روايات

رواية صوت الحب الفصل الثاني 2 بقلم سيمو

رواية صوت الحب الفصل الثاني 2 بقلم سيمو

رواية صوت الحب الجزء الثاني

رواية صوت الحب البارت الثاني

صوت الحب
صوت الحب

رواية صوت الحب الحلقة الثانية

ياااه لو تعرف انا حاسه بايه دلوقتي لو تعرف حبي ليك عملي فيا ايه بهدلني لدرجه اني لسه معاك دلوقتي رغم اني متاكده انك حتي متعرفنيش ولا تعرف قلبي اتحمل ايه عشانك وحملت بوجع
انا الي بيقولوا عليها الحبيبه المجهوله الي بتحب من بعيد لبعيد
انا مستعده اتحمل اي حاجه اتحمل بعدك قسوتك ومسحت دموعها وكملت وممكن كمان استحمل انك تكون لغيري لكن اني اشوفك كده ادامي لا مش قادره ارجوك عيش وقاوم قلبي مش هيتحمل غيابك ارجوك يا يوسف ارجوك عيش وفضلت تبكي بشده وهي بتمسك أيده وتحط رأسها عليها
……………..
وبعدين يا حسن ضحي كل يوم حالتها بتسؤ انا قلتلها تروح وفيه ممرضين هنا بس هي رافضه دي حتي مش بتاكل ولا تشرب ولا حتي بتخرج من عند صاحبك دا انت عارف غلاوتها عندي مش هينفع اشوفها بتموت وافضل ساكته
حسن نزل رأسه بحزن انا عارف والله وقلتلها بس هي رفضت ضحي عناديه اوي وبالأخص ف حكايه حبها ليوسف كفايه أنها لحد دلوقتي مش راضيه تعرفه ليه أنها بتحبه وأنها هي الي بيدور عليها من زمان مش قادر افهم هي بتعمل كده ليه وايه اخرت وجع القلب دا
مني بحزن طب وبعدين هنسيبها كده ضحي لازم تفوق من الوهم دا وتعيش حياتها زي ما هو كان عايش حياته وحب وكان هيجوز غيرها مينفعش الي بتعمله في نفسها دا احنا لازم نكلمها لازم تفهم انها مينفعش تفضل موقفه حياتها علي واحد مبيحبهاش اصلا ولا مهتم بيها حتي
ضحي بعد ما سمعت كلامهم وانا مش موافقه ع كلامك لأن باختصار شديد حياتي هي يوسف ومن غير يوسف ضحي تموت ولاخر مره احب اقولكم محدش ليه دخل بحبي ليوسف ياريت تكونوا فهمتو وعرفتوا ردي قالت كده وسابتهم ومشيت
حسن هز دماغه بياس اديكي شوفتي بنفسك مش قابله اي كلام من حد انا عارفها
مني ردت عليه والله باحسن انا مشوفتش زي ضحي دماغها ناشفه بشكل يقلق بس والله انا خايفه عليها دي موقفه حياتها كلها علي وهم والله اعلم ايه اخرت الي بيحصل دا
……………..
راحت لمدير المستشفي خبطت واذن لها بالدخول
اهلا يا ضحي متتصوريش انا فرحان بكميه الاخبار الي بسمعها عنك كل ما أمر علي المرضي الي ف المستشفى كميه شكر اول مره اشوفها
ضحي بود دا من بعض ما عندكم حضرتك انا الي المفروض اشكرك انك قبلت تنقلني للفرع الأساسي بتاع المستشفى من غير حتي ماتسال عن أسباب النقل
المدير انتي مش محتاجه تستاذني وانا مش محتاج اسال انا والمرحوم والدك كنا أصحاب بل اخوات ومش هقولك انتي زي بنتي لا انتي بنتي ياضحي الي يفتخر بيها وبحبها لعملها
ضحي بتشجيع والله كلامك دا بيحفزني اوي في الي هطلبوا منك بس ياريت متسالنيش عن السبب لحد ما اقولك لوحدي وتأكد أنك سواء رفضت أو قبلت دا مش هيغيري من احترامي وثقتي ف حضرتك
المدير بطيبه بصي هو بعيدا عن حضرتك الي بدايقني دي ونفسي تبطليها بس اتفضلي ها عاوزه ايه
ضحي الأمر لله هو يعني فيه مريض جيه من يومين هو تقريبا ف غيبوبه بس الدكتوره حنان اكدتلي انوا احتمال يفوق خلال ساعات بس يعني هو انا كنت يعني..
المدير ايه الحكايه انا متعودتش منك التردد قولي علي طول ها بس ايه قولي متخافيش
ضحي هي يعني الدكتوره قالت انوا هيحتاج دكتور نفسي لانه حاول الانتحار ودا اكيد هياثر علي نفسيته فكنت حابه يعني
المدير ابتسم بود لما فهم هي عاوزه ايه انتي كنتي مقدمه السنه الي فاتت ف قرصات تنميه بشريه ودبلومه ف علم النفس صح
ضحي هزت دماغها ايوه ايوه صح وحضرتك الي دربتني علي الامتحانات وكنت بتراجع معايا
المدير علي العموم انا موافق تقدري تستلمي حاله المريض دا الي انا ملاحظ اهتمامك بيه بس هعمل نفسي مش عارف وغمز لها
ضحي اتفاجئه انوا فهم الي هي عوزاه وكمان وافق عليه
انا بجد متشكره ليك انت بجد أعظم حد ف الدنيا وخرجت تجري وهي فرحانه..واول حاجه عملتها راحت اطمنت علي حاله يوسف من الدكتور وعرفت أن جسمه ابتدي يستجيب للعلاج وممكن يفوق في أي وقت برغم من فرحتها انوا هيفوق إلا أنها كانت خايفه ومش عرفه هتتعامل معاه ازاي بقت تدعي يارب قويني وقدرني ارجعه احسن من الاول .عزمت أمرها وبقت تفكر هتتعامل معاه ازاي وهتبدا منين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صوت الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى