اووووي
آرام: يعني موافقة تتجوزيني ؟
شغف بصدمة: ايييه؟؟؟
آرام : انا عايز اتجوزك انتي مش شايفة الناس بتتكلم ايه؟؟؟
شغف : ازاي يعني؟؟
آرام بكذب: يعني لازم نتجوز عشان الناس بتقول عنك كلام وحش
شغف بدموع: ليه انا عملت ايه؟؟
آرام بخبث” لو عايزة الناس ما تتكلمش اوي لازم توافقي
شغف : حاضر حاضر انا موافقة
ارام خرج من الاوضة وهو فرحان انه قدر يقنهعا حتى لو كذب عليها بس عشان بيحبها عايزها معاه
____________________
نيفين زقته من كتفه بعصبية: عايز تتجوز بنت عمك عمرها ٢١ مش شايف نفسك اكبر منها قد ايه
آرام بحزن: العمر مش كل حاجة بعدين انا متجوزها عشن الناس بتقول كلام وحش بحقها وبحقي وانا ما بقبلش كده بس ده السبب مش اكتر
نيفين: انت واحد كداب
آرام : ازاي يعني؟؟
نيفين: يعني انت مش عايز تتجوزها عشان التاس عايز تتجوزها عشان بتحبها بس بتتحجج عشان هي تقبل
آرام بتوتر: ل .. لا انا مش كداب ان مش بحبها
نيفين : انا امك وحافظاك بصم وعارفة انك بتحبها بس حرام عليك البنت بوادي وانت بوادي
آرام بحزن: ماما العمر مش كل حاجة اه مظبوط انا بحبها وعايزها بس انا خايف لما تكبر شوية تسيبني عشان العمر عشان كده ضحكت عليها
بعدين عايز اسألك ازاي عني انا بوادي وهي بوادي مالي انا راجل كويس الحمدالله ومش بقول كده غرورا لا بس كل حد فينا عارف نفسه كويس
نيفين : استغفر الله اقصد انك راجل بالشرطة وعصبي وخلاقك ضيقة وما بتتحملش كلمة والبت المسكينة طيوبة وغلبانة ولوحدها يعني مش هتتحمل شخصيتك الصعبة
آرام بلهفة: لا والله العظيم مش هأذيها والله انا بس عايزها تكون معايا مش اكتر
نيفين تنهدت بحزن: اللي شايفه ولو هي موافقة انا ما عنديش مانع
آرام : اه موافقة وعايز بكره كتب الكتاب
نيفين: طب مش هتسأل ابوك الاول؟
آرام : انا حكيتله الموضوع ده من زمان وهو موافق
نيفين: يعني انا اخر من يعلم؟؟
آرام باس ايدها: لا يا ست الكل بس المفروض اخد اذنه الاول عشان لو ما وافقش ما افتحش الموضوع ده كتير اوي
نيفين: طب خلاص ربنا يتممها على خير
_________________________
قاسم: ولا ولله لو تزعل بنتي هفشخك فاهم
امير بضحك: خلاااص يا عم الخميس غرحنا ومش هتشوفنا تاني ومش هتقدر توصلي اصلا
قاسم بحزن: يعني كده هتبعد بنتي عني؟
نسمة قربت وباست ايد باباها : الدنيا كلها مش تلعدني عنك يا نن عيني
قاسم حضنها بدموع
امير بضحك: خلاااص كل ده دراما بعديت ترتاحوا شوية مننا
نيفين بدموع : ارجوكم من غير عياط عشان قلبي من الحامض لاوي
آرام: اه والله بعدين بكره فرحي عايزكم تتبسطوا
نسمة وامير بصدمة: اااااااااييييه فرح مين؟؟؟؟
آرام بضحك: كتب كتابي انا وشغف
نسمة بخبث: الله يا كلاب ومش تقولولنا
امير بغمزة لأرام: العب يا عم ما حدش قدك
آرام خبطه على كتفه : اسكت ولا
شغف دخلت وهي حاملة الشاي
شغف: اتفضلوا
نيفين: شكرا لعروستنا الحلوة
شغف بكسوف بصت لآرام
آرام بغمزة: ايه ؟
شغف ما ردتش وحطت الشاي وراحت الاوضة تجري من الكسوف
نيفين: كسفتها كده
آرام ضحك وراح وراها
خبط على الباب
شغف برقة: اتفضل
آرام دخل: احم عايزة حاجة لبكره؟؟؟
شغف: لا شكرا
آرام: طب مش هتجيبي حاجاتك واغراضك للاوضة بتاعتي؟؟
شغف بكسوف : ليه
آرام بوقاحة: مش مراتي ولا عايزة ننام كل واحد بأوضة يعني؟
شغف بكسوف : حاضر
آرام قرب منها : عارف نفيك اعملك فرح استنيني فترة وانشالله هعملك احلى فرح بالعالم
شغف بصتله وابتسمت : شكرا
إرام بابتسامة: طب نامي يلا عشان بكره عندنا شغل اوي تصبحي على خير
شغف : وانت بخير
عدا الوقت وجا وقت كتب الكتاب
الشيخ: بارك لكما و عليكما وجمع بينكما بالخير
آرام مسك شغف ودخل الاوضة بسرعة …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغك على : (رواية طفلة الآرام)