روايات

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء السابع عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت السابع عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة السابعة عشر

جاسر بصدمه 😳: مراااااااااام .
مرام فضلت تتقلب من علي السلم لحد ما بقت ف الارض قدامهم كلهم .
الكل بزعر : مرااااااااااااام
كلهم شافوها لاقو دما*غها متع*وره واغمي عليها ولاقو د*م نازل من رجليها اتخضو جامد
جاسر بدموع : مرام حبيبتي فوقي عشان خاطري .
ادم :بسرعه شيلها وتعالي نوديها المستشفي حالا .
ب الفعل جاسر شالها وادم و مراد جريو بسرعه علي العربيه
و ركب ادم يسوق و مراد بسرعه فتح الباب العربيه وساعد جاسر وهو شايل مرام وركبوو ورا التلاته و ريم بسرعه جريت علي العربيه وركبت معاهم وراحوعلي اقرب مستشفى .
في بيت مروه .
حور و ورد بصوو علي فاطمه و عثمان واقفين جنب بعض و كان وشهم باين عليه الخوف والتوتر .

 

حور بغضب : فاطماااااااا.
وطلعت ليها بسرعه و اتكلمت بغضب ومسكتها من دراعها .
حور بغضب: لي زقيتيها عملت ليكي ايييي انطقي وانت واقف ومعرفتش تحوشهم عن بعض لييييي.
عثمان بخوف : محصلش حاجه هي الي وقعت .
فاطمه بقلق و قوه مزيفه: انتي بتقولي انا مزقتش حد هي ال اتزحلقت واحنا نازلين .
حور بذكاء : قمال اي العرق ال مالي وشك دا مدام هي اتزحلقت.
فاطمه بخوف : لا ابدا عشان اتخضيت عليها مش اكتر ومتلبسيش ليا حاجه انا مليش صالح فيها .
حور :علي العموم انا هسيبك دلوقتي وهروح اشوف مرام وكل شىء هيبان يا فاطمه يا انا يانتي ولو لاقيتك ليكي يد في الي حصل ليها دا يا فاطمه محدش هينجدك مني سامعااااا .
فاطمه بخوف: سامعها سامعا .
حور : ورد تعالي اطلعي حالااا .
وبصت علي فاطمه✨ بعيون الصقر الحاده ✨.
ورد طلعت.
ورد : نعم يا حور عرفتي حاجه منهم .

 

حور بحده : الاتنين انكرو بس هيتحبسو ف الاوضه لحد ما نشوف مرام حصلها اي وتحكلنا ال حصل .
فاطمه بغضب : تحبسينا اي احنا معملناش حاجه وانا مستحملاكي من ساعت عماله تحققي معايا مش علشان ظابط وبتحققي مع المجرمين هتطلعلي كل دا فيا لا انا مش مجرمه عشان تكلميني كده .
حور بذكاء : بس انا مقولتش انك مجرمه ولا ليكون انتي بتعترفي انك مجرمه ولا اي يا ورد .😉
ورد بذكاء : طبيعي اي مجرم بيعترف علي نفسو بدون ما ياخد بالو 😉
عثمان بغضب : انتو عايزن تجننونا ولا اي عايزين تسبتو التهمه علينا ولا اي .
ورد بحده : الزم حدودك واقفل بؤك دا ومتكلمش بصوت عالي والا هتشوف مني ايام اسود من الجلبيه ال انت لابسها دي ساااامع .
عثمان سكت بخوف منها .
(طبعا يا جماعه ميغروكوش وجه ورد طفولي البرئ دا ورد تقدر تقلب اسد في ثانيه مع أي حد زي عثمان وغيرو ✨😉).
فاطمه بتفكير : عايزه تحبسينا في الاوضه ماشي احبسينا بس صدقيني هتندمي أوي انك ظلمتينا يا حور انتي و ورد .

 

حور بتحدي : هنشوف يا فاطمه .
و واخدتهم هي و ورد وحبسوهم كل واحد ف اوضه وقفلو الباب عليهم كويس ونزلو تحت .
مروه : ها يا بتي عرفتي حاچه من فاطمه .
حور : قالت إن مرام اتزحلقت وهي نازله لاسف .
مروه : يامري ربنا يجيب العواقب سليمه يارب .
سعاد: يارب يا مروه يارب يلا يا بنات تعالو. نلبس بسرعه ونحصلهم .
وبالفعل كلهم طلعو لبسو بسرعه .
ونزلو ووو.
مروه : يوه نسيت البت فاطمه تيجي معانا .
حور : لا يا خالتي فاطمه هتبقا هنا هي وعثمان لحد ما نجي .
مروه : معاكي حق يا بتي علشان تاخد بالها من دوار لحد ما نجي .بس كيف اجدي مع بعضهم لوحدهم مينفعش عاد .
حور: متقلقيش يا خالتي هي ف اوضه و عثمان في اوضه وهتفهمي كل حاجه لما نرجع تاني .
مروه : حاضر يا بتي .
ورد : يلا بينا .
حور : اسبقوني انتو علي العربيه ونا جايه .
ورد : تمام يلا يا ماما انتي وخالتي .
وركبو العربيه واستنو حور .
حور دخلت المطبخ جابت ازازتين مياه وطلعت بيها فوق علي اوضه فاطمه وفتحت الباب و فاطمه بصتلها
حور بحده : اذان المغرب خلاص إذن ازازه المياه اهي .

 

وحطيتها علي الترابيزه ومشيت ..
ودخلت اوضه عثمان حطت لي المياه وقفلت تاني كويس و
مشيت حور تحت ذهول فاطمه و عثمان مسك الازازه وشرب علي طول.
في اوضه فاطمه .
فاطمه بذهول : معقوله دي ال عايزه اقت*لها هي و اختها ازاي فكرت في كده انا فعلا استاهل اي حاجه تحصلي ازاي عملت كده في مرام معقول انا وحشه لدرجه دي .
عند حور .
نزلت تحت بسرعه تاني اخدت ازازتين وطلعت بره البيت وركبت معاهم .
ورد : كل دا يا حور .
حور : معلش يا ورد كنت بجيب مياه ليكو عشان مغرب خلاص قرب يأذن .
سعاد : كتر خيرك يا بنتي يلا يا ورد اطلعي علي المستشفي .
ورد : حاضر يا ماما .
حور : خالتي مروه انتي عارفه فين المستشفي الي راحو فيها .
مروه : ايوه يا بتي اطلعي بس يا ورد ونا هعرفك فين المكان .
ورد : تمام .
و مروه وصفت ليهم الطريق لحد ما وصلو الي المستشفي .
نزلو كلهم بسرعه و دخلو المستشفي و سالو عليهم و سكرتيره
عرفتهم مكان الاوضه وراحو كلهم بسرعه ليهم .
حور : ورد ادم و مراد وجاسر وريم اهم .
ورد : اخيره لاقيناهم .

 

حور : ادددم .
ادم انتبه ليها .
ادم : حور .
حور : طمني بسرعه عليها .
ادم : متخافيش هي بخير اغمي عليها بس من أثر الواقعه ودماغها اتعو*رت .
ورد : تب والد*م ال نزل من رجليها دا .
مراد : متقلقوش اتعورت بسيط بس ف رجليها لاكن هي بخير الحمد لله.
حور & ورد : الف حمد شكر ليك يارب 🤲🤲🤲.
مروه &سعاد:الحمد لله انها بخير 🤲🤲.
حور : خدو اشربو مياه يا جماعه اهي جبتلكو معايا .
مراد : ينصر دينك يا حور هاتي ❤️.
شرب مراد و ادم والكل وجي عن جاسر كان واقف حزين علي
مرام .
حور راحت ليي .
حور بطيبه : مش هتشرب يا حضره الظابط ولا اي .
جاسر بحزن : مش عايز يا حور شكرا ليكي.
حور : ترضي تكسفني طيب ونا بديلك لو مرام عرفت هتزعل منك اوي وكمان هتزعل اكتر لما تلاقيك زعلان ومش عايز تشرب اشرب يا جاسر مرام قويه وقد اي حاجه وانت زيها برضو .
جاسر اقتنع بكلام حور و اخد منها وشرب .
وراحت. وقفت جنب ادم.
ادم بحب : كل يوم بكتشف اني اخترت صح ❤️.

 

حور بحب : ونا كمان ❤️.
و بعد مرور ساعه .
دخلو ل مرام وكانت نايمه علي سرير و حاولين رأسها شااش وكانت نايمه زي الملاك ❤️🖇️.
جاسر بحزن : مرام حبيبتي فوقي أنا جنبك .
مراد بمرح: متقلقش يا جاسر هتفوق بس انت مافور حبتين مش كده يعم 😂😉.
ادم بنفاذ صبر : انت مش بتحس يبني اي مش عارف تمسك نفسك دقيقه وتبقي جدي شويه .
جاسر بابتسامه : ميقدرش يا آدم .
ورد بغيظ :شوفت يا آدم خلي جاسر يبتسم اسكت بقا .
ادم: فاكره كده انك بتكسفيني يعني .
حور : هشششششش اسكتو بقا .
و فجاه مرام فتحت عينها .
الكل بفرحه مراااام .
مرام بتعب: انتو هنا كلكو علشاني .
الكل : طبعاااااا .
مرام بتعب : انا بحبكو اوي .💖
الكل : واحنا كمان بنحبك 💖
وبصت علي جاسر ال كان قاعد حزين عليها .
مرام : انا كويسه يا جاسر متخافش عليا .
جاسر : هششش متكلميش خالص عشان متتعبيش .
مرام بتعب : حاضر .

 

الدكتور دخل عليهم .
جاسر : طمني يا دكتور مرام كويسه مفيش اي خطوره عليها .
الدكتور: لا ابدا هو خدش بس صغير في الدماغ و خدشين في الرجلين .بس اي سبب الحادث .
حور بغموض: وقعت من علي السلم ب الغلط يادكتور .
دكتور : تمام ياريت بعد كده تاخدو بالكو منها .
ورد : تمام يا دكتور .
جاسر : هينفع تخرج انهارده يا دكتور ولا لازم تقعد .
الدكتور: لا ابدا مش مستاهله تقعد تقدر تمشي انهارده بس اهم حاجه ترتاح علي الاقل ٣ ايام .
حور : تمام يا دكتور شكرا ليك .
الدكتور : العفو .
وخرج .
جاسر: انا هشيل مرام يا ريت يا مراد تسبقني علي العربيه عشان اقدر اركب انا وهي .
مراد : اكيد طبعا يلا .
ريم : ونا هنزل معاكو اساعدكوو .
سعاد : كتر خيرك يا ريم يا بنتي .
وجاسر شال ريم ونزل بيها لتحت هو و مراد و ريم وركبو العربيه ومستنين ادم و حور و ورد و سعاد و مروه.
نزلو كلهم تحت .

 

و ادم دفع تكاليف وطلعو بره المستشفي .
وركبو كلهم العربيه .
واتجهو الي البيت و نزلو كلهم و مروه و سعاد سرعو بسرعه. يفتحوو الباب .
و دخلو. وجاسر دخل ب مرام لجوا ونايمها علي الكنبه .
مروه : بت يا فاطمه انزلييييي يا عثمااااااان .
جاسر بغضب : اكيد فاطمه هي الي زقت مرام مش وقعت من نفسها انا واثق من دا .
بتنزل فاطمه من فوق .
فاطمه بندم: ايوه انا يا جاسر ال وقعتها ومن حقك تعاقبني ب اي طريقه انت عايزها .
حور بغضب : خرجتي ازاي من الاوضه انا قافله عليكي كويس بالمفتاح .
فاطمه : فتحتو ب البنسا يا حور .
ادم باستغراب : انا مش فاهم حاجه وضحو .
مروه بصدمه: الي بتقولي دي يا فاطمه انتي الي وقعتي مرام .
فاطمه بندم : ايوه يا ماما .
مروه بدون تفكير ضر*بت بنتها قلم قوي .
الكل شهق بصدمه .
مروه بحسره: يا خساره تربيتي ليكي حطيتي راسنا في طين يا بومه .
سعاد بزعيق : مروه عيب ال عملتي مينفعش تضر*بيها بنتك كبيره. افهمي منها الاول عملت لي كده الموضوع مش بيتحل ب الضر*ب يا مروه.
سعاد بحده : فهمينا يا فاطمه لي عملتي كده يا بنتي عملتلك اي مرام عشان توقعيها ب المنظر دا .
فاطمه بكسره وندم شديد: لان سمعتني انا وعثمان بقول أن لازم نخلص من ورد و حور كنت هخلص من ورد بس لاكن قولت حور كمان لأنها ديقتني بس كان طيش مني .
مراد : كنتي عايزه تخلصي من ورد لي بذات يا فاطمه .

 

فاطمه بدموع: لاني بحبك يا مراد بحبك من صغري مقدرتش احب حد غيرك اتعملت اتكلم زيكو عشان ابقا زيك واول ما عرفت انك اتجوزت ورد انهارت واديقت وكنت مستنيه الليله الي هتيجو فيها عشان اخلص علي ورد وتبقا ملكي لوحدي .
ادم بحسره: كل دا سواد جواكي يا فاطمه معقوله انتي البنت الصغيره ال كانت مش عارفه حاجه وغلبانه يجي يوم ونتصدم منها بطريقه دي .
مروه بحزن : سامحوني يا ولاد سامحيني يا خيتي انا معرفتش اربي بنتي صح مش عارفه اجول ليكم اي .
سعاد : متقوليش حاجه يا مروه انتي ملكيش دعوه من انهارده لازم تقفي جنب بنتك وتخدي بالك منها وتعرفي كل حاجه محزنها أو وجعاها اقفي جانبها خليها تشكيلك همها هو دا ال هيغير بنتك ودلوقتي هنلم حاجتنا ونمشي مش هنقدر نقعد اكتر من كده .
مروه بحزن : لا يا خيتي انتو ملحقتوش اجعدي ونبي عشان خاطري .انا عارفه انك زعلانين بس حقك عليا يا خيتي .
سعاد بحنان : هجيلك يا حبيبتي تاني متقلقيش واوعي تفكري اني زعلانه منك انتي اختي يا مروه ومفيش بينا زعل ولاكن هنمشي لان ولادي عندهم شغل ومش هينفع نقعد هنا لازم نروح .
مروه بحزن : الي يريحك يا خيتي هطلع معاكي اساعدك في خلاجتكم .
سعاد بحب : ماشي يا حبيبتي .
و طلعو سوي .
والكل كان واقف وعيونو علي فاطمه .
ادم بأسف : يا خساره يا فاطمه . وطلع فوق يحضر نفسه.
ريم بصتلها بقرف وطلعت وراء ادم .
جاسر : حور &ورد ممكن تاخدو بالكو من مرام لحد ما احضر شنطي انا و مرام .
حور : طبعا اكيد اطلع.
جاسر قام من جنب مرام وبص لفاطمه وقال .
جاسر بغضب: صدقيني لو مكنتيش من العيله دي كنت حبستك بس اللاسف هسيبك تراجعي نفسك وترحعي ثقتك بمامتك تاني وليهم .

 

وطلع وسابها .
ومفضلش غير حور &ورد &مراد.
حور كانت قاعده جنب مرام .
حور بحنان : انتي كويسه دلوقتي يا مرام .
مرام باطمئنان:ايوه يا حبيبتي بس متقسوش عليها لأن باين عليها الحزن واكيد عثمان هو الي خلاها تبقا وحشه بس هي من جواها كويسه .
حور بصدمه : يلهوي فكرتيني بعثمان .
وجريت بسرعه فوق وفتحت الباب لاقيتو مش موجود و هرب من الشباك .
حور بتافف: كنت حاسه هجيبك لو كنت فين يا كل*ب .
ونزلت تحت ليهم تاني .
حور : الاسف عثمان هرب .
مراد: لانو جبان سيبك منو ميقدرش يعمل حاجه اصلا .
فاطمه بحزن: عثمان جبان فعلا وكان بيخدني علي قد عقلي ومكانش هيعمل حاجه. بس كان عايز ريم لأنها عجبتو ف خالو بالكو من ريم و احموها منو لانو ممكن يعمل فيها اي حاجه.
حور : تمام كويس انك قولتي .
وقعدت جنب مرام وتحسس علي شعرها برفق .
ورد بتفسير: عايزه أسألك سوال يا فاطمه.
فاطمه بكسوف منها : اتفضلي .
ورد : اي الي خلاكي تتغيري فجاه وتحكي كل حاجه عايزه افهم دا كويس . وضحيلي .

 

فاطمه بدموع : فوقت بسبب حور .
مراد بعدم فهم : مال حور ب الموضوع.
فاطمه بدموع: حور لما حبستني ف الاوضه دخلت ليا بعديها بنص ساعه وجبتلي مياه عشان كنت صايمه استغربت جدا من أن قلبها عليا حتي وهي عارفه ومتاكده أن انا ال وقعت مرام قولت معقوله في حد كده وقتها شوفت نفسي اني وحشه اوي واني كنت هق*تل روح بريئه زي حور و ورد .
فاطمه : اتمني تسامحوني وبجد يا مراد بعد كده هشوفك زي اخويا مش كل حبيب زي زمان اسفه ليكوو كلكو .
وراحت عند مرام .
وقالت بحزن .
فاطمه: انا اسفه يا مرام سامحيني.
مرام بطيبه: مسامحكي يا فاطمه.
فاطمه ابتسمت ليها بوجع وشكرتها .
و مراد&ورد & حور: مسامحينك يا فاطمه.
فاطمه بحزن: شكرا ليكم .
مراد&ورد: طلعو فوق يلمو شنطهم .
وحور قاعدة مع مرام .
و بعد نص ساعه 💖.
الكل نزل و ادم سلم علي خالتو وخرج بره ب شنطتو وشغل العربيه .
مراد سلم هو و ورد علي مروه وخرجو بره وشغلو العربيه .
وريم طلعت بره بشنطه سعاد وشطنتها .
و جاسر طلع شنتطو بره ودخل تاني شال مرام وخرج .

 

و ريم و مراد ساعدو جاسر يدخل مرام العربيه .
وكلو مستني حور و سعاد علشان يمشو .
سعاد بحب : هجيلك تاني يا مروه أن شاء الله.
مروه بحب : تنوري يا خيتي والله وحقكم عليا .
حور. بحنان : خلاص يا خالتو مفيش حاجه وخلي بالك من فاطمه كويس واحتويها كويس .
مروه: حاضر يابتي .
فاطمه: سلام يا خالتي .
سعاد: سلام يا حبيبتي.
سعاد يلا يا حور .
حور : يلا يا ماما .
وخرجو بره وركبوو كلهم العربيات .
حور و ادم ركبو سوي ❤️.
مراد و ورد و سعاد ركبو سوي ❤️.
جاسر و مرام و ريم ركبو سوي ❤️.
و ودعو مروه و فاطمه .
واتجهوا الي القاهرة.
وقبل ما يمشو كانت في عيون عليهم .
وكانت عثمان كان مستخبي من بعيد .
عثمان عمل مكالمه.
المجهول : في جديد .
عثمان بمكر: ايوه يا بيه دلوقتي هيتجهوو علي القاهره.
مالك بخبث: حلو اوي خليك وراهم وتعرفلي كل جديد منهم مفهوم .
عثمان بمكر : امرك يا مالك بيه .
وقفل معاه .
مالك بمكر : تشارلي .

 

تشارلي : نعم يا زعيم .
مالك بخبث: عايزك تجهز كل ال الجيش أنهم يستعدون لان لازم نهجم في خلال الشهر دا مش هنستني شهرين .
تشارلي بخبث: ومالو بس كده هنتحتاج معدات اكتر وناس اكتر و .
مالك بذكاء : وعايز فلوس اكتر اوكي هديك بس عايز كل حاجه تتم مفهوم .
تشارلي بخبث: مفهوم يازعيم .
مالك بغموض : وهنشوف مين ال هينتصر في الاخر يا صقور الداخليه يا انا يا انتم .ولسه الايام بينا كتير . قريب اوي هنتصر عليكم .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى