روايات

رواية ضحيه الصقر الفصل الرابع 4 بقلم رنا

رواية ضحيه الصقر الفصل الرابع 4 بقلم رنا

رواية ضحيه الصقر الجزء الرابع

رواية ضحيه الصقر البارت الرابع

رواية ضحيه الصقر
رواية ضحيه الصقر

رواية ضحيه الصقر الحلقة الرابعة

الاء كانت قاعده مع مروان وفي رساله وصلتها فتحت تشوف الرساله واتصدمت وبصت لمروان بخوف منه وحسره علي نفسها
مروان بصلها بقلق: الاء انتي كويسه؟
الاء عيونها بقت كلها دموع وماسكه نفسها من الانهيار:وهيهمك امري؟
مروان مش فاهم مالها اتكلم بإستغراب: الاء في ايه وايه اللي شوفتيه خلاكي كده
مسك منها التليفون وبص علي الصور بصدمه شاف صور ليه مع بنات كتير في اوضاع مختلفه.
مروان بتوتر:الاء اوعي تصدقي الصور دي متفبركه وحد عايز يفرقنا عن بعض.
الاء انهارت في العياط: انت كداب كل دى صور متفبركه
مروان:صدقيني يا الاء كل ده مش حقيقي
الاء بعياط:نفسي يبقي مش حقيقي بس انا هتأكد بنفسي
مروان حب يقلب عليها عليها الطرابيزه
مروان: بتشكي فيا يا الاء مفيش بينا ثقه .
الاء بعياط:حط نفسك مكاني
مروان دور وشه الناحيه التانيه بزعل:المفروض متصدقيش اي حاجه زى كده لو مفيش ثقه اي حد ممكن يدمرنا بالساهل.
الاء مسحت دموعها : يعني ده مش حقيقي.
مروان بزعل: لسه شاكه فيا …انا ماشي
الاء بسرعه:مروان يا مروان استني

 

 

مردش عليه ومشي
الاء قعدت مكانها تعيط
مجهول1:عملت اللي اتفقنا عليه
مجهول2: كل حاجه تمام وخرج من عندها
مجهول1: مستني ايه نفذ
صفيه(عمه ايمي): اني مش مطمنه ياخيتي حاسه ان في حاجِه مش صوح
كريمه(امر مروان): حاجه ايه دي
صفيه بتوضيح: ايمي حاسه انها اكده مش مظبوطه
كريمه بتأكيد: ايوه فعلابتعمل حاجات غريبه
صفيه: سمعتها في الليل بتتحدت في التلافون مع حد وبتقوله جركن
كريمه: يا مصيبتي لازم الفتره الجايه ناخد بالنا منها
صفيه: اتفقنا ياخيتي
ايمي سمعتهم وملامحها كلها شر:بقي كده عايزين تراقبوني اهلا وسهلا بيكم ..واتكلمت بقرف :جركن في عينك بقي جوردن علي اخر الزمن يبقي اسمه جركن.
احمد وهو ماسك القلم وبيهرش بيه دقنه:هي مين دي يا مسعد
مسعد: دي انسه إيمان
احمد بتفكير: امممم ليها في السكه ولا
مسعد بسرعه: لا لا الا دي يا احمد ابعد عنها دي ملهاش خالص في السكه دي ولا من قريب ولا من بعيد
احمد: كلهم بيقولوا كده
مسعد: بس دي مش زيهم ابعد عنها يا احمد
احمد قام وطبط علي كتف صاحبه: متقلقش
احمد جري وراها: يا انسه إيمان
إيمان بصت وراها بإستغراب: في حاجه؟!
احمد: لا ابدا بس كنت عايز اتكلم معاكي شويه
إيمان: تتكلم معايا في ايه!!
احمد طلع فلوس من جيبه وحطها في إيدها وغمزلها: نتعرف
إيمان رمت الفلوس في وشه وبصتلع بإستحقار: الفلوس دي تشتري بيها البنات اللي امثالك متشريش بيها بنات الناس وسابته ومشيت
وهو كان هيولع من الغيظ: انا هجيبك تحت رجلي راكعه
الاء اتكلمت بترجي: بالله عليك مروان فين هو كويس
الصقر حاول يقرب منها مسكها ضمها ناحيته: الاء افهميني انا بحبك انا مش عارف حبيتك امتي وازاي بس اللي متأكد منه اني بحبك قرب منها ولسه هيبوسها بعدته عنها
الاء بتهديد: عارف لو فكرت تلمسني تاني هزعلك…في اللحظه دي تليفونها رن كان مروان .
الاء بتمشي من المكان اللي هيه فيه ومش مهتمه للي واقف بيبصلها.
الاء بفرحه: ايوه يا مروان فينك.
مروان بعصبيه: انتي اللي فين يا ست هانم

 

 

الاء بتوتر: ا..نا رحت اجيب حاجات من السوبر ماركت.
مروان: كنتي قولتيلي وانا جبتلك.
الاء : رنيت عليك كتير مردتش
مروان: اخلصي انتي فين اجيلك
الاء بسرعه: لا لا انا جايه مسافه السكه واكون عندك
الاء قفلت معاه المكالمه وراحت سوبر ماركت جابت حاجات للبيت بسرعه وروحت
مروان: كل ده برا وسيباني هنا قلقان
الاء بفرحه: كنت خايف عليا؟
مروان بزعل: لسه منستلكيش اللي عملتيه
الاء : مروان انا اسفه
مروان بإبتسامه :سامحتك
الجد: وافق مروان علي الجوازه اياها؟
شوقي بإرتباك: اه وافق
الجد بإستغراب: طاب كويس والله
بهجت بإبتسامه: انا هاخد رأيها وعلي خيره الله
شوقي: هتوافق بإذن الله
مروان: يلا احنا راجعين انهارده جهزي نفسك
الاء: حاض… قاطهم صوت رساله علي موبايل مروان

 

 

مروان لما شاف الرساله عينيه جحظت ومسك شعر الاء واتكلم بغضب : بقي بتستغفليني يا بت الكل’ب
الاء : بستغفلك في ايه انا مش فاهمه حاجاه …براحه يا مروان شعري بيوجعني.
مروان مسك الفون ورفعه في وشها ووراها الصور اللي اتبعتتله كانت صور ليها وهي قريبه من الصقر .
الاء بتبرير: مروان والله انت فهمت غلط كل ده غلط
مروان شدها من شعرها ورماها علي السرير: جيبي شنطتك واخلصي.
ايمي: مروان مين وجواز ايه انتو مجانين.
الجد بغضب: احترمي روحك يا بت باين ان عيارك فالت
بهجت بحده: ايمي اتكلمي بأحترام …اسف يا ابويا.
الجد : الفرح الخميس الجاي …وسابهم وقام تحت صدمه الكل بذات ايمي
الليييييييي جايييي مش متوقع خالص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحيه الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى