رواية ضحية الحب والانتقام الفصل العاشر 10 بقلم سمر أحمد
رواية ضحية الحب والانتقام الجزء العاشر
رواية ضحية الحب والانتقام البارت العاشر
رواية ضحية الحب والانتقام الحلقة العاشرة
_اياد :- مراااتك ؟!……. مراتك ازاى؟!…..
_مصطفي:- ايوا مراتي
_اياد بعص*بية:- يعني بنات الدنيا كلها قط*عن أما تتجوز دى ، انت عااارف مين دى؟! دى البنت اللى سابتنى وجريت ورا الفلوس وزى ماسبتنى عشان واحد هتسيبك انت كمان
_مصطفى عنيه احمر*ت من الغض*ب وقرب من اياااد ورفع صباعه :- انا بحذ*رك تجيب سيرة مرااااتي على لسانك والا…
_اياد بالك*ف على وشه :- هتعمل ايه هاا؟! أما تتعلم تكلم اخوك الكبير ابقي اتكلم معاك ،والبت دى هتوديك في داه*ية
_ام اياد:- يخسارة تربيتي فيك
_طلعوا كلهم وسابوا مصطفي واقف هو وسلمي
_مصطفي:- انتى عااارفة لو معملتش اللى قولتلك عليه بسرعة أنا بنفسي اللى هطر*دك من البيت ،اياد وفاطمة لازم يبعدوا عن بعض في اقرب وقت
_سلمي بش*ر- من الناحية دى اطمن اياد هيرجعلى وفاطمة هترجعلك
_مصطفي:- كويس
____
__في أوضة اياد_
_لينا كانت مع ام اياد ،اياد قفل الباب كويس
_فاطمة :- انت بتعمل ايه يااياد افتح الباب والا هصو*ت
_اياد مهموش وبدأ يقرب اكتر:- النهاردة لازم تسامحينى انا عارف انى غلطت سامحينى بقا
_فاطمة بتحذ*ير :- قولتلك أبعد يااياد أبعد انا عمرى ماهسامحك
_اياد قعد على السرير وقرب منها وحط ايديه على كتفها :- طب بصي في عيوني وانتى هتعرفي قد ايه بحبك
_فاطمة بعص*بية بعدت ايديه :- متلمسن*يش
_اياد بعد ايديه:- بس كدا ياروحي من عيوني وبصلها بخ*بث وقرب منا مرة وحدة وفاطمة محستش الا وشفا*يف اياد مندمجة في شفت*يها
_فاطمة بتحاول تبعده بقو*ة :- قولتلك أبعد
_اياد:- امتا بس هتسامحينى ،انا قولت يمكن أما تحسي بلمس*تي قلبك يحن بس ليه قا*سية معايا كدا
_فاطمة بعيااا*ط :- اطلع برا ارجوك
_نزل اياد وهو متع*صب وراح شغله وفاطمة نزلت تعملها كوباية نسكافيه لقيت سلمي في المطبخ ،فاطمة دخلت بكل برود
_سلمى :- اشبعي براحتك من البيت لأن طلعتك من البيت ده هتكون على أيدي
_فاطمة :- والله ياروحي انا لو عليا اطلع من دلوقت ،بس اعمل ايه اياد جوزي ولينا بنتى بيمو*توا فيا ومش عايزني امشي
_سلمي:- متقوليش لينا بنتك انا عارفة انها مش بنتك واياد انا هعرف ازاى هخليه يحبنى
_فاطمة:- بقا دى هي نيتك؟!والله أما انك بار*دة صحيح ومعندكيش ولا ذرة كرا”مة يعنى ليكي عين تتكلمي.. وعيزاكي تعرفي أن بعد.كلامك ده مش هسبلك البيت ومش هحققلك رغبتك والبيت ده انا اللى هط*لعك منه .. اقولك انا خلصت النسكافيه وطالعة الكلام مع اشكا”لك خسارة
_خدت فاطمة وطلعت بالنسكافيه بتاعها وفضلت قاعدة فوق جنب لينا وام اياد
_جه وقت العشاء وكان اياد.لسة في الشغل فجأة سمعوا صوت عالى تحت نزلوا الكل جري
_ام اياد بصدمة وغض*ب :- هااالة انتى ايه جاااية ليه ياخااا*ينة ياحق*يرة اطلعى بر*را ومتدخليش البيت الطاهر ده تاني
_هالة :- ومين قالك انى جاية عشانكم انا جاية عشان بنتى
_فاطمة :- دلوقتي افتكرتى عندك بنت
_هالة بصت لام اياد :- قولي للخدم بتوعك يخر*سوا
_ام اياد:- انتى اللى تخر*سي وتعرفي أن مش كل الناس وس*خة زيك اطلعي بررررا قولتلك
_هالة :- وانا مش هطلع قبل مااخد بنتى
_فاطمة حضنت لينا اللى كانت مستخ”بية وراها من الخو*ف :- متخفيش ياماما محدش هياخدك منى
_هالة قربت عل لينا:- تعالى ليا يا حبيبتى انا مامتك حبيبتك اللى بتحبك
_لينا :- خليها تبعد عنى ياماما فاطمة
_فاطمة:- ابع*دي عنها تقدرى تقوليلى بأي حق هتاخديها أما انتى حتي متعرفيش اسمها
_هالة :- طالما مش هتديوهاني بالذوق هاخدها بالعاف*ية ادخلوا ياشباب
_دخل اتنين واحد مسك ام اياد وواحد مسك فاطمة وبقا يشدوا البنت من فاطمة وأما الخدم جت تدخل رفعو*ا المسد*س وامروا أن الكل يبعد ،فاطمة مخافتش وفضلت تشد البنت لحد اما اللى ماسكها خب*طها بالمسد*س ووقعت على الأرض ، بعدها رم*وا ام اياد على الأرض وخدوا البنت وطلعوا قبل مايطلعوا ويقابلوا كان اياد رجع وشاف الأمن وهما واق*عين على الأرض رن بسرعة على الشر*طة اللى قريبة منهم
_اياد بفحي*ح الأفا*عي:- سيبي بنتى يافا*جرة
_هالة:- دي بنتي انا وجيت عشان اخدها أبعد احسن*لك
_اياد:- مستحيل اسيبك تاخديها أو تعيش معاكي
_هالة :- للاسف يبقى هضطر اقولك نفذ ياشكري ( واحد من اللى معاها)
_رفع شكري المسد*س ناحية اياد عشان يقت*له و…………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحية الحب والانتقام)