روايات

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل السابع عشر 17 بقلم نرمين قدري

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل السابع عشر 17 بقلم نرمين قدري

رواية صعيدي ولكن عاشق الجزء السابع عشر

رواية صعيدي ولكن عاشق البارت السابع عشر

رواية صعيدي ولكن عاشق الحلقة السابعة عشر

وفي الغردقه
بدأت حور أن تفوق
حور : اااه ااه
مها:حور انتي سمعاني حور ايه اللي حصل اكلمك جاسر
حور: لا يا مها متكلمهوش
مها :لية ياحور
حور؟؟؟؟؟؟!
حور : ايوة يا مها ححكيلك علي كل حاجة بس توعدني محدش يعرف مكاني علشان لو سمعت انك انتي أو جوزك حد قال علي مكاني حمشي وانتم كمان مش حتعرفو مكاني فا خليني قاعده في وسطيكم
مها : احكي يا حور
حكت حور كل اللي حصل وسط دموع مها وحور
مها : تفتكري مين اللي عمل كده
حور:معرفش معرفش يا مها حموت من قهري بس شاكه في حد بس معيش دليل علشان كده مش عاوزة اظلم حد
مها: اهدي بس وكل حاجة حتتصلح بس انا بجول لو انتي رحتي عند جاسر دلوق وانتي حامل اكيد حيعرف أنه ده ملعوب
حور:لاء اروح لمين لواحد شك فيا و في شرفي و اهني بلشكل ده المفروض في ثقة بينا يا مها ..
الحب ايه غير ثقه
مها: اعذريه يا حور . جاسر غصب عنه الاسبتات كان قوية و لعبوها صح .. متنسيش أن جاسر معاشي حياة طبيعية غصب عنه تبقي ثقته في كل اللي حواليه مهزوزة
حور : بغضب بس انا لاء انا لاء يا مها.. انا كنت حته منه انا سلمته قلبي و عمري وحياتي
مها : بس انتي دخلتي حياته في الاول بكده كدبها فادي عنك وجاسر اخد وقت علشان يثق فيكي
حور :خلاص يا مها قفلي بقي علي الموضوع ده انا عاوزة انسي كل حاجة و انسي القصر وجاسر و الصعيد
مها:ماشي ياحور قومي يلا خلينا نروح للدكتور نطمن عليكي
حور: حاضر بس ساعديني اللبس مش قادرة يا مها
رن هاتف مها
مها/ دي امي
حور: اوعي تقولي حاجة عني
مها: لو ايوة يا امي كيفك وكيف ابوي
دهب : تسلميلي يا ضنايا انت كيفك
مها: انا الحمدلله مليحة بس انتي صوتك عايط خبر ايه يا امي
دهب : امي يا مها اني ماتت
مها: ايييه جدتي فاضيلة ماتت اااه يا جدتي.
دهب : اهدي ياضنايا اهدي .. شوفتي اللي حوصل لواد خالتك
مها: قصدك جاسر ماله
حور انتفضت من مكانها ماله جاسر ماله شورتلها مها تسكت
مها : ايه يا ما ماله جاسر
دهب : عيني علي حصله مش حور سابته وماشت شكل العجربة داليا عاملة نصيبا لأن جاسر ضربها و زعق جامد فيها
مها: معرفتش عاملة ايه
دهب : انا سءلت هنية جالتلي شكلها موجعة الدنيا بين حور و جاسر جامد
مها : ربنا يهدي يا امي لما تعرفي حاجة بلغيني
،دهب : حاضر يا ضنايا معوزاش حاجة سلام يا جلب امك
قفلت مها التليفون ..
حور شوفتي مش قلتلك انا كنت متاكده ان هي ورا اللي حصل .. متعرفيش هو اتجوز داليا ولاء
مها: جواز ايه جدتي ماتت بعد ما مشيتي طولي وسمعت أن جاسر ضربها
حور: بس ياتري جاسر عرف منين
مها : المهم يلا بينا معاد دكتورة
ذهبت مها وحور إلى الدكتور ةكشفت الدكتورة وقالت لها: انتي حامل في شهرين ونص كده وعندي مفجاءة انتي حامل في توام ..
حور بفرحة : بتتكلمي جد يا دكتورة
دكتوره : طبعا باين قوي و الشهر الجاي أن شاء الله حقولك نوعهم كمان الف مبروووك
حور: مها وحيات اغلي حاجة عندكم مش عاوزة حد يعرف اني حامل او مكاني فين
مها ييأس حاضر يا حور
في الصعيد بعد مرور شهرين علي وفاه جده
جاسر قالب الدنيا علي حور
جالة تليفون من امريكا
جاسر : الو ايوة يا زاهر خير في ايه
زاهر: يو جاسر باشا لازم تيجي عندنا حالا
جاسر : في اية خير
زاهر: دنيا مقلوبه و الشركه هنا وضعها في خطر لازم حضرتك تيجي تظبط الأمور هنا
جاسر : حاضر يازاهىر حجز علي أول طيارة وجاي
نزل جاسر الإسطبل علشان ليطمئن علي حصانه حور فهي أصبحت انيسه في وحدته الأيام الماضية .
جاسر اهلا باجمل حور في دنيا و ذهب يتحسس عليها بحنان ويطعمها سكر
دخل عم جاسر الإسطبل
عم جاسر :بقولك ايه يا ولدي في عريس متقدم لداليا انا شايف أنه كويس
جاسر بدون اهتمام : مش انا شايف أنه كويس علي باركه الله بس من غير زيطه يكتب وتمشي معاه
عم جاسر،: ايو يابني من غير زيطه .. هو اساسا حيكتب وياخدها و يسافر شغال في بلد عربي .
جاسر : بسلامة
سافر جاسر إلي امريكا….
وجاء العريس المنتظر وكان شاب في الثلاثين من عمرة وسيم جلس مع الأب تغير لون وجه الاب ولكن بعد ذلك بارك الزواج و تم عقد قران داليا و استعدت للسفر وسافرت مع العريس .
حور عند الدكتورة مبروك يا حور حامل في ولد وبنت ربنا يكملك علي خير
روحت حور ع مها و عمار ..
مها : ها بقي يا حور ناويه تسميهم ايه
حور:أن شاء الله أسر و أسيل
عمار ربنا يبارك فيهم بس ناويتي تعملي ايه في الجاي
حور : اول حاجة عاوزة اشتري بيت صغير بجنينة جمبكم
مها : وه ليه وحد اشتكالك أننا تعبنا
حور: انا وضعي ده دايما مش مؤقت يعني علي طول ف انا حابة اكون براحتي
وبعدين بعمار انا عاوزة اشتغل في مستشفى اللي كنت ماسك المشروع بتاعها
عمار: دي سهله نشوف حكاية البيت الاول ،، في فيلا صغيره وجمب فيلتنا للبيع بس هي اصغر من بتاعتنا
حور: تمام حلوة كده انا معايا حساب في بنك كويس شوف بس حتعمل كام وقولي انزل اسحب فلوس
عمار: تمام بكره أن شاء الله
مها: صحيح عرفتو أن جاسر سافر أمريكا
حور: سافر أمتي وحيرجع أمتي
عمار : اه انا عارف من شغل سافر من اسبوع ولسة مش باين حيرجع أمتي في مشكلة في شركة اللي هناك
ربنا يعديها علي خير …
علشان دي الشركه الام اللي بتورزع للشركات كلها و شكله مطول هناك شوية
استأذنت حور وقامت
دخلت حور غرفتها وعلي وجهها علامات الحزن لقد اشتاقت لحضنه ورائحته لقد اشتاقت الرجوع للحياة فهو كان الحياة أخرجت صورته من الموبايل / وحشتني قوي يا جاسر وحشتني كلمة يا ست البنات بحبك وحفضل عمري احبك . تحب اعرفك هنا في حته منك ياقلبي اوعدك ححافظ عليهم
تعالي اعرفك علي آنسة اسيل : أن شاء الله حتطلع بنوته شقيه مشاغبه تخطف النظر واكيد حتكون عنيده زي و وزيك ،، وحطلع اجمل دكتورة في دنيا .
كمان هنا في المهندس أسر ،،
حعلمو يحب أخته ويكون حنون عليها ويخاف عليها من هوا ومن نفسه .. و ان شاء الله حخلي اكبر مهندس ويطلع حوت في الاقتصاد زيك بحبك يا قلب حور من جوا
مسحت حور دمعها وقامت تشوف حتعمل ايه
نرجع بقي للعرسان هو احنا عندنا كام عروسة
دخلت داليا بينها الجديد مع المفروض أنه عريسها
داليا : هو انا ساكت ليه طول الطريق انت مش بيتكلم انا معرفش عنك حاجة حتي اسمك
الشخص : هو ابوكي مقلكيش
داليا: قالي ايه مش فاهمة حاجة
شخص: مش انا العريس
داليا : كييييف امال مين مش انت اللي مضيت علي عجد الجواز .
شخص : ايوا انا مضيت بموجب التوكيل اللي عملهولي
داليا: بالهوي يالهوي،امال مين العريس ؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي ولكن عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى