رواية صقر الصعيد الفصل الأول 1 بقلم مي محمد
رواية صقر الصعيد الجزء الأول
رواية صقر الصعيد البارت الأول
رواية صقر الصعيد الحلقة الأولى
اتنين كانو بيحبو بعض بس القدر ليه بدايات تانية
روحت البيت بعد بكاء وقلة حيلة
ابوها – ملك انتي كويسه يابنتي
ملك بابتسامه- الحمدالله كويسه
الام . تعالي ياملك ارتاحي شوية عشان الحفلة اللي بليل دي
دخلت ملك تنام وبعد ساعات مضت صحيت وجهزت نفسهاا ونزلت الحفلة كان اهلها كلهم وبعد وقت
وقاطع الاصوات الدجي رجل كبير في السن وخلفه حراسه تملئ المكان ويبان عليه هيبته وقوته يبدو انه من الصعيد من الملابس الذي يرتديها
وقف امام وألدي وقال بقوة .. فين العروسة
بابا بص علياا ، وفضل ساكت الرجل قرب مني وقال يلا بينا
اتصمرت مكاني مقدرتش اتحرگ فضلت باصة علي بابا
الراجل..هتفضلي متنحه كده كتير انجزي تعالي عاد
قاطعته ملك.. اجي فين معاك انت مجنوون
الرجل .. انتي مرات ولدي ومش هسيبگ انتي فااهمه
ملك بصدمة.. م م مرات ابنك ،
انت بتخرف بتقول اي ، انا مشش متجوزةة
قاطعها بقوة.. لا متجوزه ابني فهد الحديدي وكفياكي حديت عاد
ملك بصت علي ابوها عشان يتكلم لقته بص ف الارض ..بااااباااا بابا
قرب الحرس وخدوها غصب عنهااا
دخلوها العربية وهي بتستنجد بوألدها ولاكن دون فائدة
ابو ملك.. بنتي امانه معاك يابدر
بدر .. كفاياك الحديت الماسخ ده يا عبدالنعيم ، البنت خلاص بقيت بنت ولدي ، وبقينا خالصين عن اذنگ عاد
عبد النعيم بكسرة وجع.. التفضل
غادر بدر وملك الي قصر كبير مليئ بالحرس ف كل مكان
بدر وملك جنبه بتعيط ومش فاهمه حاجه.. انت يولد
.. ايوا يا حج ، خير ، ومين البنيه دي عاد
بدر بص علي ملك وقال.. دي مرات فهد ولدي ، ها ايه رأيك عاد ، حلوة مش أجده
المراة قربت من ملك .. زينه ، مالك يا بنتي بتبكي أجده ليييه عاد
ملك بخوف وتهتها.. ا ا انا عايزة امشي
بدر بزعيق.. يااااااافهددددددد
سكتت ملك بخوف ونزل فهد بطوله الجذاب وعضلاته الفاتنه .. ايوا يابوي
بدر بص علي ملك.. تعال ياولدي خد عروستك من إهني
فهد بص علي ملك بأعجاب : انتي ملك
ملك هزت رأسها بنعم
بدر.. يلااا ياولدي خد عروستك ، عشان تجهز ، الناس زمانهم جايين
فهد بابتسامه.. حاضر ، يلا ياملك اطلعي معاي فوق
طلعت ملك .. هونتا مين ، وعايزين مني اييه ؟؟
فهد بحنيه.. ممكن تهدي الاول
ملك ببراءه.. انا هادية ، عايزة اعرف وافهم من فضلك
فهد قعد علي طرف السرير وقال… انتي مراتي ياملك
ملك قعدت جنبه.. ازاي مراتگ ، انا مجوزتش والله
ابتسم علي برأتها وقال.عارف ، ابوكي هوا الي جوزك لياا ،
ملك.. وليه محدش قلي ، ازاااي دا يحصلل
فهد ..ملككك ، اتقبلي الواقع وخلاص
وسابها ونزل
ضمت نفسيهاا علي السرير وفضلت تعيط وبعدين حست انها هتضعف قامت قالت بقوة لااا لااا مش هضغف لا ياملك انتي قوية ولازم توقفي
المهزلة دي ، ثم قعدت عسرير وقالت بحزن بس انا دلوقتي مراته ، هطفشه هخليه يطلقني لااازم داا ، مش هتجوز غصب عني
وفضلت قاعده ف الاوضة لحد ما قاطعها دخول فهد ضم حواجبه.. انتي ملبستيش
لييه ؟ نهارك اسود
ملك بلعت ريقها وقالتله.. مش معاي هدوم ؟
فهد شاور علي السرير.. اهو الهدوم
ملك مسكت الهدوم وقالت ..دي هدوم صعيدي ، مش بحبهااا
قرب منها .. حاولي تمشي نفسك بيهم لحد الصبح ، فيه
ناس جايا تبارك فمينفعش تلبسي هدومك دي
وبيشاور عليها
ملك .. اووووف ، طيب
دخلت غيرت هدومها وبعد
وقت خرجت .. كويس كده
فهد بسرحان.. هه
ملك .. العباية دي مش حلوة خالص
فهد قرب منها .. دي جامده
ملك ببكاء.. مش بحب اللبس
داا انا دلوقتي
فهد بخباثه.. خلاص اقلعيه
ملك ببراءه.. طب هلبس ايه ؟
فهد قرب منها وقال بخبث.. متلبسيش
ملك.. نعممممم
فهد رجع لورا وقال.. احم ، بقول يلا ننزل تحت عشان الكل مستنينا
ملك.. اوكي
قرب فهد ومسح لها دموعها ومسك ايدها ونزلو معا بعض
كبار الصعيد كلها كانت قاعدة قامو بتسليم عليهم وأعجبو ب ملك كثيرا
وبعد وقت ذهب فهد وملك الي غرفتهم ليتممه الزواج بأمر من وألده
ف غرفة فهد وملك
قلعت العباية الصعيدية
وهو نظره عليها قربت من السرير وقالت .. هموت ونام ، تعبانه خالص
فهد بابتسامه.. تنامي ؟؟
ملك بابتسامه.. اه ، انت مش هتنام ولا اي
فهد بخبث.. هو المفروض ننام يعني ؟
ملك وقعدت علي السرير.. اه امال هنعمل اي
فهد قرب منها وقال.. هو انهردا مش فرحنا والمفروض د
قاطعته ملك.. انساه كل حاجه ياريت ، انا ولا انت موافقين علي الجواز داا
فهد..نعمممم
ملك بخوف… فيه ايه
فهد.. بت اثبتي كده وتكلمي عدل
ملك بعصبية.. انتت عاوز ايه دلوقتي منييي
فهد.. انتي عارفه عايز اييي
ملك ببكاء.. والله حرام عليكم كده حرااااااااااااااااام والله وفضلت تعيط
قلع الچاكت وقرب منها وو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقر الصعيد)