روايات

رواية صغيره الاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم ولاء مدحت

رواية صغيره الاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم ولاء مدحت

رواية صغيره الاسر الجزء الحادي عشر

رواية صغيره الاسر البارت الحادي عشر

رواية صغيره الاسر الحلقة الحادية عشر

في اي الي بيحصل هناااااااااا
قالت هذه الجمله امرأة باين علي وشها الازعاج هي وبنتها وهي تبقا خالت اسر اخت سعاد وطبعا كانت جايه علشان توقع اسر وتخليه يتجوز بنتها
سعاد: نوره جيتي امتا اي المفجاه دي
نوره: جيت زي مجيت اي الي بيحصل هنا ياسعاد بقي كدا متعزميش اختك علي فرح ابنك
سعاد : اولا دا كتب كتاب بس كنت هعزمك في الفرح وبعدين حصلت ظروف هحكيلها علي بعدين
ابراهيم : اهلا اهلا نورتينا يانورا تعالي اتفضلي تعالي ياشذه يابنتي
وشذه وقفه مصدومه اصلا علشان هي بتحب اسر وفلوسه ومامتها مطلعه في دماغها ان هي هتوقع اسر
شذي : راحت ل اسر وحضنته مبروك يااسر وبصت لايمان وقالتلها مبروك بس من غير متسلم
الجد ابراهيم لقا الدنيا اتوترت قال اي ياجماعه احنا في فرح مش وقت كلام خد مراتك يااسر واقعدو
اسر : حاضر ياجدو
وراح اسر ل ايمان وخدها وقعدو وايمان دا كله ساكته ومش فاهمه هما زعلانين كدا لي
طبعا دا كتب كتاب بسسسسس واسر عارف كدا بس كان بيخوف ايمان ويقولها هتجمعنا اوضه بليل 😂
ايمان : اسر طنط سعاد قالت ان دا كتب كتاب بس ولسه الفرح يعني اييييي انت كنت بتضحك عليا وقامت ضربه علي دراعه كدا
اسر :ااااه وبيضحك كنت بهزر ياموني مبتهزرش يارمضان وقام ضربها علي دماغها
وقعد يهزرو ونسو الناس والمعازيم
واليوم خلص وكل واحد راح اوضته في الي فرحان والي قلقان والي زعلان والي غيران والي طمعان
وفي صباح يوم جديددددددد
هتاخد ايمان وتروح مع جدك تقعدو يومين علشان لو احتاج حاجه وكمان علشان مشاكل خالتك وبنتها
اسر: حاضر يابابا هروح ابلغ ايمان
راح اسر لايمان وعرفها وطلع كل واحد علي اوضته يجهز هدومه
شذي : اي دا انتي هتعزلي من البيت
ايمان : لاهعزل واسيب بيتي ليه يعني بس الفكره ان انا واسر هنروح مع جدو نقعد معاه يومين علشان هو مش مرتاح هنا ودا طلب عمو
شذي: قربت منها وهمست اوعي تكوني فاكره ان اسر هيكون ليكي لان هو ليا انا وبس ومهما حاولتي هتفشلي ياايمان
ايمان : اولا حطي المعلومه دي في دماغك ان اسر مش حاجه هتملكيها ولو فكرتي هتلاقي ان انا مراته دلوقت وانتي بالنسباله بنت خالته وبسسس
نوره: جات علي صوتهم اعوي تكوني انتصرتي يابنت اسمهان لسه الايام جايه كتير
ايمان: طب كويس ان انتي جيتي ياطنط علشان حابه اعرفك انتي وبنتك العزيزه ان دا جوزي وفكري انتي وبنتك تقربوله بس ولا تقربو لحد من عيلتي فاهمين
نوره رفعت ايدها ولسه هتضربها بالقلم بس لقت حد مسك ايديها قبل متنزل علي وشها
اسر : اياكي تفكري تمدي ايدك عليها ياخالتي دا في احلامك وخد ايمان ومشو
الجد محمود : اتاخرتو لي في حاجه حصلت
اسر : انت عارف مواعيد ايمان زفت ياجدوو اتاخرت وهي بتجهز حاجتها
ايمان : في اي مدح تاني يااستاذ اسر 😒
الجد : البيت مفيهوش غير اوضتين اوضه ليا وانتو هتضطروا تقعدو مع بعض في الاوضه التانيه عارفين رغم كل ثروتي بس بدايتي كانت من البيت البسيط دا
ايمان : نوعا ما ان مبقتنعش بالحب علشان وجع قلب بس جدو بيثبتلي عكس كلامي وان الاخلاص والثقه والوفاء والعلاقه بيخلوها اقوي من الحب صحيح لازم اقولك شكرا قبل منسا
اسر : علي اي قصدك في اللي حصل النهارده دا كان لازم يحصل وكل حاجه ليها حدود
ايمان ببتسامه : فعلا بس عمتا خلي بالك علشان هما مش هيسكتو
قضينا النهار في توضيب البيت وهدومنا ووعملنا اكل….
ايمان : ااحنا تعبنا اووي بس انا اتبسط
اسر : اه تحسي بجو حلو هنا وبعيد عن المشاكل
وطلعو وكل واحد خد شاور وايمان نامت علي السرير واسر علي الكنبه بس عمال يتقلب علشان الكنبه صغيره
ايمان: اسر تعالي نام جمبي انت مش هتعرف تنام عندك
اسر: مش حابب اضايقك وبعدين مش صغيره اووي
ايمان : اه واضح منا لو كنت هضايقك مكنتش هقولك تعالي فاتعالي بقا علشان مشزحابه اتخانق دلوقت
اسر: وعلي اي اجي احسن مش فايق للخناق وراح نام علي طرف السرير تصبحي على خير
ايمان: وانت من اهله بس اوعا تكون بتشخر هطردك بره الاوضه خالص
ونامو وصحيو علي صوت تلفون اسرررر
ايمان : اسر قوم تلفون عامل ازعاج علي الصبح
اسر فاق وبص في التلفون لقا ناني خطيبته الوووو اه تمام ساعه ونتقابل في النادي
اسر ل ايمان : انا هنزل اقابلها بدل متروح هناك وتتقابل معاهم
ايمان : تمام
اسر لبس واتحرك علطول راح الشركه خلص ورق مهم ونزل راح النادي
ايمان : خدت شاور ولبست ونزلت تشوف جدهاا
الجد محمود: يااحلي صباح بحبيبه جدووو
ايمان :صباح الفل ياحوداا ياقمر يالا علشان نفطر وتاخد علاجك
الجد : جوزك راح فين
ايمان: جوز مين بس ياجدو انا كل منسا تفكرني
الجد : افكرك ب اي يابكاشه باين عليكي اوي انك بتحبيه ومتخبيش تعالي اقعدي جمبي واتكلمي
ايمان : انا لاااا حب اي بس ياجدو
الجد : طب عيني في عينك كدا
ايمان: عيطت اه ياجدو بحبه من وانا صغيره وعمري منسيته قابلت كتير وشوفت كتير بس عمر محد دخل قلبي غيره هو حب طفولتي ومراهقتي وشبابي كل حاجه ياجدو بس مبقاش ينفع هو بيحب خطيبته احنا مجرد جواز علي ورق بس علشان تيته
الجد : هتتحل يابنتي ان شاء الله
هنروووووح بيت ابراهيم هلاقي كله متجمع علي صويت شذي وصفصف بتضربها علشان سمعتها بتقووووووووووول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيره الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى