روايات

رواية ضريبة الحب الفصل الرابع 4 بقلم رادين

رواية ضريبة الحب الفصل الرابع 4 بقلم رادين

رواية ضريبة الحب الجزء الرابع

رواية ضريبة الحب البارت الرابع

ضريبة الحب
ضريبة الحب

رواية ضريبة الحب الحلقة الرابعة

ادم انتبه لأكلمها وكان باصص في اتجاه عكس مكانها
جميله : انت مش فكرني ؟
ادم: اسف والله يفندم انا فعلا مش فاكرك
جميله بحزن : طب باصص الناحيه التانيه لي كده .
ادم بحزن: اسف بس انا مش عارف حضرتك قاعده فين
جميله بستغراب : يعني اي؟
ادم بحزن ودمعه فرت من عينه : يعني انا كفيف مبشوفش
جميله : اي !!!!!
ادم لسه هيتكلم لاقىٰ صوت طغا علي صوته
: في اي يا أدم ؟
ادم : معرفش يا لمىٰ(لمى تبقا اخت ادم ) واحده بتقول انها تعرفني .
لمى بصت لجميله : مين حضرتك ؟
جميله : اتحرجت و حست انها ممكن تكون اتسرعت في ال هي عملته وممكن تكون البنت دي خطبيته او حتي مراته فليه بقاااا تشقلب كيان حياته عشان كام موقف عابر مر ما بينهم ، اعتذرت ومشيت و حاولت تقنع نفسها ان ده حب وهم و هو حقه يشوف حياته ويتجوز كمان وينساها ، بس طب هقبل بكل ده اتعما ازاي بقاااا؟؟؟؟!!!
لاقت رد جاي بس مش من جواها ده كان شخص هو ال رد عليها
الصوت : عايزه تعرفي اتعما ازاي ؟؟
جميله وبشهقه من الخضه ولافت لمكان الصوت ولاقت لمىٰ في وشها .
لمىٰ : تقبلي نقعد في الكافيه نتكلم شويه ؟
بصيت بصه للكافيه لمى فهمتها .
لمى : متخافيش ادم مشى تعالي يالاا
روحت وراها وقعدنا
لمىٰ : ممكن بس قبل ما اقولك سبب ال حصل لادم ممكن اعرف انتي مين وحكايتك مع اخويا اي ؟
جميله : اخوكي !!!!!!!
لمى : اه اخويا امال انتي كنتي فاكره اي ؟
جميله : لا لا مافيش المهم
لمى: صح كده خلينا في المهم ، ممكن تقوليلي بقااا
جميله : اتنهدت و رجعت للذكرياتها مع ادم و حكت لها علي المواقف ال جمعتها هي و ادم و انه كل حاجه كانت حلوه لحد ما ادم بدأ يبعد و اختفأ خالص ……وبس كده و جيت و حصل ال حضرتك شوفتيه
لمىٰ سرحت شويه بتفكر وبعدين ردت : هو قالك انه بيحبك ؟
جميله بإحراج : لا
لمى بإبتسامه غريبه وراها حاجه : طيب .
جميله : طب اي مش هتحكي .
لمى بتمهيد : ادم من كام شهر كده حوالي 9 شهور عمل حادثه جامده فقد بصره بسببها وكمان فقد الذاكره .
جميله : فقد الذاكره !!!!!!!
لمى : للاسف اه .
جميله بتفهم : عشان كده مفتكرنيش
لمى : بس هو. ميعرفش انه عنده فقدان في الذاكره و الدكتور منعنا اننا نقوله انه فاقد للذاكره لانه مفقدهاش كلها ولا نسينا هو نسي مواقف معينه يعني فقد كل حاجه حصلت له السنتين ال فاتت
جميله ببكأ : يعني انا بنسباله ولا أكني عديت عليه اصلاااا .
لمى بتفهم : ايوه للاسف
جميله : طيب عن اذنك .
لمى : طب حتي لو مكنش فاقد للذاكره فهو اتعما فبرده الحال من بعضه .
جميله بزعيق : لا الحال مش من بعضه وفيها اي لما اتعما فقد اعز حاجه ماشي بس هو عظيم مهما كان مصنف من البني آدمين مش خرج برا التنسيق من حقه يحب ويتحب يتحبببب واكدت علي الكلمه جامد ( جدعه و عند ها حق مش معنه ان حد.فقد عينه بقا معيوب بالعكس لانه منحه من الله وليست محنه ويبختهم بحب الرحمٰن ليهم❤)
لمى اتحرجت من الكلام : اسفه مقصدش
جميله : متعذريش المهم تفهمي الكلام ده كويس .
لمى هزت رأسها بمعني انها فهمت
جميله قامت عشان تمشي و شورت لها بأيدها بمعني سلام لكن صوت لمى والكلام ال قلته وقفها مزهوله
لمى بسرعه : طب ما تبتدي معاه من جديد .
جميله وبتفكير : …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضريبة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى