رواية ضحية عشق الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم أحمد
رواية ضحية عشق الجزء الخامس عشر
رواية ضحية عشق البارت الخامس عشر
رواية ضحية عشق الحلقة الخامسة عشر
قالت نغم بعياط ….خلاص يا خالو انا مش عايزه البيت انا مش عايزه اي حاجه غير اني اطلق و بس
هنا شيرين كانت جابت اخرها راحتلها و هي بتقولها بغضب
شيرين…هــتـســيبــي حــقــك يـا نــغــممم!!!!!
صرخت نغم في وشها بقهر و هي بتقول
نغم…ااااااه..مش عايزه لا البيت ولا اي حاجه
صباح…م تهدي يا شيرين ولا انتي كمان طمعانه ف القصر؟؟
كانت لسه هيام هترد على صباح بس سبقتها شيرين لما
قالت بقوه و سخريه
شيرين…لا معلش يا عمتوا الطمع دا فيكوا انتوا روحي ربي بنتك و خليها تشيل السواد من قلبها احسن م تاكلي مال يتيمه
اتعصبت صباح جدا و راحتلها و هي ناويه تضربها و بالفعل لسه هتنزل بإيديها على وش شيرين بس يونس مسك ايدها بسرعه
صباح بعصبيه….سيبني يا يونس اربي البت دي
يونس….لييه شايفه ابوها مات؟؟؟
بصتله صباح بزهول و قالت
صباح…بقيت ضد امك يا يونس عشان خالك!!!!
يونس…لما تبقى امي مش مع الحق و عايزه تاخد بيت بنت اختها الوحيده يبقى اه يا امي و شيري مقالتش حاجه غلط سجده فعلا بتحقد على نغم لدرجه انتي متتخيليهاش و بتكرهها
اتصدم لما لاقى امه ضربته بالقلم قدام الكل بغضب كبير
صباح…اياااااك تقول على اختك انها حقوده تاااني سااااامع
اتكلمت نغم بغضب و حزن و هي بتقول
نغم…اييييه يا خااالتو هي الحقيقه بتزعل اوووي كدا
صباح بعصبيه….اخرسي يا بت انتي
نغم…مش هسكتتت بنتك فعلا بتحقد عليا و انا اصلا معملتلهاش حاجه دي لسه من دقايق كانت بتقولي لحسن كلام انا مقولتوش اصلااااا عنك عشان تخليه يضربني
صباح…و انا بنتي متعملش كدا ابدا!!
كان لسه خالد هيتكلم بس سمعوا صوت سجده و هي بتقول بتأكيد
سجده….ايوا يا مامي انا مكذبش انتي اصلا مربتينيش على كدا
بصت لنغم و قالت
سجده…و بالنسبه للكلام الي قولته لحسن ف انا ممكن اثبتلكوا دلوقتي حالا حقيقتها و انها بني ادمه مريضه نفسيا عشان تدعي على خالتها الي ربتها
بصتلها نغم بقوه لأنها عافه انها عمرها م دعت على خالتها اي دعوه تإذيها ابدا
بس اتصدمت هي و الكل لما شغلت سجده التسجيل و سمعوا كلهم صوت نغم و هي بتقول
” متتخيليش يا هدى انا نفسي اخد القصر دا ازاي و كل يوم بفضل ادعي على خالتي صباح هي و عيالها عشان اورث القصر دا ”
نظراتهم كلها اتحولت لصدمه كبيره ازاي تقول كدا على خالتها الي ربتها !!!
اتكلمت نغم و هي الدموع في عينيها و قالت
نغم…انـ انا مقولتش كدا مقولتش كدا !!!
ابتسمت سجده بسخريه و قالتلها
سجده…حبيبتي انتي بتنكري ايه التسجيل اهو ؟؟؟
بصتلها نغم و هي بتعيط و بتقول
نغم….بس انا فعلا مقولتش كدا انا اصلا معرفش مين هدى دي!!
بصت لخالها و قالتله كأنها بتترجاه انه يصدقها
نغم…مقولتش كدا يا خالو
اتنهد خالد بحزن و هو مش عارف يعمل ايه
قالت سجده بصوت عالي عشان الكل يسمع
سجده…انا هعيد التسجيل تاني عشان الكل يسمع كويس و. يعرف حقيقتها و انها واحده خبيثه و حقوده
و رجعت عادت التسجيل تاني و هي بتبص لنغم بشماته
بس نظراتها كلها اتحولت لتوتر و خوف لما سمعت صوت يونس و هو بيقول
يونس….لحظه واحده ..ازاي صوت نغم قريب اوي كدا و كأنك كنتي قاعده في نفس الاوضه؟؟؟
بلعت سجده ريقها بتوتر و قالت
سجده…يعني ايه؟؟؟
كان لسه يونس هيتكلم بس شيرين قالت
شيرين…يعني انتي الي عملتي التسجيل دا و غيرتي صوتك لصوت نغم يا سجده
رمت سجده التليفون على الارض و قالت بغل
سجده….ااااه….انا الي عملت التسجيل دا عشان مش طايقاها تقعد في بيتنا ثانيه واحده
في ثواني كان حسن ضربها بالقلم على وشها
زعقت صباح بغضب و هي بتقول
صباح….حــــســــن!!!!
حسن…ايه مش شايفاهاا بتنيل اييييه خليتني اضرب مراتي عشانها و فالاخر نغم تكون مظلومه !!
كمل و هو بيبص لسجده بزهول و قرف
حسن…. انتي ايييييه السواد الي ف قلبك داااا
معداش دقايق و لاقت رسايل جاتلها على الواتس
فتحت الصور و هي بتبتسم بإنتصار و بتوريهم التليفون
سجده….الصور الي بتثبت ان دا بيت امي اهيه و من المحاميه نفسها ..دنيا
زغرطت صباح بفرحه و بصت لنغم بانتصار
صباح…يلا يا بت انتي اطلعي برا بيتي
خالد…نغم مش هتطلع من هنا يا صباااح
صباااح بزعيق…بس دا بييتيييي و انا الي اقول مين يقعد و مين يغور في ستين داهيه
خالد…و انا بقولك اهو نغم مش هتمشي من بيت امها يا صباح
صباح…خلاص تقعد دي تنور يا سلام و دا انا افرح لما بنت اختي تبقى قاعده معايا
خافت نغم جدا و مسكت ايد خالها بخوف و توتر
هز خالد راسه و قال
خالد بصوت عالي….كل واحد يروح على اوضته مش عايز اشوف حد هنااا خااالص
طلعوا كلهم على اوضتهم
بس هي فضلت واقفه مكانها بخوف
بصلها خالد و. قال بحده
خالد….اسمعي…كلمة مش عايز البيت دي مش عايز اسمعها تاني سمعتيييي دا حقك انتي و امك متسيبيهوش
هزت نغم راسها …حاضر يا خالو
ابتسم خالد و قالها…احنا هنفضل هنا لحد م اثبت ان دا بيتك يا حبيبتي
ابتسمت نغم …شكرا يا خالو
خالد…العفو يا حبيبة خالو
و طلعوا
………………………
كانت نغم قاعده في اوضتها القديمه بتفكر في الي حصل و هي خايفه من الي جاي
قطع تفكيرها صوت خبط على الباب
نغم…اتفضل
اتفتح الباب و دخلت شيرين
قعدت قدام نغم و هي بتقول
شيرين….انتي عبيطه يا بت انتي ولا حماره؟
اتنهدت نغم بحزن و قالتلها
نغم…م انتي شوفتي يا شيري الي عملوه عشان بس خالو قال ان القصر دا بتاعي كنتي عايزاني اعمل ايه يعني
شيرين…برضو متسيبيش حقك
نغم…انا مش عايزه اي حاجه غير ان حسن يطلقني
ابتسمتلها شيرين و قالتلها
شيرين…متقلقيش هيطلقك
هزت نغم راسها و قالت بدموع
نغم…كنت قايلاله على كل الي خالتو و سجده بيعملوه يا شيري و هو برضو كان بيصدقهم و بيضربني
شيرين…معلش يا حبيبتي صدقيني هو غبي و اكبر عقاب ليه انه هيطلقك لأنه استحاله يلاقي واحده طيبه و كويسه زيك كدا يا نغم دا انتي بتسيبي بيتك و حقك ليهم عشان ميحصلش مشاكل هو في كدا!!!
مسحت نغم دموعها و قالت
نغم…يلا حصل خير
…………….
تاني يوم كانت غدير واقفه في اوضة سجده الي كانت بتقولها بغل
سجده….حالا تنزلي تجيبي ازازة ماية نـ ـار
خافت غدير و قالتلها
غدير…ليه يا هانم
صرخت سجده في وشها و قالت
سجده …من غير ليه انتي تسمعي الكلام و خلاص فهمتي
هزت غدير راسها بخوف
كملت سجده و قالتلها
سجده…هتاخدي الازازه و تطلعي على اوضة نغم و ترميها في وشها فهمتي؟؟؟؟
هزت غدير راسها بخوف
كملت سجده بتهديد
سجده….اياكي يا غدير حد يعرف حاجه
دمعت عيون غدير برعب و هزت راسها
سجده….يلا غوري من وشي
خرجت غدير من الاوضة بسرعه و سجده قالت بحقد
سجده….وريني بقي يا نغم هانم هتفضلي اجمل مني ازاي
……………..
نزلت غدير و جابت ازازة مية النـ ـار فعلا و طلعت اوضت نغم
خبطت على الباب و هي ايديها بتترعش بخوف و حزن على نغم
سمعت صوتها و هي بتقول
نغم….اتفضل
دخلت غدير و هي في ايديها الازازه و راحت ناحية نغم
ابتسمتلها نغم و قالتها
نغم…ازيك يا غدير
مردتش غدير عليها
نغم استغربت و قالتها
نغم…مالك يا هدير انتي كويسه ؟…طب زعلانع مني في حاجه؟
كملت باستغراب….ايه الازازه الي ف ايدك دي…..
خلصت جملتها من هنا و لاقت غدير حدفت في وشها الازازه
حست ان وشها بيتكـ ـوي معرفتش تعمل ايه غير انها تصرخ من كمية الأم الي في وشها
خرجت غدير بسرعه و هي دموعها بتنزل على خدها بندم على الي عمتله و سابت نغم المسكينه في اوضتها صوت صريخها مالي القصر كله ووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية عشق)