رواية ضي الحمزة الفصل الرابع عشر 14 بقلم رحمة سامي
رواية ضي الحمزة الجزء الرابع عشر
رواية ضي الحمزة البارت الرابع عشر
رواية ضي الحمزة الحلقة الرابعة عشر
احمد اتصد*م اول ما شاف واحد ماسك جنه وحاط*ط السكين*ة علي رقبتها وهي خايف*ة اوي احمد حاول يتصرف.
احمد: اهدي بلاش تاذيها وانا هعملك كل اللي انت عايزوا بس سيبها.
الشخص: فاكرني عبيط وهسيبها.. هي لازم تمو*ت بعد ما اتجوزتك وسابتني.
احمد: انا مش فاهم حاجه انت مين ودخلت هنا ازاي اصلا وعايز منها اي.
جنه: اهرب انت يا احمد سامر مش هيسبني دا مري*ض نفسي ومستحيل يعقل في يوم.
سامر: قولتلك اخرسي مش عايز اسمع صوتك انتي بتاعتي انا وبس ومش هسيبك لحد غيؤي انتي فاهمه وسع من طريقي خليني اخدها وامشي.
احمد: تاخدها فين دي مراتي… سيبها وخلينا نتفاهم سوي.
سامر: انا بحبها ومش هسيبها انا عملت المستحيل عشان تكون ليا وفي الاخر انت تاخدها علي الجاهز كدا… هي كمان بتحبني صح يا جنه قوليله انك بتحبيني.
جنه بدموع: انا عمري في حياتي ما حبيتك يا سامر حرام عليك يا شيخ ارحمني بقي وابعد عني.
احمد حاول يستغل اللي بيحصل وبقي يقرب براحه لحد ما قدر يسحب ايد سامر وجنه جريت وهو بقي يضر*ب سامر لحد ما وقع علي الارض مش قادر ياخد نفسه جنه جريت علي احمد.
جنه: كفايه كدا يا احمد بلاش تودي نفسك في داهيه عشان خاطري سيبه واطلب البوليس ارجوك اسمع الكلام.
احمد شدها في حضنه: اهدي متخفيش انا معاكي وهسيبه عشان خاطرك بس اقسم بتلله لو حاولت تقرب ليها تاني مش هرحمك.
وفعلا طلب البوليس واخدوا سامر جنه بقيت قاعده بتعقم جرح احمد وهي بتعيط.
احمد: وبعدين بقي ما انا كويس قدامك اهو بتعيطي ليه دلوقتي بس.
جنه: عشان انت كل اللي بيحصلك بسببي من ساعة ما شوفتني وانت في مشاكل انا بجد اسفه يا احمد يارتني ما ظهرت في حياتك.
احمد: بس متقوليش كدا تاني.. انتي متعرفيش حاجه.. مش يمكن ظهورك في حياتي انا اللي قصده.
جنه بعدم فهم: انت بتقول اي يا احمد قصده ازاي يعني انت بتتكلم بجد انا مش فاهمه حاجه.
احمد: اصبري وبكره هفهمك كل حاجه بس خليكي عارفه ان وجودك اساسي في حياتي فاهمه.
جنه: فاهمه وواثقه فيك… بس عندي طلب يعني.
احمد: اطلبي يا ستي عايزة اي اوعي تكوني عايزة فلوس انا فلاست خالص.
جنه بضحك: لا مش دا قصدي بس بصراحه انا هخاف ابات هنا لوحدي لو ينفع تبات معايا النهارده يعني.
ابتسم احمد: بس كدا حاضر يا ستي من عيني بس مش تتعودي علي كدا.
جنه: طب ارتاج بقي لحد ما اعملك الاكل وناكل سوي اشطا.
احمد: اشطا يا اشطا انتي.
في البيت كانت ضئ راحه جاية وبتحاول تشوف حل في اللي بيحصل دا وعم سعيد نايم فجاه الباب خبط راحت تفتح اتصدمت بحمزة بسرعه حضنته.
ضئ: وحشتني اوي يا حمزة انا مش قادرة استحمل الوضع بجد كتير عليا انت بتعمل كل دا ليه وهنخلص امتا.
حمزة: اهدي يا ضئ خلاص هتخلص اللعبة اهي لازم اكشف الكل انا اسف اني دخلتك في كل دا من البداية.
ضئ: يكفي انك سامحتني يا حمزة انا مستعدة اضحي بحياتي عشان خاطرك بس بابا انا مكنت حابه يدخل في كل دا ويونس دا مش سهل خالص.
حمزة: خلاص يا روح كله هيتكشف بكره يا حبيبتي وهنخلص من كل دا وهنتجوز.
ضئ: بجد يا حمزة انت هتتجوزني طب وكره*ك للست*ات.
حمزة: معاكي كل حاجه نسيتها يا ضئ وخلاص انا عرفت الحقيقه كل دا كانت لعبة من ام سالي عشان بابا يسيب امي وطلعت امي مظلو*مة.
ضئ: انا مش فاهمه حاجه انت عرفت كل دا ازاي كل لما افتكر يوم ما جتلي البيت بليل لما بايا خدني ومشينا واللي طلبته مني ببقي هتجنن.
(فلااااش باااااك)..
بعد ما عم سعيد اخد ضئ ورجع بيها البيت ودخلت اوضتها تعيط حمزة جه واتصل بيها ونزلت قابلته في مدخل البيت.
حمزة: انتي ليه عملتي فيا كدا يا ضئ… ازاي قلبك جابك تعملي معايا انا كدا دا انا حبيتك بجد.
ضئ: وانا والله حبيتك يا حمزة بس كنت حابه اقرب منك واساعدك تتخلص من مشاكلك الاول انا بجد اسفه.
حمزة: انا هسامحك بس بشرط… في ناس في حياتي انا عايز اكشفهم ومحدش هيقدر يساعدني غيرك انتي يا ضئ.
ضئ: انا مش فاهمه حاجه يا حمزة انت عايزني اعمل اي انا مستعده اعمل اي حاجه عشانك.
حمزة: يونس عينيه منك وهو عايز يدمر*ني بي اي شكل من الاشكال وعشان كدا عايزاك توافقي لو جالك انا متوقع يجيلك في اي وقع.
ضئ: انت بتقول اي يا حمزة انا ازاي اوافق عليه انا بحبك انت ومش هقدر استحمل اللي بتقوله دا.
حمزة: لازم تستحملي انا عايز اجيب حق امي وعايز الحق احمد دا اكتر من اخويا وانا واثق ان نسرين مش بتحبه وعلي علاقة بي يونس.
ضئ: حاضر يا حمزة انا هعمل اي حاجه عشان خاطرك.
حمزة: متقلقيش انا مش هسيبك لحظه واحده يا حبيبتي بس دي اول واخر مره تكدبي عليا يا ضئ ارجوكي بلاش عشان منخسرش بعض.
ضئ: حاضر والله بس صحيح ياريت تبعد عن سالي دي لاني مش مرتاحه ليها.
حمزة: متقلقيش انا عارف بعمل اي كويس يلا اطلعي واوعي حد يعرف باللي بينا.
(باااااك)….
ضئ: واي حكاية ارتباطك بسالي بقي مش قولتلك مش مرتاحه ليها.
حمزة: قولتلك عارف بعمل اي وخلاص بكره كله هيتكشف اصبري يا حبيبتي انا جيت اطمن عليكي ولازم امشي دلوقتي.
ضئ: ماشي يا حمزة لما نشوف اخرتها.
حمزة مشي وضئ دخلت تنام… عند نسرين راحت ليونس البيت ودخلت وهي متعصبة.
نسرين: انت مش بترد عليا ليه… واي حكاية خطوبتك لضئ دي ان شاء الله.
يونس: انتي اي اللي جابك هنا… اسمعي يا نسرين احمد بيحبك ياريت تخليكي معه وملكيش دعوة بيا اعتبري اللي بينا انتهاء.
نسرين: لا يا يونس انت بتاعي انا وبس… مش هسمحلك تكون لحد غيري.
فجاء طلع صوت حد من اوضة يونس اول ما نسرين شافتها اتصدمت…..
ياتري مين دي وحمزة ناوي علي اي واي اللي احمد مخبيه…. 🤔🤔🤔
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي الحمزة)