رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الثالث والعشرون
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الثالث والعشرون
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الثالثة والعشرون
حور &ورد بخوف:سياده اللواء ريم مش جاسوسه وحكو لية علي كل شي .
اللواء و الوزير اتصدمو منهم جامد.
اللواء بجمود : سياده الوزير تقدر حضرتك تعمل معاهم اي .
الوزير بحسم : عسكري ايمن و سعد .
العسكرين : امرك يا سيادة الوزير .
الوزير : اقبضو علي حور اشرف و ورد اشرف حالا .
ادم و مراد و مرام وجاسر وريم بصدمة : اييييييي .
العسكرين كانو مترددين من ال قالو ومش عارفين يعملو اي لان مستغربين ازاي يقبضو علي صقور الداخليه.
الوزير بحزم : كلامي متسمعش ليييييه.
العسكرين اتنفضو وراحو لحور و ورد يحطولهم كلبشات.
وفجاه ادم و مراد و ريم ومرام وجاسر وقفو قدامهم .
ادم بحده: لو اتقبض عليهم احنا هنروح معاهم .
مراد : لان احنا كمان كنا عارفين لو هتقبضو عليهم هتقبضو علينا احنا كمان .
مرام و جاسر : كلنا ف مركب وحده .
ريم : محدش هيتقبض عليه غيري لان أنا ال اصريت اني اروح يعني أنا الغلطانه مش هما يا سيادة الوزير .
حور و ورد وقفين مبسوطين منهم وف نفس الوقت زعلانين أنهم هيتقبض عليهم .
الوزير و اللواء كانو واقفين يتبادلو النظرات لبعض بخبث شديد .
كلهم كانو واقفين مستغربين من نظرتهم لبعض .
الوزير بغموض : لكل الموجدين انتو شوفتو حاجه سمعتو حاجه من ال حصل دا دلوقتي .
العساكر والجنود والظباط : لا يافندم .
حور & ورد& ادم &مراد & ريم &جاسر &مرام: استغربو ومش فاهمين حاجه.
الوزير : الكل يمشي دلوقتي . ف دقائق فعلا كل العساكر والجنود والظباط مشيو .
ومفضلش غيرهم .
ادم بعدم فهم: ممكن افهم يافندم ال بيحصل دا انا مش فاهم حاجه.
الوزير يتنهيدة : مش هقبض عليهم لأنهم امهر اتنين ف الداخليه وعمرهم ما غلطتو اي غلطه اكيد مش هقبض عليهم عشان غلطه عملوها صحيح غلط كبير أنهم طواعو ريم بس ذكائهم هو ال أفرج عنهم انهاردة .
اللواء: بمعني أنهم يخلو الجاسوس ال كانت بعتاه جاسيكا يبقا حامي ريم طول الوقت وكمان قدرتو تنقذوها دا ال ابهر سيادة الوزير منهم ومنكم..
حور و ورد ابتسمو بنصر وباقي التيم
الوزير : بس اياكو غلطه زي دي تتكرر انا مش بفضلكو عن أي حد انتو كلكو ولادي زي العساكر والجنود والظباط ال كانو موجودين بس لما شوفت نظره الحزن كنت عارف دا ال هيحصل وشوفت قد اي حبهم ليكم ومش موافقين علي قراري دي حركه تعلمكو يا حور انتي و ورد انكو متكرروهاش تاني لانكم قدوة لكل العالم مفهوم ومبسوط من النجاح ال حققتو ف المهمه كلكم وانكوو خلصتو من مالك وزعماؤ
اللواء: مبسوط منكم كلكم يا شباب الله ينور عليكم وبذات القردة ال واقفه دي ( قصدو علي ريم 😂).
كلهم ضحكو .
حور بشكر: مش هنسا ابدا اليوم دا يفندم انك أفرجت عننا وهنكون عند حسن ظنك .
الوزير : واثق من دا يا حور وفخور بيكي انتي و ورد و ادم ومرادو جاسر ومرام وريم كمان .
الكل ابتسم .
اللواء: يلا الكل يروح دلوقتي خدو إجازة لفتره طويله .
الكل فرح اخيره هيرتاحو .
وبدأ كل واحد فيهم يركب عربيتة واتجهوا الي بيتهم .
الوزير ركب عربيته وكان وراه كام عربيه لزوم الحمايه .
و اللواء اخد ريم بحب وركب عربيته .
اللواء : خوفتيني عليكي يا قرده طلعتي ذكيه وميتخافش عليكي .
ريم بحب : انت الفضل يا بابا انك وقفت جنبي .
اللواء ابتسم ليها ومشيو .
و مرام و جاسر ركبو موتسكلين بتوعهم .
حور جابت ماكس واتحرك معاهم 💖.
و حور و ورد وادم ومراد كل واحد فيهم ركب عربيته .
ف فيلا الشافعي .وصلو الي الفيلا ✨.
حور بحب : خليك هنا يا ماكس دا بقا بيتك خلاص .
ماكس فهم عليها وحضنتو هي و ورد وسابو ريح ف الجنينه ودخلو ❤️.
سعاد كانت قاعدة بتقرا قران وبتلاقي ال بيدخلو من الباب .
سعاد بفرحة : ولادي حمد الله على السلامه .
كلهم بفرحة : وحشتينا يا ماما و.
اتبادلو الاحضان ❤.
سعاد: طمنوني خلاص انتصرتو عليهم .
ادم حكا ليها كل حاجه.
سعاد : يترا أم عثمان لما تعرف ابنها ما*ت هيحصلها أي.
حور : انتي هتقوليلها براحه عشان ميحصلهاش حاجه .
سعاد : حاضر يا بنتي.
مراد :بفضل الله يا ماما انتصرنا ودلوقتي وقت الرحرحة انا جعان نوم مش قادر وطلع فوق بسرعه .
كلهم ضحكو عليه .
ادم بنفاذ صبر : ولا كانو متجوز ساب مراتو وطلع .
ورد بضحك: سيبو انا لو مكانو كنت هعمل كده الا النوم عندنا .
حور و سعاد ضحكو لان ادم كان هيتشل .
ادم بشلل: تصدقي حلال فيكو السجن انتي ومراد .
ورد باستفزاز : ياه دا هيبقا احلي سجن واحنا مع بعض يا آدم .
ادم كان بيتشل حرفيا وقلع الحزام .
حور بضحك : اجري يا ورد بسرعه وفجاه ورد اختفت .
ادم بخوف : بسم الله الرحمن الرحيم راحت فين دي .
سعاد بضحك : ربنا يكملك بعقلك يا آدم يبني خليت البت طارت لفوق انا هطلع انام يا حبيبي.
ادم بأس ايديها وطلعت فوق مفضلش غير حور .
ادم : انتي هتفضلي واقفه مش هتتطلعي .
حور بحب: مستنيه اطلع معاك دومي
ادم : دا من امتا دا أن شاء الله.
حور بحب : من ساعت ما شوفتك وانت وقفت قدام الوزير بتدافع عني ومش خايف منو .
ادم قربها ليه وماسكها من وسطها .
ادم بحب وثقه : لان مرات ادم الشافعي متتخدش من قدامو ويسكت انتي مراتي يحور يعني لو محماتكيش هحمي مين انتي كل حياتي انتي نورتي دنيتي لما شوفتك وبقيتي حلالي .
حور كانت مبسوطه من كلامو وكانت مكسوفه جدا ف نفس الوقت .
ولسه هيحضنها ….
لاقو مراد.من فوق بيسقف 😂😂😂.
مراد بغمزه : ايوه يعم روميو هو دا الكلام اخيرة العب يعمممم .
ادم بغيظ: والله مهسيبك يا مراد .
حور ما*تت من ضحك علي منظرهم 😂.
وطلع جري علي سلم عشان يلحقو مراد دخل اوضتو ف ثانيه وقفل الباب .
ورد بضحك: بكره مش هيسيبك وربنا 😂.
مراد بضحك: هفضل هنا ومش هخرج 😂.و اخدو شاور و مراد قفل النور واخد ورد ف حضنو ونامو ✨.
✨ف اوضه ادم و حور ✨.
حور: كده خلصنا من مالك و وزعماء بتوعو وبكده ناخد بقا استراحه شويه من المهمات لحد ما نشوف اللواء هيبعتلنا عن مهمه اي جديدة .
ادم بغرور: ونا جاهز .
حور بتريقه: وانا جاهز اي الغرور دا .
ادم بغيظ: اتاسفي حالا .
حور بعند: صقر الداخلية مش بيتاسف ولا اي سياده المقدم .
ادم بخبث: مش هتتاسفي يعني طيب .
حور : شمه ريحه خيانه من نظراتك دي .
ومسكها ولف ايديها الاتنين ورا ومسكهم بايد وحده وفضل يزغزغ فيها با ايدو التانيه .😂❤️
حور بضحك: كفايه مش قادره خلاص هم*وت سبني بقا .😂
ادم بغرور: مش المقدم ادم الشافعي ال يتعاند معاه يا حوري مش كده .
حور بحركه ذكيه ضر*بتو ف رجلو وبعدتو عنها .
حور بانتصار: لا ف وحده تقدر تعاندك وهي انا .
ادم ابتسم : ودي الحقيقه يا حوري .
وحضنها باشتياق كبير وووووووو نامو ❤
❤في الصباح الباكر علي ابطالنا الحلوين ❤
بتصحي سعاد من النوم تدخل الحمام تتوضي وتصلي وتنزل تحضر الفطار مع المساعدة بتاعتهم .
بيصحي ادم وبيلاقي حور لسه نايمه جنبو.
ادم بمشاكسة : بدأ وقت العب .
وجاب شويه الوان وحطها علي ايد حور واستني اللحظه ال حور تحط ايديها علي وشها .
وعدا دقائق حور لسه مثبته ايديها .
ادم بديق : اي ايدك موجعتكيش وراح مقرب ليها وهوب حور لبست ايديها ف وشو 😂😂😂.
حور بضحك: من حفر حفره لأخيه وقع فيه 😂.
ادم بوعيد : طيب اوي .
ومسك ايديها وحطها علي وشها 😂.
حور بديق : اددددددمممممممممممم .
ادم بانزعاج : خرمت ودان امي .
حور بغيظ : هوريك بس استني عليا .
ادم فضل مستنيها هتعمل اي لقاها دخلت الحمام .
ودخلت الحمام غسلت وشها وطلعت ولبست بنطلون اسود واسع وتشيرت بينك فوقي وعملت شعرها دفرتين .
ادم باستفزاز: مش شايف يعني هتعملي حاجه.
حور بغموض مزيف : هتشوف بعدين وغمزت ليه ونزلت .
ادم بخوف مزيف:نبره دي مش مرتحالها ربنا يستر .
ودخل غسل وشو وخرج ولبس وبنطلون زيتي و قميص زيتي بارز عضلاته ❤.ورش برفيوم وخرج برا راح ل اوضه مراد .
✨ف اوضه مراد و ورد ✨.
ورد فاقت ولبست نفس لبس حور بظبط ❤.
ومراد كمان صحي ولبس قميص ابيض و بنطلون جينز وكان قاعد خايف 😂.
ورد بضحك: لو مكنتش فضلت تدايقو امبارح مكنش دا حالك 😂.
مراد بقوه مزيفه:ولا يهمني انا هنزل ومش هيقدر يعملي حاجه.
وبيتفتح الباب لاقا ادم قدامو 😂😂😂.
مراد بزعررر: ابليسسسس وقفل ف وشو الباب بسرعه 😂.
ورد بضحك هيستيري : مش قادره همو*ت يلهوي علي منظرك لا واي ولا همك حاجه وفضلت تضحك 😂وقامت تفتح الباب .
مراد بصريخ: لااااااااا .
ورد بضحك: اهدي مش هيعملك حاجه مدام انا واقفه معاك اهدي 😂.
وبتفتح الباب بتلاقي ادم قدام الباب .
ورد بضحك: ادم خلاص بقا هو هيحرم مش هيدايقك تاني .
ادم بخبث: عشان خاطرك انتي بس يا وردتي .
مراد بغيره: مين دي ال وردتك ياض وسعي كده انتي .
ادم بذكاء: مسكتك يا مراد محدش هينجدك من ايدي انهارده.
مراد بخوف مزيف: يا ورد يا حور الحقونييييي .😂
ادم ضحك غصب عنو 😂😂 وفضل يضر*ب فيه بهزار 😂.
ورد بضحك: باي باي مراد مليش دعوه بين اخ واخو سلام 😂.
ونزلت تحت لاقت حور و سعاد قاعدين علي سفره بيفطرو .
ورد : صباح النور يا حلوين .
سعاد&حور : صباح الورد يقمر .
سعاد :فين ادم ومراد .
ورد بضحك: ادم بيعذب مرام فوق
سعاد بنفاذ صبر: مش هيعقلو هما الاتنين .
ورد : مربتيش حد فيهم يا سوسو 😂😂.
وفجاه بتلاقي ال رفعها من فوق .
مراد : مين ال مترباش عرفيني كده .
حور : عندها حق اصلا يا مراد ونزلها بقا .
وبتلاقي نفسها اترفعت هي كمان .
سعاد بضحك : انا تعبت منكو والله انا خارجه اقعد ف الجنينه لحد ما تخلصو اكل وخناق ف بعض .
ادم : قولي مين ال مترباش .
حور : انت قد الماسكة دي .
ادم : قدها .
حور بخبث: ورد جاهزه .
ورد بخبث : جاهزة .
حور و ورد لفو جسمهم وبحركه سريعه وقعوا ادم و ومراد ف الأرض .
حور & ورد بثقة: صقور الداخليه مش ال بيتلوي دراعهم ابدا .
ادم و مراد ضحكو علي ثقتهم بنفسهم.
و فجاه لاقو ريم و ومرام وجاسر دخلو عليهم .
ريم بضحك: اي دا يا مراد شكلك مضحك اوي .😂
مراد بغيظ: بلاش انتي يا قرده😒 .
مرام بضحك: جينا ف وقت مش مناسب ولا اي .
جاسر بمرح : لا دا ال عادي عندهم يا مرام .
حور& ورد بترحيب : اهلا بيكم نورتو بجد ❤️ .
و حور سلمت علي مرام وريم و ورد كذالك .
ادم و مراد قامو وسلمو عليهم .
ادم بترحيب : اهلا يا جاسر دا وقت مناسب يعم تعالي أفطر معانا .
جاسر : لا تسلم انا لسه فاطر انا ومرام جينا نقعد معاكو شويه ونمشي .
مراد : كويس انكو جيتو نقعد قاعده شباب ونتسلي .
حور : حلوه الفكره بس افطرو الاول معانا الاول .
ورد بحب: ملناش دعوه يا مرام انتي وجاسر انكو فطرتو هتفطرو تاني مفيش نقاش .
مرام بضحك: ماشي يا ستي مش هنكسفكو .
ريم بزعل : يعني انا محدش عزم عليا حتي .
حور بمرح : تعالي جنبي يا احلي ريمو احنا نقدر نزعلك تعالي اقعدي يلا .
مراد بفرح: احسن يا ريم نيهاااااا .
كلهم ضحكو عليه 😂😂.
بدأو يفطرو ووفضلو يهزرو مع بعض لحد ما خلصو فطار وقعدو كلهم سوي ف الصالون ❤️.
وبدأو يتشاورو ف الكلام .
ادم : بما اننا متجمعين سوي احكولنا يا حور انتي و ورد و ريم . علي خطه بتاعت ريم .
حور & ورد & ريم : الموضوع كالاتي 😎.
حور : ريم كانت بتتمرن كويس اوي واقترحت علينا أنها تروح بنفسها لعند مالك و وزعماؤ .
ورد : طبعا احنا رفضنا دا وهي فضلت تلح وبعد ذن كتير وافقنا .
حور : بدأنا نختبرها كتير واتاكدنا أنها قد المهمة دي بس قولنا هتروح ازاي لعند مالك .
ريم : طبعا قولت ليهم عثمان مراقبني وهو الوحيد ال ممكن يساعدني اني اروح لمالك .
ورد : مكناش متوقعين ان عثمان هيخطفها .
حور : بس ال طمنا أنها كلمتني وقولت ليك يا آدم انت ومراد أنها خاينه وطلعت جاسوسة .
مراد : يعني حوار خطف دا كان صدفه .
ريم : بظبط وكان دي احسن خطوه عشان عثمان يخدني لمالك طبعا عثمان كان هدفو من خطفي انو يعت*دي عليا بس انا طلعت اذكي منو وضر*بتو وكلمت مالك اني معاه وهنتقم من حور و ورد عشان اخويا نادر اقدر اسافر ليه. اعرفكو كل اخبارو وكلمت حور لما عثمان هربني معاه عشان اوريها ان خطه نجحت وعثمان و مالك صدقو اني معاهم و وصلت الصين وكلمت مالك اني معاه وبعد كده عرفت الجاسوس تبع جاسيكا وعرفت حور و ورد كل حاجه وبقا مراقبني عشان لو حصل اي غدر من مالك وزعماؤ ينقذني والأسف وقت المهمه لما كنا انا و مالك و مارلي و جاسوس جاسيكا وعثمان و تشارلي مالك قت*ل مارلي. عثمان وجاسوس عشان محدش فيهم يعترف عليه لو اتمسكو واخد تشارلي علشان اذكي وخبطني علي راسي واخدني معاه وبس ولاكن قالو حاجه خوفتني اوي .
ادم بذكاء: قالو انهم هيدمرو العالم ويبقا هما المالكين صح .
ريم بصدمه : عرفت ازاي .
ادم: لان الغبي قال لينا ف الشاشه لما خطفك أن هيفجر كذا مدينه ف العالم ف. انا فهمت انو ناوي علي تدمير العالم كلو طبعا لو خدتو بالكم انا ضر*بتو ب المسد*س جنب ضهرو عشان لما يقع في البحر ميعرفش يعوم ويمو*ت وبكده كل ال معاه ف كل دول مش هيعرفو يتحركو من غيرو وبكده خلصت العالم من شرو .
الكل انبهر من ذكاؤ ❤️.
جاسر بانبهار : حرفيا انا كل مره بتفاجى منكو بجد مبسوط اننا تيم واحد .
كلهم ابتسمو ليه ❤️
مراد : بس شابو بجد ليكو يا حور انتي ورد وريم خلتونا نصدق أن ريم خاينه فعلا .
حور : تسلم يا مراد سبب ال مخلناش نقولكو عشان عارفين انكم هترفضو بس احنا اتعلمنا من غلطنا .
مرام : عارفين انكم اذكياء وهدفكم صح بس أن شاء الله المهمه جايه هتبقا ريم معانا مش لوحدها .
ادم : أن شاء الله هيحصل وهخلي اللواء يوافق انها تشتغل معانا .
ريم بفرح : شكرا بجد يا آدم من زمان كان نفسي ابقا معاكو بجد يارب بابا يوافق .
مراد : هيوافق أن شاء الله يا ريمو .
ريم : يارب يا مرام ❤️
ورد : بس بجد مرام وجاسر فرقو جدا معانا ف المهمه دي ال اله الحا*ده كانت سهله جدا انها تمو*ت كل كميه دي .
مرام بحب : حبيبتي يا ورد كلنا كنا بنكمل بعض حرفيا .
ادم : دي حقيقه فعلا وهنفضل سوي ومش هنتفرق باذن الله.
الكل بحب : اكيد ❤️.
وبيلاقو تيلفون ورد بيرن .
ورد باستغراب : جاسيكا .
الكل : ردي عليها اكيد في حاجه.
ورد : حاضر .
وردت عليها وو .
ورد : الو يا جاسيكا عامله اي يا حبيبتي.
جاسيكا بنهج : معاذ هرب يا ورد ملحقتش امسكو كان الظابط بيديلو الاكل راح مسك العصايه بتاعت ظابط وضر*ب كل ال في الفرع وهرب مننا خدو بالكو كويس يا ورد اكيد هيجي علي مصر .
ورد بصدمه :هرب تب انتي كويسه طيب.
الكل باستغراب : مين ال هرب .
جاسيكا : انا بخير بس خالي بالكم من نفسكم هقفل دلوقتي لاني هرتاح شويه اوكي.
ورد بصدمه: حاضر خلي بالك من نفسك وقفلت معاها.
حور : مين هرب يا ورد في اي .
ورد : معاذ هرب واكيد جي علي مصر هنا .
مراد : ويجي ومالو جي علي المو*ت برجليه .
ادم : اهدي يامراد مش عايزين اي تهور خليه يجي واحنا هنشوف شغلنا معاه .
حور : متقلقيش يا ورد مش هيقدر يعمل حاجه لانو جبان اصلا .
ورد انا مش قلقانه انا بس ممكن يعمل حاجه ف مراد أو ماما سعاد أو فيكي انتي وادم .
حور : مش هيقدر يعمل حاجه يا توأمي .
وفجاه تيلفون حور بيرن .
حور باستغراب : الو .
معاذ بشر : طبعا كلكو قلقنين من هروبي مش كده .
حور بضحك: يبني نقلق اي دحنا عمالين فشار ولا فارق معانا واكملت بثقه وقوة لان مستحيل صقور الداخليه و اشباح المخابرات يخافو من قطه هربانة .
الكل ابتسمو من جرأتها وثقتها بنفسها .
معاذ : مش هرحمكو يا حور انتي والي معاكي وبذات ورد هتشوفوو انا هعمل اي فيكو كويس هنتوجه قريب اوي .
حور بثقه: وانا جاهزه للمواجهة. وقفلت ف وشو .
معاذ بشر : هيبدا اللعب من دلوقتي يا حور انتي واختك . وكلم شخص ما وابتسم بخبث ووو.
في مكان ما ف الصين تحت الارض .
ممر عريض وفي غرفه كان بداخلها شخص
نايم علي سرير بتعب .( طبعا عرفتو مين 😉)
الدكتور : مالك بيه الجرح مش غميق اوي بس لازم تروح المستشفي عشان .
مالك بغضب : قمال انت موجود ليه اعمل ال تقدر عليه علشان اخف بسرعه اخلص .
الدكتور بخوف : حاضر حاضر
الدكتور ضمض ليه الجرح كويس ووطلع برا ممر ومشي بسرعه .
عند مالك .
مالك بشر : اقوم بس وهنتواجه يا صقور الداخليه انتو واشباح المخابرات الي معاكو دول مش مالك ال يحصل فيه كدة .
( هتسالو عاش ازاي فضل يعوم لحد ما وصل للشط وكان معاه تيلفون ضد المياة مخبيه ف الكوتش وكلم حد من رجلتو وعرفو مكانو واخدو علي ممر ال تحت الارض دا بس ✨)
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية)