روايات

رواية ضي القمر الفصل الثالث 3 بقلم زهرة اللوتس

موقع كتابك في سطور

رواية ضي القمر الفصل الثالث 3 بقلم زهرة اللوتس

رواية ضي القمر البارت الثالث

رواية ضي القمر الجزء الثالث

ضي القمر
ضي القمر

رواية ضي القمر الحلقة الثالثة

في صباح يوم جديد في بيت قمر
قمر : صباح الخير يابابا أنا نازلة الجامعة عاوز حاجة منى
والد قمر : يا حبيبتي تعالي طيب افطري الاول كدة هتخرجي علطول
قمر: يلا علشان هروح اقابل صحابي سلااام مؤقت يا حبيبي
منة اتصلت على قمر لما وصلت الجامعة وملقتهاش مستنياها
وتليفون قمر رن ترن ترن ترن ترن
قمر : اي يامنة في اي شغاله اتصال اتصال مالك يابت
منة : أنا وصلت الجامعة واتاخرت على المحاضرة بسببك انجزي
قمر : أنا وصلت اهووو يا بنتي قدامك خلاص اهو شيفاكي
منة : حرام عليكي ضاعت علينا المحاضرة الاولى لي كدة
قمر : فكك بقااا الدكتور بتاع المادة رخم اصلا وكان كدة كدة هيطردنا
منة: حرام عليكي أنا هروح البيت أنا كنت جاية علشان المحاضرة دي بالذات لأنها مهمة ينفع الإهمال
دا
بعد شوية مشيت قمر من الكلية وهي قربت توصل كان على البيت لقيت أسر بيتصل بيها ترن ترن ترن ترن
أسر : اي ياعروسة عاملة اي طمنيني عليكي كدة فينك ياحبيبتي
منة: قلب العروسة أنا كنت في الجامعة ومروحة اهو بس للاسف جيت على الفاضي اتاخرت على محاضرتي بسبب قمر وتأخيرها وخوفت ادخل الدكتور يطردني
تولين راحت الشركة لا أسر وكانت عينيها بتطق شرار ودخلت على مكتب أسر من غير استئذان والسكرتيرة جريت وراها
السكرتيرة نورين : مينفعش كده يا فندم اللي بتعمليه دا استني اديله خبر لو سمحتي اي دا
تولين بعصبية : تبعدي عن وشي دلوقتي ولا اعرفك مقامك كويس
أسر: روحي انتي دلوقتي يا نورين لو سمحتي معلش
تولين : انت يا أسر بيه مش بتحب صح كلامي ولاغلط؟
أسر : انتي مالك اساسا حاجه تخصني أنا وبس ومش من حقك تدخلي في حياتي يا استاذة تولين
تولين : حابة اقولك اني حبيبة القلب تحت ايدي دلوقتي رجالتي بيجبوها ليا حالا متفتكرش انك هتشوفها تانى ابدا
أسر بضيق وقلق : انتي بتقولي ايه انا لسه مكلمها دلوقتي انتي شكلك مجنونة اطلعي بره
تولين : هطلع بره بس هتندم على اللي عملته انت واخوك قريب اووي
منة بصويت جامد : اممممممم أنا فين اي جابني هنا أنا فين
تولين : انتي على ارضي يا حلوة اهلا بيكي منوراني عملالك مفاجأة كمان هخليكي تكلمي حبيب القلب بس لو عملتي حاجه كده ولاكده هتزعلي مني اووي
منة بحدة : هههههههههههه تصدقي ضحكتيني انتي أنا هوديكي في ستين داهية انتي فاهمة وهتشوفي بنفسك
في بيت فارس وأسر أسر جري بسرعة على البيت عند فارس بسرعة البرق علشان يلحق يتصرف بسرعة وينقذ منة من تولين
تولين بدأت بمكالمة ل أسر ترن ترن ترن ترن
تولين : مساء الخير يا أسر بيه حبيت اسمعك صوت حبيبة القلب يمكن متسمعوش تاني خالص
منة بخوف : أسر الحقني أرجوك أنا اتخطفت أنا وقمر معرفش أنا فين تعالى خدني من هنا بسرعة ااااااااه
أسر بحدة وخوف : منة منة ردي عليا الوووووو
تولين : قدامك يومين تقنع اخوك فيهم انو يتجوزني وصحيح مطلوب مليون جنية فيدية السنيورة بتاعتو ياما تقرأ على روحها الفاتحة سلام
أسر : فارس الحقني منة في خطر تولين خطفتها هي وقمر هيا لسه مكلماني وصوتها خايف اووي أنا خايف عليها اووي أنا هروح القسم وأبلغ عنها
فارس : انت بتقول ايه وصلت بيكي لكدة يا تولين اهدى يا أسر منة هتكون بخير احنا هنبلغ بس بحذر لتكون مراقباك أو مراقباني أنا هتصرف المهم انت متتحركش من هنا واي مكالمة تجيلك قولي تمام
في بيت قمر والد قمر عمال يتصل على قمر كتير جدا مكنتش بترد وهو قلقان جدا
والد قمر : ياترى انتي فين يا قمر استر يارب وطمني عليها
فارس وصل لقسم الشرطة بسرعة ودخل للشرطي
فارس: ارجوك عاوزة ابلغ عن حد خاطف خطيبتي هي في خطر
الشرطي : اهدى بس اتفضل اقعد احكيلي اي حصل بالضبط
فارس : اخويا بلغني أن جاله مكالمه فيها أن حد أنا أعرفو خطف خطيبتي وبيهددنا لو بلغنا هيقتلها لذلك حبيت اجي بنفسي ابلغ خوفاً عليهم هما الاتنين
الشرطي : وصفولوا المكان مش كدة طلبوا منه فيديا أو حاجه
فارس : قالي أنهم طلبوا منه مليون جنية علشان يسبوها
الشرطي : اطمن احنا هنعمل متابعة على تليفون اخوك وتليفون المخطوفة خليه بس اي مكالمة يشوف كل المطلوب وينفذه بسرعة واحنا هنعمل شغلنا متقلقش خالص
فارس : ربنا يستر شكرا لحضرتك جدا عن اذنك
فارس ل أسر: طمني يا أسر فيه جديد حد كلمك تاني ولا لسه
أسر: تولين مستنية الفلوس يافارس مش عارف اعمل اي
فارس : اسمع الضابط قالي نعمل كل اللي يتقال عليه
أسر : أنا خايف على منة يافارس والله قلقان عليها جدا
فارس : ابويا مخلف راجل ولا عيل اجمد كدة ياحبيب اخوك قمر ومنة يكونوا بالف خير اهدى بس انا رايح اسحب لك المليون جنية ووقت ما تكلمك خليك هادي خالص وأمسك اعصابك وانا همهد الموضوع لوالد قمر يلا بسرعة خليك مركز مع التليفون ولو سالتك عن الفلوس قولها جاهزيين
أسر : ربنا يستر ياحبيبي يارب ربنا طمننا عليهم
تولين : ها جهزت الفلوس ولا لسة يا استاذ أسر
أسر : الفلوس جاهزة اقابلك فين المهم البنتين ميحصلش ليهم حاجه انتي فاهمة
تولين : دا مش شغلك انت أنا اللي اقول يتعمل اي و ميتعملش اي مفهوم ساعة وتكون في المكان اللي في السنيورة هبعتلك المكان في رسالة على التليفون تيجي لوحدك
أسر : تمام متقلقيش هاجي لوحدي وانا مش غدار متقلقيش كدة
تولين : مين قالك اني قلقانة يابابا المفروض انتوا اللي تقلقوا مش أنا
أسر : أنا مطمن على منة وقمر حتى لو معاكي أنا مش قلقان عليهم لأنهم بمية راااااجل
تولين تضحك بسخرية : بمية راجل مرة واحدة احب اقولك أنهم متخدرين دلوقتي ومربوطين زي الكلاب
ومرمين في الاوضة عندي لحد ماتنفذ المطلوب
فارس : اللي انتي بتعمليه دا ياتولين هتندمي عليه ندم عمرك كله
تولين : اهلا اهلا يافارس بيه ياحبيبي يا جوزي اظن أسر فهمك أنا عاوزة اي مش كدة
فارس : اه وانا موافق على عرضك بس المهم البنتين متمسهمش با اي شي فاهمة
تولين : ياسلام بس كدة تحت امرك طالما هتنفذ اللي أنا عاوزاه مش هعملهم اي حاجه المهم اطمن انك مش هتخلع من اتفاقك دا المهم عندي اولا
فارس : اطمني أنا اد كلامي المهم البنتين يمشوا اول ما اديكي الفلوس انتي فاهمة
تولين : تحت امرك يافارس بيه اللي تشوفه احبك وانت بتسمع الكلام
فارس : انتي شيطانة مش بني ادمة وانا هفرجك تعلمي عليا ازااي صبرك عليا بس
تولين : متهددنيش حبايب القلب تحت ايدي لسة اقدر اعمل فيهم اي حاجه وانت المسؤؤل قدامي وانت ميرضكش اخوك يخسر حبيبته ولااي رأيك
فارس : انتي واط*ية وز*بالة اووي ونا بجد هفرجك على كل اللي بتعمليه دا بس صبرك
أسر : كفاية يافارس علشان متضرش البنات بلاش يافارس علشان خاطري
قفل فارس في وش تولين السكة تفتكروا اي هيحصل البارت الجاي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى