روايات

رواية صغيره الاسر الفصل العاشر 10 بقلم ولاء مدحت

رواية صغيره الاسر الفصل العاشر 10 بقلم ولاء مدحت

رواية صغيره الاسر الجزء العاشر

رواية صغيره الاسر البارت العاشر

رواية صغيره الاسر الحلقة العاشرة

وفي صباح يوم جديد يوم كتب الكتاب محدش نام وبيفكر في الي هيحصل
اسر في غرفته نايم متسطح علي السرير وباصص لسقف وبيفكر هيحصل اي قاطع تفكيره خبط الباب
داده فاطمه : استاذ اسر
اسر من جوه ادخل
دخلت فاطمه اسر والد حضرتك عاوزك تحت انت وايمان
اسر حاضر ياداده جاي اهو انتي قولتي لايمان
داده فاطمه : لا قولت اجيلك انت الاول
اسر : ماشي ياداده انا هقولها انزلي انتي ل بابا قوليله جايين
اسر لبس قميص اسود وبنطلون اسود وساعه وكوتش ابيض وحط برفيوم وبقي شيك اووووي يابختهاااا 🤣🤣 هتعلق انا عارفه 😒
وخرج راح لايمان خبط علي الاوضه ايمان طلعت بالبجامه علشان مش متعوده ان هو يبخط عليها وشعرها منسدل علي ضهرها وطويل وعنيها باين فيهم السهر من التفكير
ايمان فاتحه بقها ومصدومه من لبسها علشان واقفه كدا قدامه
اسر: اي يابيبي اقفلي بقك اكيد مبحلقه في شياكتي عارف عارف واد قمر وعجبتك صح 😉😉
ايمان : لسه مصدومه وقالتله شياكه اي انت انت ازاي تجيلي لحد هنا
اسر : كلها ساعات وهتبقي معايا في نفس الاوضه ياقطه واشوف هتعملي اي وجه زققها علي الحيطه وباسها بوسه طويله اووووووووي لحد منفسهم راااح وبعد عنها
ايمان وشطها بقا طماطم ومكسوفه اووي قالتله انت استحلتها ولا اي لو اتكررت تاني والله هقول لعمي انت سامع
اسر : كلها ساعات وهيبقا براحتي ولا تقولي عمي ولا مش عمي وجه جمبها ودنها وقالها مش هيبقا ورق بس يابنت عمي هيبقا جواز فعل كمان ياحرم اسر الدسوقي وبعد عنها شويه وقالها يالا علشان عمك عاوزنا تحت ونزل
ايمان فضلت واقفه قلبها بيدق جامد ومكسوفه ووشها طماطم ومبسوطه بس قالت ان دا حرام علشان لسه مبقاش جوزها ودخلت خدت شاور واتوضت وصلت ولبست بلوزه سودا في ابيض وعليها جيبه سودا وكوتش ابيض وساعه وخمار ابيض ونزلت الاميره بتاعتنا زي الفراشه
ايمان علي السلم نزله بتجري وهو طالع يشوفها اتاخرت ليه قامت نزله جري في حضنه وواقفو بيبصو لبعض شويه اسر لقاها سرحانه قالها اي بوستي عجباكي تيجي اعملها تاني
بعدت ايمان عنه وقالت بطل قله ادب شويه هي حياتك كلها كدا
اسر : انييييييييي انا عملت حاجه انا مؤدب
ايمان: مؤدب اووووي ووقفو يضحكو هما الاتنين وفجاه ايمان وقفت ضحك وبصت للباب كانت داخله ناني
ناني : اسر حبيبي انا قلقت جيت اشوفك مش بترد من امبارح وراحت جري علي حضنه
وايمان واقفه بتبص بزعل وقلبها وجعها ان هي فتره مؤقتا
عارفين بعيد عن الروايه بس لما تحسي انك فتره مؤقتا في حياه حد وحشه اووي
لما تحس انك نزوه في حياه شخص انت معتبراه كل حاجه في حياتك وحب عمرك وجع قلب مش بالساهل اصعب حاجه لما الي قدامك يحسسك انك ولا حاجه ومش فارق وجودك
اسر: بيبص علي ايمان وشاف دموعها بعد ناني وقالها معلش كنت تعبان مش عارف ارد على التلفون وخدها وخرج للجنينه
ايمان مسحت دموعها ودخلت لعمها
ابراهيم ,: تعالي ياحبيبتي فين اسر
ايمان: اسر بره مع خطيبته
ابراهيم: ماشي ياحبيبتي انا كنت هقولكم ان المأذون جي الساعه 8ودلوقت الساعه 4لو هتشتري حاجه يعني خدي اسر يالا وروحو واطلعي وابعتيه علشان اقوله
ايمان خرجت راحت لاسر لقتهم ماسكين ايد بعض وقفت شويه بتجمع الكلام وقالت اسر عمي عاوزك
اسر : حاضر داخل اهو ثواني ياحبيبتي وجاي
ودخل وسابهم مع بعض
ناني : هاي عامله اي انتي ايمان بنت عمه صح
ايمان : اه اذيك عامله اي
ناني : دلوقتي الحمدلله جدا من شويه كنت تعبانه اوي ومخنوقه علشان مش عارفه اطمن علي حبيبي اصل احنا متعلقين ببعض اوي وقلوبنا بتحس ببعضها
ايمان ,: ربنا يخليكم لبعض
اسر جه وقالها عرفي ماما اسمهان وسلمي وماما سعاد لو هيجو معانا
ايمان : حاضر
اسر : ناني انا خارج معاهم هنجيب حاجات ونيجي تحبي تيجي معانا
ناني : لا ياحبيبي انا خارجه مع صحابي
اسر من جواه احسن برضو ماشي ياحبيبتي متتاخريش
ومشيت ناني ونزلو كلهم وركبو وطلعو علي المول واشترو الفستان والبدله وسعاد واسمهان دخلو محل الانجيري وجابو حاجات كتير ومعرفوش ايمان وخلصو وروحو كانت الساعه 7 قالو يدوب يجهزو
وطلع كل واحد علي اوضته يلبس. ويجهز وايمان واسر كانوا طالعين زي الاميرات بجد كلو منبهر بشكلهم وب ايمان وشكلها في الفستان والخمار والتاج كانت اميره 🥺🥺♥
ونزلو وابراهيم كان عاملهم حفله صغيره علشان الناس متحسش ان جوازه بالاجبار
الجد : انا وكيل العروسه تسمحيلي
ايمان : اكيد ياجدي
وكتبو الكتاب وبقت حرم اسر الدسوقي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيره الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى