روايات

رواية ضياع امرأة الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

موقع كتابك في سطور

رواية ضياع امرأة الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية ضياع امرأة الجزء الأول

رواية ضياع امرأة البارت الأول

ضياع امرأة
ضياع امرأة

رواية ضياع امرأة الحلقة الأولى

صفاء: مالك يابت وشك اصفر ومش عجباني ابدا
ترنيم بتوتر: و وشي اصفر ازاي يماما منا كويسة اهو كل الحكاية بس اني اكيد مرهقة شوية عشان بسهر ومباكلش كتير وكده
صفاء بشك: معرفش بقا يابنت بطني انا مش مطمنالك
ترنيم بخوف: في اي بس يا ماما انا عملت اي
صفاء بتنهيدة: ولا حاجة ويلا قومي عشان تتغدي
ترنيم بلعت ريقها بخوف وقالت: حاضر بس روحي انتي ونا جاية وراكي
طلعت صفاء تحط الآكل علي السفرة ولكن ترنيم فتحت فونها واتصلت علي رقم
ترنيم بتوتر: ايوا يا علي بقالي كذا يوم بتصل بيك ونت مطنشني؟!
علي بزهق: عايزة ايه يا ترنيم؟!
ترنيم بتوتر: بقولك اي يا علي انا من يومين عملت اختبار حمل وطلعت حامل هتيجي تتقدم لي امتي؟
علي بسخرية.. اتقدملك؟ ونتي تعملي البلوة وتيجي تلبسيها فيا روحي شوفي مين ابو الي في بطنك
ترنيم عيونها اتسعت بشدة: ا انت بتقول ايه يا علي انا عمري ما خليت حد يلمسني ولكن حصل بيني وبينك كده عشان بحبك
علي بتنهيدة.. بقولك ايه يا ترنيم متتصليش بيا تاني وروحي شوفي المصيبة الي عملتيها في نفسك دي مين صاحبها انا ايش عرفني ان ابو الي في بطنك ده حد غيري
ترنيم قاطعتو وهي بتعيط: اخرس فعلا حيوا*ن وكل”ب انا غلطانه اني حبيتك حسبي الله ونعم الوكيل
وقفلت ترنيم في وشه
علي بانتصار: عملتيلي فيها شريفة في الاول وفي الاخر اخدت الي عاوزه ورميتك
عند ترنيم كانت بتعيط. وبتشهق ومش عارفة تعمل اي في المصيية الي هي فيها دي
صفاء من بره: يابنتي يلا الاكل هيبرد
مسحت ترنيم دموعها بسرعه وحاولت تخلي صوتها طبيعي وقالت: ح حاضر يماما طالعة
وفعلا طلعت ترنيم وقعدت علي السفرة مع والدها وامها
عمران: بقالنا كتير اوي مروحناش نذور البلد
صفاء: معاك حق ياخويا لازم نروح ونعمل الواجب بقا
ترنيم: بس انا مش هقدر اسافر
عمران بستغراب: ياااه لي بقا ياست ترنيم
ترنيم بتوتر: اصل انا يابابا تعبانه شوية وكلها كام اسبوع كده وهبتدي الكلية
عمران: متقلقيش يا ترنيم كليتك فيه منها هناك. وسهل احول ورقك علي هناك
ترنيم: ي بابا انا مش حابة
صفاء بحدة: في اي يابنت هتكسري كلمة ابوكي وتعانديه ولا ايه ابوكي قال هنسافر ياعني هنسافر ومش عايزة كلام. كتير
ترنيم سكتت بحزن
#بقلمي_دنيا_محمد
بليل في اوضة ترنيم كانت بتكلم سالي صحبتها
ترنيم: انا مش عارفة اعمل اي يا سالي انا خايفة اوي انا ممكن اتكشف في اي لحظة
سالي ببرود.. انتي الي غلطانه يا حبيبتي روحتي وسلمتي نفسك لواحد والحركه دي مش بيعملوها غير الرخا”ص
ترنيم بتبريقة: حتي انتي بعتيني يا سالي
سالي: سوري يا حبيبتي بس انتي مفرقتيش حاجة عن البنات الشما*ل اسفة مش هقدر اكلمك تاني باي
ترنيم بصت للموبيل بصدمة وخوف
ترنيم قامت ولبست ونزلت تجيب حاجة من ورا ابوها وامها لانهم نايمين ودخلت اوضتها
تاني يوم
عمران: انا مش مطمن من ناحية ترنيم حاسس ان البنت فيها حاجة غلط
صفاء: ونا كمان يخويا البنت وشها قد اللقمة بتنام كتير ووشها مصفر واحيانا بسمعها بترجع بليل انا قلقانه اوي
عمران: لازم نكشف عليها لتكون حاجة خطرة ولا حاجة
صفاء: عندك حق يا عمران المهم هروح اصحيها علشان. نفطر ونشوف هنروح للدكتور ولا اي النظام
صفاء قربت من اوضة ترنيم وخبطت: ترنيم يابنتي قومي يلا
ولكن مفيش رد
صفاء حاولت تفتح الباب لقيتو مقفول بالمفتاح
عمران قلق بشدة وقرب يخبط مع ولكن مكنتش بترد
صفاء برعب: ااكسر الباب يا عمران
عمران كسر الباب ودخل بسرعه ولكن اتصدم من منظر بنتو البش”ع واقعة علي الار”ض وايديها الاثنين بتنز*ف دم جامد
صفاء بصريخ: يامصيبتي لي عملتي كده يابنتي
عمران بزعيق.. روحي البسي بسرعة يلا هنروح المستشفى
صفاء لبست بسرعه وعمران شال بنتو ونزلوا ركبو عربيتهم وطلعوا علي المستشفي
وبعد ثلاث ساعات في العمليات الدكتور خرج
عمران بخوف: ها يا دكتور بنتي مالها
الدكتور باسف.. البقاء لله
صفاء بصريخ: بنتي
الدكتور: لا يا مدام المدام الي جوه عدت مرحلة الخطر بصعوبة ولكن مقدرناش ننقذ الجنين ف اتوفي
عمران حس ان لسانو اتلجم: م مدام اي وجنين اي انا بنتي مش متجوزة وبنت بنو”ت
الدكتور باسف.. انا بعتذر من حضرتك بس حضرتك بنتك كانت حامل في تلت اسابيع وبسبب انها فقدت دم وحاولت تنتح”ر ف معرفناش ننقذ الجنين
صفاء وقعت واغمي عليها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضياع امرأة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى