رواية ضياع امرأة الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد
رواية ضياع امرأة الجزء الثالث
رواية ضياع امرأة البارت الثالث
رواية ضياع امرأة الحلقة الثالثة
كمال بهدوء: كتب كتابك علي ترنيم بنت عمك عمران بكره
يونس بغضب: نعمم؟؟
كمال ضرب بعكازه في الارض: جرا اي يا يونس هتعلي صوتك علي ابوك ولا ايه؟
يونس باحترام رغم عصبيته: انا اسف يا بوي ولكن انت مش بتقولي عازمينك علي الغدا انت بتقولي كتب كتابك بكره وكمان علي بنت مشوفتهاش غير مرتين بس وكنا صغيرين
كمال.. ده الي عندي ونا بقولك الخبر مش باخد برايك
يونس.. بس انا بقا يابوي مش موافق!!
كمال بحدة.. هتتجوزها وبكره كتب الكتاب الكلام خلص مش عيل صغير انا عشان ادي كلمة لخوي وفي الاخر اخلي بيه وبكلمتي
يونس بعصبية.. تمام يابوي عن اذنك
وخرج يونس بعصبية يتمشي في الزرعه شوية وكان بيشرب سجاير بشراهه
عند ترنيم كانوا وصلوا البيت
عمران بجمود.. ادخلي لمي هدومك يلا عشان نلحق نوصل الصعيد ونتي يا صفاء ادخلي لمي هدومك وهدومي
صفاء بحزن.. حاضر يخويا
دخلت ترنيم اوضتها بحزن شديد وفقدان امل واحباط وبتلم هدومها بفقدان شغف
ترنيم خلصت ولمت شنطتها وبصت لاوضتها نظرة اخيره نظرة فيها ألم ووجع علي حالها وعلي انها هتسيب البيت واوضتها وتروح في مكان تاني يعتبر غريب عليها اتنهدت بيأس وخرجت وهي بتجر شنتطها بتعب
وصفاء برضو كانت خلصت
نزل عمران الشنطتين العربية وركبوا واتحركو للصعيد
في مكان تاني
سالي بدلع: بس برافو عليك علي الي انت عملتو فيها ده يا حبيبي
علي.. كانت رافعه مناخيرها في السما قولت اجيبها بالحب وفعلا نزلت علي رقبتها مطلعتش لا واي كانت بتتصل تشتكيلي انها حامل ونا طبعاً قولتلها تبعد عني
سالي: حتي انا واحسن يا حبيبي دي حتي كانت مخلياني بعيدة عنك طول الوقت
علي بخبث: ونا مقدرش ابقا بعيد عنك يا قمر انتي
وبعدين اهي ملهاش حد يقف ليها اصلا وحتي ابوها تلاقيه ميعرفش او تلاقيه هيقت*لها علي المصيبة الي عملتها فيه
سالي قربت من علي بجرأ”ة وقالت: ملناش دعوة بيهم بقا احنا لينا في نفسنا
#حكايات_الكاتبة_دنيا
علي بوقا”حه: صح يا حبيبتي وقرب منها
في الصعيد كان يونس لسه بره البيت ومرجعش
زهرة( والدة يونس) : هو يونس لسه مرجعش يا حج
كمال بشرود.. لاء
زهرة: يا مري ليكون حصله حاجة
كمال بتهدئة: متقلقيش ابنك راجل هو بس تلاقيه قاعد في الزرعه مع المهرة بتاعته انتي عرفة ابنك روحه فيها
زهرة: اه صحيح الكلام ده يا كمال انت هتخلي كتب كتاب يونس وبنت اخوك بكره؟
كمال بهدوء: ايوة يا زهرة
زهرة بود: طب عشان خاطري ي حج خليها بعد يومين البيت لسه مجهزش وبعدين الدنيا لسه مش متجهزة ابدا للجواز
كمال.. الفرح يبقا بعد يومين ماشي ولكن التجهيزات ف كلو متجهز وابنك عنده بدل الشقة تلاته واخوه اهو بره عنده شقه في امريكا وشقة ليه هنا ولا انتي ناسية شقة يونس الي في القاهرة وشركته وشقته الي هنا والشقة الي علي اول البلد يا زهرة
زهرة.. لاء ياحج مش ناسية بس الي تشوفو الكلمة كلمتك
نورهان بصدمة وهي بتوجه كلامها ل كمال: يونس هيتجوز؟ هيتجوز مين وليه اصلا
كمال بصلها بهدوء: يونس هيتجوز بنت عمه ترنيم
نورهان بدموع: لي يا حج انت عارف انا قد اي بحب ابنك
كمال: متضحكيش علي نفسك يا نورهان انتي مبتحبيش يونس انتي بتحبي الخير الي هو فيه واسمه المشهور ولو حتي بتحبيه فهو مش بيحبك ولا نسيتي انتي عملتي فيه ايه زمان
نورهان بعصبية: يونس مش هيبقا لحد تاني يا حج
كمال بحدة.. ونتي بتتكلمي معايا صوتك يبقا واطي وونتي بتتكلمي في البيت ده اصلا صوتك ميعلاش واحمدي ربنا اننا مخلينك قاعدة معانا لولاش بس ابوكي كان صاحبي الله يرحمه
نورهان بصتله بشر وطلعت اوضتها بعصبية
كمال بص ل زهرة: البت دي مش هتجبها لبر خلي بالك علي بنت اخوي يا زهرة ومتخليهاش تسمم بدنها بالكلام
زهرة.. عينيا يا اخويا اما اطلع اشوف مريم نامت ولا لاء
(مريم اخت يونس عندها 19.سنه اخدت الثانوية وقعدت بسبب ان ابوها رفض العلام )
دخلت زهرة عليها
مريم كانت قاعدة علي موبايلها
زهرة.. لسه منمتيش قاعدة بتعملي اي
مريم بزهق.. كنت زهقانه ومش جيلي نوم قولت افتح تلفوني شوية اكلم زينب صحبتي
زهرة.. امم طيب نامي بقا عشان بكره فيه ضيوف حلوين جايلنا ومش هيبقوا ضيوف
مريم.. بجد يا ماما ياعني معاهم بنات كده تقعد معايا
زهرة بحب.. هي بنت واحدة وهتبقا مرات اخوكي
مريم بفرحه.. الله عقبالي بقا
زهرة.. عقبالك يا مريم ي حبيبتي عايزة افرح بيكي.
مريم.. ان شاء الله يا امي
زهرة باست راسها.. يلا يا حبيبتي تصبحي علي خير
جه الفجر كان عمران وصل الصعيد خلاص
عمران: اصحو يلا وصلنا
صفاء.. يااه لسه الصعيد جميلة وفيها خيرات ربنا كلها
عمران.. بفتخر ببلدي واصولي العظيمه وعشان كده كنا هنسافر مش الهانم بنتك. الي مش عاجبها
صفاء.. اصحي يا ترنيم عشان وصلنا
ترنيم بصت حواليها وحست ان الاجواء كانت غريبة عليها شوية ولكن جميلة وحست انك ممكن تغير نفسيتها هنا بس فكرة الجواز مخوفاها
وصلوا لحد الفيلا بتاعت كمال ونزلوا ونزلوا شناطهم
الغفير.. حمد الله علي السلامة يا عمران بيه نورت البلد كلتها
عمران بابتسامة.. منورة بيك يا صبري
يونس كان رجع وفي اوضته وسمع صوت الغفير بيتكلم مع حد نزل واتفجأ بعمه. ومراته. وبنته
يونس.. اهلا بيك يا عمي نورت الصعيد والله
عمران.. بنورك يا ولد اخوي اخبارك
يونس.. بخير الاوض كلها متنضفة اطلعوا ارتاحو وبكره الصبح ابقوا سلموا علي ابوي وامي نكونو متجمعين علي الفطار
صفاء.. كده يواد متسلمش علي مرات عمك
يونس قرب منها وباس راسها.. لا طبعا اهلا بيكي. ي مرات عمي ليكم وحشة والله
ترنيم كانت ساكته وحاسة انها تايهه
عمران.. سلمي علي ولد عمك يا ترنيم
ترنيم مدت ايديها.. ا ازيك يا يونس
يونس بصلها بهدوء وقال.. بخير ونتي
ترنيم.. كويسة
يونس.. نورتي
ترنيم ابتسمت ابتسامه صغيرة اوي وقالت.. بنورك
عمران.. عارف ان الوقت متاخر يا يونس بس حابب اتكلم معاك لوحدنا شوية
يونس.. الي تحبه يا عمي
الخدامه. نايمه للاسف ف انتي ي مرات عمي اتفضلي هوريكم اوضتكم
يونس اخد صفاء وراها اوضتها هي وعمران واخد ترنيم
يونس بهدوء.. اوضتك. اهي
ترنيم… تمم متشكرة ليك اوي
يونس.. ولا اي حاجه
ونزل بسرعه وهو مخنوق
عمران قعد ويونس قصاده: خير يا عمي فيه ايه
عمران.. طبعا انت عارف انك انت وترنيم هتتجوزو بعد يومين
يونس بخنقة.. امم
عمران.. كنت حابب احكيلك حاجة
يونس.. سامعك
عمران حكي كل الي حصل لبنته ويونس كان مصدوم وحاسس انو في غيبوبة
يونس: ياعني بنتك ياعمي مش بنت بنو*ت
عمران بخزي: للاسف الواد معاها في الجامعه ضحك عليها وهي كانت بتحبه
بس عايزك تعلمها الادب لما تتجوزها بس متنساش انها بنتي الوحيدة
يونس بحدة.. انت ياعمي عارف لو واحدة استجرت عندنا في الصعيد تعمل كده بيبقا اخرتها ايه بنغسل عارنا ويبقا فيها قت*ل
عمران.. عارف ان الي قولته صعب والاصعب انك هتخليها علي زمتك وهي مش بن”ت ولكن عشان خاطري يابني
يونس بعصبية.. انا عايز اسم وعنوان الواد ده
عمران.. اسمه علي وعنوانه ***** في القاهرة
يونس.. تمام يا عمي اتفضل اطلع ارتاح وطلع يونس اوضته وهو متعصب جدا
يونس.. علي اخرة الزمن يوم ما اتجوز هتجوز واحدة غلط*ت مع واحد لا واي كانت حا*مل كمان وحيات امي ما هتشوف يوم عدل من بعد يوم جوازنا
قال كلامه بشر و
..
تفتكره يونس هيعمل اي مع ترنيم
وليه اخد العنوان من عمه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضياع امرأة)