روايات

رواية ضي القمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة اللوتس

رواية ضي القمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة اللوتس

رواية ضي القمر البارت الثالث عشر

رواية ضي القمر الجزء الثالث عشر

ضي القمر
ضي القمر

رواية ضي القمر الحلقة الثالثة عشر

تولين اتقبض عليها للمرة التانية وزادت عقوبة سجنها عن المدة المحددة ليها خمس سنين اخرى أسر جرى على منة بسرعة وفكها من الحبال اللي كانت في جسمها منة كانت تعبانة جدا
منة : ااااااه أنا فيا ايه يا أسر ليه بيحصلي كدة
فارس : اهدي يامنة اهدي انتي كويسة متقلقيش خلاص اتقبض عليها وأن شاء الله هتاخد جزائها وبعدين عاوزك بخير انتوا فرحكم بعد بكرة ياستي
منة : فرح ايه بعد اللي أنا شوفته دا بس يا فارس مش هقدر لازم ناجل يومين كدة
أسر : مين قالك هسمح أن يبقى فيه تأجيل اصلا ياحبيبة قلبي انتي انتي هترتاحي اليومين وهتكوني بخير
منة : تفتكر اقدر اعمل كدة يا أسر اقدر مخافش واعيش مطمنة
فارس أمام أسر : اهدي ياقلب اخوكي اهدي يا حبيبتي احكيلي براحة حد عملك حاجه
منة ل أسر : أنا مش عاوزة اتجوز خالص يا أسر خد دبلتك أنا مستهلكش صدقني
فارس : اتكلمي يامنة في ايه بتقولي كدة ليه ياحبيبتي اتكلمي ياقلب اخوكي سبنا لوحدنا يا فارس يمكن تكون محرجه تتكلم قدامك معلش استنى برة شوية
فارس لمنة : في اي يا منة اتكلمي اهو أسر مشي مالك بقاا اي خلاكي تديله الدبلة بتاعتك حد لمسك ياحبيبتي اتكلمي
منة بخوف : أبيه أنا مستهلش أسر مستهلش اعيش معاه أنا بجد مستهلوش بعد اللي حصل فيا من تولين مقدرش اكمل معاه تولين مهدداني بحياتي إذا كملت مع أسر وكمان قدرت تكسرني بشرفي علشان ميبقاش ليا حق في أسر
فارس : انتي بتقولي اي مهدداكي بالقتل علشان تبعدي عن أسر وكمان قدرت تهينك بالطريقة دي متقلقيش انتي وأسر هتكونوا في امان اهدي أن شاءالله خير
أسر : أنا سمعت كل حاجه أنا مش هقدر ابعد عنك يامنة اهدي يا حبيبتي أنا جنبك مش هسيبك فهمه مش هسيبك
منة: انت مش خايف على نفسك يا أسر أنا مرضلكش تعيش معايا وحياتنا في خطر مستحيل اكون سبب في تعب ليك في حياتك
أسر : أنا راضي وحامد ربنا وشاكره أن ربنا بعتك ليا ياروحي
منة : يعني انت مش هتسبني بعد ما عرفت كل حاجه أنا محتجالك اووي
أسر : طالما كدة خدي البسي دبلتك ياقمري انتي بعدها نتكلم
منة : حاضر مش هقلعها عمري كله أن شاءالله
أسر لفارس : أنا بصراحة يا فارس خايف على قمر وعلى منة قمر نقطة ضعفها منة مش هتقدر تعيش من غيرها انت فاهم الاحساس دا متعلقين ببعض اوي
فارس : أنا بردو قلقان على منة تولين مش هتسبنا في حالنا انتوا خلاص فرحكم بعد بكرة لازم النهاردة تشوفوا اي اللي ناقصكم من حاجات زي الفستان والحاجات الناقصة عندكم وبسرعة
أسر : كل حاجه جاهزة خلاص المفروض بس احجز القاعة واعزم الناس أنا قبل دا كله عاوز اخد بطار منة من تولين لازم اعمل كدة علشان احس اني قادر احميها يا فارس لأن هي عيونها اكدتلي أنها بتقولي خدلي حقي من تولين
فارس : أنا هخليك تجبلها حقها بس بعد فرحكم أن شاءالله متقلقش فرحكم هيتم على خير ان شاء الله من غير مشاكل باذن الله أنا عارف قلقك على منة اد ايه لكن باذن الله مش هيجرالها اي حاجه
منة : أنا خايفة يا ابيه أسر عنده حق يجيلي حقي الاول
بعد كام يوم كان فارس جهز لفرح أسر ومنة فارس كان حضر البودي جارد لتأمين منة وأسر أثناء فرحهم وأسر كان خايف منة تروح منه وتولين تنفذ تهديدها ليهم
أسر : كل حاجه تمام يا فارس وجهزت الناس خلاص ولا ايه
فارس : خلاص تمام كل حاجه جاهزة اطلع هات العروسة يلا بسرعة أنا مستنيك و المعازيم مستنية كمان
أسر بفرحة : اكيد هوا عن اذنك هروح اجيبها بسرعة اووي
فارس بابتسامة : مبروووك ياحبيبي الف مبرووك تتهنوا يارب ببعض أن شاءالله
أسر حضن فارس جامد اووي بحب وحس بكل حاجه كان بيعملها علشانه علشان ميخسرش حب عمره للابد بس كان هيموت من القلق على منة من بعد اللي حصل معاها
فارس : اجمد امال وأمسك نفسك يا أسر احنا جنبها وهتبقى بخير باذن الله
أسر : قلبي واكلني عليها اووي يا فارس انت مش عارف لما تحس انك هتخسر شخص عزيز عليك ممكن تحس با ايه
فارس: لا طبعا أنا فاهم انت حاسس ب ايه كويس اووي يلا اتاخرنا على الناس
أسر ومنة نزلوا من العربية وقمر وفارس كانوا وراهم
الاب : الف مبروووك يا منة يا بنتي تتهني يارب مع أسر ابن حلال حطيه في عينيكي يابت
منة : دا في عيوني يابابا دا حبيبي وبقا جوزي خلاص
الاب : خد بالك منها يا أسر يابني اغلى ما ليا هي وقمر
أسر : متقلقش عليها هي في عيوني من جوة والله
فارس كل دا كان بيراقب الجو وبيشوف البودي جارد والناس كان واضح جدا أنه قلقان ومتوتر جدا جدا
قمر كانت معاه لكن بردو مش فهمه بيعمل ايه بالضبط وليه قلقان كدة
قمر بحيرة : هو في حاجه يا فارس مالك ياحبيبي قلقان كدة ليه
فارس : لا ياحبيبتي أنا خائف بس حاسس ان الليله دي مش هتعدي على خير
قمر : ليه كدة بعد الشر مالك بس فيك ايه طمني بقاا
فارس : بعدين بعدين يا قمر خير يارب عديها على خير
أسر ومنة كانوا فرحانين اووي ومبسوطين مع بعض وبيرقصوا مع بعض وبيغنوا سوا لكن حصلت مفاجأة غير متوقعة الشخص اللي كانت متفقة معاه تولين قبل كدة مهاب فاكرينه مهاب ضرب طلقتين من المسدس على منة وجه يجري بسرعة
فارس بصدمة : مننننننننننة انتوا يابهايم أجروا شوفوا مين اللي عمل كدة اتحركوا
أسر بصدمة : منننننننة منة ردي عليا بالله عليكي متسبنيش لوحدي ابوس ايدك
منة بوجع : عرفت يا أسر ان كان لازم منكملش مع بعض كان لازم اسمع الكلام وابعد عنك أنا اسفة علشان خليتك تشوفني كدة
أسر بحزن : ابوس ايدك متتكلميش ابوس ايدك انتي مش حمل كلمه علشان خاطري
فارس : الإسعااااف يا بهايم بسرعة الاسعاف يلا بسرعة
منة : مفيش داعي يا فارس الإسعاف تيجي أنا خلاص مش هعيش قد ما عيشت كنت فاكرة أنها هتسبنا نتهنى يا أسر بحياتنا سوا لكن الحمد لله اني شيلت اسمك دا كفاية عليا هقابلك أن شاءالله في الجنة
أسر : متقوليش كدة انتي هتعيشي وهنكمل مع بعض بالله عليكي ما تسبينيش وتمشي
قمر : مننننة منة ردي عليا والنبي لي يارب لي ردي عليا فارس خليها ترد عليا والنبي
فارس في حيرة : اهدي ياقمر هي هتكون بخير اهدي هننقلها على المستشفى وهتكون بخير أن شاءالله
فارس اخد منة على المستشفى بسرعة لكن هي كان نبضها بيضعف خالص وكانوا حطين ليها الأكسجين علشان تقدر تتحمل كان اختبار صعب جدا على أسر وقمر لأنهم اقرب اتنين لمنة
قمر : يارب هونها على اختي يارب قومها بالسلامة يارب
الدكتور : هاتوها على العمليات بسرعة يلا اتفضلوا ورايا
الممرضة : حالا يادكتور أنا اسفة مينفعش حد يدخل عن اذنك يا فارس بيه
فارس بقلق : يارب هونها يارب يسر ولا تعسر يارب
الدكتور بعد شوية خرج وقال للكل وهما في حيرة وقلق جامد
الدكتور : البقاء لله المدام …………..
فارس بصدمة : انت بتقول ايه يادكتور انت اكيد بتكدب صح
أسر : لالا انت بتكدب يادكتور مش ممكن تكون ماتت لا
قمر بصريخ : قممممممرررررررررررر لا ليه كدة يارب
تتوقعوا اي هيحصل البارت الجاي؟ وهل مهاب هيتسجن ولا ايه هيحصل معاه؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى