رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الرابع والعشرون
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الرابع والعشرون
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الرابعة والعشرون
مالك بشر : اقوم بس وهنتواجه يا صقور الداخليه انتو واشباح المخابرات الي معاكو دول مش مالك ال يحصل فيه كدة .
( هتسالو عاش ازاي فضل يعوم لحد ما وصل للشط وكان معاه تيلفون ضد المياة مخبيه ف الكوتش وكلم حد من رجلتو وعرفو مكانو واخدو علي ممر ال تحت الارض دا بس ✨).
✨ف فيلا الشافعي ✨
حور بسخريه : وريني هتعمل اي يا سي معاذ انت كمان خلصنا من مالك طلعلنا معاذ كمان .
ورد باطمئنان: ومسكت ايد حور بحب هنقبض عليه قريب يا حور وهنرتاح باذن الله.
حور : واثقه من دا يا ورد نفسي نعيش ف سلام بجد.
مرام : معقول صقر الداخليه ييأس .
حور بثقه: عمر حور اشرف تياس ابدا انا بعشق المغامره بحب اعمل حجات مجنونه بحب الحياه وبحب شغلي بس انا بتكلم عن ال زي مالك ومعاذ ونارد ومراون كل ما نخلص من حد فيهم يطلع التاني حرفيا بس انا واثقه من ربنا أننا هنخلص من معاذ قريب اوي .
ريم : هو دا الكلام يا حوري بصو بقا بلاها جو الملل دا تعالو نلعب شويه قبل ما يحصل أي موضوع تاني ينكد علينا .
مراد بتريقه : قوليلنا ياست حسن .
ريم بغيظ : مراد ممكن تسكت انت بقا عشان اعرف اقول .
مراد بصدمه : اسكت انت يعني اي اسكت انت يابت.
ريم باستفزار: مهو قولنا اسكت انت وخلاص بقا .
ورد بضحك: اهدا يامراد .
مراد بغيظ: استني ياما يعني اي اسكت انت .
ادم بضحك: ملكش حل يا مراد اول مره تضحكني .
حور بضحك: يلهوي يا آدم اسكت هيمسك فيك دلوقتي .
ادم بضحك: دا يمو*ت ف المشاكل 😂
جاسر بضحك: شكل ليله هتحلو ملكوش حل 😂.
مرام : احنا نيجي هنا كل يوم بقا عشان نشوف مسلسل دا 😂💖.
جاسر بضحك: عندك حق .
ريم : بقولك اي يامراد انا واخده برشامه صداع ف مش ناقصه أننا نناكش بعض دلوقتي .
ادم بضحك: دا هو يمو*ت ف النكش .
مراد : دا انا ال هطلع برشام من دماغك دلوقتي وهجم عليها وفضل يعضها من دراعها .
ريم بالم: اااااااه يا عضاض والله ما هسكتلك . ومسكت دبو*س ال كان ف شنطتها ووفضلت تشكو بيه .
مراد : ااااااه يابنت ال ومسكها من شعرها وهي كمان مسكتو من شعرو .
حور و ورد و مرام و جاسر ميت*ين من الضحك عليهم 😂😂😂.
ادم بسخريه : والله لو اللواء جي شافك بمنظر دا ليرفدك من الداخليه خالص .
مراد بغيظ : بقولك اي يا عم آدم انت فكك مني بدل ما اقوم عليك دلوقتي .
ادم : سمعني كده تاني قولت اي .
مراد بغرور : ال سمعتو يا جناب المقدم .
ادم بخبث بص ل جاسر أن يمسك مراد .
جاسر فهم علي ادم وبسرعه مسك مراد وكتفو .
مراد : سبني ياض .
ادم : قولي بقا كده تقوم علي مين .
مراد بصوت هادئ: انا قولت حاجه يا آدم أنا كنت بهزر معاك بس .
ريم قعدت جنب حور و ورد ومرام كمان وفضلو يتفرجو عليهم وعمالين يضحكو من تغير نبره مراد 😂💖.
ادم بغرور: علي صوتك ياض مش سامع .
مراد بديق: ما خلاص ياض انت هتعمل عليا انك الكبير دنا افر*مك .
ادم بخبث: صوتك علي اوي حلو .
مراد بخوف مزيف : ارجوك متكولنيش الحقوني .🥺
البنات كانو فصلين ضحك منهم .😂
ادم قرص مراد من بطنو ثم مسك وادانو .
مراد بوجع: اسف يعم سبني بقا .
