روايات

رواية ضحية زواج الفصل الثالث 3 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج الفصل الثالث 3 بقلم إسراء الاتربي

رواية ضحية زواج الجزء الثالث

رواية ضحية زواج البارت الثالث

رواية ضحية زواج الحلقة الثالثة

الاب. هطلقها و ده اخر كلام عندي اختار منهم واحده.
رانيا: هيطلقني ازاي وانا حامل ف ابنه. بصولها بصدمه
حمزه بصدمه: انتي حامل
رانيا: ايوا حامل ف ابنك يا حمزه
الاب بحزم: انا كنت سايبلك الاختيار بس بعد. ما عرفت انها حامل طلق شهد حالا
حمزه بغضب: لا مش مطلق شهد
الاب بغضب: انت هتعصي اؤامري يا حمزه
حمزه: انا عايز اتكلم مع شهد الاول
حمزه اخد شهد. م ايديها وطلع اوضتهم.
شهد: سيب ايدي و ابعد عني

 

 

حمزه بفحيح: اسمعيني كويس لو وافقتي اني اطلقك افتكري ابوكي واللي هيعمله فيكي يا شهد ولا مثلا اروح انا بقا واقول كل حاجه.
شهد بدموع: انت حيوان بجد انا بكرهك
حمزه ببرود: مش اكتر مني. هاا قولتي اي
شهد بقوة: قولت انك حقيررر وعمرك ما هتتغير و اوعدك هاخد حقي منك
حمزه بغضب ماسكها.م خصرها جامد وقربها منه.
حمزه: و انا اوعدك هتشوفي العذاب الوان يا شهد
شهد بألم: ابعد ايديك القذره دي عني.
حمزه بغضب: ابتديتي تتمادي اكتر وكله بحسابه
يا شهد
اخدها حمزه وهو حضنها. بالغصب ونزله.
حمزه: شهد مش عايزه تطلق مني و دي رغبتها
الاب: صح الكلام ده يا شهد لو هو اجبرك قولي متخفيش
شهد: لا رد
الاب: افهم م كدا ان كلامه صح. وطالما انتي هتتقبلي الوضع انا مقدرش انطق بس انت بقا حسابك معايا ي حمزه.
يونس بغضب: انت ازاي تقبل بالوضع ده يا حاج انا متاكد ان ابنك اجبرها

 

 

الاب بحزم: مش عايز كلام تاني يا يونس. كل واحد يطلع ع اوضته دلوقتي. وانت يا مالك عايزك ف مكتبي.
مالك: حاضر يا حاج
الاب: انا عايزك تتجوز زينه بنت عمك.
مالك بصدمه: زينه لا طبعا دي مش مناسبه ليا خالص وبعدين مش دي مسافره اصلا
الاب: هترجع وعمك مش عايزاها تسافر تاني وملقناش غيرك يقدر يحكمها.
مالك: و اشمعنا انا يعني
الاب: وهو في غيرك اخواتك متجوزين وكفايه المصيبه اللي جاتلنا م اخوك.
مالك: بس انا مش موافق ع الكلام ده يا حاج
الاب بحزم: وانا معنديش كلام تاني. هتتجوزها
مالك بغيظ: اؤامرك يا حاج ف حاجه تاني
الاب: لاا تقدر تخرج
عند يونس دخل اوضته. وكان بيغير وصل مسدج ل رنا.
مجهول. عايزك تهتمي ب يونس خلاص قربنا ل هدفنا ياحبيبتي استحملي.
قفلت الفون وكان يونس. غير قعدت جنبه ع السرير وحضنته.
رنا: انا اسفه يا يونس. متزعلش منى
يونس بصلها: انا تعبان وعايز انام يا رانيا علاقتنا خلاص باظت
رنا بدموع: لا يونس في ابننا وكمان انا بحبك

 

 

يونس. بصلها وقال ف نفسه. يمكن ندمت وهتتعدل مشاعره ليها ماتت وكان الحاجه اللي صبرته عليها ابنهم.
رنا قربت منه جامد. وفكت زراير قميصه وووو.
ف يوم جديد. كان الكل قاعد ع السفره
حمزه: شهد قومي اعمليلي قهوتي
الاب: ليه مفيش خدامين يعملولك
حمزه ببرود: لا عايز مراتي تعملي
شهد بصتله بقهر. وقامت وسابت المكان.
حمزه طلع وراها. وساحبها م ايديها وقفل الباب.
حمزه بغضب: انا كلمتي مبتتسمعش ليه
شهد بقوه: اوعي ابعد عني بقا ربنا ياخدك انا مش خدامه ليك انا مجبوره ع عيشتي معاك.
حمزه: طيب انا عارف هخليكي تتعدلي ازاي يا شهد جهزي نفسك يا حلوه.
وباليل ف اوضة. رانيا كانت بتتكلم ف الفون.
رانيا: ايوا حاضر هعمل اللي قولتي عليه انتي مرتاحه بتدمير حياتي.
: اخررسي حمزه مكسب ليكي ولازم تاخديه م شهد انتي فاهمه
رانيا بدموع: تمام حاجه تانيه
: لازم البيبي ياجي انتي قولتي انك حامل خلي حمزه يقربلك بأي طريقه وبعدين انتي مش بتحبيه
رانيا: ايوا بحبه بس متمنتش نتجوز بالطريقة دي.
حمزه دخل. بعد شويه وهي كانت لابسه فستان مغ. ري ومستنياه.
رانيا بدلع: اخير جيت ي حبيبي
حمزه: رانيا انا اتجوزتك علشان خاطر اقهر شهد وبس. وبعدين اي موضوع انك حامل ده.
رانيا: انا قولت كدا علشان افضل معاك.
حمزه ببرود: تمام ياريت تغيري هدومك دي

 

 

رانيا بغيره: انت هتنام عند شهد.
حمزه: اممم تصبحي ع خير
خرج حمزه. و راح ل شهد فتح الباب وكانت بتعيط قامت مخضوضه.
حمزه: تؤتؤ بتعيطي ليه بقا
شهد بغضب: اخرررج برااا. مش عايزه اشوف وشك
حمزه ببرود: انا داخل اوضتي مش خارج
شهد قامت وبكل غيظ. فضلت تضرب مسك ايديها بتحكم. وقرب وشه م وشها جامد.
حمزه: انتي اد اللي انتي عملتيه ده
شهد بألم م قبضة ايده: انت جاي هنا ليه ما تروح ل الخاينه التانيه وحل عني.
حمزه بخبث: تؤ تؤ انا جاي علشان النهارده قررت اكمل جوازنا يا شهد.
شهد بخوف: تكمل جوازنا ازاي يعني قولتلك انت محرم عليا ابعد عني
حمزه بخبث: هكمل جوازنا كدا مثلا قرب منهاووو..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية الزواج)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى