روايات

رواية صغيرة النمر الفصل العشرون 20 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الفصل العشرون 20 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الجزء العشرون

رواية صغيرة النمر البارت العشرون

صغيرة النمر
صغيرة النمر

رواية صغيرة النمر الحلقة العشرون

حازم بصدمه: انتي كويسه يا انسه
البنت كانت منقابه والنقاب اترفع من علي وشها لما وقعت وحازم بص لقها نسخه من ورد وهي نزلت النقاب علي وشها بسرعه
البنت قامت بسرعه وقالت: كويسه كويسه عن اذنك
حازم بأستغراب: استني انتي اسمك ايه
البنت بعصبيه: وانت مالك خبطتني وبتسأل كمان ناس بجحه بصحيح
ومشيت بسرعه
حازم بعصبيه وصدمه: بقا انا يجح يا
سها بمقطعه: خلاص يا حازم اركب يلا عشان نروح لورد مش البنت دي كويسه الحمدلله
حازم بتنهد: اه كويسه بس لسانها طويل لو شفتها بس يلا يا امي
ومشيوا
في المستشفى عند ورد باب الاوضه خبط وحد دخل
ورد بفرحه: بابا
فهمي بأبتسامه وهو بيقعد: عامله ايه يحبيبتي دلوقتي
ورد بأبتسامه: الحمدلله احم انت عرفت اللي حصل
فهمي: اه يورد ليه بقا
ورد: بالله عليك بلاش تسالني عملت كده ليه
فهمي بتنهد: بتحبي صح
ورد مردتش
فهمي: طيب مترديش عشان انتي لو فعلا بتكرهي كنتي سبتي الطلقه تجي في مش فيكي
ورد بحزن وتنهد وهي بتشاور علي قلبها: والله انا تعبت من ده ده هو السبب مش عايز يكرهو يا بابا بس انا عندي كرامة ولا عملو معايا مكنش قليل
فهمي بأبتسامه: معلش يحبيبتي الحب مش بأيدنا للاسف الحب ده قلبك هو اللي بيحب ويخليك تضعفي قدام اللي بتحبي بس انتي لازم تخدي حقك واوعي ترجعي لحازم
ورد بأعتراد: استحاله ارجع لو هدوس علي قلبي مش هرجع
فهمي: طيب وسيف سيف
ورد بمقطعه: قولتلو حاجه
فهمي: لا مقولتلوش حاجه بس كنت هقولو
ورد: ليه يبابا كده قولتلك متقولهوش حاجه دلوقتي
فهمي: طيب هتقوليلو امتا ده انتم فرحكم المفروض بعد شهرين
ورد بتنهد: اديك قولت شهرين لسه فاضل وقت افكر فيهم هعمل ايه كويس
فهمي: طيب هتعملي ايه
ورد: والله لسه معرفش بس هفكر واقولك انا كده كده اصلا مش هينفع اتجوز سيف
فهمي: لي يبنتي
ورد بحزن: مش هينفع يبابا عشان
قبل متكمل دخل حازم وسها ومروان
ورد بصدمه: ماما سها
سها جريت علي ورد حضنتها بشتيق وحب وعينها دمعت وقالت: وحشتيني اوي يورد
ورد بدموع وهي بتحضنها جامد: وانتي اكتر والله
فهمي بأستغراب: مين دي يورد
ورد بأبتسامه: دي ماما سها اللي حكتلك عليها يبابا
فهمي بأبتسامه: احم اهلا بحضرتك وبص لحازم وقال انت حازم صح
حازم: ايوه انا حضرتك
فهمي: طيب تعال معايا بره
وخرج حازم وفهمي بره ومروان فضل مع ورد وسها
ورد بأستغراب وهي بتبص لمروان: انت مين يحبيبي واسمك اي
سها بأبتسامه: ده مروان ابن حازم يورد
ورد بأبتسامه: ازيك يحبيبي
مروان بأبتسامه: الحمدلله يماما
ورد بحزن: بس انا مش
سها بمقطعه: مروان حبيبي روح العب هناك شويه معلش
ومروان راح يلعب بعيد عنهم
سها بصت لورد وقالت: ورد معلش خلي يقولك ماما عشان هو عرفت من فتره ان امو ماتت وزعل عليها جدا مع انها متستهلش ودخل في حاله نفسيه من انو لسه صغير بس الدكتور قالي انو محتاج اهتمام وحنان ومحدش يفكروا ان امو ميته وهو اصلا ميعرفش حقيقتها الواطي الزبالة دهي
صلوا علي الرسول
بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
ورد بحزن ودموع وافتكرت نفسها وهي صغيره ومعندهاش ام: يعيني عليك ياحبيبي فكرتني بنفسي لما كنت صغيره
سها بحزن: اهدي يحبيبتي ورد انتي ليه بعتي عني
ورد بدموع: انتي عارفه كويس بعدت ليه يماما سها والحمدلله ربنا عوضني بحد بيحبني ويخاف عليا بجد وميبقاش عايز مني حاجه
سها بحزن: والله العظيم يورد حازم اتغير يبنتي بجد وعايز يرجعلك ويعوضك عن كل حاجه
ورد بدموع وحزن: مش قادره والله مقادره اسامحو خايفه خايفه اسامحو يكسرني تانيه وساعتها مش هستحمل كفايه اوي اللي انا مريت بي كفايه انا قلبي وجعني من غير حاجه بجد
سها بدموع: صدقيني يبنتي بيحبك انتي متعرفيش كان عامل ازاي طول السنين اللي فاتت دي
ورد بدموع: طب هو ليه مقدرش اني طفله ليه مرحمنيش ليه يكسرني انا عملتلو اي عشان يعمل فيا كده
سها صعبت عليها حالته ورد وقربت منها وحضنتها وحبت تغير الموضوع عشان ورد تعبانه: طيب خلاص اهدي يحبيبتي عشان خاطري تجي نغير الموضوع
ورد هزت راسها بموافقه ومسحت دموعها بتنهد
سها ابتسمت وقالت: احكيلي بقا اختفيتي فين طول السنين دي
ورد بتحكي لسها نسبهم لوحدهم ونروح لفهمي وحازم
_______________________________
عند فهمي وحازم
فهمي ببرود: انت جاي ليه تاني
حازم بتنهد: لو سمحت اسمعني انا عارف انك زي ابوها صح
فهمي بتريقه: قصدك ابوها اللي عوضنها عن اللي شافتوا وعايزني اسمع اي هاا ما ورد حكتلي كل حاجه سيبها في حالها وكفايه اللي حصل
حازم بحزن: لو سمحت اسمعني طيب
فهمي: اتفضل عايز تقول ايه
حازم بحزن: انا عارف اني غلط وطول السنين اللي فاتت كنت بدور عليها وطول الوقت كان قلبي بيتقطع بجد وانا مش عارف عنها حاجه والله بحبها ومحبتش حد قدها بجد وعايزك تساعدني
فهمي: طب انا اي اللي يخليني اصدقك اصلا وعايزني اساعدك ازاي وليه
حازم بحزن: اقسم بالله بحبها وعايز اعوضها صدقني يفهمي بيه عايزك تساعدني اخليها تسامحني حتي
فهمي بخبث: طيب هحاول بس القرار في الاول والاخر لورد
حازم بتنهد: تمام يفهمي بيه
______________________________
في صباح اليوم التالي
عند ورد في المستشفى
صحيت ولبست
عند سيف صحي وراح المستشفى لورد
بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
رقيه كانت واقفه وياسين جالها المستشفى
ياسين بعصبيه: اي مجتيش امبارح بليل لي ولا انتي فالحه تدوري علي حل شعرك
رقيه بعيط من تحت النقاب: حرام عليك يا اخي المفروض تبقي عارفني اني محترمه ومستحيل اعمل حاجه تغضب ربنا
ياسين بعصبيه وهو بيشدها من حجابها: لا يروح امك معرفكيش وانا هوريكي تعالي
وشدها جامد وهي كانت عمال تصوت لحد ما جي سيف
سيف بعصبيه: انت بتعمل اي يلا
ياسين بعصبيه: وانت مال اهلك يلا غوري من هنا
وسيف اتعصب جامد وقرب منو ونزل في ضرب وياسين عمال يصرخ ويترجه يسيبو ورقية قالت بسرعه ودموع: خلاص يباشا سيبو
وسيف سابه وياسين جري بسرعه
رقيه بدموع: شكرا اوي ليك يباشا مش عارفه اقولك ايه
سيف بأبتسامه: مفيش شكر يا انسه ولا حاجه وبعدين مين الحيوان ده
رقيه بحزن: انا مش انسه حضرتك انا مدام وده جوزي وكملت بدموع بس اتجوزني غصب عني ارجوك ساعدني اطلق منو
سيف بسرعه: طيب اهدي اهدي بصي انا ظابط تحت التدريب اقدر اساعدك انك تطلقي منو عادي
رقيه بدموع وفرحه: ربنا يخليك يباشا يارب وانا والله جميلك ده مش هنسي طول عمري
سيف ابتسم وبعدين لحظ ان صوتها شبه ورد جدا وقال: هو ممكن طلب لو مش هتضايقي يعني
رقيه: اتفضل
سيف باحراج: احم ممكن اشوف وشك
رقيه بصدمه: نعم ليه
سيف بسرعه: عشان صوتك شبه واحده اعرفها ولو مش عايزة خلاص اسف اني طلبت اصلا
رقيه بتردد: بس مينفعش لو بنت تشوف وشي تمام لكن حضرتك لا
سيف بأبتسامه وتفكير: اشطا موجوده بس انتي اسمك ايه
رقيه: رؤيه وبيقولولي رقيه
سيف بأبتسامه: اسمك جميل عاشت الاسامي تعال معايا هنروح نرفع علي الزفت ده قضيه خلع
رقيه بفرحه: بجد يباشا
سيف في سروه: بجد يقلب الباشا احم اللي بقولو ده واتكلم عادي ايوه بجد يلا بينا اه صح انا اسمي سيف
رقيه بأبتسامه: عاشت الاسامي يباشا يلا
ورقيه مشيت وهي مبسوطه انها اخيرا هتطلق من ياسين وسيف اول مشافها نسي نفسه اصلا ونسي انو كان جاي لورد
عند ورد
ورد: هااا عرفت يبابا هتقولو اي
فهمي بأبتسامه: فهمت يحبيبتي واحسن حاجه هتعمليها
ورد بأبتسامه: طيب يلا تلقي راح شغله دلوقتي اصلا
فهمي بأبتسامه: ماشي يحبيبتي
وفهمي قام مشي وراح لحازم في الشركه و ورد راحت شغلها
عند حازم
وصل فهمي ودخل عند حازم
حازم بأبتسامه: اهلا يفهمي باشا نورت خير
فهمي ببرود: بنورك ورد عايزة تطلق يحازم ولو مطلقتهاش وسبتها تتجوز سيف هحبسك بانك كنت متجوزها وهي قاصر وغير كده كمان هنرفع خلع ونشكف كل حاجه اي رايك بقا
حازم بصدمه……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى