روايات

رواية صغيرة النمر الفصل التاسع 9 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الفصل التاسع 9 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الجزء التاسع

رواية صغيرة النمر البارت التاسع

صغيرة النمر
صغيرة النمر

رواية صغيرة النمر الحلقة التاسعة

ورد بدموع: يا سيدي انا مسامحه بس عشان خاطري بلاش تكسرها انت علي فكره بتحبها
مراد بحزن: للاسف بحبها بس كنت عايز اعلمها درس وبعدين هتجوزها تاني قدام الناس بس مش بسرعه كده
وفجأه الباب خبط جامد ومراد راح يشوف مين لقه حازم
حازم بعصبيه: ورد فين
مراد بهدوء: اهد يا حازم بيه انا مراد خطيب تغريد و ورد زي اختي الصغيره
تغريد بتوتر: ورد فين يا مراد
مراد ببرود: جوه انا اكيد مش هأذيها يعني اتفضلو
ودخلوا وحازم راح نحيت ورد وقال: ورد انتي ليه جيتي هنا لوحدك
ورد بتوتر: اسفه والله بس هقولك بعدين
حازم بهدوء: تمام وبص لمراد وقال عن اذنك يا استاذ مراد انا و ورد لازم نمشي
مراد: اتفضلو مع انكم ملحقتوش تقعدوا بس ملحوق ابقي نورونا مره تانيه
حازم: ان شاءلله يلا يورد
ومشيوا
وتغريد قال بتوتر: انا ماشيه
مراد ببرود: استني عنك
تغريد بخوف: نعم
مراد ببرود: بتضحكي علي ورد بكلامك صح
تغريد بدموع: والله العظيم عرفت غلطي وانا اسفه يا مراد
مراد ببرود: اسفك ده اعمل بي اي وبعدين انتي دمرتي حياه ورد يشيخه منك لله غوري من وشي
وتغريد خرجت من البيت وهي بتعيط ومراد كان من جوه مضايق وتغريد كانت صعبانه عليا قوي بس قال لنفسه هي لازم تدوق من اللي ورد شافته
عند حازم
وصل هو و ورد البيت وطلعوا الاوضه بتاعتهم
حازم بهدوء: ممكن اعرف روحتي لللي اسمو مراد ده ليه
ورد بكدب: احم هو وتغريد اتخانقوا وكده وتغريد كانت مضايقه عشان كده كلمتني وقالتلي فروحت لي ابيه مراد اصلحهم علي بعض بس
حازم بهدوء: تمام يورد بس من هنا ورايح متخبيش عليا حاجه ولا تروح لحد لوحدك من غير متقوليلي
ورد بأبتسامه: حاضر اوعدك انا بصراحه مش جايلي نوم والفجر فضلو ساعه ويأذن تجي نتكلم شويه
حازم بأبتسامه: ماشي يا وردتي هاا عايزه تتكلمي في ايه
ورد بحمحمه: احم هروح اغير واجي وانت كمان
حازم بضحك: اشطا ماشي
ورد دخلت الحمام تغير هدومها لبست بجامه رقيقه خالص عليها وفردت شعرها وكانت قمر وخرجت لقت حازم واقف مستنيها واتصدم لما شفها كده وهي اتكسفت
حازم بأبتسامه: اي القمر ده كلو يا وردتي
ورد بتوتر: شكرا
حازم بأستغراب: مالك اتوترتي ليه
ورد بخوف: مفيش
حازم قرب منها وخدها في حضنه وقال بحنيه: مش قولنا بلاش توتر وخوف يا ورد
ورد بدموع وبرءه: والله غصب عني انا انا
حازم بحنيه وهو بيضمها لي اكتر: هشش اهدي والله العظيم عمري مهأذيكي تاني بس مش عايز اشوفك كده ومش عايزك تخافي مني
ورد ببرءه: حاضر والله هحاول
حازم بأبتسامه: طب كنتي عايزه تتكلمي في ايه يوردتي
ورد ببرءه وكسوف: احكيلي عنك اظن عرفت عني كل حاجه لما قرات مذاكرتي
