رواية صغيره في عرين الاسد الفصل الأول 1 بقلم أميرة حسن
رواية صغيره في عرين الاسد الجزء الأول
رواية صغيره في عرين الاسد البارت الأول
رواية صغيره في عرين الاسد الحلقة الأولى
احمد :ايوا يا باشا البت جاهزه تحب تيجي تاخدها امتى
شخص :بعد نص ساعه هبقي عندك وفلوسك معايت كمان
احمد بطمع :اتفقنا يا بيه تحت امرك
احمد قفل الفون ودخل الاوضه
احمد :انتي يابت انتي يا بنت الك*لب قومي يلا قومي كفايا نوم الباشا هيجي ياخدك قومي
سيرا بدموع :حاضر هقوم اهو والنبي يا بابا خليني قاعده معاك م عاوزه امشي هسمع كلامك والله بس م توديني لناس تانيه والنبي
احمد بزعيق :انتي تسمعي الكلام اللي قولتلك عليه من غير كلام وتنفذي علي طول قرلتلك قومي البسي علشان الباشا جاي هياخدك يلا ده دافع كتير اووي يلا قومي اجهزي
وسابها وخرج وهي اعدت تعيط وقامت مسحت دموعها وقامت لبست
(سيرا الرفاعي بنت جميله ورقيقه جدا عندها ١٦ سنه شعرها ذهبي وعيونها زرقا وبيضه زي الثلج وشفايف وردي وجسد مرسوم)
(احمد الرفاعي والد سيرا شعص طماع ومش بيحب بنته بيجري ورا مصلحته وبس)
بعد نص ساعه
الشخص:هي فين
احمد :فين الفلوس الاول
الشخص :اهي الفلوس كامله فين البنت
احمد نده علي سيرا والشخص بطلها من فوق لتحت بتفحص واخدها ومشي وسيرا كانت عنيها بتدمع وبهدوء
سيرا نزلت معاه وركبت العربيه ومشيوا
……………………………………..
في اجتماع في فرع شركه الدمنهوري الرئيسي
اسد :يا جماعه الصفقه دي لو تمت هتبقي نقله كبيره جدا لشركتنا احنا معروفين باسمنا في مصر كلها ومعروفين في الوطن العربي لو الصفقه دي تمت هنبقي معروفسن في الدول الاجنبيه وهنقدر اننا نفتح دفرع تركيا ونصدر للخارج ومجموعه شركاتنا وفروعها تكبر اكتر محتاحين كل التركيز علي الصفقه دي وربنا معاكم
كل اللي في الاجتماع :باذن الله يا فندم
اسد :تقدروا تتفضلوا
الكل خرج ما عدا اسد وعمر
عمر بضحك :ما تيجي ناكل اخوك واقع ومش مستحمل
اسد بضحك: انت بلا*عه مانت طافح قبل ما تدخل الاجتماع
عمر بغيظ :يا عم انا واحد عاشق للاكل بحب الاكل اكتر منك
اسد بضحك :طب يا اخويا روح انت كل انا رايح البيت عاوز اعد مع بابا اكلمه في موضوع الصفقه واقوله اخر التطورات
عمر :ماشي يا عم وسلملي علي اونكل سالم
اسد :من عيوني يلا سلام
عمر :سلام
اسد طلع من الشركه وركب عربيته وطلع اتجه للفيلا
(اسد الدمنهوري شاب وسيم عنده ٢٦ سنه قمحاوي شعره اسود وعيونه عسلي وعضلات وطويل وحاجه يعني قمر ومفيش كده)
(عمر صاحب اسد من صغره وزي الاخوات مش بيخبوت حاجه عن بعض وطويل بردو وعضلات وشعره بني وعيون خضرا وبشره بيضه)
…………………………………
الشخص وقف العربيه ونزل دخل سوبر ماوكت يجيب حاجه وسيرا نزلت من التربيه ظلعت تجري وهي بتعيط ومش شايفه قدامها لحد ما بعدت عنه لقت نفسها عند تقاطع راحت جريت في اي اتجاه فيهم وفضلت تجري لمسافه بعيده احد ما لقت شابين ماشيين وهي بتجري ليهم حست بدوخه وتعب قبل ما توصل اغمي عليها الشابين قربوا منها حاولوا يفوقوها
الشاب ١:اوووف يا زميلي دي فرسه
الشاب ٢ :ايه رايك ما ناخدها وبالمره تسلينا دي حته بت محصلتش
اسد من وراهم :تاخد مين يا روح ام*ك انت وهو
الشاب ١:وامت مالك يا شبح البت تخصنا
اسد ضربه بوكس من غير سابق انزار وقعه علي الارض
الشاب ٢ قرب من اسد وبيحاول يضربه واعد اسد يضرب في الاتنين لحد ما اترموا الاتنين في الارض من الوجع اسد راح نحيه سيرا شالها دخلها عربيته وطلع علي الفيلا
…………………………………
في الفيلا
اسد داخل من الباب وشايل سيرا علي ايده
سالم بزعيق :استني عندك…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيره في عرين الاسد)