رواية صعيدي ولكن قاسي الفصل الثالث 3 بقلم سجدة محمد
رواية صعيدي ولكن قاسي الجزء الثالث
رواية صعيدي ولكن قاسي البارت الثالث
رواية صعيدي ولكن قاسي الحلقة الثالثة
مساء اليوم دلفت سيلا و هي تسند غزل التي شبه غائبه عن العالم
خرجت سيلا من اوضت غزل بعد أن تأكدت ان غزل بخير و نائمه
مريم من خلف سيلا ” انتي جيتي امتي
سيلا” خضتيني لسه جايه
مريم ” امال غزل فين
سيلا ” تعبانه و دخلت تنام
مريم” انتوا كنتوا فين طول اليوم
سيلا ” وانتي مالك هو تحقيق
مريم” براحه علي نفسك يختي اعصابك
خرجت يقين من المطبخ علي صوتهم ” مالكوا
سيلا ” مفيش
يقين ” حضرت العشا يلا عشان ناكل
سيلا ” امال وتين فين
يقين ” قالت عندها كورس و هتتأخر شويه
سيلا ” تمام
يقين ” حد ينادي علي غزل عشان تاكل
سيلا ” لا غزل نايمه مش هتاكل
في الصعيد كان يجلس زين في المندره
شهد ” ينفع ادخل
زين ” طبعا
شهد ” عامل اي
زين بأبتسامه خبيثه ” عاوزه اي بت عمي جولي جولي
شهد ” مقفوشه جوي
زين” جوي جوي
شهد ” الصراحه انا عاوزه اكمل تعليمي
نظر لها زين بغموض ” اشمعنا
شهد ” انت عارف اني شاطره و خلصت ثانويه في بتقدير عالي بس امي ربنا يسامحها عاد
زين ” انتي عاوزه تخشي كليه اي
شهد ” حقوق
زين ” ماشي من اهنا لغايه ما الاجازه دي تخلص و تبداء السنه الجديده نبقي نشوف
شهد ” تسلملي ي زين ي رب
ماجده مرات صالح ” امال البت حبيبه فين
فاطمه بتوتر ” فوق ي مرات عمي بتتسبح
ماجده ” ماشي
فاطمه في نفسها ” ي رب تعاود قبل ما حد يحس
دلفت حبيبه الي كوخ صغير
حبيبه بصوت منخفض ” عثمان عثمان
عثمان من خلفها و هو يمسكها من خصرها” ي قلب عثمان
حبيبه ” وقعت قلبي ي عثمان حرام عليك
عثمان ” هو واقع من زمان انتي هتستهبلي
حبيبه بضحك ” اباي عليك عاد عاوز اي لازمن اعاود
عثمان ” اتوحشتني جوي ي روح القلب
حبيبه” ي عثمان لازمن اعاود الوقت اتأخر و لو حد شم خبر اني مش في البيت
قطعها عثمان و هو يضع يده علي خصرها ” ي بت بقولك اتوحشتيني الله
حبيبه و هي تبعد يده من عليها ” وانت كمان امتي بقي يتقفل علينا باب واحد
عثمان بحزن مصطنع ” ما انتي عارفه اني رايدك لكن اهلك مهيوفجوش
حبيبه ” طيب و الحل هنفضلوا أكده كتير
عثمان ” هنشوفولها حل انشاء الله سيبك انتي بس اي الحلوه دي احلويتي
حبيبه ” طول عمري حلوه
عثمان ” طيب مفيش تصبيره
حبيبه ” لا انا لازمن اعاود ع
قطع بقاي جملتها و هو يلتهم شفتيها في قبله
ابعدته حبيبه عنها بعنف ” انا قولتلك قبل أكده لم نتجوز ي عثمان
عثمان ” ما انتي هتبقي مراتي ي روح القلب و انا بصبر نفسي ولا عاوزاني ابص بره ولا اصبر نفسي من برا
نظرة له حبيبه بقلق فهي تحبه ولا تريد أن يراه غيرها
حبيبه ” طب جرب تبص بره أكده وانا اقطع خبرك
عثمان بضحك ” انتي اللي في القلب ي عيون عثمان
حبيبه ” سلام انا همشي عاد
عثمان ” هشوفك تاني ميته
حبيبه ” معرفاش هبقي اكلمك
صباحا في القاهره خرجت غزل من المرحاض و بدلت ملابسها
في الخارج كانوا يجلسون علي السفره
غزل بتعب ” صباح الخير
يقين ” لولي انتي كويسه
غزل بأبتسمه تداري بها تعبها ” الحمد لله
وتين و هي تلتمل أغراضها ” انا همشي عليا امتحان ادعولي سلام
يقين ” و انا عليا كمان باي
سيلا ” غزل انتي هتبدائي امتحانات امتي
غزل ” بكره انشاء الله
مريم ” انا همشي سلام
سيلا ” سلام
مريم ” انتي مش رايحه الكليه
سيلا ” لا انا هقعد مع غزل
مريم بشك ” اشمعنا
سيلا ” عادي معنديش محاضرات انهارده
مريم ” اوك
سيلا ” غزل انتي كويسه
غزل ” احسن من امبارح
سيلا” طيب هتعملي اي
غزل ” في أي
سيلا ” في ابن عمك دا انتي مش المفروض تتجوزيه
غزل ” معرفش ي سيلا مش عارفه هعمل اي بس انا مش عاوزه اتجوز
سيلا ” طيب ما تكلمي بابكي
غزل بسخريه ” الحج صالح مبيسمعش غير نفسه
سيلا ” كلمي مامتك هي اكيد هتعرف تتصرف
غزل ” غاده مش هتقدر عليهم لوحدها هو مفيش حل غير اني أكره فيا و اخليه يكره اليوم اللي فكر انه هيجوزني اصلا
سيلا ” طيب لو عرف انك يعني
غزل ” مش هيعرف لانه مش هيلمسن*ي اصلا
سيلا ” ربنا يستر بقي
وتين وهي تجري للاتحاق ب الامتحان
وتين و هي تنظر في هاتفها ” اتأخرت يالهوي عليا
خبتط في جسد قوي
وقعت وتين علي الارض
جهير و هو يمد يده لها قامت وتين مفردها و هي تقول بعصبيه ” مش تحاسب و انت شبه الحيطه كدا
نظر لها جهير بغضب” حيطه ما انتي لو ماشيه شايفه قدامك لاكن انتي ماشيه باصه في التلفون
وتين ” ايييي ي عم انت انا ابص زي ما انا عاوزه انت اللي حيطه ماشيه المفروض تراعي ان في كائنات صغير ماشيه علي الارض غيرك
جهير ” بت احترمي نفسك
وتين ” بلا بت بلا قرف
تذكرت وتين الامتحان و صرخت في وجه” اععععععع الامتحان اخرتني اكتر ما انا متاخره روح إلهي تتقبل فار زي بيومي فؤاد في المسلسل
و ركضت الي الداخل
جهير” اي المجنونه دي الصبر ي رب
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي ولكن قاسي)