روايات

رواية صغيرة امتلكتني الفصل الثاني 2 بقلم رضوى

رواية صغيرة امتلكتني الفصل الثاني 2 بقلم رضوى

رواية صغيرة امتلكتني الجزء الثاني

رواية صغيرة امتلكتني البارت الثاني

رواية صغيرة امتلكتني الحلقة الثانية

زين.جدي خليني انا اللي اتكلم مع لين
جبل بضحك .طيب خلاص هطلع انا بره
زين بضحك.والله م قصدي يجدي
لين بهيام ف زين قد ايه ضحتك حلوه عيونك شكلك كلامك كل حاجه فيك تتحب بس عنيد ومغروره وعصبي ومتكبر ويبخت طنط بيك كل يوم بتاخدك ف حضنها يارب ابقي مراتك
زين ..ايه روحتي فين
لين. ها لا مفيش
لين.جدو كان هنا راح فين
زين.خرج بره لما حضرتك كنتي سرحانه فيا
لين باحراج.احم طيب انا مش فاهمه حاجه
زين.ايه الصعب انا عايز اتجوزك
لين.اللي هو ازاي ده
زين بضيق .من غير كلام كتير موافقه ولا لا
لين بصوت عالي شويه.في.ايه من حقي اعرف انت امبارح مكنتش طايقني وزعقتلي دلوقت بقيت حلوة و هنتجوز
زين.صوتك يا آنسه لين وبعدين زعقتلك لي امبارح
لين….
زين .ها زعقتلك لي انطقي
لين.عادي كنت بهزر مع عمر اخويا
زين بعصبيه.متكدبيش مراد كان واقف وضحكتي بصوت عالي
لين بدموع. خلاص يعني مكفكش امبارح وهتزعقلي تأني انهارده
زين بضيق.. بطلي بقا واكبري شويه
لين بتماسك .بعد إذنك انا هنام
زين هما كلمتين انا عايز اتجوزك كل شروطك مجابة
لين.بس انا مش عايزاك
زين بوجع..كنت عارف
زين.كاني مقولتش حاجه ونتي زي روان ومي اخواتي
زين غلط هو فهمها غلط حتي مدهاش فرصه انها تتكلم وخرج وسابها
لين نزلت وراه
تحت عند جبل
جبل بحماس. هاا عملت ايه وافقت
عمر بغمزه ل زين. اكيد يجدي ده الحب الحب
زين بوجع .موافقتش يجدي قالتلي انا مش عايزاك
جبل.يعني ايه
لين.يعني موافقتش عليه ي جدو مش عايزاه
زين بعصبيه.بقا نتي عيله مفعوصه زيك تقولي انا كده وقرب منها
لين بخضه من صوته نزلت دموعها
زين ف نفسه ..اووف بقا
عمر .زين متنساش دي مش اي حد دي لين وانا لولا فاهمك واحنا قبل منكون عيال عم احنا صحاب ودي اختي إلا لين يا زين
جبل بزعيق .ززززين الا لين لين خط أحمر اوعي صوتك يعلي عليها اوعي انت فاهم ولا لاه
زين .يجدي
جبل بحده.اسكت
جبل.تعالوا نقعد جوه ف اوضه المكتب ونتكلم ولا هنتكلم وقافي
دخل جبل ولين وزين جوه وعمر
جبل.لين رافضه ليه قوليلي ي حبيبة جدو
لين برقت لزين..ها مفيش
جبل .قولي يا لين اكيد فيه سبب طيب نتي كنتي ف ثانويه عامه حبيتي حد كدا طيب
زين بغضب.لا مفيش الكلام ده انا مربيها علي ايدي لو فيه كنت عرفت
جبل .استني بس يا زين
لين.لا يجدي محبتش حد
جبل.طيب قولي يلا
عمر.جدي سيبها براحتها مش موافقه خلاص
زين.اخرس يالا انت ملكش دعوه
لين بصت لزين ب استغاثة وزين فهمها من عيونها
زين.جدي معلش متضغطش عليها
جبل.لين ردي عليا قولي يلا
لين بتحاول تبعد عيونها عن زين اللي مركز معاها جامد
لين مسكت تلفونها وبعتت رساله ل زين.
لين.احم باين حد بعتلك حاجه وبصتله
زيك بشك.فتح تلفونه وقرا الرساله
(زين مش هقدر أتكلم قدام جدو هقولك نت لوحدك)
زين.لين تعالي معايا بعد إذنك يجدي
عمر.وانا طرطور انا جاي
جبل.رايح بيها فين
زين .معلش يجدي انا هتكلم معاها آخر مره بعد إذنك
عمر رايح معاهم
قامت لين بسرعه ومشيت وراه
زين .ادخلي وقفل الباب ف وش عمر وهو ضحك
عمر بضحك .واثق فيك انا هاا ي شقي
لين .عايز ايه
زين .لين اتظبطي كده مالك
لين.انت ليه عايز تتجوزني
زين.جدي قال كده وخلاص انا مبقتش عاوزك
لين بدموع.يعني ايه
زين بضيق .اللهم طولك يا روح في اي
لين بدموع.اتغيرت اوي يا زين
زين بيبصلها بتركيز.وبتلقائيه روح قلب زين نتي
لين ركزت ف الكلمه واستوعبتها
لين باحراج.انا ماشيه
زين.لين
لين.طيب انت اانت
زين .ايه انا ايه
لين بدموع بتحب روان
زين .روان مين اي العبط ده
لين بدموع.مش عبط ده بجد تلميحاتك بتقول كده وهي قالت حتي طنط كريمه قالت كده
زين بحنيه .ششش طيب اهدي ولسه هيقرب منها بس اخد باله إن مفيش حاجة بينهم لسه
زين بحنيه..مفيش حاجه من الكلام ده ابدا والله تعالي نقعد علي الكنبه
لين بدموع ..بتتكلم بجد ولا بتراضيني
زين بحب.ششش اهدي ابوس ايدك انا مش قادر
لين ضحكت .علي ايه بالظبط
زين.لين عايز اسمع منك موافقه ولا لا
لين بتبصله بحب ..احم طيب معلش انا عروسه وسيبني افكر ولا مش من حقي يا حضرة الظابط
زين بحب.يعني نتي مش عارفاني
لين بضحك.زين متبصش كده
زين بحنيه.تعالي نروح نقول ل جدي
راحوا قالوا لجدهم
جبل بفرحه وبيحضن زين. الف مبروك يولدي الف مبروك يولد الغالي
وحضن لين الف مبروك ي قلب جدك يغاليه
لين بفرحه .الله يبارك فيك يحبيبي
عمر وهو داخل زغرط
لين بضحك .يبني اسكت بقاا اكبر
عمر .حبيبة قلب ونن عين اخوكي من جوه ولسه هيحضنها
زين.تؤ تؤ تؤ ابعد وراح وقف قصاده
عمر بضحك.انت بتعمل اي دي اختي انا اقدر موافقش واخدها ونمشي
زين بص ل لين .تروحي معاه
لين كانت بصاله من تحت النقاب وبتضحك
جبل.طيب يولاد انهارده كتب الكتاب
عمر ب استغراب .ليه يجدي كل حاجه بسرعه كده
زين.وانت مالك يا بايخ
جبل.محدش بيسيب حد ف حاله يا ولدي وانا عايز الموضوع يكمل علي خير
هسرع شويه
في المساء
كانت لين قاعده جنب زين وفاقت علي جملة الماذون بارك الله لكن وبارك عليكم وجمع بينكما في خير

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة امتلكتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى