رواية ضحية وهم الفصل الثاني 2 بقلم ذات الخمار
رواية ضحية وهم الجزء الثاني
رواية ضحية وهم البارت الثاني
رواية ضحية وهم الحلقة الثانية
فتحت التطبيق وشافت رساله جذبتها اووووي بتقول
السلام عليكم انا والله جاد جدا في موضوع الزواج ولا أرغب من هذا التطبيق الا ذلك واذا كنتي مثلي ردي عليا نتعرف
انا شوفت بياناتك ومناسبه معايا جدا اتمني تردي
ندي شافت الرساله وكان عجبها أسلوبه واحترامه
ندي ردت وعليكم السلام
مفيش دقائق وشاف الرساله بتاعتها
ازيك ممكن نتعرف وان شاء الله لو في قبول اجي البيت
ندي بابتسامه: الحمدلله اه طبعا ممكن
ملهم:انا اسمي ملهم 31سنه كلية تجاره ومسافر الامارات اشتغل فيها من تلات سنين وانتي؟
ندي:انا ندي 21سنه كلية آداب ولسه بتعلم
ملهم:جميل ماشاء الله عليكي اشتغلتي يا ندي ولا مش حابه
ندي:لا حابه بس مفيش شغل لسه بدور
ملهم:ربنا معاكي انا من رائي انك تكوني ملكه في بيتك احسن وانتي واضح انك ملكه
ندي:😂😂وانت بقي خمنت كده ازاي
ملهم:باين من طريقة كتابتك وأسلوبك وشكلي هقع فيكي😍
ندي:طيب كلمني اكتر عنك عن صلواتك وعن عائلتك وكده يعني
ملهم:انا يا ست البنات الحمدلله بصلي وعندي عائلتي مكونه من اخ واختين والام وابويا توفي
ندي:ربنا يرحمه ويصبركم
ملهم:اللهم امين وانتي كلمني عنك عاوز اسمعك؟
ندي:انا الحمدلله بصلي وعندي بابا وماما بس بابا مسافر برضو بس الكويت بشتغل
ملهم:ربنا يقويه كفايه أنه جاب واحده محترمه وعسل زيك
بقولك انا حاسس ان التطبيق ده بارد اوووي والرسائل بتوصل متأخر تعالي نروح علي اي واتس نتكلم
ندي:لا مينفعش انا لسه مرتاحتش علشان نتكلم واتس
ملهم: خلاص متزعليش انا كنت بس عاوز نتكلم بسرعه لاني التطبيق بطئ اوووي بس طالما هتزعلي خلاص هستحمل ولا انك تزعلي
ندي:انا مش زعلانه انا بس محتاجه وقت
ملهم:خدي وقتك براحتك انا جنبك ومعاكي
ندي:تسلم
ملهم: تسلميلي يا ست البنات💜 قوليلي بقي انتي بتحبي التعليم وعاوزه تكملي
ندي:اه بحبه وبحب اتطور من نفسي علي طول
ملهم:والله بنت جميله وشطوره،عندك اصحاب؟
ندي:اه عندي
ملهم:بقولك ايه يا ندي انا بجد مش عارف اكلمك هنا تعالي نروح اي تطبيق مش شرط الواتس وثقي فيا ولو عملت حاجه اعمليلي بلوك بس بالله عاوز اكلمك براحتي
ندي: خلاص احاول اشوف تطبيق اكلمك منه
ملهم:عندك تيلجرام؟
ندي:اه عندي
ملهم:حلو ابعتي اليوزر بتاعك وانا هدخل اكلمك من عليه
ندي:حاضر وراحت جابت اليوزر وبتاعته ودخل كلمها عليه
ملهم:هلا فينك
ندي:انا اهو
ملهم:حمدا لله على السلامه واخيرا بقي هكلمك براحتي هنا
ندي:هو هو نفس الكلام
ملهم:المهم بس روحي امسحي التطبيق الزفت ده انا خلاص مقتنع بك وعاوزك انتي كمان عاوزني ولا لا
ندي:ما احنا بنتكلم اهو ومتخفش انا اصلا كنت ناويه امسحه قبل ما ارد عليك
ملهم:والله جدعه هو احلي حاجه فيه اني اتعرفت علي احسن واحده فيه
ندي: شكراً
ملهم: شكراً كده حاف وانا الي كنت فاكر هتقولي شكراً وانت كمان احلي حاجه اتعرفت عليها
ندي:ملهم كنت عاوزه احكيلك حاجه
ملهم:قولي يا ندوش كنت عاوزه تقولي ايه انا سامعك
ندي:كنت عاوزه اقولك اني اتخطبت السنه الي فاتت وكان واحد انا مش هتكلم عليه وحش لانه مهما يكن اكلت معاه عيش وملح بس حصلت ليا خطوبه قبل كده وكانت غصب من بابا قبل ما يسافر الكويت
ملهم: الحمدلله أنه بعد عنك علشان اقرب انا واخد النصيب الحلو تعرفي اني انا كمان كنت خاطب واحده ومحصلش نصيب هي بنت ناس محترمه بس مشكلتي معاها كانت المقارنه علي طول تقول انا عاوزه زي بنت عمي بنت خالي
ندي:معلش والحمدلله انك خرجت منها قولي بقي ايه الحاجات الي عاوزها في زوجتك
ملهم:والله انا عاوزها بنت ناس تصون بيتي وتحفظ غبتي
وتكون حنينه ومحترمه وتعيش علي الحلو والمره
وانتي نفسك يكون ايه؟
ندي:انا عاوزه يكون حنين وطيب فاهم دماغي وواضح معايا
ويكون مقدرني
ملهم:انتي محتاجه حد يقدرك بالالماظ
ملهم:بقولك يا ندوش
ملهم:فينك يا ندوش
ملهم: حبيبتي روحتي فين
ندي:انا موجوده كنت بكلم ماما
ملهم:ربنا يخليها لك ويخليكي ليا
ملهم:كنت عاوز اقولك حاجه
ندي:قول
ملهم:تتجوزيني
ندي:😂😂ايه ده احنا لحقنا نتعرف
ملهم:اه لحقنا وانا فعلا شوفت فيكي زوجه ها موافقه عليا
تقبلي تتجوزيني واكون زوج لك واتشرف باحلي انسانه
ندي:لا😂😂
ملهم:ده العشم برضو😂😂😂يادي الكسوف اروح فين دلوقتي
ندي:😂😂😂😂 خلاص يا عم موافقه
ملهم:حلو يا عم ديه فكي كده معايا انا مجنون وعاوز واحده مجنونه 😂
ندي:ماشي يا نجم يلا تصبح على خير
ملهم:وانتي من اهلي يارب❤️
ندي:سلام
ملهم:سلام يا حبيبي
تاني يوم صحيت بدري فتحت الفون قبل ما تنزل
وكانت في رساله من ملهم
ملهم: صباح الخير يا حبيبتي انا راح الدوام بتاعي اول ما تصحي كلمني
ندي:صباح الفل انا صحيت ونازله الكليه
ملهم:يا صباح الجمال
يا صباح العسل
يا صباح الورد علي الورد
نازله الكليه طب خلي بالك من نفسك وابقي افتحي كلمني
كل شويه انا اخدت علي الكلام معاكي
ندي:حاضر هحاول اكلمك بين المحاضرات سلام
ملهم:سلام يا ندوش
ومشيت راحت الكليه وبين المحاضرات كانت بتكلمه هو يسألها خلصتي هي تقوله قربت وهي تسأله خلصت يقولها
لسه علي الساعه 8بليل ،تقوله طب اكلت حاجه في وسط يومك،هو يقولها لسه هطلب اكل وبعدها قفلت
ودخلت عليها ياسمين الكافيتريا
ياسمين:ايه يا بنتي خلصتي المحاضره ونزلتي تجري ليه
ندي:لا أبدا انا بس كنت محتاجه قهوه نزلت اشربها
ياسمين:طب تعالي كنت عاوزه اقولك أن احمد بعته صوري وكان عاوز نتقابل علشان نتعرف اكتر
ندي:وانتي هتروحي يا ياسمين
ياسمين:اه هروح بس هسيبه نتكلم اكتر لمده شهر وبعدها نتقابل علشان اطمن اكتر استني ده بيرن اسيبك بقي
ومشيت وسابت ندي قاعده بتفكر في ملهم وقد ايه خطف قلبها وفعلا عاوزه تكلمه اكتر وهو فاتح معاها كلام لحد ما روحت
ذات الخمار 😎 لا اله الا الله
ندي:انا خلاص وصلت
ملهم: حمدا لله على السلامه يا قلبي ادخلي غيري وكلي وتعالي نتكلم علشان وحشتني اووووووووووووووووووي
ندي:انا كنت طول اليوم بكلمك معقول اكون وحشتك كل ده
ملهم:اه وطول ما انتي مش في حضني وحشاني اووووووووووووووووووي
ندي: خلاص يا عم هخلص واكلمك
ملهم:ماشي سلام يا ندوش
ندي:انا خلصت انت وصلت ولا لسه
ملهم:لسه فالطريق احكيلي عن يومك
ندي:كان عادي خلصت المحاضرات ورجعت البيت ونضفت البيت وكلمتك،انت يومك كان حلو
ملهم:حلو علشان انتي فيه غير كده لا انا بشتغل 15ساعه وبعيد عن اهلي من تلات سنين اكيد مش هيكون احسن حاجه
ندي:معلش انت قدها بس انت سافرت ليه
ملهم:علشان اسد ديواني علشان اجوز اخواتي واكون سندهم علشان اعرف اعيش معاكي وانتي مش محتاجه حاجه
ومخلكيش تنزلي تشتغلي وكفايه عليكي البيت والعيال
ذات الخمار 😎
ندي:ربنا يقويك بس استني كده فجاه خليت في بيت وعيال🤨
ملهم:😂😂اه وهيكون كتير انا عاوز عزوه
ندي:ماشي انت وصلت ولا لسه كتير
ملهم:اه وصلت ودخلت البيت اهو
ندي:طب كويس ادخل بقي غير وتعالي كلمني
ملهم:لا انا عاوز اكون معاكي مش عاوز اقفل
ملهم:استني هبعتلك حاجه وبدأ يبعت لها صور ه
ندي:اي ده
ذات الخمار 😎 استغفر الله
ملهم:ده شكلي وديه الصور بتاعتي ممكن تبعتلي صورك انتي كمان
ندي:لا يا ملهم مش دلوقتي انا والله مش مشوهها بس غلط ابعتها
ملهم:انتي بتتكلمي صح وكل مره تكبري في نظري بس
هو انا مش راجل بالنسبالك شايفني عيل
ندي:لا انت راجل وسيد الرجاله كمان بس ده غدر ب ماما
هي سابت التليفون معايا وواثقه اني بذاكر عليه
وانا كلمتك منه
ملهم:اوعدك اني هحاول اجي رسمي وانك طالما شايفه اني راجل يبقي هتبعتي وهمسحها علي طول علشان خاطري
ندي: خلاص انت وعدت هبعتها وبعت صورتين لها
ملهم:بسم الله ماشاء الله انا بكلمك ملكة الجمال ديه ايه القمر ده انا هحاول اشوف اجازه ليا وانزل اخطبك من امك
ينفع
ندي:المنطقه هتنور
ملهم:ده بنورك بقولك هو انا لو جيت هيكون مرحب بيا
ندي:اكيد هيكون مرحب بيك وانا هكون موافقه عليك
ملهم:هيكون احلي يوم في حياتي ابعتي رقم بابا أكلمه
علشان اطلب ايد بنته الكريمه و العزيزه ندي حبيبتي
ندي:ايه
ملهم:والله بتكلم جد انا مش قادر علي بعدك عني انا عاوزك يا ندي محتاجلك جنبي ومعايا انا بعيد عن حضن امي
كل السنين ديه ومحدش كلمني ولا سال عني
انتي اكتر حد انا ممكن ارجع البلد علشانه انتي هتكوني الحضن ليا والحنان عليا وهيكون ليا نسخه مني جواكي
ندي:معلش اكيد مشغولين في حياتهم المهم انت تكون بخير
وانا جنبك ومعاك افتح قلبك واحكيلي
ملهم:يلا ابعتي الرقم وانا هكلمه وانزل اخطبك
ندي:حاضر الرقم 01*******
ملهم:تمام اسم بابا ايه يا ندي
ندي:اسمه كارم
ملهم:تمام
وبعدها قفلوا سوا وتاني يوم هي الي بعتت رساله
صباح الخير
فينك يا ملهم
فضل قافل اليوم كله ومردش عليها
لما فتح بعت لها رساله خضتها كانت….
يتبع…
لقراءة الفصل النالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية وهم)