حازم بأبتسامه: طيب انا لسه معرفش عنك كل حاجه
ورد ببرءه: ازاي
حازم: يعني مثلا بتحبي تكلي اي تشربي اي تلعبي اي
ورد بأبتسامه: بحب الشوكلاته اوي وبحب البتزا والكريب والهوت شوكلت وبحب العاب اي بحب الموسيقى اوي وبحب اغني اوي وبحب اتفرج علي كرتون روبانزر وسنوويت اوي
حازم بضحك: طفله والله كرتون يورد
ورد بتزمير طفولي: اممممم عارفه
حازم ضحك و ورد سرحت في ضحكتو اول مره تلحظ انو مزه اوي كده وعينو ملونه وعضلات وقمر بصراحه
ورد بسرحان: امور اوي
حازم بخبث: مين ده
ورد فاقت وقالت بسرعه: هااا لا اه احم احم قولت كده غصب عني
حازم بضحك: خلاص اهدي
ورد بفضول: ممكن تحكيلي عنك شويه
حازم بأبتسامه: حاجه بصي انا حازم محمد النمر عندي 30سنه كنت متخرج من كليه هندسه وماسك الشركه وكده
ورد بخوف: طب انت كنت متجوز قبلي
حازم بكدب: ايوه ومحصلش نصيب واطلقنا
ورد بشك: تمام
والفجر اذن
ورد بأبتسامه: يلا نصلي
حازم بأبتسامه: يلا
و ورد وحازم اتوضوا وصلوا وبعدين ناموا
صباح يوم جديد تشرق الشمس علي وجوه ابطالنا
في غرفه حازم
صحيت ورد ودخلت اتوضت وصلت الضحي وبعدين نزلت تشوف سها وفاطمه ومحمد لقتهم قاعدين قالت بأبتسامه: السلام عليكم
الكل بأبتسامه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ورد بأبتسامه: صباح الخير عاملين ايه
الكل بأبتسامه: صباح النور الحمدلله كويسين
سها بأبتسامه: كنت لسه هطلع اصحيكم روحي بقا صحي حازم عشان الفطار يورد يحبيبي
محمد بخوف: حازم عامل معاكي اي يحبيبي
ورد بأبتسامه: الحمدلله كويس والله حاسه انو اتغير كتير عن الاول ربنا يهدي يارب ويفضل كده علي طول
فاطمه بأبتسامه: ان شاءلله ولو عمل لك حاجه تعالي قوليلي وانا هتصرف معاه
ورد بأبتسامه: حاضر يا تيته عن اذنكم هروح اصحي حازم
و ورد طلعت تصحي حازم لقت حازم صحي
ورد بأبتسامه: صباح الخير كنت جايه اصحيك عشان ماما سها قالتلي ان الفطار جهز
حازم بأبتسامه: صباح القمر علي عيونك يوردتي حاضر يلا ننزل
ورد بكسوف: يلا
ونزلوا
علي السفره
فارس بمزح: يااااا عاش من شافك يزومي
حازم بضحك: بس ياض اسكت
فارس: اسفين يا باشا عرفنا علي القمر دي
حازم بغيره: بس يروح امك لم نفسك احم لمؤاخد يا امي
وسها حاولت تكتم ضحكتها وقالت: ولا يهمك يا حبيبي
فارس: اه دي ورد صح عمال اسمع عنها ومشفتهاش ازيك يا مدام ورد انا فارس اخو الواد ده
ورد بأبتسامه: تشرفنا يا استاذ فارس انا الحمدلله كويسه
نورهان قالت: يالهوي انا شفاف قاعد يعني
ورد بضحك: لا ده انتي حبيبتي ينونو
غرام بغيظ: وانا مركونه علي الرف
ورد بضحك: وانتي قلبي يغرام
الكل قعد يضحك عليهم
عند وليد
ايه:انا هروح اصحي وليد و روميساء اقولهم ان الفطار جهز
سيلا بخبث: تصحيهم وانا موجوده ده حتي عيب ميصحش وبعدين سيلا قالت بصوت عالي وجنون ولييييييد الحقني حرييييييييييييييييق
الله يخربيتك يسيلا🤦🏻‍♀️😂😂
وليد قام مفزوع هو و روميساء وجريوا علي بره
وليد بصدمه: وحياه امك لتموتي النهارده فين الشبشب فين
سيلا وهي بتستخبه ورا ايه: ده الحق عليا اني صحتكم
روميساء بتنهد: حرام عليكي يسيلا والله قومت مفزوعه
سيلا بتمثيل الحزن: انا غلطانه اني صحتكم مس هصحيكم تاني هه
وليد بنفاذ صبر وهو بيحدف سيلا بشبشب: ياصبر ايوب والله انا خلاص انا جالي نقطه محدش يخدك ويديني مكانك مروحه او تكييف
روميساء ضحكت هي وايه
سيلا بغيظ: ان شاءلله عريسي هيجي قريب وعملت كده😝🤪
وليد حدفها بفرده الشبشب التانيه🤣😂😂
بعد مرور ساعتين
عند غرام في الجامعه
غرام راحت ل جاسر عشان تديلو المحاضره
جاسر بأبتسامه: شكرا ي غرام
غرام بأبتسامه: لا مفيش شكر في الجامعه
ودكتور حمزه شاف غرام كده راح نحيتها وقال ببرود: حضرتك دي جامعه محترمه ومينفعش فيها الكلام ده
غرام بصدمه: ايوه بس انا معملتش….
قاطعها حمزه ببرود: من غير كلام كتير تمام
وحمزه مشي
غرام عنيها دمعت غصب عنها وجاسر قال: معلش متزعلش هو فهم غلط
غرام حاولت تمسك نفسها وقالت بجمود:تمام عادي عن اذنك
وغرام مشيت بسرعه ولقت روميساء جات وقربت منها وقالت بخضه: مالك يغرام في ايه
غرام بدموع حكت لروميساء اللي حصل وقالت: شوفتي انا مضايقه اوي بجد وهو فهمني غلط ومدنيش فرصه ادافع عن نفسي
روميساء : معلشي يحبيبي متزعليش هو دكتور حمزه كده بارد برود التلج انا هقوله
غرام بخوف: لا لا لا متقولهوش خلاص اللي حصل حصل
روميساء بأستغراب: ليه طيب
غرام بخوف: خايفه يستي متقوليش وخلاص اللي حصل حصل
روميساء بعدم فهم: طيب ماشي براحتك
عند فارس في الجامعه بتاعته
فارس بمزح: مسأ مسأ علي العيون الكويسه
وليد بيأس: ينهار الوان اتعديت من سيلا يا فارس يا ابني الظهر هياذن مسأ مسأ علي دماغك يا برنس
فارس بضحك: هههههههه خلاص يعم سيبك من الكلام ده نتكلم جد شويه بعد مانتخرج ان شاءلله هجي اتقدم لسيلا وكويس انها مش موجوده قولت اي يا معلم
وليد: والله يا فارس ده رأي سيلا وبعدين انا مش هلقي حد احسن منك اطمن علي اختي معاه
فارس: يبقي اتفقنا يكبير
وليد بأبتسامه: اتفقنا يسطا بعد التخرج ان شاءلله
عند نورهان
نورهان كانت قاعده في المكتبه زي عددها وجات خديجه وقربت عليها وقالت بأبتسامه: السلام عليكم ازيك ي نورهان عامله ايه
نورهان بأبتسامه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله يا ديجه عامله ايه يروحي
خديجه بأبتسامه: الحمدلله ياحبيبتي كنت عايزه اقولك حاجه
نورهان بأبتسامه: قولي ياقلبي
خديجه بتردد: انتي تعرفي حد اسمه مازن السيوفي
نورهان بصدمه…….
عند حازم في الشركه
حازم لمازن: هاااا كلم اسر ولا لسه
مازن: ايوه كلمته وهيجي انهارده كمان شويه كده
حازم: بقولك اندهلي لين كده
مازن: ماشي
ومازن راح ينهد لين
مازن: لين حازم عايزك
لين: حاضر يا فندم
ولين راحت مع مازن
حازم: بصي يا لين في ظابط اسمه اسر هيجي انهارده عايزك تديلوه كل المعلومات اللي عرفتيها عن منصور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى