رواية ضحية عشق الفصل العاشر 10 بقلم مريم أحمد
رواية ضحية عشق الجزء العاشر
رواية ضحية عشق البارت العاشر
رواية ضحية عشق الحلقة العاشرة
صرخت بقوه و هي حسه ان جلد ايدها اتشال من كتر م الشربه كانت بتغلي
رحمه بدموع…والله يا نغم هانم مش قصدك دي سجـ…..
قاطعتها سجده بغضب لما قالت و هي رايحه ناحية نغم
سجده…مش تاخدي بالك يا حماره انتي ايه اتعميتي عشان توقعي اطباق الشربه عليها!!!
مسكت سجده ايد نغم و طبطبت على ضهرها بإيدها التانيه و هي بتقولها
سجده….معلش يا نغم حقك عليا انا
رحمه بزهول…يا سجده هانم حضرتك الي…..
قاطعتها لما صرخت في وشها بغضب و قالتها
سجده….انتي هتقفي تتكلمي معايا.. روحي على المطبخ!!
و حسن الي اول م سمع صوت صريخ نغم قفل المكالمه على طول و دخل القصر
قالها بخوف و. قلق لما شاف دموعها
حسن…في ايييه يا نغم
و بعدين لاحظ ايد سجده الي ماسكه ايدها
حسن…. ايه الي حرق ايدك كدا
قال بعد م لاحظ اطباق الشربه الي بهدلت الدنيا و رحمه الي ماسكه الصنيه بخوف و بتعيط
حسن بغضب مكتوم…انتي الي وقعتي الحاجه دي؟
قالتله رحمه بخوف انه يطردها من الشغل
رحمه…يا حسن بيه والله انا مكنش قصدي دي سجـ…..
حست قلبها بيدق جامد من كتر الخوف لما سمعت اسمها و اترعبت ان رحمه تعرف حسن بإنها السبب في الي حصل ف صرخت في وشها و هي بتقول
سجده….انتي لسه هتحكي المووقف!! انجزي روحي هاتي اي حاجه و تعالي نضفي المهزله دي!!
هزت رحمه راسها و هي بتقول بطاعه
رحمه….حاضر
……………..
في المطبخ
دخلت رحمه و هي بتعيط جامد
حضنتها بسمه الي هي كبيرة الخدم و كل الخدم بيعتبروها امهم
بسمه…حقك عليا يا بنتي متزعليش
بصتلها رحمه و هي بتعيط بقوه
رحمه…هي الي زقتني يا ماما بسمه
بسمه…انا عارفه يا حبيبتي و شوفتها
رحمه…انتي مشوفتيش ايد نغم هانم كانت عامله ازاي
كملت بعياط اكتر…حسن بيه هيقطع عيشي
بسمه…لا انا مش هسمح بكدا و انا هعرفه انك ملكيش ذنب
هزت راسها بدموع و قالتلها
رحمه…شكرا يا ماما بسمه
بسمه بحنان…روحي انتي اغسلي وشك و مطتلعيش دلوقتي خالص عشان سجده هانم متإذيكيش
هزت رحمه راسها بهدوء
…………
صباح…شوف يا يونس اي مرهم للحـ ـروق خلي حبيب يروح يجيبه احسن منظر ايديها صعب اوي
يونس…ما انا فعلا قولت لحبيب
حسن…خدي نغم يا سجده اغسليلها وشها
هزت سجده راسها و قالت لنغم
سجده…يلا يا حبيبتي
مشيت نغم معاها للحمام و سجده الي كانت بتدعي عليها في نفسها بحقد
بص حسن لأمه بغضب و قالها
حسن…اخر يوم للي اسمها رحمه دي هنا تلم حاجتها و تغور في ستين داهيه
صباح…اهدى يا حسن متقطعش عيش حد
حسن بغضب…انتي مش شايفه منظر ايد نغم بقى عامل ازاااي
يونس…اهدى يا حسن انا قولت لحبيب يجيبلها علاج للحـ ـروق و ان شاء الله ايديها هتبقى كويسه بس ماما معاها حق حرام اما تقطع عيشها برضو اكيد مكنتش تقصد م انت عارف انها بتحب نغم اكيد مش هتقصد تإذيها يعني
سكت حسن و هو مضايق و طلع على جناحه
……………
خدت سجده نغم بعد م غسلتلها وشها و راحت لصباح
الي خدت الكريم الي حبيب جابه و دهنتلها ايديها
صباح…سلامتك يا نغم
بصتلها نغم و رجعت بصت قدامها و قالتلها
نغم…الله يسلمك يا خالتو
قالها يونس هو و سجده نفس الكلمه و هي اكتفت بانها هزت راسها بهدوء و هي عايزه تقوم تولع في سجده
بصت نغم لخالتها و قالتلها
نغم….شكرا لتعبك يا خالتو
و قامت و قالتلهم
نغم…عن اذنكوا
…………………
كان واقف في البلكونه و هو مضايق انه رد على المكالمه و خرج و سابها معاهم
سمع صوتها و هي بتقوله
نغم…رحمه ملهاش ذنب يا حسن
بصلها حسن و قالها
حسن…ايه الي حصل من اول م مشيت يا نغم
حكتله نغم الي حصل
حسن بغضب….يـعـنـي سـجـده هـي الـسـبـب!!
قالتله نغم بضيق…انا معرفش هي بتكرهني كدا ليه بجد
نغم…حسن احنا لازم نمشي من القصر دا
حسن…دا بيتك يا نغم و مش هنمشي
نغم…ليه بس يا حسن مش انت جبت لينا فيلا خلينا نمشي من هنا بقى
حسن….الفيلا لسه مخلصتش يا نغم و حتى لو خلصت انا مش همشيكي من هنا زي المطرودين و اخليهم يفرحوا فيكي
نفخت نغم بزهق و متكلمتش
……………
بص يونس لسجده بغضب و هو بيقولها
يونس….انا مش عارف انتي مالك
بصتله سجده و قالتله و هي رافعه حاجبها باعتراض
سجده…هو ايه دا ازاي تزعقلي كدا اصلا؟؟
صباح…عيب كدا يا سجده ايه طريقة كلامك دي
بونس بسخريه…لأ خليها تتكلم زي م هي عايزه خليها تربي اخوها الكبير
نفخت سجده بزهق
صباح…اتعدلي يا بت انتي بقولك
بصلها يونس و قالها
يونس…فاكراني يا بت مشوفتكيش و انتي بتزقي رحمه عشان توقع الصنيه على ايد نغم؟
اتوترت سجده و بصت لأمها الي كانت بتبصلها بغضب
كمل يونس بتحذير…لو متعدلتيش يا سجده و بطلتي الغل الي ف قلبك دا انا هعرف حسن بكل حاجه و هو يربيكي بقى
بصت سجده لأمها بغضب من كلام يونس ف قالها بغضب بزعيق
يونس…سمعتييييييي
اتتفضت من صوته العالي و قالت بخوف
سجده…حا…حاضر
يونس بغضب….اتفضلي على اوضتك
قال كلامه و ساب القصر و هي قامت طلعت اوضتها و هي بتقول في سرها بغل
سجده…حاضر يا نغم مبقاش انا سجده الراوي لو مخلتش حسن يكرهك و يطلقك و يرميكي برا حياتنا كلها حااضر يا نغم بكره تشوفي وشي التاني عامل ازاي ووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية عشق)