ادم : هتديقني تاني ياض أو ترفع صوتك عليا تاني .
مراد بخبث: لا ياعمو خلاص .
حور بصوت واطي للبنات : مراد مش هيحل الاتنين وربنا 😂.
ورد بضحك: دا هيكلهم لما يسبو 😂😂.
ادم : سيبو يا جاسر خلاص .
جاسر ساب مراد .
مراد بخبث: بقا انا رائد مراد الشافعي علي اخر زمن يحصل فيه كده دنتو ليلتكو مش هتعديييييي. وقلع الحزام وو .
ادم بصوت عالي : هرووب بسرعه .
كلهم قامو بسرعه ومراد جري وراهم كلهم جريو علي الجنينه برا 😂.
حور بضحك : اهدي يا مراد انا هجبلك حقك.
مراد : هتجيبي ازاي أن شاء الله.
ادم بضحك : اهو كده ‘راح موقعو ف البسين.
ورد بزعل مزيف : كده يا آدم حرام هيتبل .
مراد فضل تحت المياه مطلعش .
ريم : خلاص يا مراد متمثلش بقا اطلع بقا .
وبرضو مفيش رد خالص .
ورد بقلق: مراد اطلع بقا متقلقناش عليك .
ادم بخوف: انا هنزل شكلو اغمي عليه .
ادم نزل البسين هو و جاسر ومسكو وفجاه .
مراد بمرح: عليا طلاق انتو اتخضيتو .😂
ورد و حور و ريم ومرام بتنهيده : الحمد لله.
ورد : لما تتطلع بس هوريك .
ادم : هتشل منك قريب .
جاسر بضحك: يعم هدومي اتبلت بسببك.
مراد : ليك عندي هدوم تلبسها يعم متقلقش اهم حاجه اني اخدت حقي نيهااااا .
حور بغيظ : غرقو عشان الخضه ال خضلهالنا دي .
ادم و جاسر مسكو غرقو بهزار 😂.
وطلعو من البسين 💖.
وعدا اليوم بسلام ومرح و ريم روحت و مرام وجاسر كمان روحو.
✨ف اوضه ادم و حور ✨.
حور بفرح : كان يوم جميل اوي بجد ياريت لو نتجمع كده كل يوم بجد .
ادم بحب : مدام دا هيبستطك ف هخليهم يجو كل يوم عشان اشوف الفرحه الحلوه دي ف عيونك .
حور بحب : انت فرحتي يا دومي .
ادم بمشاكسة: اخ قد قتلت*يني بهذة النبره يا فتاه .
حور بضحك: يا للهول لا اعلم انك تتأثر لهذة الدرجة .
ادم بخبث: أتأثر كثيره يا فتاتي العزيزه .
حور بكسوف: احم تب انا هنام .
ادم بضحك : مفيش نوم هنسهر لصبح سوي يا بيبي .
حور بضحك: مع نفسك بقا .
ادم بخبث : تمام اوي وووو ونسيبهم ونروح ل
المجانين تانين 😂.
✨ف اوضه مراد و ورد ✨.
مراد بتمتع: يااا واحد من غير الشغل مرتاح اوي .
ورد بضحك: والله عندك حق راحه كده غير طبيعية.
مراد بمشاكسة : ماتيجي هنا واحنا واحبك .
ورد بضحك : دا اي اصلو دا .
مراد : حبيبي انت وانا وامو*ت لو غيري يمسك .
ورد بضحك: بموت فيك والله.
مراد بحب :وشالها ولف بيها وانتي ساعدتي كلها يا وردتي وووووو نسيبهم مع بعض .
وبكده مر يوم جميل علي ابطالنا الحلوين.
مرت الايام كانو مبسوطين وفرحانين مع بعض كلهم 💖.
✨بعد مرور شهر ✨.
مالك و زياد قدرو يوصلو مصر بسريه تامه ومحدش عارف عنهم حاجه واتجمعو عن طريق التيلفون وكانو كل ما يكلمو بعض يرمو الخط ويحطو واحد جديد عشان ميتقفشوش.
عند مالك و زياد كانو مجتمعين ف مستودع كبير ف مصر .
زياد : والله ونفدت من المو*ت بأعجوبة يا مالك لو حد غيرك كان ما*ت ف ساعتها .
مالك : انا يبني مفيش حاجه تقدر توقفني بس قولي انت ال غيرك مش كنت توبت ولا اي دنيا.
معاذ بسخرية: اتوب اي انا كنت بسخن بس عشان اعرف اخطط كويس هعمل اي مدام انت كويس انك عايش هنقدر نخلص عليهم سوي .
مالك بشر : قرب اوي اليوم خلاص كل حاجه جاهزه باذن العمليه هتم بكرة .
معاذ : هيعرفو أن انا وراها وممكن اتمسك كده بسهوله انت متعرفش حور و ورد دول ممكن يقدرو يعملو اي.
مالك بتفكير : متقلقش انا مخطط كل حاجه روق انت بس .
معاذ : ماشي اما نشوف .
مالك بشر : قرب مو*تكو كلكو يا صقور الداخليه انتو واشباح المخابرات هتمو*تو واحد ورا تاني ومش هتعرفو تلحقو نفسكوو .
✨ ف فيلا الشافعي ✨.
في المساء حور و ورد و ريم و مرام و جاسر وسعاد . كانو متجمعين سوي .وبيحضرو لحفلة عيد ميلاد ادم و مراد . ادم هيتم ٢٩ و مراد ٢٨✨.
حور و ورد كانو لابسين فستان موف جميل كان طويل وبكم وعملين شعرهم ضفيرة وحاطين ميكب رقيق وكانو زي الاميرات 💖✨.
مرام كانت لابسه فستان زيتي رقيق وضيق بسيط من الخصر وطويل وبكم وفرده شعرها وحاطه ميكب خفيف وكانت قمر 💖.
ريم كانت لابسه بلوزه بيضه مشجره و بنطلون ابيض
و عامله شعرها كيرلي وحاطة ميكب رقيق وكانت جميله 💖.
جاسر كان لابس قميص ازرق و بنطلون ابيض وكان متشيك اخر شياكه
وسعاد لابسه فستان وردي غامق والحجاب نفس لون فستان وكانت جميله 💖.
✨وندخل بقا في تحضيرات ✨.
كانو المساعدين بيظبطو الجنينه كويس وبيحطو زينه وأنوار وحجات حلوه للعيد ميلاد .
حور بتكلم رائيسة المساعدين.
حور : جهزتي كل حاجه .
رائيسة المساعدين : كل حاجه جاهزه يافندم .
حور باطمئنان: كويس اوي شغلك انتي ومساعدينك عجبني جدا انا و العيله شكلنا كل عيد ميلاد هنخليكو تظبطولنا حفله عيد الميلاد 💖.
رائيسةالمساعدين : دا يسعدني جدا وشرف ليا اني اكون ف خدمتكو يا فندم .عن اذنك هروح اشرف علي المساعدين .
حور بابتسامة: اتفضلي يا حبيبتي..
ورد بضحك: مراد هيتجنن هيم*وت ويطلع من الاوضه .
حور بضحك: قوليله خلاص هانت حتي ادم مش قادر يستحمل ال قاعدة ف الاوضه .
ريم بمرح : لو يستنو بس علي رزقهم .
حور بنفاذ صبر: هما كده يا ريم مش بيصبرو ابدا .
جاسر بضحك: مراد وادم عمالين يرنو عليا كل شويه واقفل ف وشهم .
مرام بمرح: دا أول ما هنفتح ليهم الباب هينفجرو ف وشنا .
كلهم ضحكو علي كلامها 😂.
وبعد عدة دقائق كل شي اكتمل و قفلو الانوار .
سعاد: بحب يلا يا حور انتي ورد اطلعوا هاتوا ادم ومراد .
حور بابتسامة: حاضر يا ماما 💖.
وطلعو حور و ورد لفوق عشان يفتحو الباب ل ادم ومراد .
ادم كام لابس قميص احمر وبنطلون اسود وكان وسيم اوي .💖
مراد كان لابس بدله كاجوال رصاصي وكان وسيم اوي 💖.
مراد بتنهيدة: اخيرا عفوتي عني بس اي دا القمر ال انا شايفو دا .
ورد بحب: محدش قمر غيرك هنا يا حبيبي.
مراد بمرح: جمالك دا هو ال عفاكي عن ال كان هيحصل انهارده بعد ما حبستيني كل دا .
ورد بضحك: لو شوفت بس احنا عملنا اي هتعرف كان لينا حق أننا نحبسكو انت وادم .
مراد بمرح: ماشي ياستي اديني مستني اهو.
ادم بديق: كده ياحور كل دا عشان تفتحو ال وفجاه سكت من جمالها ال انا شايفو دا انتي كل يوم بتزيدي حلاوه عن ال قبلو .
حور بحب: وانت كمان يا دومي طالع وسيم أوي .
ادم بحب: لا انا كده عفوت عنك بعد الكلام ال طالع منك زي العسل دا .
حور بحب : يلا ننزل بقا عشان كلهم مستنينك انت ومراد .
ادم : يلا يا حوري 💖.
ونزلو الاربعه سوي وطلعو برا الجنينه .
وفجأة حور و ورد سابو مراد و ادم و وقفو بعيد عنهم وبعد دقيقه .
الانوار كلها اتفتحت والكل قال بصوت 🔊📣
Happy birthday Adam and Murad✨
ادم و مراد اتفاجو من المنظر الرائع جنينه كان شكلها حلو اوي وكلهم واقفين بيعيدو عليهم .
سعاد بحب: كل سنه وانتو طيبين يا ولادي 💖.
ادم و مراد بحب: وانتي طيبة يا امي 💖وباسو ايديها ورأسها .
سعاد بحب: دي هديتكم يا ولادي ‘ وكانت بروزين واحد ل مراد و واحد ل ادم وكانت صورتها معاهم هما الاتنين 💖.
ادم &مراد: تسلم ايدك يا امي تعبتي نفسك .
سعاد : ولا تعب ولا حاجه انتو كل حياتي .
ادم و مراد : حضنوها بحب 💖.
جاسر ومرام بحب: كل سنه وانتم طيبين يا ابطال اتفضلو دي هديه مننا ليكم ‘ كانت كتابين عن علم النفس و الرياضه . ادم بيحب يقرأ عن علم النفس و مراد عن الرياضه💖
ادم و مراد بفرح: وانتم طيبين تعبتو نفسكم والله شكرا ليكم .
جاسر : ولا تعب ولا حاجه انتو اخواتنا .
ادم &مراد بابتسامة: صح يا جاسر .
ريم بحب: كل سنه وانتم طيبين يا اخواتي ودي هديه مني ليكم ‘ وكانت برفان لكل واحد فيهم المفضل .
ادم : شكرا ياريم عرفتي برفاني المفضل ازاي .
مراد :صحيح وانا كمان ..
ريم بمرح : من الاميرتين الحلوين ال هناك دول 💖.
كلهم وسعو لحور و ورد .
كانو ماسكين كل واحدة فيهم ماسكه كتاب كبير وكان متزين بشكل جميل .
ادم و مراد ابتسمو ليهم بحب .
حور بحب: كل سنه وانت طيب يا حبيب عمري دي هديتك اسمها ✨كتاب عمرنا ✨ دا انا مجمعه في كل احلامنا وصورنا وكل حاجه حصلتلنا حلوة وذكرايتنا .
ادم بحب: اجمل هديه شوفتها ف حياتي لأنها منك يا حبيبتي.💖
حور ابتسمت بحب ليه.
ورد بحب: كل سنه وانت طيب يا اغلي ناس علي قلبي دي هديتي ليك كتاب اسمو
✨وردة المراد ✨في كل حاجه لينا سوي صممتو بنفسي عشان كل ما تحصل حاجه حلوه لينا سوي نكتبها سوي ف الكتاب دا .
مراد بحب : باس ايديها أجمل من رات عيني اليوم ياروحي .بحبك .
ورد ابتسمت بحب .
حور بحب : مراد كل سنه وانت طيب يا احسن اخ ف الدنيا دي ساعة ومن جواها صورتنا سوي أنا وانت يارب تعجبك ❤️.
مراد بحنان : اكيد هتعجبني لأنها من اختي حبيبتي يا حور .
ورد بحب : ادم اخويا الكبير ال بحبو كل سنه وانت طيب دي ساعه برضو عليها صورتنا سوي .
ادم بحب : وانتي طيبه يا حبيبه اخوكي جميله لأنها منك .
ورد ابتسمت .
ريم بمرح: بس مش غريبه يا آدم ان مراد كمان لازق فيك يوم عيد ميلادك كمان 😂.
ادم بضحك: والله يا ريم مش عارف حتي يوم عيد ميلادي برضو معايا ف نفس الشهر .
مراد بخبث: شكلك عايزه عركه صح ولا ايش .
ريم بضحك: والله عايزه بس مش هينفع لان انهارده انا متشيكه ومش عايزة اي حاجه تبوز شكلي .
مراد بخبث: ومالو عيوني .
كلهم ضحكو بصوت واطي لانو نبرات صوتو تدل علي الشر 😂.
مراد جاب مياه ملونه من علي ترابيزه وو .
مراد بمرح: ريم بصي كده .
ريم : اي ..
ومسكها من قفاها بهزار وكلهم فضلو يضحكو 😂.
مراد بشر : هتدايقيني تاني يابت ولا ادلق العصير علي هدومك .
ريم بتكبر : هفضل ادايقك برضو لو عملت اي وبسرعه رمت الكوباية من ايدو وراحت وراه ادم تتحامي فيه .
ادم بضحك: خلاص يا مراد هي ف حمايتي متقربش منها بقا .
مراد بسخريه: وانت مين انت ياض عشان تتحامي فيك .
مرام & جاسر : يو بقا احنا مش هنحوش 😒😂.
بعد.٥ دقائق .
كلهم ماسكين ف بعض بهزار وفضلو يضر*بو بعض بمرح وسعاد كانت واقفه من بعيد وفرحانه بيهم ❤️.
وعدا اليوم بسلام .
وكلهم روحو ❤️.
✨ف اوضه ادم & وحور ❤️.
ادم بحب : عايز اشكرك علي اليوم الجميل دا يا حور بشكر ربنا انك ف حياتي .
حور بحب: وانا بشكر ربنا انك جوزي وحبيبي وكل سعادتي .
ادم بحب: باسها من راسها و قعدو علي سرير فضلو يتفرجو علي الكتاب لحد ما نامو ❤.
✨ف اوضه مراد و ورد ✨.
مراد بفرح: اسعد يوم دا ولا اي بجد فرحتيني اوي يا ورد مش عارف احبك اي اكتر من كده .
ورد بسعادة: اعيش وافرحك كمان وكمان يا حبيبي.
مراد بحب : بحبك يا وردتي .
ورد : ونا كمان يا مرادي .
وقعدو يتفرجو سوي علي فيلم لحد ما نامو.❤.
✨عند.مالك ✨.
مالك بغضب مكتوم: هانت يا حور انتي و اختك كلها يومين بس وهنفز ال انا عايزو .
وفضل يفكر بشر .
✨عند معاذ ✨.
زياد ماسك صوره ورد بجنون .
معاذ بكره: هقت*لك يا ورد و هخلي مراد يعيش طول العمر بالحسرة علي فراقك مدام مش هتكوني ليا مش هتكوني لغيري ابدا .
وفضل قاعد باصص لصورتها كتير .
✨ف فيلا الشافعي ساعه ٣ الفجر ✨.
بيرن تيلفون حور .
حور بنوم سمعت التيلفون .
حور بنوم : الو .
اللواء شريف: حور معلش يبنتي صحيتك من نوم بس عايزك ف موضوع مهم انتي واختك حاولي تصحيها واتصلي عليا تاني .
حور باعتدال: حاضر يا بابا بس في حاجه لقدر الله.
اللواء شريف : لا متقلقيش يا حبيبتي صحي بس اختك وكلميني .
حور : حاضر يا بابا .
وقفلت معاه واتصلت علي ورد أنها تتطلع ليها برا الاوضه .
وطلعو برا الاوضه .
ورد بنوم : اي يا حور فيه حاجه بابا عايزنا ف اي .
حور بتفكير : اكيد في حاجه.
ورد : طيب اتصلي بيه .
حور : حاضر .
واتصلت بيه حور وشغلت معلي صوت .
اللواء شريف: بصو يابنات جالي دلوقتي اخبار مهمه من المديرية بأن هيحصل ضحايا كتير ف دار الايتام ال كنتو فيه ف عصابة محاوطة المكان وهينفذو الخطه الصبح لازم من بكره الصبح تبقو جاهزين عشان تبداو تخلصو علي الموضوع دا بنفسكم .
حور & ورد بقوة: اعتبر الموضوع منتهي يا سيادة اللواء .
اللواء شريف بفخر: علي خير الله أن شاء الله يا صقور الداخلية.وقفل معاهم
حور بتفكير : بس اشمعنا الدار الأيتام دا بذات .
ورد بذكاء : اكيد معاذ ورا كل دا بس خلاص شكل نهايتو قربت .
حور بحب : أيدينا ف ايد .
ورد بحب : ومش هنسيب بعض ابدا .
حور بحب : وهننتصر علي كل عدو .
ورد بحب: طول ما صقور الداخلية عايشين .
حور بثقه : هو دا الكلام .
حور & ورد بثقه وقوة: صقور الداخلية راجعين للشقاوة من تاني 🦅💪✨.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية)