رواية ضحية عشق الفصل الثلاثون 30 بقلم مريم أحمد
رواية ضحية عشق الجزء الثلاثون
رواية ضحية عشق البارت الثلاثون
رواية ضحية عشق الحلقة الثلاثون
صباح بصدمه ….يعني ايه الكلام الي بتقوليه دا يا سجده…؟؟؟
سجده…ابه الي يعني ايه بقولك خالتو احلام عايشه
صباح…و انتي عرفتي منين الكلام دا
سجده…كانت ف الشركه عند نغم
سكتت صباح و مردتش عليها و هي باين على وشها الغضب و الصدمه
سجده…كأنك مفرحتيش ان اختك عايشه ..؟؟
بس برضو صباح مردتش عليها
كملت سجده بسخريه
سجده…طب دا انا حتى قولت انك هتفرحي عشان هترتاحي من وجود نغم في حياتنا…؟؟؟
بصتلها صباح بغضب و قالتلها و هي بتزعقلها
صباح…مــتــنــســيــش انــك بــتــكــلــمــي امــك انــا ســكــتــلــك كــتــيــر بــس لــو اتــكــلــمــتــي مــعــايــا بــالاســلوب دا مــره تانــيـه هتـشـوفي مــني وش عمـرك م هتـحـبيـه
هز سجده راسها بهدوء و قالتلها
سجده…اوكيه ..سوري
صباح…اتفضلي روحي على اوضتك
هزت سجده راسها بطاعه
سجده…حاضر
………….الحمدلله ………….
كانت شيري خارجه من اوضتها و نازله
قابلتها سجده الي كانت طالعه اوضتها
سجده…شيري
بصتلها شيرين و قالتلها باستغراب
شيرين…ايوا..؟
سجده…ممكن اسألك سؤال..؟
استغربت شيرين اكتر و قالتلها
شيرين…اسألي
سجده…انتي كنت عارفه ان خالتو احلام عايشه..؟
تعابير وشها كلها اتحولت للصدمه و معرفتش تقول ايه لسجده
لاحظت سجده ان شيرين اتوترت و دا أكدلها انها فعلا كانت عارفه
شيرين…جبتي الكلام دا منين..؟
سجده…كنت ف الشركه انها عند نغم عشان اعتذرلها و شوفت خالتو هناك
شيرين…سجده انتي مش فاهمه حاجه اصل….
قاطعتها سجده لما قالتلها
سجده…اصل ايه يا شيرين…؟؟؟ أصلكوا مكنتوش عايزين تعرفوني صح…؟؟؟ طيب ليه انا عملتلكوا ايه كنتوا فاكرين اني هزعل يعني …؟؟؟ ولا كنتوا فاكرين اني هكره ان نغم تكون مبسوطه بوجود مامتها..؟؟ يلا ردييي…!!!
اتنهدت شيرين و قالتلها
شيرين….تعالي يا سجده
و خدتها و نزلوا للجنينه
…………سبحان الله ……………
بعد شويه كانت نغم قاعده مع مامتها و مراد في المطعم و نغم الي كانت خايفه اوي من ان سجده تعرف صباح ان امها عايشه
مراد…خلاص يا نغم خير متقلقيش
نغم…يعني واحده حاولت تقتل اختها تخيل ردة فعلها لما بنتها تقولها ان اختها عايشه
احلام…حبيبتي متخافيش ربنا كريم
نغم…ماما لو سمحتي خلينا نكلم دنيا المحاميه و كل واحد فيكوا ياخد نصيبه من البيت عشان نرتاح من المشاكل دي كلها
هزت احلام راسها و قالتلها
احلام…حاضر يا نغم هي فعلا جدتك غلطت لما فرقت بيني و بين اخواتي
ابتسمتلها نغم و قالتلها
نغم…طيب انتي كدا تعالي معايا البيت بقى و قولي لخالتو انك موافقه كل واحد ياخد نصيبه ف البيه
احلام…لأ مش دلوقتي يا نغم خليها بعدين احسن
نغم…لأ لو سمحتي ارجعي بيتك
مراد…انا كمان شايف ان كلام نغم صح كدا كدا هما عرفوا خلاص
سكتت احلام و هي بتفكر في كلامهم
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين…………..
في الجنينه
سجده…احكيلي بقى
شيرين…قبل م احكيلك قوليلي انتي عرفتي منين ان عمتو عايشه..؟
سجده…م انا قولتلك اني روحت لنغم الشركه يا شيرين!!!!
شيرين…طيب طيب قوليلي انتي عرفتي عمتو صباح..؟
قفلت سجده حواجبها باستغراب و قالتلها
سجده…ايوا
صرخت شيرين ف وشها و هي بتقولها
شيرين…لــيــه كــدا يــا ســجــده!!!
سجده…في ايه يا بنتي
شيرين…ليه اتسرعتي كدا و قولتلها
سجده…هو في ايه يا شيرين انتوا ولا كنتوا عايزين تعرفوني ولا عايزين ماما تعرف ليه
اتنهدت شيرين و سكتت
سجده…على فكره انا قولت لماما عشان تبطل تضايق نغم و تبطل تقولها انها هي الي ربتها عشان كانت فاكره ان خالتو ما.تت
شيرين…حبيبتي انا عارفه انك مكنتيش تقصدي بس انتي مش متخيله دلوقتي ايه الي ممكن يحصل
سجده…ممكن تفهميني يا شيري عشان انا زهقت من الالغاز دي
اتنهدت شيرين و قالتلها
شيرين…عمتو صباح قطعت فرامل العربيه عشان تحصل حا.دثه و عمتو احلام تمو.ت
سكتت سجده و هي مش مستوعبه ان مامتها ممكن تكون كدا ابدا و تحاول تقتل اختها
شيرين…انا هقوم اكلم نغم اعرفها انك قولتي لعمتو صباح.
مردتش سجده عليها و كانت لسه في صدمتها
……….سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم…………
احلام…تليفونك بيرن يا نغم
مسكت نغم تليفونها و لاقيتها شيرين
نغم…الو…؟
شيرين…سجده عرفت عمتو صباح
بصت نغم لأمها بصدمه و سكتت
مراد…في ايه؟؟
خدت احلام التليفون من نغم و قالت لشيرين
احلام…ايه يا شيري
شيرين…ايه يا عمتو ازبك
احلام…الحمدلله يا حبيبتي
كملت بقلق على نغم
احلام…قوليلي انتي قولتي لنغم ايه
شيرين…سجده قالت لعمتو صباح
سكتت احلام و قالتلها قبل م تقفل المكالمه
احلام…طيب احنا جايين دلوقتي
قفلت المكالمه و بصت لنغم و هي بتقولها
احلام….يلا
………….اسغفر الله العظيم و اتوب اليه…………
لاحظت شيرين سكوت سجده و قالتلها
شيرين…سجده..؟
بصتلها سجده و ابتسمت لها
سجده…نعم
شيرين…انتي كويسه
هزت شيرين راسها بحزن و هي بتخاول تخفي دموعها و قالتلها
سجده…ايوا ..متقلقيش
ابتسمتلها شيرين و قالتلها
شيرين…طيب تعالي ندخل القصر
هزت سجده راسها بهدوء و دخلوا القصر
……..لا اله الا الله…………
راحوا قعدوا مع هيام الي كانت في الريسبشن بتقرأ الاخبار
شيرين…مامي احنا جينا
سابت هيام التليفون و بصتلهم و ابتسمت
هيام…تعالو اقعدوا
قعدت و هيام لاحظت سكوت سجده
هيام…مالك يا. حبيبتي
هزت سجده راسها يمين و شمال و قالتلها
سجده…مفيش يا طنط
جيه يونس الي كان لسه راجع من المستشفى و سلم عليهم
يونس…اومال فين ماما
هيام…مش عارفه
في الوقت دا جت صباح و هي بتقول
صباح… كلكوا هنا و سايبني كدا
ابتسملها يونس و قالها
يونس…كنت لسه بسأل عليكي
ضحكت صباح و قالتله
صباح…ايوا ايوا
يونس…طب اسأليهم
قعدت صباح جمب سجده الي مكنتش مستوعبه ان امها تفكر تقـ.ـتل اختها
صباح…اومال نغم هانم فين نسيتنا خلاص لما امها رجعت بعد 22 سنه ؟؟
اتنهدت سجده بزهق و حزن من اسلوب امها و هي بتتكلم على نغم
بس اتصدموا كلهم لما سمعوا صوت احلام و هي بتقول
احلام…و انتي مالك و مال بنتي يا صباح بتحبيها اوي لدرجة انك مضايقه ان امها رجعت ؟؟؟ ووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية عشق)