رواية صغيرة النمر الفصل العاشر 10 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد
رواية صغيرة النمر الجزء العاشر
رواية صغيرة النمر البارت العاشر
رواية صغيرة النمر الحلقة العاشرة
حازم: بصي يا لين في ظابط اسمه اسر هيجي انهارده عايزك تديلوه كل المعلومات اللي عرفتيها عن منصور
لين بأحترام: حاضر يا حازم بيه اومرك
مازن: تمام اتفضلي انتي
ولين خرجت
مازن: هنعمل ايه مع الواط*يه اللي اسمها ليالي يا حازم
حازم بخبث: الصبر حلو يا مازن هتعمل معاهم بنفس طريقتهم مش هما عايزين يقتلوني وخسروني مليون جنيه حلو
عند لين خرجت من عند حازم ولسه رايحه مكتبها خبطت في شخص
الشخص ببرود: مش تفتحي وانتي ماشيه يا بتاع انتي
لين بصدمه: بتاع وتفتحي اي قليله الادب دي يا استاذ
الشخص بعصبيه: انا قليله الادب يا زبال*ه وربي ما هسيبك
وخرج مازن وحازم علي صوتهم
حازم بهدوء: في ايه يا اسر
اسر ببرود: البت دي قلت ادبها عليا
لين بصدمه: هو حضرتك اسر بيه والله مكنت اعرف
مازن: خلاص يا اسر هي مكنتش تعرف
اسر ببرود: تمام
حازم: يلا تعال معايا انت وهو ولين هندهلك كمان شويه تجي
لين: تمام يا فندم
عند نورهان
نورهان بصدمه: مازن السيوفي انتي تعرفي
خديجه: ايوه طبعا ده اخويا يا بنتي
نورهان بصدمه اكبر: اخوكي
خديجه بأستغراب: ايوه
نورهان بحزن: ايوه اعرفه مازن ده حبيبي وكل حاجه ليا بجد هو الوحيد اللي كان بيحس بيا كان هيخطبني لولا المشكله اللي حصلت
خديجه بأستغراب: مشكله اي
نورهان بكدب: لا يا حبيبتي مفيش مشكله بسيطه
خديجه بشك: بجد طب لو في حاجه قوليلي ممكن
نورهان بأبتسامه: حاضر ان شاءلله
عند ورد
كانت قاعده في الاوضه زهقانه نزلت تقعد مع سها وفاطمه شويه ومحمد كان في الشركه
ورد بأبتسامه: ازيك يا ماما امال تيته فين
سها بأبتسامه: الحمدلله ياحبيبتي انتي عامله ايه تيته في اوضتها
ورد بأبتسامه: دايما يارب بخير يماما انا الحمدلله بخير طيب انا هروح اطمن عليها
سها بأبتسامه: ماشي يا حبيبتي
و ورد راحت عند فاطمه
ورد بأبتسامه: ازيك يتيته عامله ايه
فاطمه بأبتسامه: الحمدلله ياحبيبتي اي اخبارك
ورد بأبتسامه: الحمدلله يتيته
فاطمه: ورد تعالي اقعدي جنبي
ورد راحت قعدت
فاطمه: هسألك سؤال وتجوبي بصراحه
ورد بأبتسامه: اسألي يتيته كل اللي انتي عايزه
فاطمه: عايزه تفضلي مع حازم ولا تتطلقي
ورد بأستغراب: اي لازمته السؤال ده
فاطمه: ردي علي سؤالي يورد وصدقني لو عايزه تتطلقي هطلقك من حازم
ورد ساكتت شويه وبعدين قالت…………
عند حازم
حازم: هاا فهمت
اسر: تمام اعتبره حصل
مازن: ولين هتسعدك وهتديك معلومات تانيه
اسر: هي البت دي بتروح لمنصور
حازم: ايوه طبعا امال بتجبلنا المعلومات ازاي
اسر: تمام
مازن: هروح اندهلها
حازم: ماشي
ومازن راح عند لين
مازن: لين تعالي معايا حازم واسر عايزنك
لين: تمام يفندم
ولين راحت مع مازن ولما دخلت اسر بصلها بستح*قار وحازم قال: من انهارده اي حاجه تعملها تقولي ل اسر بيه
لين: تمام يحازم بيه بس عايزه رقم حضرتك يا اسر بيه عشان اي حاجه تحصل ابلغ حضرتك بيها
اسر ببرود: اكتبي***********
لين: تمام عن اذنكم وخرجت
حازم: مالك يا ابني بتتعمل مع البنت كده ليه
اسر: امال عايزني اتعمل معاها ازاي هي دي طبعتي مع الستات يحازم وصحيح اي اخبارك
حازم: تمام اتجوزت
اسر: مين
حازم: طفله عندها 14 سنه
مازن بنفاذ صبر: مش عارف طفله اي دي مطلقها يا اخي وسبها في حالها
حازم بعصبيه: مازن اسكت
مازن ببرود: براحتك يا حازم
ومازن خرج
اسر بأستغراب: اي اللي انت عملته ده يا حازم وبعدين 14سنه دي عيله صغيره بنسبالك
حازم بعصبيه: اسكت انت كمان وروح شوف اللي قولتلك عليه
اسر: ماشي يا حازم
ومشي
عند غرام
خلصت كل المحاضرات بتاعتها واستنت روميساء ودكتور حمزه جيه وقرب عليها وقال: اول واخر مره اشوف حضرتك واقف مع حد سامعه
غرام ببرود: وحضرتك مالك انت الدكتور بتاعي لا اكتر ولا اقل
حمزه ببرود: تمام بس متبقيش تزعلي لما تلقي نفسك شايله الماده بتاعتي
غرام بعصبيه: بتعمل معايا كده وبعدين مالك بحياتي
حمزه بنبره تخوف: صوتك ميعلش عليا واه هدخل في حياتك يبنت النمر عشان انا جوزك
غرام بصدمه: انت اتجننت بتقول ايه انت جوزي ازاي يعني
حمزه ببرود: زي مسمعت ولو مش مصدقه اسألي ابوكي واخوكي
غرام من الصدمه وقعت من طولها والجامعه كلها اتلمت عليها وحمزه شالها بسرعه وركبها العربيه بتاعته و وصلوا المستشفى
عند روميساء
روميساء بأستغراب: اي في ايه يجماعه فين غرام
جاسر رد عليها وقال: دكتور حمزه خدها علي المستشفى
روميساء بخضه: مستشفى اي
جاسر ********
روميساء بسرعه: تمام شكرا
وخرجت بره لقت وليد في وشها
روميساء بسرعه: كويس انك جيت يوليد يلا بسرعه علي مستشفى *****
وليد بأستغراب: في ايه طيب
روميساء بسرعه: يلا بس بسرعه
وطلعوا علي المستشفى
عند ورد
كانت قاعده في اوضتها افتكرت الحوار اللي حصل بينا وفاطمه
فلاش باك
ورد بحزن: طيب حتي لو طلبت الطلاق حضرتك عارفه ان محدش عارف اني اتجوزت اصلا الجوازه جات بسرعه وحازم خد مني كل حاجه وعيطت جامد وقالت خد مني شرفي يتيته انا مش عارفه هو ليه اتغير معايا فجأه من ساعه ما روحت المستشفى معاه اخر معاه معرفش في ايه بجد انا خايفه اوى وكمان تغريد قالتلي انها ممكن تطلقني منو وهترجعله فلوسه لكن انا قولتلها هفكر
فاطمه بحنيه وهي بتحضنها: طيب اهدي ي حبيبتي انا هقول لحازم يعلن جوازه وبكده محدش هيتكلم عليكي نص كلمه ولو عايزه تتطلقي عادي
ورد بتردد: مش عارفه
فاطمه بأبتسامه: بتحبي يورد
ورد بدموع: معرفش بس انا مش عايزه ارجع لتغريد تاني حسها بتكدب عليا
فاطمه: انا مبسألش علي تغريد دلوقتي بسأل عن حازم عايزه تسبي ولا لا
ورد بحزن: مش عارفه يتيته سبيني افكر اديني اسبوع وهرد عليكي
فاطمه بأبتسامه: ماشي ي حبيبتي
باك
ورد بدموع: يارب رايح قلبي مليش غيرك يارب قدرني اعمل ايه
عند سيلا
راحت عند فارس لما ملقتش وليد
سيلا: امال وليد فين يا فارس
فارس: معرفش والله يا سيلا
سيلا: طب امال راح فين يمكن راح يجيب روميساء
فارس بأستغراب: روميساء مين
سيلا: هاا بنت كده هبقي احكيلك يلا سمو عليكو يعم فارس
فارس: تعالي هنا يهبله انا اللي هروحك
سيلا ببرود: والله روح يبابا من هنا انا هركب تاكسي وافرض حد شافني معاك
فارس ببرود: خطيبك محدش هيقدر يتكلم
سيلا بصدمه: خطيب مين انا
فارس: لا امي يلا يسيلا ي حبيبتي بطلي هبل اركبي العربيه
سيلا بصدمه اكبر: حبيبتي فارس انت واعي للي بتقوله ولا هلوسه ولا شارب سيفن علي الصبح
فارس بنفاذ صبر: صبرني يارب تعالي
سيلا بستوعب: فارس سيبني انت بتهزر
فارس بعصبيه: اركبي يبت
سيلا بخوف: حاضر وركبت
ناس ميتجيش الا بل العين الحمراء 😂
عند غرام في المستشفى
كان واقف بره حمزه وكان قلقان عليها وجم روميساء و وليد
روميساء بخوف: دكتور حمزه غرام مالها
وليد بأستغراب: غرام اي
حمزه: الدكتور معاها جوا ولسه مخرجش
روميساء استغربت من سؤال وليد وقالت: اسمها غرام محمد النمر
وليد بصدمه: اخت فارس لازم اكلمه اقوله
حمزه بأستغراب: هو انت تعرف فارس وحازم
وليد: اعرف فارس لكن معرفش اخوه حازم اوي
حمزه: تمام
والدكتور خرج وكلهم جريوا عليه
حمزه: خير يدكتور مالها
الدكتور: هي الحمدلله كويسه هتفوق كمان شويه
الكل: الحمدلله
روميساء: طب انا عايزه ادخلها يدكتور لو سمحت
الدكتور: تمام اتفضلي
حمزه: ينفع ادخل انا كمان
الدكتور: اتفضل
وليد راح يكلم فارس
عند لين
جالها تلفون من منصور
لين وهي بتمثل الدلع: هاي يحبيبي وحشتني
منصور بخبث: انتي اكتر ابقي تعالي انهارده بليل شويه عرفتي حاجه جديده عن حازم
لين: لا معرفتش
منصور: تمام متنسيش بليل
لين بخبث: حاضر يحبيبي سلام
وقفلت اما نشوف يمنصور اي الجديد
وكملت شغلها وجه اسر وقال ببرود وهو بيبصلها بقرف: كنتي بتكلمي مين يقطه
لين ببرود: وانت مال حضرتك وبعدين حضرتك من ساعه ماجيت وانت مش طايقني
اسر ببرود: انا فعلا مش طايقك ولا طايق ابص في وشك حتي
لين ببرود: ليه
اسر ببرود: عشان بتبعي نفسك لمنصور النمر يرخي*صه
لين الكلام وجعها اوي وكانت هتعيط بس مسكت نفسها قدامه
لين بجمود: انا اشرف من الشرف يا استاذ
اسر ببرود: اه امال بتروحي لمنصور تطبخيله ولا ايه
لين بعصبيه: ملكش دعوه بيا حضرتك انت ليك عندي المعلومات وبس
اسر بعصبيه: تمام بس صوتك العالي ده هتدفعي تمنه
ومشي
عند فارس في العربيه واصل سيلا البيت بعدين ركب عربيتو ومشي والفون بتاعه رن
فارس: الو اي يا ابني انت فين
وليد: فارس اختك غرام في المستشفى
فارس بخوف: مستشفى اي بسرعه
وليد: مستشفى *******
فارس: تمام انا جاي حالا وقفل مع وليد وساق بسرعه
في الليل عند حازم
وصل البيت وطلع لورد كانت قاعده علي السرير سرحانه وحازم قال: مالك يورد
ورد قامت من علي السرير بسرعه وقالت بتردد: انا انا عايزة اقولك علي حاجه
حازم بأستغراب: قولي
ورد بخوف: انا عايزه اتطلق
حازم بصدمه*****
عند تغريد
الباب خبط عليها وراحت تفتح لقت مراد
تغريد بخوف: مراد اي اللي جابك هنا
مراد زقها وقفل الباب وقال: جاي لمراتي
تغريد بصدمه: مراتك مين انتي مش طلقتني
مراد ببرود: هو انا مقولتلكيش مش انا رديتك
تغريد بصدمه…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)