روايات

رواية ضي القمر الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس

موقع كتابك في سطور

رواية ضي القمر الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس

رواية ضي القمر البارت الخامس

رواية ضي القمر الجزء الخامس

ضي القمر
ضي القمر

رواية ضي القمر الحلقة الخامسة

في صباح يوم جديد جاء فارس الي بيت قمر ودق الباب طق طق طق
فارس : صباح الخير يا عمي اقدر ادخل
والد قمر : اتفضل طبعا مش محتاجة استئذان دا بيتك يابني بس خير قولي في حاجه حصلت ولااى
فارس : قمر ومنة كانوا في خطر يا عمي أنا انقذتهم من واحدة عديمة الضمير بتشتغل في تجارة الاعضاء والمخدرات
قمر : انت بتقول اي يافارس تولين يعني كانت عاوزة اي مني انا واختي تاخد مننا اى
فارس : مش هتقدر تقرب لكم طول مانا موجود متخافيش
منة : انا خايفة اووي على قمر يا فارس بصراحة اللي حصل لينا مش شوية وانت عارف كدة ازااي عاوزني اطمن بسهولة كدة
فارس باستغراب : مش واثقة فيا اد كدة يامنة مش واثقة في اخوكي احنا متربين مع بعض يعني عيب اووي نشك في بعض أنا هثبت ليكم كل حاجه وقت الفرح وشكرا جدا انك مش واثقة فيا يامنة ونا اللي بعتبرك اكتر من اخت ليا علشان معزة قمر عندي
منة: على العموم الرأي راي قمر وراي بابا أنا معنديش مشكلة لو دا يحمينا أنا وهي
فارس سكت شوية : استغفر الله العظيم يارب اي اللي يريحك يامنة علشان تحمي اختك اسبها علشان تقتنعي انك قادرة على حمايتها تقصدي اني مقدرش احميكم يا استاذة منة قولي وسمعيني
منة لفارس : أنا مقصدش بس انا خايفة على قمر وانت عارف كدة عارف انها حتة مني ومقدرش اشوفها في الحالة دي تاني
فارس بحدة : لآخر مرة هقولك يامنة أنا قمر وانتي في عيني من جوة مقدرش اخلي حد يمسك أو يمسها طول مانا عايش على وش الدنيا دي
أسر : أنا عارف يامنة انك خايفة على قمر بس معلش يعني فارس عارف بيعمل اي كويس هو مش قليل ولا صغير في البلد فارس عنده علاقات يقدر يحميكم بيها حبيبتي أن شاءالله نخلص من الكابوس دا على خير
قمر : منة خلاص يلا علشان نروح نشوف الفستان بعد اذنك بقاا كفاية كلام متخافيش على اختك
راحوا قمر ومنة الاتيليه اللي جنب البيت لكن تولين كانت سبقتهم واتصرفت مع صحبة الاتيليه
فلاش باك
ملحوظة مهاب يبقى ابن عم تولين وحبيبها الحالي
مهاب بضيق : هتعملي اي ياتولين فهميني البنت دي اصلا عملت اي علشان دا كله لي كل الانتقام دا علشان حبت واحد محبكيش فهميني
تولين لمهاب : اعمل اللي بقولك عليه ولا اشوف حد تاني غيرك يقوم بالمهمة دي هتروح لصاحبة الاتيليه تتفق معاها أنها تفضل مع قمر لحد ما تدخل البروفة وخليها تحطلها المخدر دا في المناديل فاهم المخدر دا هيخليها تفقد الوعي تماما هتفقد الذاكرة لمدة ساعتين تقريبا دا المرة دي بس لكن هقولك ساعة الفرح ما يتحدد هتعمل اى المهم انك تخليها مش كويسة في نظر فارس
مهاب بضيق وحدة : حرام عليكي بجد مش دي صحبتك ازااي تعملي فيها كدة ازاي يجيلك قلب اصلا انتي حقيقي واحدة قذ*رة كل دا علشان واحد معبركيش انتي للدرجادي رخيصة بجد مشوفتش وشك بالقذارة دي الا النهاردة أنا آسف مش هقدر اعمل كدة وانسي أن أبقى في حياتك تاني عن اذنك يا تولين هانم انتي بجد واحدة مريضة ومحتاجة تتعالجي انتي عندك خيارين يا تنسيه ونكمل حياتنا مع بعض ياما انتي من طريق وانا من طريق يابنت الناس
تولين لنفسها : انت كمان يا مهاب تعمل فيا كدة تخيرني بين حياتنا وبين اكتر حد كرهته في حياتي علشان حب قمر الد اعدائي مااشي ياقمر
مهاب جه بسرعة لبيت فارس ودق الباب طق طق طق
فارس : اي مين اللي بيخبط بالطريقة دي في اي حاضر استر يارب
فارس فتح الباب وقال : مهاب اتفضل في اى شكلك مرعوب كدة لي انطق يا مهاب في اى
أسر : مهاب انت كويس في اى ياحبيبي مالك
مهاب : الحق قمر ومنة يا فارس بجد هيروحوا منكم لو تولين نفذت اللي في دماغها النهاردة
فارس : في اى انطق هي ناوية على اى تاني فهمني
مهاب : طلبت مني اني اروح لصاحبة الاتيليه اللي هتختار من عنده قمر الفستان واني ادفعلها فلوس واطلب منها أنها تخلي قمر مش في وعيها واني اخليك تخسرها باانك تشك فيها علشان تسبها وانا رفضت وهزقتها لما روحتلها الزيارة في السجن وهددتها اني لو مبعدتش عن قمر ومنة مش هكمل معاها تاني
فارس : اي هي مش عاوزة تسبنا في حالنا لي أنا واللي بحبهم لي اسمع يا مهاب قولها اني هزورها في السجن وملكش دعوة باللي قالته متنفذش حرف منه فاهم
قمر كانت واقفة وسمعت كل حاجه حصلت لكن جريت بسرعة لما اتخبطت في الباب لكن فارس لاحظ صوت كركبة برة خرج يشوف كانت قمر قدامه
قمر بدموع : هو اللي أنا سمعته صح يا فارس هي عاوزة مني ايه انا واختي لي بيتعمل فينا كل دا حرام عليها عاوزاك تشك فيا علشان تبعد عني لي كل الكره دا انا عملت لها ايه بس
فارس : اهدي يا قمر اهدي ياقمري أنا وانتي ومنة وأسر واهلي هنفضل بخير وانا مش هبعد عنك اقدر احميكم كلكم ياحبيبتي اهدي
قمر كانت بتبص حواليها وفجأة وقعت على الأرض واغمى عليها
فارس : قمر ردي عليا فيكي اي قمر ردي عليا ياحبيبتي الحقني يا أسر قمر بتروح مني
أسر : اهدا ياحبيبي هننقلها على المستشفى دلوقتي هاتها وتعالى على العربية بسرعة بس
فارس : أسر هي فيها أي فهمني لي كل شوية يحصلها أن يغمى عليها أو تتعب في حاجه انت عارفها ومش قايل لي صارحني الله يخليك أنا اخوك راعي خضتي عليها يا اخي
أسر بتردد : قمر عندها كانسر اكتشفت دا متأخر لما عرفت جات تقولي وحلفتني مجبلش سيرة علشان متحسسكش انك ممكن تخسرها أو تروح منك
فارس بعصبية : انت بتقول اي انت اتجننت قمر مش هتموت قمر هتعيش وبعدين كانسر اي اللي بتتكلم عنه متقولش كدة تاني فاهم
أسر : أنا عارف انك مصدوم بس هيا دي الحقيقة والله قمر محبتش توجع قلبك عليها قمر بتحبك اووي يا فارس متسبهاش هنوديها المستشفى ونشوف الدكتور هيقولنا اي
فارس : يلا على المستشفى بسرعة يا أسر أنا مش هستنى أما تضيع مني انت فاهم أنا روحي فيها والله
هعمل كمان الفرح قبل الميعاد اللي متفقين عليه كمان
فارس وأسر راحوا على اقرب مستشفى واخدوا قمر بسرعة
الدكتور : للاسف دا كانسر والحالة متأخرة اوي لو كنت جبتها بدري شوية كنا قدرنا نعمل حاجه لكن للاسف الحالة مينفعش فيها العلاج ابدا
فارس : ابوس ايدك يادكتور اعمل اي حاجه أنا ممكن اموت لو هي جرالها اي حاجه ابوس ايدك حاول وانا هتكفل بعلاجها كله
الدكتور : هنحاول نعمل اللي علينا والباقي على ربنا عن اذنكم
فارس : لي يارب عاوز تحرمني من كل حاجه بحبها يارب قومهالي بالسلامة
أسر : اهدا ياحبيبي اهدا يافارس متعملش في نفسك كدة هتكون بخير وهتفرحوا ببعض وهتجيبوا بيبي أن شاءالله كمان اهدا بس وادعلها
فارس : يارب يارب أنا آسف لو اتعصبت عليك يا أسر لكن مش قادر اتحمل حياتي من غيرها والله
أسر : حاسس بيك ياحبيبي ربنا يديمكم لبعض أن شاءالله
فارس : يارب ياحبيبي تقوم بس وأنا اعملها كل حاجه
أسر : ان شاء الله تكون بخير وتقوم على خير يارب
تفكتروا اي هيحصل لقمر وهل هتعيش ولالا؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى