رواية ضريبة الشهرة الفصل الثاني 2 بقلم جنى حمادة
رواية ضريبة الشهرة الجزء الثاني
رواية ضريبة الشهرة البارت الثاني
رواية ضريبة الشهرة الحلقة الثانية
نور عينيك كضياء ليلة القمر في تمامه اسرتنى واسرت قلبى بها وانت لا تبالى ولا تلقى لى اهمية ولكنى سأظل احارب لاصل لمبتغاى وهو ضى عيونك فالانثى عندما تحب تريد حبيبها ان يخضع لها ويجن جنونها ان لم يفعل فاحذر يبن ءادم ان وقعت امرأة في حبك🙂💔♥️🌊☠️💫🖤
#بقلميييييييي_جنى_حمادة
****************************
يوم الجمعة…….
سلمى:اى يا جنى مجتيش لى كلنا قاعدين انتى فين
جنى: في البيت معلش راحت عليا نومة
أخذ ادم التلفون:لو انا السبب بعتذر يا انسة جنى انى ضيعت عليكى خروجة مع صحابك
جنى: لا ابدا بجد والله انا على السرير انا اللي اسفه بس كنت كنت مرهقة الايام اللي فاتت
ادم: طب افهم من كده انك ممكن تقبلي دعوتي على ديسكو بسهر في مع صحابي والبنات هنا موافقه
جنى: اكيد طب ظبط مع البنات و كلموني
فعلا اتفقوا على ميعاد وراحت جنى وكانت مبسوطه جدا كان يوم خرافي وادم طلع وغنى اغنيه رومانسيه جدا بس للاسف اخر اليوم ده جه شاب وحب يغلس عليها وادم تنرفز تعصب عامل مشكله كبيره وهي حاولت بتتدخل بس رفض واخذها على العربية
جنى: في ايه اللي حصل لكل ده
ادم: وحياه امي لهقفل المكان لو مجبوليش حقى
جنى: ممكن تروحني
**********************
تانى يوم…..
ادم عمال يتصل بجنى وهى ولا هيا هنا
ادم:ماشى يجنى اما وريتك مبقاش انا ادم
بعد وقت طويل من الرن….
جنى:الو يا ادم عايز اى كل ده رن خير
ادم: في اى يبنتى براحة عليا كنت قلقان عليكى وعايز اطمن عليكى
جنى:وهو ده من حقك
ادم:مش فاهم يعنى مينفعش اسال عليكى على العموم انا اسف ولو على الحق انا يحق ليا أسأل عليكى على العموم انا اسف بعد اذنك
زعلت جنى من نفسها انها كانت قاسية عليه
جنى: سو بقولك
سو:قولى
جنى: كنت عايزه اعرف مكان الاستوديو بتاع ادم كانت عايزاك تيجي معي
سو: وما له يا قمر السناره غمزت ولا ايه
جنى: لا يا اختي ده انا بهدلته وهو قاعد يكلمني وزعل قولت اروح اعتذر له
سو: وماله يا قمر انا هاجي اخذك من البيت
جنى: تمام يا سو
واخذتها سو وهو كان قاعد في الاستوديو بيشرب حاجه سخنه
سو: دومي مفاجاه مش كده
ادم: احلى مفاجاه تعالو تعالو ايه المفاجاه الحلوه دي
جنى: بجد عجبتك
ادم بهيام: جدا جدا زيارة غير متوقعه
سو: ايه الجمال ده لا انا عايزه اغني
ادم: روحي ادخلي جوه غني براحتك
قرب ادم جنب جنى الاستراحه فيها انتريه جلد
جنى: ادم انا اسفه على طريقتي معك
ادم:هشش مش عايز اسمع حاجه كفايه انك قدامى
ارتكت جنى و حطيت وشها في الارض بكسوف
ادم: لا ده كده كثير قوي جنى كنت عايزه اقول لك حاجه
جنى: قول
ادم: بعد قول دي انا هاقول وهقول
ضحكت جنى
ادم: كنت عايزه اقابل باباكي انا بجد مش قادر اخبى مشاعرى اكثر من كده
جنى: بس
ادم: ما بسش نتعرف على بعض اكثر بشكل رسمى ها ايه رايك
اتكسفت جنى جدا
ادم: كفايه كسوف بقيتى عاملة زى طماطم اصلا فين جنى لا لا انا مش شايفها خالص
جنى: يعني ايه
قالها بضحك: ولا حاجه انت قمر في كل حالاتك قولي لي تحبي تشربي ايه
جنى: ولا حاجه احنا لازم نستاذن عشان منعطلكش
ادم: عطلينى براحتك طب ينفع اكلمك بالليل
جنى: ماشي سلام بقى
*******************#بقلمى_جنى_حمادة
تمر الايام سريعا وادم يتقدم لجنى ويعمل الخطوبه على الضيق تخصص الاقارب و المقربين فقط
جنى: كان نفسي انزل صور لنا في خطوبتنا
ادم: مش هينفع يا حبيبتي انا شخصيه عامه وده هيقلل من جمهوري وبعدين دى حياتنا الخاصه انا مش باحب كده كل واحد ليه خصوصياته
جنى: ماشي
بس هي مش مقتنعه بالكلام خالص عايشه جنى سعد ايام حياتها معايا بس للاسف كان في حاجه دائما متضايقه قوي من ادم أنه دائما مش بيحب يظهرها خالص ولا يظهر معاها في اماكن عامه ولو حد سأل مين دى يقول و لصديقه مقربه كان بتضايقها الكلمه دي بس من كثر تعلقها وحبها لادم كانت بتسكت وتراعي ظروفه لحد ما جاي يوم فرحهم اللى كانت بتحلم به حجز ادم في اكبر اوتيلل كان حاجز جناح ليها عشان تلبس فيه كان حجز جناح ليهم بعد الفرح وحجز ادم كل حاجه تتمناها اي بنت في الدنيا جهز الفلا وجاب ليها ثلاث فساتين احلى من بعض عشان تغير فيهم في الفرح واكبر بيوتي سنتر معها من الصبح عشان تجهز ها
كان يوم خرافي بالنسبه لاي بنت تتمناه لبست جنى وكانت زي الاميره بالضبط كان فستان تحفه جدا من اكبر مصممين في باريس نزلت جنىوادم اخذها ودخل الفندق
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضريبة الشهرة)