رواية صغيرتي المجنونه الفصل السابع 7 بقلم منة ممدوح
رواية صغيرتي المجنونه الجزء السابع
رواية صغيرتي المجنونه البارت السابع
رواية صغيرتي المجنونه الحلقة السابعة
عند رودي…..
رودي: الله هو أنا اتخطفت بجد؟
شخص: أيوه بجد أمال هزار.. وبعدين مالك فرحانه كده ليه أن انتي اتخطفتي؟
رودي: أصلك مش فاهم أنا بحب الروايات جدا ولما البطله بتتخطف بقول هو انا ليه ما اتخطفتش زيها و يسلام بقا لما يجي البطل ينقذني…
الشخص: بس بس صدعتيني…
رودي: هو ليه كل اما اتكلم مع حد يقولي صدعتيني مع اني مبتكلمش كتير دا انا ملاك…
الشخص: بضجر… خلاص اسكتي ولا اقولك انا اكتم بوقك أحسن علشان تسكتي… وبيحط قماشه علي فم رودي…
رودي: وربنا انتوا رخميين…
الشخص: تعرفي لو مش الباشا عاوزك سليمه كنت قصيت لسانك الطويل ده…
رودي:ساكته.. ومش عارفه تتكلم… وبعد دقايق وصلوا للمكان وكان عباره عن بيت صغير في الجبل علي حدود الصعيد و كان حواليه حراسه كتير و كلهم مسلحين….
عند الرعد….
رعد: بغضب وبصوت عالي… وبيتكلم في الفون.. قدامك 5 دقايق يا خلف لو معرفتش المكان أنت والرجاله وربي في سماه هيبقا حسابكم عسير جوي امعاي…وبيقفل الخط وهو سايق العربيه بسرعه من غير هدف معين و بعد شويه بتوصلوا مكالمه من خلف….
خلف: ايوا يا جناب العمده أني عرفت المكان…
رعد: بلهفه… قول بسرعه فين؟
خلف: في البيت اللي علي الجبل الغربي يا عمده الرجاله في الاول شكوا إن في ناس غريبه علي الجبل بس لما جنابك كلمتني اتاكدت من اكدر وروحت بنفسي وشوفت رجاله مسلحين هناك بس اللي مستغربله جوي دول دخلوا منطقتنا أزاي من غير علمنا دا حتي مطاريد الجبل ميعرفوشي…..
رعد: المهم دلوقتي ننقذ الدكتوره منهم وبعد كده هعرفهم أزاي يدخلوا منطقة الرعد ويتخطوا حدودهم مع ضيوفه…….
خلف: أحنا تحت امرك يا جناب العمده قبلنا نعملوا ايه دلوقتي؟
رعد: أنت تجهز إنت و الرجاله و تستنوني و اتواصل مع وهران كبير المطاريد خليهم يحاوطوا الجبل الغربي بسرعه ومش عاوز حد ينفد منيهم…
خلف: أمرك يا جناب العمده…
وبيقفل رعد مع خلف كبير الحرس اللي بيحرسوا حدود منطقة الرعد… وبيوصلوا المكان…..
رودي: مربوطه ومتقيده علي كرسي… بقولك يا اخينا ما تفوكني خلينا ناخد وندي بشكل ودي 😂
الرجل: هفكك ماشي بس علشان خاطر عيونك… تب وربنا أنتي فرسه بس في أوامر منقربش منك ومنلمسكيش..
رودي: بمجاراه له لكي تعرف من وراا الاختطاف…. ايوه مين بقا الشخص ده؟
الرجل؟ منعرفش.. أحنا جتلنا أوامر نخطف الدكتوره رودينا النجار وبس..
رودي: حلو أوي لحد هنا.. وعرفتوا أزاي أني في الصعيد و اني أنا دكتوره رودينا النجار؟..
الراجل: لا الباشا الكبير هو اللي قالنا وبعتلنا فيديو ليكي وانتي في حفله هنا في الصعيد وبسبب الفيديو ده عرفنا مكانك…
رودي: تصدق فعلاً… بس الظاهر أن الباشا بتاعكوا ده ذكي…
وفي الوقت ده بيدخل راجل شديد الوسامه بشعر أشقر و عيون زرق وطويل وجسمه رياضي….
الشخص: بس مش أذكي منك يا دكتوره ولا ايه…
رودي: بص هو عاتدا يعني أنا ذكره في شغلي بس لكن في حياتي اتفه من ما تتصور يا… اللا قولي أسمك أي؟
أنا.. أكرم كورفالي..
رودي: بتفكير.. كورفالي يعني أنت تركي…ومن شكلك بديك سن 35 ومن جسمك شكلك رياضي ومن وضعيت وقوفك أقولك أنك معاك سلاحين الاول في جانبك الشمال و التاني في رجلك اليمين و معاك سكاكين صغيره محاوطه خصرك من وراء … بس أنت شايل كل السلاح ده ليه ومعاك رجالتك…
أكرم: بأنبهار.. أحسنتي يا دكتوره ولكني لا أثق في الاخارين بسهوله حتي ولو كانوا رجالي…
رودي: بمزاح عندك حق يا أبني بس قولي أيه اللي يخلي واحد موززز زيك كده يبقي مجرم خساره عليك البهدله يا أبو أكرم..
أكرم:ضحك ضحكه رجوليه صاخبه… 😂😂… أكرم أتعلمين كنت أستغرب حين رايت الفيديوا الخاص بكي في الحفله فا كيف ل أشهر عالمه في علوم الذره في العالم أن تفعل مثل هذه التصرفات ولكن الان عرفت لان شخصيتكي جميله جداً…
رودي: تسلم يا رجواله فكني بقا علشان أروح قبل قبل ما رعد يجي ويعمل مني بطاطس محمره…
Menna Mamdouh❤
أكرم: أتعلمين خطفك يستحق العناء فعلاً لانكي لستي جميله فقط ولكن ذكيه أيضا.. الان عرفت لما أنتي تشكلين خطر عليهم وعلي عملهم…
رودي: باستغراب.. هما مين دول؟
أكرم: هذا شي أكبر من ان نتكلم نحن فيه الآن.. وبالتأكيد أني لم أخطفكي لكي أطلق سراحك….
رودي: بضجر…. طالما انت مش هتقول هما مين ولا هتفكني قارف أمي من الصبح بدرس اللغه العربيه الفصحي ده ليه؟
أكرم: بضحك 😂 تبدين جميله حين تتعصبين وبيقرب علشان يلمس وجهها… لتاتي يد وتمسك رقبته بقوه من الخلف وتسحبه بعيدا عنها……
رعد: بعصبيه… تصدق وانا بقول كده برضوا…
رودي: رعد باشا منور الخرابه والله…
رعد: منورا بالمخروبين اللي فيها..
رودي: بضحك 😂 لا جامده منك دي يا باشا بس أنا راضيه ذمتك الاخ ده شكل مخروبين وبتشاور علي أكرم..
أكرم: بضحك 😂 عليها وقت نسي رعد اللي ماسك رقبته… أقسم أني لم أري أنثي بمثل جمالك تأثر الرجال من النظره فقط…
رودي: بتبص ل رعد وبتبلع ريقها بتوتر… يا راجل قول كلام غير كده دا أنت علي وشك تقابل وجه كريم…
رعد: بعصبيه ووجهه أحمر من الغضب وعروق بارزه…. أنت بتقولها الكلام ده قدامي وبيديله بوكس في وجهه وبينزل عليه ضرب ولكن هيهات فهذا صراع العمالقه ف أكرم بيضرب رعد في بطنه برجله وبيقوم ويضرب رعد و رعد يردله الضربات لحد ما بتدخل رجالة رعد المكان و بيهرب أكرم….
رعد: بصوت عالي غاضب 😡 امسكوه يا بهايم متخلهوش يهرب منكوا…. وبيجري وراه الرجاله ولاكن مش بيلاقوه كانه فص ملح و داب…
رعد: بيفك رودي وبياخدها ويطلعوا برا واول ما بيطلعوا برا البيت رودي بتخاف وبتمسك في رعد جامد لانها بتلاقي رجاله كتير علي الارض وكلهم ميتين و دم كتير…
رعد: بيكون فرحان من جواه أنها لما خافت مسكت فيه يعني هي بتحس بالامان معاه… بس ملامح وجهه حزينه علي رجالته اللي أتصأبوا وفي المستشفى…..
وبيأخدها رعد وبيركبوا العربيه وهي جمبوا في الكرسي اللي قدام….
…. في الطريق…..
رودي: رعد يا رعد مبيردش وبتفضل تكلمه وهو علي نفس الحال…
رعد: بعصبيه و صوت عالي… عاوزه أيه مبتبطليش كلام ليه؟…. ده كله بسببك رجالتي أتصأبت بسببك وبسبب غبائك تقدري أتقوليلي هما عرفوا مكانك أزاي؟
رودي: ببكاء 😭😭😭… أنا أسفه يا رعد أنا أسفه مكنتش أقصد مكنتش أعرف أن ده كله هيحصل وبتفضل تبكي….
رعد: أول ما شافها بتبكي قلبو وجعوا و وقف العربيه مره واحده.. وهو بيحاول يهديها..
رودي: لا زالت تبكي وتقوله أنا أسفه أنا هرجع ل خالد هتصل عليه يجي ياخدني من هنا واقعد معاه…
رعد: اول ما سمعها بتقول كده وانها عايزه تمشي وتسيبه اتعصب بس سيطر علي نفسه و قرب منها واخدها في حضنه جامد و كان دي الطريقه اللي بيقولها بيها عمري ما هسمحلك تسيبيني وتمشي…ورودي سكتت و فضلوا علي الوضع ده لعدة دقايق رعد حس بأنتظام أنفاسها فا عرف أنها نامت أبتسم أبتسامه خفيفه علي طفولتها تلك المجنونه كيف تنام بتلك السرعه وضع رأسها علي كتفها و طلع بالعربيه علي المستشفى و شالها نزلها في أوضه فيه وقعد جنبها لحد ما صحيت بعد 2 ساعه تقريباً….
رودي: أول ما صحيت… رعد أنا أسفه أنا مكنتش أعرف أن في ناس هتتاذي بسببي وبتبدا تبكي…
رعد: بمزاح… خلاص يا رودي انتي بقيتي نكديه كده ليه 😂 وبعدين يا ستي الرجاله أصابتهم جات خفيفه الحمد لله وانا جيتلهم المستشفى علشان أتطمن عليهم خليكي انتي هنا وانا هشوفهم و ارجعلك….
رودي: بالله خدني معاك يا رعد اشوفها واعتزرلهم علي اللي حصل بسببي…
رعد: بغيره… لا أزاي عايزه تروحي تشوفي رجاله غيري……
رودي: أيه أنت قولت أيه؟
رعد: بقولك تعالي يلا وياي…
رودي: لا.. انت قولت حاجه تانيه…
رعد: هتيجي ولا اغير رائي….
رودي: خلاص يا عم جايه انت محدش يعرف يتكلم معاك… بس أحنا هنروحلهم كده من غير ما ناخد ورد ولا شوكلاته معانا…
رعد: بضحك 😂 انتي مفكره نفسك جايه تزوري واحده صحبتك… دول رجالة صعايده يعني مهيحبوش الحاجات دي أنا هبعتلهم زياره من المزرعه….
وبيروحوا وبتتطمن رودي عليهم هي ورعد و ان الحمد لله أصابتهم خفيفه
ومحدش فيهم جرالوا حاجه وحشه وبعدها بيمشوا و يروحوا علي القصر ……..
….. في القصر…. بتصحي لين و هي بتعيط جامد علي رودي لان رودي صحبتها من وهما صغيرين وكانوا جيران رغم أن رودي أكبر من لين بر3 سنين ولاكنهم بيحبوا بعص جداً و اكتر من الأخوات… وبيطلعلها فريده و ريحانه يتطمنوا عليها ولما بيلاقوها بالحاله دي بيقعدوا جنبها ويفضلوا يبكوا كلهم و الحسن و رامي و وليد زعلانين علي حالتهم وزعلانين أكتر
علي رودي حتي سعديه والخدم اللي في القصر زعلانين و القصر بقا مليان حزن…. وبعد شويه بيوصل رعد ومعاه رودي و اول ما بيدخلوا القصر بيتصدموا……. ؟؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
يا تري شافوا أيه…؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرتي المجنونه)