رواية ضي القمر الفصل السابع 7 بقلم زهرة اللوتس
رواية ضي القمر البارت السابع
رواية ضي القمر الجزء السابع
رواية ضي القمر الحلقة السابعة
سافروا قمر وفارس على شهر العسل في تركيا كانت قمر فرحانة ومبسوطة لكن كانت بتفكر في مرضها وأنها ممكن تموت وتخسر كل حاجه متعلقة بيها حتى حب عمرها سرحت شوية لكن فارس لاحظ أنها سرحانة ومش مبسوطة ابدا
فارس : قمر مالك انتي مش مبسوطة فيكي ايه حبيبتي
قمر : خايفة اسيبك اووي يا فارس خايفة العملية متنجحش وخايفة الورم كمان يفضل في جسمي
فارس : حبيبتي متقلقيش نفسك هتعملي العملية وان شاء الله خير ممكن تضحكي بقاا مش بحب اشوفك زعلانة ابدا بحس اني قلبي بيضحك لما تضحكي انتي حب عمري وحياتي يا قمر مينفعش اسيبك للموت بأيدي مينفعش اضيعك من ايدي اصلا
قمر : اد كدة أنا غالية عندك يا فارس بجد اول مرة احس اني غالية عند حد بصراحة أنا كان في سر في حياتي عاوزة اعترف لك بيه بس خايفة تزعل مني أو تسبني وتمشي
فارس : أنا عمري ما هسيبك وامشي أنا حبيتك بجد ياقمر ممكن بس تقولي في اي قلقتيني اووي والله
قمر بصدمة : أنا منة مش اختي اختي أنا متربية معاها ووالدي اللي انت قابلته وقعدت معاه دا كان هو اللي مربيني يعني مش ابويا في الحقيقة للاسف
لكن هو كتبني على اسمه وبس مجرد تبني يا فارس انت كدة عرفت عني كل حاجه وحتى لو سبتني مش هزعل منك خالص والله لو سبتني ومشيت دلوقتي هعذرك
فارس : أنا مش مستوعب اي حاجه بس مش معنى كدة اني ممكن اسيبك وامشي لا بالعكس أنا فخور بيكي جدا انك بالرغم من انك عشتي كدة واتعلمتي حاجات كتير في الدنيا دا يبسطني اووي ميخلنيش اتخلى عنك يا اغلى واجمل قمر في الكون كله أنا ميهمنيش كل دا يهمني اني اكون معاكي وبس
قمر : بتتكلم جد يا فارس ولا انا صعبانة عليك ولا ايه
فارس : انتي مجنونة أو هبلة صح كدة في اي بقاا يابنتي ارحمي دماغك شوية ومتفكريش غير فيا ينفع بعد اذنك
قمر بابتسامة : أنا تفكيري فيك كله علفكرة ومش عاوزة اكتر من أن ربنا يبعد عني المرض دا علشان اقدر أديك اللي تستحقه وبس
فارس بحب : أنا وجودك في الدنيا مكفيني مش عاوز حاجه غيرك ياستي
قمر بتعب : فااااارس الحقني فاااارس
فارس جري بسرعة على قمر وقال : فيكي اي ياقمر فوقي والنبي قمر فوقي بالله عليكي
فارس جري بسرعة بقمر على المستشفى وهو شايلها على أيده وكان بيدور على اي دكتور لحالتها
الدكتور : خير اي حصل اهدا بس هاتها على اوضة الكشف
فارس : مع حضرتك اتفضل طمني عليها والنبي أنا جوزها
الدكتور : يا استاذ مرات حضرتك عندها كانسر وفي مرحلة متأخرة
فارس : أنا عارف كدة يادكتور اكيد بس اللي أنا بحاول اعمله اني اخليها جنبي طول الوقت هخلي العملية بتاعتها تتعمل في اسرع وقت ممكن
الدكتور : صدقني حتى العملية ممكن متعملش اي حاجه كافية زي ما انت عاوز
الدكتور : الحل الوحيد انك تسافر لندن تعملها العملي يمكن يكون فيها الشفا باذن الله ليها وربنا يطمنك عليها
فارس : ربنا يخليك يادكتور شكرا جدا انا مش عارف اقول لحضرتك ايه
الدكتور : متقولش اي حاجه أن شاءالله المدام تكون بخير باذن الله
فارس كان اتصل ب أسر تليفون أسر يرن ترن ترن ترن ترن
أسر رد وقال : الووووو ايوة يا فارس مال صوتك في ايه قمر حصلها حاجه
فارس بدموع : قمر بتروح مني يا أسر قمر بتروح مني احجزلي اول طيارة نازلة مصر بأسرع وقت وارجوك متعرفش منة ولا ابوها اي حاجه علشان خاطر والدها تعبان وانت عارف كدة كمان مش هيتحمل الصدمة دي ممكن يروح فيها وقمر كمان ممكن حالتها تسوء نا مش عاوز كل دا يحصلها
أسر بزعل على فارس : اهدا بس ياحبيبي اهدا حاضر هعمل لك اللي انت عاوزه اهدا بس علشان خاطري وخاطر قمر عندك
فارس بدموع : يارب أنا كنت بني ادم وحش لكن انت يارب غيرتني وعوضتني بالإنسانة اللي استاهلها وتستاهلني ليه يارب عاوز تحرمني منها كدة ليه
أسر بحنية : اهدا ياحبيبي اهدا والنبي متعملش كدة في نفسك علشان خاطرها حتى
قمر سمعت فارس وهو بيتكلم مع اخوه وشافت فارس وهو بيعيط عليها وزعلان جت ومسحت دموعه
قمر : اسفة أن أنا السبب في اللي انت فيه دا كله يا فارس
فارس رد على قمر وقال : متقوليش كدة انتي هتعملي العملية وهتخفي باذن الله ربنا اكيد مش هيخيب ظني أن شاءالله عاوزك تجمدي اهم شئ علشان تقومي بالسلامة
قمر : خايفة اووي يا فارس أنا مليش غيرك انت ومنة وأسر وبابا علشان خاطري بلاش تعرف بابا اي حاجه على الأقل علشان لو جرالي حاجه ميتقهرش عليا بس
فارس لقمر : أن شاءالله هتبقي كويسة وتقومي بالف سلامة يا حبيبة قلبي عاوزك ترتاحي بس متبذليش مجهود وانا هفضل جنبك مش هسيبك ابدا ابدا
قمر : بجد انت حبيبي يا فارس بحبك اووي ياروح قلبي
جه يوم العملية وكانت قمر قلقانة جدا من أنها تخسر كل حاجه وحتى تخسر فارس نفسه وكل حد بتحبه من أصحابها واختها فارس حاول يطمنها بأنه معاها وجنبها وأنها هتكون بخير وان العملية هتنجح عكس أن هو كان قلقان لكن مكنش حابب يبين دا قدامها
فارس لقمر : عاوزك تجمدي ياقلب فارس انتي بخير ياحبيبتي وهتطلعي بالف سلامة باذن الله يارب عاوزك متفكريش غير في أن العملية هتنجح وبس أن شاءالله
قمر : أن شاءالله يكون كل خير انا مش خايفة طول ما انت جنبي يا نبضي انت
قمر دخلت العمليات لكن فارس كان قلقان عليها جدا
وكان باين على وشه القلق لكن أسر طمنه وقال
أسر : اي يا فارس مش كدة اجمد امال ياحبيبي
فارس بقلق وخوف : مش قادر يا أسر أنا مش قادر اتحمل تعبها علشان التعب دا ممكن يضيعها مني مش عارف امسك نفسي والله دي حب حياتي
أسر : أنا مقدر احساسك ومقدر كل اللي انت بتمر بيه بس عاوزك قوي علشان هي تقوملنا بالسلامة أن شاءالله
فارس بدموع : يارب متحرمنيش من اغلى إنسانة في حياتي يارب
أسر شاف اخوه بالضعف دا اخده في حضنه وطب طب لغاية ما الدكتور خرج
الدكتور خرج وقال : الحمد لله العملية نجحت ناقص بس نعدي مرحلة الخطر أن شاءالله
أسر وفارس بفرحة : بجد يادكتور يعني نقدر نشوفها
الدكتور : لو دخلتوا العناية واحد بس يدخل لغاية ماننقلها اوضة عادية وتشوفها براحتكم عن اذنكم
أسر : الف مبرووك يا فارس الف مبرووك ياحبيبي
فارس : يارب الحمد لله انك استجابت لدعايا الحمد لله الله يبارك فيك ياحبيبي ياوش الخير عليا انت
أسر : هروح اجيب منة بقاا على هنا واجيلك عن اذنك
منة : انا جييت مستنتش لما تكلمني بصراحة يا أسر
أسر : ادخلي اطمني على اختك ياحبيبتي يلا ادخلي
منة لقمر : ازيك ياقمر حمد على سلامتك ياحبيبتي أنا عارفة انك مش فايقة دلوقتي بس سمعاني اكييد
لو تعرفي انتي وحشتيني قد اي بجد الحمد لله انك عديتي من الأزمة دي
قمر بتفوق وقالت: منة انتي اي عرفك اني هنا ياحبيبتي
منة : أسر كان قالي على كل اللي حصل ياحبيبتي حمد لله على السلامه
تتوقعوا اي هيحصل البارت الجاي ومين الشخصية اللي هتظهر البارت الجديد ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي القمر)