روايات

رواية صغيرة الليث الفصل الثالث 3 بقلم صفاء أحمد

رواية صغيرة الليث الفصل الثالث 3 بقلم صفاء أحمد

رواية صغيرة الليث البارت الثالث

رواية صغيرة الليث الجزء الثالث

رواية صغيرة الليث
رواية صغيرة الليث

رواية صغيرة الليث الحلقة الثالثة

اشرقت الشمس
الليث بحب: قومي يلاا ياقمر
قمر بنعس طفوله: سبني بقي يازين ونبي
الليث قومها ومسكها من شعر’ ها: مين زين يابنت🐕
قمر بتوتر: زين زين مين انا الي قولته
الليث بغضب وغيرة.. ردي وقولي مين زين دا
قمر بدموع.. ابن عمي
الليث بغضب.. وليه هو بيصحيكي ياروح امك
قمر.. كان بيصحيني عشان ياكلني لما مرات عمي تبقي مش راضي تاكلني واكملت بزعل.. بس هو سافر
الليث بغيرة.. احسن يارب ميرجع تاني
قمر.. ليه كدا ياعمو قولو ربنا يجيبو بالسلامه
الليث بغيرة.. بس يابت انتي قومي اللبسي بس عباياات انا جبتلك في الدلاب واكمل الليث بخبث .. بس بجد نسيتي تصحيني انتي
قمر بطفوله.. ماانت صاحي اهو ياعمو
الليث بخبث.. صحيني كدا واخدها في بو”سه وهي بتزق فيا بايديها الصغيرة الليث سبها وضحك بخبث.. ههه
قمر قاعده تبكي وبتضر”به عل صدره العاري.. انت وحش عشان بتعمل كدا ياعموو..
الليث.. خلاص اهدي دا هي بو*سه انا عملت حاجه
قمر بطفوله .. بردو عيب ماما كانت بتقولي عيب تبو”سي حد
الليث بخبث وهو بيقرب: وانا حد دانا جوزك
قمر قامت بسرعه من قدامه ودخلت الحمام
الليث .. ههه مجنونه اوي وقام عشان يلبس ويروح الشركه
عند مروه

 

 

 

مروه.. طب هنعمل اي بقيي
مجهول.. بصي بقي احنا هنعمل…
مروه بصدمه.. دانت بتفكر اهوو
مجهول بضحكه.. عشانها هي ووبس
مروه.. دانت وقعت
مجهول.. ومحدش سام عليه وقاعدو يضحكوو
الكل نزل عل السفراء عشان الفطار
نزل ليث وقمر
قمر كانت لبسه عبايه وطرحه
وليث بدله كجول ومسرح شعرو بطريقه جذابه
ادهم اخو ليث.. اهلا بمرات اخويا الغالي ومد ايدو عشان يسلم
ليث سلم عليه ببرود.. مش بتسلم عل رجاله
ادهم باحراج.. عادي يااخويا
ليث خلص اكل وقام باس راس اموو وقال.. عايزة حاجة ياامي
الام.. سلمتك يابني
ليث باس راس قمر.. عايزة حاجة يقمر
قمر.. هاتلي حاجه حلوه وانت جاي
ليث بضحك.. حاضر هجبلك ومشي
مروه.. ازيك ياقمر
قمر بطيبه.. بخير يامروه
مروه جابتلها عصير.. خدي اشربي العصير دا وانا هشرب من دا
قمر.. حاضر هاتي وفضلت تشرب منه ووقعت منهم
مروه بخبث.. شيلها دخلها الاوضه واخدو قمر الاوضه ليث
قمر صحيت لقيت نفسها متغطيه ومش لبسه حاجه والغريبه ان ادهم جمبها وعاري الصدر
ادهم.. صباح الخير يروحي
قمر بصدمه.. ادهم انا جايت هنا ازاي وانت نايم هنا ليه
ادهم مسك ادها.. اهدي يروحي
وهنا ليث دخل الاوضه.. قمر ياقمر شوفتي انا وجاي جبتلك اي
ليث دخل واتصدم.. انت بتعمل اي هنا ياادهم
ادهم اتوتر.. جيت عشان اقعد مع حبيتي شويه
ليث ضر”به لحد ماادهم اغمي عليه وخرجو برا الاوضه وراح الي قمر
ليث بغضب اعمي.. وانتي نايمه جمبو يا….
قمر.. انت فاهم غلط انا صحيت ووادهم ضر”بها بالقلم

 

 

 

ليث بغضب.. اخر”سي خالص فاهمه
قمر ساكتت
وليث جابها من شعر*ها.. احكيلي عملك اي
قمر ببكاء وشهلق.. والل مروه ادتني ال عصير وشربته ومحستش بحاجه تاني
وليث بغضب.. كد”ابه اوي كمانن وفجاه جتله مسج من ادهم بعتلوو صور لقمر هي وهوو ونا”يمين وهو بيبو”س قمر من خد’ها وصور تانيه
ليث عيونه بقيت سودا.. بقي كدا يابنت…. وفضل يضر”ب فيها
قمر ببكاء.. ونبي ياليث سبني كفايه ارجوك تعبت من الضر”ب ونبي
ليث بغضب.. اخر’سي بقي بتخو’نيني يابنت،،،
قمر ببكاء.. والله الحكايه فيها حاجه غلط
ليث ساب الاوضه ومشي
مروه ضحكت بخبث.. هه هيرجعلي انا فالاخر ياروح ماما
ادهم بخبث.. كله ماشي تمام يامروه
مروه.. ههه طبعا
ونزلوو تحت الكل كان قاعد في الجنينه شافوو ليث نزل وباين عليه الغضب
الجد.. مالك يابني
ليث بينهد من الغضب.. مفيش ياجدي بعد ازنك ومشي
قمر فضلت تعيط وتقول.. مليش دعوء انا معملتش حاجه ليك ياليث
بليل ليث جاها متاخر
وقمر قاعده مستني ليث
ليث ببرود عكس الي جوا.. انتي من بكرا تصحي بدري عشان مشيت كل الخادم واكمل بزعيق فاهمه
قمر.. بس انا تعبانه ياليث
ليث بغضب.. تعبانه مالك ياقمر
قمر.. مفيش حاجه حاضر هصحا بدري واعملكو الاكل
ليث دخل يغير في الحمام خرج لقها نايمه عل السرير
ليث بغضب.. قومي يلاا نامي عل الارض يللا
قمر قامت بالعافيه.. بس الجو بارد ياليث

 

 

 

ليث.. بلا برد بلا زف’ت قومي وشدها من ايدها وقعها عل الارض
قمر لمت نفسها ونامت عل الارض
اشرقت الشمس
ليث صحي ملقش قمر نزل في المطبخ شاف
تفتكرو شاف اي
تصرف ليث مع قمر اي رايكم فيا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!