روايات

رواية صغيرة النمر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

موقع كتابك في سطور

رواية صغيرة النمر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الجزء الرابع والعشرون

رواية صغيرة النمر البارت الرابع والعشرون

صغيرة النمر
صغيرة النمر

رواية صغيرة النمر الحلقة الرابعة والعشرون

ورد بصدمه: طلاق حازم طلقني
وبعدين كملت عادي وحاولت تداري حزنها طيب احسن اهو ارتحت منو اصلا
رقيه بأستغراب: اي الحكايه بظبط
ورد: تعالي معايا هحكيلك عن اذنك يبابا
فهمي: اتفضلي يبنتي
ودخلوا جوه
_______________
عند حازم
سها بعصبيه: انت ازاي تطلقها يحازم
حازم بسخريه: امي انا عارف انا بعمل ايه كويس
غرام بحزن: ليه كده يحازم انا كان نفسي ترجع بجد
نورهان بحزن: وانا كمان يعني انت اللي غلطان وكمان عارف بتعمل ايه كمان
حازم بعصبيه: كفايه بقا مش عايز نصايح من حد تعبت هي مش عايزني خلاص انا مش هقف عليها انا هعيش لي مروان وبس
وطلع اوضه من غير ما يستنه رد
سها بضيق: عمره مهيتغير
صباح يوم جديد
تشرق الشمس علي ابطلنا
ورد صحيت دخلت الحمام خدت شاور واتوضته وصلاته ولبست بعدين نزلت راحت اوضه فهمي
ورد: صباح الخير يبابا
فهمي: صباح الخير يحبيبتي رايحه فين
ورد: هروح شغلي
فهمي: وحازم
ورد بضيق: ملهوش دعوه بيا تاني خالص وقول لسيف ان الفرح بعد تلات شهور بعد معدتي تخلص
فهمي بصدمه: ازاي وانتي مش بن
ورد: يبابا لو سمحت انا عارفه بعمل ايه
فهمي: براحتك يورد طيب مش هيعرف انك ورد مش حور
ورد: لا مش دلوقتي وبعد اذنك عشان اتأخرت
ومشيت ورد
_______________________
عند خديجه
صحيت دخلت الحمام خدت شاور واتوضته وصلاته ولبست دريس موف عليه طرحه بيضه وكوتشي اسود ونزلت علي الجلسه بتاعت زين
في المحكمه
كان جمال واقف جنب زين وزين قلقان وخايف
جمال بأبتسامه: متقلقيش يزين ان شاءلله خير وبعدين انا مصدق انك عمرك متأذي سهيله رغم انها حربايه
زين بحزن: والله معملت حاجه يا جمال لبسهني عشان موفقتش بصفقه
جمال بتوعد: حسابهم معايا تقل وحقك انت اللي هتجيبو لما تخرج ان شاءلله
وبعد شويه جات خديجه وبدأت الجلسه والكل قاعد قلقان بس جمال كان واثق ان خديجه هتخرج اخو من القضيه دي بكل سهوله عشان هي محاميه شاطره
بعد شويه خلصت مرفعه وسهيله ويوسف ولاد عم زين وجمال بس هما بيكرهم عشان هما طول عمرهم ناجحين واشطر منهم في كل حاجه
سهيله ويوسف كانوا بيبصوا لخديجه بحقد وكره وتوعد عشان كشفتهم وخديجه بصتلهم بأتنصار واستنوا يسمعوا حكم القاضي
القاضي: حكمت المحكمه حضوريّا ببرئت المتهم زين الباشا وحبس سهيله رفعت الباشا بتهمت البالغ الكاذب وحبس يوسف رفعت الباشا رفعت المحكمه
زين فرحه جدا وسجد وهو فرحان وجمال كمان فرحان جدا وخديجه ابتسمت وفرحت جدا
سهيله في نفسها: ورحمه ابويا مهسيبك يخديجه يبنت السيوفي
يوسف ببرود: ماشي يزين بس فرحتك دي مش هدوم متقلقش يعني
جمال بتوعد: بلاش تقول كلام انت مش قده يا جو يحبيبي عشان ولا انا ولا زين هنرحمك خليك فاكر ده
وبعد شويه خلصت الاجراءات و زين خرج
خديجه لزين: كفاره يبطل الحمدلله جات علي خير
زين بأبتسامه: الله يبارلك يا احلي محاميه
خديجه اتكسفت ومردتش
جمال بهمس لزين: مش نلم نفسنا ولا نتهزق
زين بهمس: اي نقول مبروك
جمال ضحك بخفه: لسه يا اهطل
خديجه: احم امشي انا
جمال: استنى انتي لسه مختيش اتعابك
خديجه بأبتسامه: بعدين في وقت تاني لحد ما زين باشا يرتاح
زين: باشا مين
خديجه: انت 🙂
جمال بضحك: ده مهزق العيال 😂
خديجه ضحكت
زين بحمحمه: احم ادي قالك
خديجه: طيب انا همشي مع السلامه
ومشيت
زين بأبتسامه: عسوله اوي والله
جمال بغيظ و غيره: بس يلا اخرس
زين بضحك: مش بقولك الصناره غمزت
جمال بتوتر: عادي بس ميصحش كده انت مش قدها يزين
زين: ليه
جمال بغيظ: عندها 23سنه
زين: احم يعني هي اكبر مني بسنه
جمال بضحك: طب شوفت
زين بتفكير: طب هنعمل ايه مع يوسف وسهيله
جمال: بعدين يا زين يلا نمشي عشان ترتاح شويه انت اكيد تعبان
زين: ماشي يلا
ومشيوا
________________
تسريع احداث بعد تلات شهور في فرح ورد وسيف
في مكان مجهول
مجهول: انا عرفت ان حازم هيروح فرح ورد يباشا وهيبظ الفرح
منصور بخبث: حلو هيم*وت هناك
مجهول: اومرك يباشا
منصور ببرود: وانا اللي هقت*له بأيدي
مجهول: تمام يباشا
عند ورد
ورد لفهمي: جه ولا لسه
فهمي: لسه استني جه اهو
ورد بخبث: حلو
رقيه: ورد حازم جه
ورد: تمام يرقيه
وحازم جه وراح بارك لي سيف وهو جوهه نار وقلبو بيتقطع علي ورد
حازم بارك وكان لسه هيمشي
ورد بصوت عالي وهي بتجري: استني يحازم
وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى