روايات

رواية صغيرة النمر الفصل الأول 1 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الفصل الأول 1 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الجزء الأول

رواية صغيرة النمر البارت الأول

صغيرة النمر
صغيرة النمر

رواية صغيرة النمر الحلقة الأولى

الشخصيات
حازم محمد النمر
حازم شخصيتو عصبيه وبارد اوي وقاسي في تصرفاتو عندوا 30سنه
ورد كمال
ورد جميله اوى وطيبه رغم صغر سنها لكناها شافت كتير خالها اكبر من سنها بكتير عندها 14سنه
تغريد كمال
اخت ورد عندها 20سنه هنعرفها في الاحداث
فارس محمد النمر
اخو حازم عكسو خالص بيحب الهزر والضحك لكن وقت الجد مبيسبش حقو عندوا 23سنه اخر سنه لي في كليه طب
غرام محمد النمر
اخت حازم وفارس الصغيره جميله اوى وطيبه عندها 21سنه في كليه هندسه
سها
مامت حازم وفارس وغرام ست طيبه جدا عندها 45سنه
محمد النمر
والد حازم وفارس وغرام عندوا 50سنه
باقي الشخصيات هنعرفها في الروايه
يلا نبدأ وما تنسوش تصلوا علي الرسول
كانت قاعده بتعيط جامد وتصوت بوجع شديد وبينزل منها د*م بغز حرفيا كانت بتموت من الوجع ودخل عليها شاب وسيم علي الاخر واتكلم بسخرية
: تؤ تؤ يا حرام القطه باين عليها ضعيفه خالص ومستحملتش
ورد بعيط ووجع شديد: حرام عليك اقسم بالله العظيم انا بموت اااااااااااه الحقني
حازم ببرود: اممممم تمام
وشالها ببرود ونزل بيها تحت وركبها العربيه وطلع بيها علي المستشفى
_______________
في المستشفى
حازم كان واقف بره و الدكتوره كانت جوه مع ورد وخرجت من عندها وقالت بحزن
: حازم بيه البنت دي اتعردت لحاله اغتص*اب عنيف وهي اصلا صغيره جدا مين عمل فيها كده دي طفله
حازم ببرود: انا جوزها وانهارده كانت الدخله يا دكتوره
الدكتوره بصدمه: يعني انت اللي عملت فيها كده
حازم ببرود: ايوه انا
الدكتوره ببرود: انا مضطره اعمل محضر
حازم ببرود: تمام اعملي محضر بس خلال خمس دقايق بظبط هكون قفلك المستشفى دي
الدكتوره خافت وقالت: انا ماشيه
حازم ببرود: هتفوق امتا
الدكتوره بحزن: هي فاقت اصلا بس هي لازم تقعد يومين في المستشفى عشان هي لسه تعبانه
حازم ببرود: ملوش لزوم هتبقي تكمل علاجها في البيت
الدكتوره بضيق: تمام حازم باشا انا بحذرك مينفعش تقربلها تاني بعنف كد البنت كانت هتموت بس الحمدلله لحقنها
حازم ببرود: تمام ان شاءلله
ودخل عن ورد
ورد اول ما شفتو فضلت ترتعش وتعيط وكانت خايفه اوي
حازم قرب منها وقال ببرود: دي اخرت اللي يقول لا لي النمر حازم النمر ميتقالوش لا في اي حاجه سامعه ي بت انتي
ورد بدموع وخوف: حاضر حاضر انا اسفه والله بس ممكن تبعد والله انا تعبانه اوي
حازم بسخريه: تعبانه اممممم طب يلا عشان احنا هنمشي يا قطه
ورد بدموع: مش قادره امشي
حازم بعصبيه: عايزني اشيلك يعني ولا ايه مش فاهم اتنيلي حاولي تمشي
ورد قامت من علي السرير وحاولت تمشي بس كانت هتقع لولا ايد حازم مسكتها واما شالها و ورد كانت خايفه وعماله تعيط
حازم قال ببرود وهو شيلها
: هششش مش عايز اسمع صوت والا هنزلك
ورد وهي كاتمه دموعها بخوف: حاضر
في مكان اخر
عن اخت ورد
تغريد بخبث: واخيرا خلصت منك يا ورد وقبض تمن حلو اوي من حازم النمر ههههه يلا وانا بقا هشوف حياتي واتجوز اللي بحبو هههه
عن حازم
كان شايل ورد وطالع بيها علي السلم ودخل بيها الاوضه ونزلها
ورد بخوف: عمو لو سمحت متأذنيش تاني والله مش هقول لا تاني انا اسفه
حازم بخبث: مابلاش عمو دي يا قطه وبعدين انا مش فاهم 14سنه ازاي وبل الحلاوه دي يلا بقا
ورد بدموع: امال اقول ايه
حازم ببرود: بلاش دموع مبحبش العياط قوليلي زفت حازم اما نشوف اخرتها
ورد بدموع وخوف: انتي ليه اتجوزتني عشان تعذبني صح
حازم ببرود: وانتي مالك ملكيش دعوه بحاجه وايكي امي او ابوي يعرفو حاجه بل حصل سامعه
ورد بخوف: حاضر
حازم: شطوره يلا نامي علي الارض بقا السرير ده متقربلهوش
ورد بخوف: حاضر
وحازم نام علي السرير و ورد نامت علي الارض وفضلت تعيط في صمت وهي نايمه
في صباح يوم جديد
سها وهي بتخبط الباب: حازم اصحي يلا انتي و ورد عشان الفطار جاهز
حازم صحي وملقاش ورد و رد علي امو وقال:حاضر يا امي جاين اهو
وسها مشيت
حازم ببرود: راحت فين ده
ولقها خرجت من الحمام وهي لبسه طقم عباره عن بلوزه كت بيضه وبنطلون اسود وكانت فرده شعرها وكانت قمر من الاخر ومكنتش تعرف ان حازم صحي
حازم اتصدم من جمالها بس حاول ميبينش وقال: اي اللي انتي عماله في نفسك ده
ورد بدموع: اسفه مكنتش عارفه انك صحيت بس انا كنت هلبس الاسدال دلوقتي واصلي
حازم ببرود: تمام ودخل الحمام هو كمان
و ورد لبست الاسدال وراحت تصلي وهي بتعيط وبتدعي ربنا يخرجها من اللي هي في ده
خلصت صلاه وحازم خرج من الحمام وبعدين قال
: غريبه يعني واحده رخيصة زيك تكون بتصلي
ورد بجرأه: انا مش رخيصة اختي هي اللي بعتني وقبضه تمني منك ومحدش قالك تتجوزني اصلا
حازم بعصبيه ضربها بلقم وقعت علي الارض: بتردي عليا انا يتقالي الكلام ده منك انتي ي زباله
ورد بعيط ووجع: حرام عليك بقا سبني في حالي ابوس ايدك انا تعبت
حازم بعصبيه: انتي لسه شوفتي حاجه ده انتي دخلت الجحيم برجلكي يلا عشان نفطر
و ورد نزلت معه بخوف وحاولت تبين ان هي مبسوطه وهي جوها حزن يمله الدنيا وحازم جوها قاسوه الدنيا من اللي شافو
سها بابتسامة: ازيك يا حبيبتي عامله ايه اسمك ورد صح
ورد بابتسامة مزيفه: انا الحمدلله يا طنط ايوه اسمي ورد
محمد ابو حازم جه وسلم علي ورد وقال: اهلا يا حبيبتي
ورد: اهلا يا عمو
سها بابتسامة: يلا بقا عشان نفطر
وقعدوا يفطروا
حازم: امال فارس و غرام راحوا فين
سها: فارس راح الجامعه و غرام برضو
حازم: تمام
ورد كانت عماله تلعب في الاكل ومكنتش بتاكل
سها لحظه وقالت: مالك ي حبيبتي مبتكليش ليه
ورد: لا باكل اهو
سها باستغراب: هو انتي عندك كام سنه
ورد بحزن: 14
محمد و سها بصدمه…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى