روايات

رواية صغيرة الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الجزء الخامس والعشرون

رواية صغيرة الرعد البارت الخامس والعشرون

صغيرة الرعد
صغيرة الرعد

رواية صغيرة الرعد الحلقة الخامسة والعشرون

دانه صحيت من النوم لقيت رعد حضنها بتملك فضلت تبصله بتأمل ملامحه جميله و هاديه وخصوصا داقنه الخفيفه ابتسمت بهدوء لكن افتكرت كلامه عنها أنها ر”خيصه
قامت بسرعه من جانبه
رعد صحي لقاها واقفه بتعيط
رعد :في ايه على الصبح؟
دانه بزعيق :في انك قليل الادب و حيو”ان انا بكر”هك
رعد بخبث:عشان كدا طول الليل كنتي بتقولي بحبك يا رعد بعشقك ليه تتجوز عليا نفسي تاخذني في حضنك
دانه بتوتر:انا قالت كدا انت كداب انا اصلا مش طايقك وعايزه اطلق منك عشان انت واحد اناني و و انا مقالتش كدا
رعد بخبث :اه يمكن بإمارة اني اول ما حضنتك مسكتي فيا ولا كأني ههرب منك
دانه بدموع :طللللقققنننيييي لو عندك دم
رعد : اامم جهزي نفسك عشان هتسافر بكرا إنجلترا
دانه بغيظ:مش عايزه اسافر ومش هتسافر معاك
وسابته و دخلت تاخد شاور
بعد مده
بتخرج لكن مش بتلقي رعد
دانه:واحد معندوش دم قليل ذوق
الباب بيخبط وبتدخل مرام
دانه:استغفر الله العظيم عايزة ايه يا حيزبونه هانم
مرام :كنت عايزه اقولك ان رعد خالص بقى ليا لوحدي و قريب اوي هخليه يطلقك
دانه :تبقى عملتي طيب في دنياك اصل انتوا الاتنين شبه بعض اوي ز”باله
مرام بغيظ:بت انتي احترمي نفسك واعرفي انتي بتكلمي مين
دانه بسخريه :واحدة ر”خيصه ولا تسوي
مرام :والر”خيصه دي هتعلمك الأدب بس الصراحه ماليش مزاج اتخانق معاكي دلوقتي اصلا مش عايزه احر”ق د”مي وخصوصا بعد امبارح ياااه كان ليله جميله
دانه بتوتر:اصدك ايه
مرام بدلع: اه صحيح انتي هتفهمي ازاي يعني… مش عارفه اتجوزك على ايه بشكلك دا في واحده متجوزه تلبس كدا
وهي بتشاور على بجامه دانه
دانه بتمثيل القوه : يا حببتي انتي وهو متهزوش فيا شعره ياله اطلعي برا ياله مش ناقصه قرف
مرام ابتسمت بخبث وخرجت
وسابت دانه بتعيط اازاي حظها مع دا”
بليل
دانه طلعت التراس وهي سامعه صوت صاخب
بتبص لقيت رعد و مرام بيضحكوا عند حمام السباحه
اتغاظت و دخلت اوضتها لابست بدي كات قصير و هوت شورت جينز و فردت شعرها وحطت مكياج خفيف ونزلت
رعد كان واقف جانب مرام و بيتكلموا في حاجه في الشغل اول ما شاف دانه فضل يتامل جمالها و رشاقتها شاف الجارد بتوع الفيلا بيبصوا عليها شاور ليهم يخرجوا
رعد بحده وغيره:ازاي تنزلي كدا يا هانم ايه ولا بتحبي نظرات الر”جاله ليكي
دانه بغضب :انت مالكش كلمه عليا وبعدين ايه ولا هو حرام ليا
والهانم اللي واقفه جانبك دي
ايه دا مش لابسه حاجه اصلا
رعد بخبث:بقى كدا تمام
مرام اطلعي فوق
وخالي كل اللي في المكان يمشوا
بقى يقرب منها بخطوات ثابته وعنيه بتتفحصها بجر”اءه
دانه بتوتر:انت مشيت الكل ليه
رعد بخبث وشالها :عشان تبقى على رحتك
دانه بخوف :نزلني
رعد بكل برود ر”ماها في حمام السباحه ونزل وراها
دانه بشهقات :ايه دا طلعني…
رعد ابتسم بخبث وشدها تحت المايه دانه مكنتش عارفه تتنفس
رعد شدها من خصرها و بيبو”سها بشغف وحنان
دانه كانت فاتحه عنيها بصدمه و مش عارفه هو ازاي كدا
بعد مده طويله
دانه كانت نايمه بعمق ومش حاسه باي حاجه و لا بدخول رعد
اللي واقف بيشرب سيجار وهو بيبص لها بحيره
جاله اتصال من فهد
رعد :في جديد؟
فهد:رعد لازم تيجي المخزن حالا مينفعش كدا
رعد :اصدك ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى