رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الثالث عشر
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الثالث عشر
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الثالثة عشر
حور بخبث: هخليهم يفكرو أن في شخص مقنع جديد 🤌😌.
جاسيكا بعدم فهم: ودا ازاي بقا .
حور : هاتي شال دا ال انتي لابسه .
جاسيكا : دا لي .
حور : هحطو علي وشي اخفيه وتكون عيوني بس ال باينه .
جاسيكا : حور اي ال في دماغك بظبط فهميني .
حور : هوريهم صقر الداخليه هيعمل فيهم اي هخليهم يندمو انهم فكرو ياذوني انا واختي وعيلتي .وكملت بصوت مخيف هخليهم يندموو علي يوم ال اتولدو في .
جاسيكا بخوف: حور اوعي تقتل*يهم .
حور بقوه : لو قتل*تهم هيكونو ارتاحو لاكن أنا هخليهم يتمنو المو*ت كل يوم .
جاسيكا : هو دا ال احنا عايزينو و دلوقتي القوه قربت توصل .
حور : تمام حلو اوي ودلوقتي بقا هتضر اخد عربيتك
وغمزت ليها متقلقيش هجبلك غيرها .
جاسيكا : اوعي يا حور يحصل حاجه ف عربيتي .
انا مش مرتحالك .
وبصت علي حور .ال كانت بتبتسم بخبث شديد.
جاسيكا بقلق: لا ال ابتسامه دي مش بيجي من وراها خير خالص .
حور بضحك وكذب : مش هعمل بيها حاجه لازم بس اخدها .
جاسيكا بنفي وعند: مستحيل لازم اكون معاكي لان مش مطمنالك .
حور بخبث : اوكي براحتك .
جاسيكا كانت قلقانه منها .
وفجاه شافو معاذ و مالك خرجوا من الفيلا وركبوو عربيه و ومعاهم حراس وهربو .
جاسيكا : حور الحقي دول هيهربو😳😳😳.
تعالي بسرعه اركبي مكاني لانك اسرع مني ف سواقه .
حور : اوكي . ونزلت حور هي وجاسيكا وبدلو الاماكن .
جاسيكا بسرعه: يلا اطلعي وراهم .
حور بمرح : استني شويه 😌.
وشغلت ميوزك اجنبيه كلها حماس .
جاسيكا بغضب: وقفلت الميوزك اي البرود دا بقولك هيهربو واانتي بتسمعي اغاني 😡.
حور بسرعه وشغلت العربيه و ورجعت ورا و حودت شمال ومشيت من طريق تاني .
جاسيكا بجنون : انتي رايحه فين هتجنيني انتي ماشيه بطريق غلط مش دا . حور فوقي يا حبيبتي ارجوكي .
حور بذكاء : اصبري وهتشوفي دلوقتي.
حور بسرعه جنونيه ساقت باقصي سرعه من اتجاه تاني .
جاسيكا بدوخه: اععععع براااحه هنموووؤووت منك لله يا حووور يابنت عمو اشرف 🥴.
حور بمرح : لسه مشوفتيش حاجه.يا جيسو .
وفجاه كان قدامها عربيه نقل كبيره وكانت هتخبط فيها ولاكن تفدتها بسهوله .
جاسيكا بغضب: والله ما هسيبك يا حور وعضت حور من دراعها .
حور بصريخ : اععععععععععععع حور بهزار وحبت تنتقم منها وفضلت تيجي ب العربيه يمين وشمال.
جاسيكا بصريخ: يلهوي هنموت هنموت .
حور بغرور: وهي بتحوض يمين وشمال قولي اسفه ونا ههدا .
جاسيكا بخوف: اسفه اسفه خلاص بقا وقفي .
حور بمرح : اووووكي وسرعت اكتر ودخلت من شارع تاني و قالت ل جاسيكا.
حور بذكاء : دلوقتي احنا وصلنا لازم ننط من العربيه . وقبل ما ننط شايفه العربيات ال هناك دي من بعيد
جاسيكا بخوف : نعمممم بتقولي اي .اه شايفهم بس لي ننط يا حور.
حور بذكاء: دول العربيات ال فيهم حراس معاذ ومالك . احنا مشينا من طريق تاني اسرع علشان نبقا سبقناهم بخطوه لو منططيش معايا من العربيه الاسف زي ما بتقولي هتمو*تي .
جاسيكا بخوف: لا هنط هنط .
جاسيكا بقلق : بس هنط ليه . و هدي سرعه يا حور ارجوكي .
حور بسرعه : هتعرفي لي بس دلوقتي لازم ننط من العربيه حاااالا يلا .
جاسيكا بصريخ ااااااااااععععع وراحت نطه هي و حور بسرعه .
والعربيه بسرعه جنونيه وكانت متوجهه علي عربيه الحراس تبع مالك و معاذ.
معاذ بصدمه: ينهار في عربيه جايه بسرعه جدا علينا .
مالك بزعيق : حااااااسب .
وعربيه جاسيكا دخلت ف عربيه حراس مالك و وحصل انفجار كبير بين العربيتين وعربيات أخري رجعو بسرعه لورا وخبطو ف عربيه مالك و معاذ .
مالك بسرعه قام و حود شمال ب العربيه ولاكن للاسف دخلو ف شجره . ولاكن لسه عايشين.
عند حور .
بسرعه كانت بتلبس شال علي وشها وبتربطو كويس وبتروح علي جاسيكا ال كانت مغمي عليها ولاكن حور فضلت تفوق فيها لحد ما فاقت .
جاسيكا بتفتح عينيها وبتشوف حور لابسه شال .
جاسيكا بزعر: عفرييييت .
حور بضحك: يخربيتك وطي صوتك انا حور .
جاسيكا بغضب : عربيتي يا بنت ****😡.
وفضلت تعض حور 😂.
حور بالم وضحك: ااااااه دراعي اتهرا منك لله ااااه .
جاسيكا : مش هسيبك وقامو و حور اتكلمت .
حور بجديه: جاسيكا بجد اسفه علي العربيه بس مكانش في حل غير كده .وكانت دي احسن طريقه .
جاسيكا بتفهم: فداكي يا حور اي حاجه.
حور بحب: مش هنسا ديما وقفتك معايا ف كل مره .
جاسيكا بحب: لانك بنت حلال وتستاهلي كل خير و أكملت بثبات وقوه كا رائد شرطه 💖.وقالت دلوقتي مهمتنا بدأت ياحور .
وطلعت ال تيلفون من جيبها وشافت رساله أن القوة خلاص علي وصول .
جاسيكا: حور القوه خلاص علي وصول.
حور بقوه : هبدا انا الأول مهمتي .وبعدين الشرطه تخدهم .
جاسيكا : ونا معاكي مش هسيبك 💖.
حور بابتسامه : وهزت رأسها وراحو الاتنين بكل شموخ و قوه .
و وقفو مستنين مالك و معاذ يطلعو من العربيه .
مالك بوجع بيطلع من العربيه وبيشوف حور و جاسيكا واقفين قدامو.
ومعاذ بيطلع من العربيه و ومكان جرح وجعو لانو اتخبط فيه . والحراس وقفت وراهم .
مالك باستغراب: انتو مين وأكمل بغضب وال عملتو دا مش هسمحكو عليه .
معاذ بصدمه: لتكون حور يا مالك .
مالك بسخرية: حور ماتت وزمان سمك بياكل فيها دلوقتي.
معاذ بشك : قمال مين ال واقفه دي .
مالك ببرود: شكلها وحده حابه تقلدها .
مالك بغضب: أنتي مين واي غرضك من ال عملتي دا .
حور : …….. .
معاذ بغضب: اي خرسه انتي وهي .
جاسيكا : تحب تشوف الخرس دول يعملو فيكو اي ولا اي يا معاذ انت ومالك .
معاذ : تعرفينا ازاي ومين بعتك .
مالك بتفكير: استني انتي شرطيه هنا ف امريكا صح .
جاسيكا : من الواضح انك ذكي وعندك ذاكره قويه .
معاذ بص للحراس أن. يهجمو عليهم ويقتلو*هم .
وبيروح واحد علي حور يضر*بها .
حور بقوه مسكتو وبصلتو نظرات تدل علي قوه وشجاعه و قامت لوت “رقبتو . و وقع علي الارض .
مالك ومعاذ : بصدمه 😳. حوور .
مالك بغضب : وبنظره وحده للحراس هجمو علي جاسيكا و حور .
حور اول واحد جي عليها كسر*ت رقبتو برجليها .
و جاسيكا كسر”ت ظهر الثاني .
والثالث حور كسر”ت انفو ثم رجلو و دراعو .
والرابع و الخامس حور و جاسيكا فضلو يضر”بو فيهم بوكسات كتير اوي لحد ما وقعو علي الارض .
و ٥ حراس كانو واقفين بعيد خافو جدا منهم وهربوا بسرعه ب العربيه .
ومفضلش غير. مالك و معاذ وكانو هيجننو من قوتهم دي .
حور كانت متعصبه جدا وهجمت عليهم زي الوحش الكاسر الاتنين لسه هيجرو مسكتهم ولوت رجليهم هم الاتنين وقعو علي الارض وفضلت تضر*ب فيهم ضر*ب مبرح وكانت بطلع كل طاقتها فيهم وسابت مالك وكان وشو مش باين لي اي اثر من كتر الد*م ومسكت ف معاذ وكل ما تفتكر انو كان هيعتد*ي عليها وخطفو لورد و كان هيق*تل ماما سعاد وانوو كان عايز ياخد أملاك ورد كان وشها بيحمر اكتر واكتر وفضلت تضر*ب فيه جامد لحد ما قطع النفس .
جاسيكا : كفايه يا حور هيمو*ت ف ايدك .
حور فاقت علي نفسها وقامت وفضلت تاخد نفسها .
مالك كان صاحي وسمع جاسيكا وهي بتقول حور .
مالك ف سرو انتي مش بتمو*تي ابدا ومش قادر يتحرك .
جاسيكا بخوف علي حور حبيبتي انتي كويسه .
حور بهدوء: ايوه .
جاسيكا بتلفت لورا بتلاقي القوه وصلت .
حور : وصلو بعد ما مخلصنا عليهم .
جاسيكا: المهم اننا خلصنا عليهم .
وبينزل شرطي من العربيه .
الشرطي مايكل : سياده رائد جاسيكا اسفين علي تأخير .
حور : احنا خلصنا المهمه خلاص جيتو بعد فوات الاوان.
الشرطي مايكل: مين انتي .
جاسيكا: اظن مش وقتو ويلا خد الاتنين دول علي السجن.
الشرطي مايكل: امرك يا سياده رائد .
واخدو مالك و معاذ الي العربيه .
و راحو كلهم علي مركز الشرطه .
واخدو معاذ ومالك الي الغرفه ويعالجو جروحهم .
و انتهو الدكاتره من علاجهم وخرجوو.
وبتدخل حور مقنعه وبتقعد علي الكرسي بكل هيبه وقوه .
مالك بكره: شيلي الشال دا لان عارف انو انتي يا حور .
معاذ بتعب: مش هسيبك ترتاحي يا حور لازم ادوقك الوجع ال وجعتهولي دا .
حور ببرود: اتكلم علي قدك يا معاذ ولا تحب اكمل عليك تاني صدقني انت لو واقف قدامي بسلاح مش هتقدر تغلبني لان انت بتتحامي ف سلاحك لاكن انا عكسك .
مالك بغضب: انتي مش بتمو*تي ليه مستحيل تكوني انسانه طبيعيه . كل مره بتنفدي من المو*ت بأعجوبة.
حور : ربنا بيكتبلي ف كل مره عمر جديد علشان اقدر احمي ناس من ال زيكو .
حور دلوقتي انتو هتتعفنو هنا ف سجن امريكا هخليهم ييخليكو تلفو حوالين نفسكو طول الوقت وهتتمنو المو*ت كل يوم واه كمان سجنكم هيبقا مدي الحياه.
مالك : واضح انك بتهزري اصلا .
حور بغضب جحيمي: فكرني هفا يلا زيكو علشان اهزر اتعدل وانت بتكلمني انت وهو .
معاذ و مالك اترجو من الخوف . وسكتو .
جاسيكا دخلت علي زعيق حور .
حور بغضب: رائد جاسيكا دلوقتي حالا يتحبسو لوحدهم .
جاسيكا: بس يا حور .
حور بغضب: ما بسش يا سياده رائد .
جاسيكا : كلامك هيتنفذ يا حور .
حور : تمام كويس .
وطلعو برا الاتنين.
جاسيكا : مش هتبيني وشك بقا وترجعي مصر علشان اختك .
حور بغموض: لا مش دلوقتي لما اشوفهم بيتعذبو قدامي الاول هبقا انزل مصر .
وعدا ٣ شهور حور كانت متخفية تماما وكانت بتتطمن علي ورد و سعاد من ادم و ريم و كانت مراقبه مالك ومعاذ طول الوقت وكانت بتخلي المجرمين ال ف سكن يمسيهم بعلقه محترمه.
وكانت كل شهور دي كانت عند محمد ابو ليلي و مروان.
كانت معاه لانو كان مريض وف المستشفي وجالو أذمه قلبيه .
وكانت بتراعي هي و ليلي .
ليلي بحب: حور حبيبتي ارجعي انتي مصر ونا معاه هنا متقلقيش.
حور : مش هقدر اسيبو تعبان كده وامشي وكمان انتو لوحدكو هنا .
ليلي : حبيبتي انتي تعبتي اوي بجد معانا روحي انتي ونا مش هسيبو لحظه .ومتنسيش انا كبيره كفايه وهقدر لوحدي 💖.
حور بحب: عارفه دا يا حبيبتي. .
ثم فكرت وقررت تقولها .
حور : ليلي عايزه أسألك سوال هو بابا محمد كام متجوز قبل كده .
ليلي باستغراب: ازاي .
حور : انا بسالك كان متجوز .
ليلي: لا معرفش بس لي سوال دا .
حور بتفكير : يعني كده كان بيحور علي معاذ وانوو مش اخو مروان .
ليلي: حور روحتي فين .
حور : انا هنا اهو . المهم أنا رايحه مشوار وراجعه تاني.وقامت بسرعه ونزلت وراحت علي بيت جاسيكا.
جاسيكا : عمو محمد عامل اي دلوقتي .
حور : لسه مفاقش .بس في حاجه لازم تعرفيها .
جاسيكا: اي هي .
حور : مالك مطلعش اخو مروان طلع بيحور علي معاذ.
جاسيكا : قمال هيكون مين .
حور : مش عارفه لازم اعرف هو يبقا مين .
جاسيكا: لازم تحققي معاه علشان يعترف هو مين .
حور : هيحصل يا جاسيكا وانتي ال هتقومي ب المهمه دي
لان لازم ارجع مصر لان انا بعدت اوي عن ورد .
جاسيكا بحزن : هتمشي 💔.
حور بحب: اكيد هاجي تاني علشانك وعشان عمو محمد وكمان زفت معاذ ومالك .
جاسيكا بدموع: هيوحشني جنانك 🥺😂.
حور بضحك: ماشي ياستي😂❤️.
بعد شهر .
تحسن وضع محمد وبقا احسن .
وسالتو حور للتأكيد انو اتجوز قبل كده
ولكنه نفي الموضوع.
وحور تأكدت أن مالك وراء سر كبير ولازم يتكشف .
و اتجهت الي المطار والكل رحب بيها بفخر .
باك ✨.
حور : وبس كده هو دا كل ال حصل ودلوقتي هو ف سجن هو ومعاذ وجاسيكا هتتاكدلي هو بيكون مين مالك دا .
اللواء شريف: فخور بيكي يابنتي ب الانجاز العظيم دا .
حور : شكرا يا بابا لولا ثقتنا انا وادم قويا مكنتش وصلت لحد هنا ❤️.
ورد قامت حضنت اختها باشتياق .
ورد : انا كنت زعلانه منك لانك خبيتي عليا انك عايشه بس لما سمعت كل ال حكيتي قد اي انا كنت غلطانه . انا بفتخر اني عندي اخت زيك بجد يا حور .
حور بدموع الفرح: وانا كمان يا ورد 🥺❤️.
مراد بخبث: احب اعرفكم حاجه.
كلهم : اي .
مراد بخبث: أنا كنت عارف ان حور عايشه .
كلهم بصدمه 😳: اييي .
مراد: لان انا عندي احساس قوي وكنت عارف انك عايشه علشان كده اخدت ورد ومشينا من عند معاذ ومالك لان كنت متاكد هتيجي وهتقبضي عليهم .
حور : الله وسقفت 😂.
مراد : بس سوال اي علاقه معاذ ب ورد حتي لما كنت واقف معاها وسألها معقوله بتحبي .انا من ساعتها معرفتش أسألك يا ورد وكمان حور بتقول انو عايز فلوسك.
ورد بتوتر: اااا.
حور : الموضوع…
مراد بص لحور انها تسكت .
مراد : كملي يا ورد سامعك .
ورد بخوف : معاذ كنت بحبو زمان .بس اكتشفت انو بيخوني ومن ساعتها ونا مليش علاقه بي . وهو خاطفي علشان مجرد فلوسي واملاكي زي ما حور قالت مش علشان بيحبني.
مراد بغضب:ولي خبيتي عليا موضوع دا .
ورد : لان موضوع اتقفل خلاص ومكنتش حابه احكي .
مراد بزعل انا كنت فاكر أن مفيش اسرار ما بينا يا ورد . ومشي واقف اتجاه البحر
ورد : مراد انا اسفه سامحني .
مراد بخبث : وقع ف البحر .
ورد بصريخ: مراد اطلع .
مراد بخبث: هاتي ايدك طلعيني طيب .
ورد بسرعه مدت أيديها لي ولكنه ساحبها لي .
وفضلو يسبحو سوي .
مراد بحب: مسامحك لان عارف انك مش ممكن تغلطي. بس دي اخر مره تخبي عليا حاجه.
ورد بحب: عمري ما هخبي اي حاجه عليك .وحضنها بحب .
سعاد : وانتو اي مفيش حب خالص كده اسبحو معاهم .
ادم بغرور : دا شغل اطفال 😏.
حور بغيظ : انت هتفضل كده علي طول مغرور فين دا شغل اطفال .
سعاد و شريف وريم اتسحبو وراحو مكان تاني علشان لو قفوو هيحصل مجزره 😂.
ادم بخبث: اه شغل اطفال وكان بيقرب ليها .
حور بتوتر: ما دام شايف انو شغل اطفال خلي ينفعك وكانت متوتره من قربو جدا .
ادم بحب: وكان لسه هيقبلها . ولاكن فجاه اتنين ذقو .
ادم بغضب: مش تفتحوا .
الاتنين بخبث: اسفين يا مقدم أدم
ادم باستغرب : انتو مين . واي القناع ال الي وشكو دا .
جاسر و مرام بخبث: احنا بنكون (اشباح المخابرات) ✨😉.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية)