روايات

رواية حب ابيض واسود الفصل الثاني 2 بقلم مي علي

رواية حب ابيض واسود الفصل الثاني 2 بقلم مي علي

رواية حب ابيض واسود الجزء الثاني

رواية حب ابيض واسود البارت الثاني

رواية حب ابيض واسود
رواية حب ابيض واسود

رواية حب ابيض واسود الحلقة الثانية

محمد.. مش هتتجوزي الراجل الكبير لا حفيده ساجد

سلمي بصدمه.. ايه بابا ده بيكرهني اووي عشان خاطري بلاش بدموع انا عايزه تكمل تعليم

محمد بحزن.. مسك ايد سلمي و اخدها لحد م قعد علي السفره وبغصه وبيحاول صوته يطلع صوته كويس قبل وفاه مامتك فلوس العميله اخدتها من هادي بيه عشان ترجع لينا لكن والدتك ماتت و الفلوس فضلت دين عليا و من يومها بيسأل علينا و شغلني عنده في شركته و لما تعبت و روحت المستشفي شافك هناك و قالي سدد دينك الشهر ده وانا مش معايا الملغ ده كلو او جوزني بنتك اتعصبت و قولت

فلاش باك

محمد بعصبيه مفرطه.. مسحتيل اعمل كده في بنتي و برجاء استني عليا هجمع الفلوس والله

هادي بيه بغضب.. خلاص هسجنك

محمد.. مش مهم المهم بنتي تفضل معززه مكرمه

هادي بيه.. و لما تتسجن سلمي و مي هيصرفوا منين

محمد.. ارجوك شغلني خدام عندك بس سلمي لا

هادي.. ده اخر كلام عندي

نرجع للحاضر

محمد.. ده اللي حضل يابنتي خوفت عليكي انتي طيبه مش هتعرفي تتعاملي مع الشارع و لا انتي اد مرمطه الشغل و مي اختك صغيره

سلمي بحزن.. خلاص يبابا انا موافقه

اتجهت سلمي لغرفتها و قامت بالاتضال باحدهم

سلمي. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك يا سمر عامله ايه

سمر.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بخير ياحبيبتي في حاجه احنا كنا لسه مع بعض في حاجه

سلمي بغصه حزن.. اه قولي ل سامر اخوكي سلمي هتتجوز بلاش يجي يتقدم

سمر بصدمه.. نعم تتحوزي انتي بتقولي ايه طب و حب سامر ليكي و دراستك و حلمك ده بالعافيه وافقتي ان سامر يجي يتقدم

سملي بعياط.. مش هقدر اقولك يا سمر انا اسفه و قفلت و فضلت تعيط كتير و بعدها قامت تصلي لعلي الحزن اللي في قلبها يمشي و بدأت سلمي صلاتها و هي تكاد لا ترا من كثره دموعها

نكمل البارت الجاي ان شآء الله

انا اسفه نسيت اعرف الابطال

(عائله سلمي البطله

الاب محمد الحسيني رجل في منتصف الاربعنيات من عمره يعمل محاسب في احدي شركات الشافعي او بمعني اصح في الفرع الرئيسي يبحب بناته كثيرا توفت زوجته منذ عامان و بشوش الوجه

الابنه الصغرى مي الحسيني في السابع عشر من عمرها و هي بكماء و جميله للغايه

سلمي بنتنا البطله😂في الثامن عشر من عمرها منتقبه جميله و للغايه صاحبه عيون سوادء حاده و رموش كثيفه و شعر قصير اسود جميل و قصيره القامه تبشه والدها كثيرا من حيث الشكل و لون العيون و برئيه بعض الشئ اصحبت ام لاختها و اخت صغيره لوالدها وفي الثامن عشر من عمرها في الصف الثالث الثانوي تحب اخ صديقتها سمر لكن حب طاهر لم تتكلم معه مطلقا تؤاه من بعيد فق)

(عائله الشافعي البطل ولدي😂

هادي الجد رجل في السبعين من عمره

يملك الكثير من الشركات والاموال و لديه ثلاثه ابناء

بشير الشافعي الابن الاكبر في العقد السادس من عمره من عمره لديه ابن وحيد ساجد الشافعي و يحي عمله كثيرا و دائم السفر

ساجد الشافعي في العقد الثالث من عمره (يعني32سنه) ولدي القمر طويل القامه و مفتول العضلات و صاحب عيون زرقاء اخدها من والدته و شعر كثيف و لحيه خفيفه بارد وهادي دائما و يملك وشم في صدره و ولا يعلم شئ عن دينه مسلم في الاوراق الرسميه و كثير شرب المنكرات و دائم السهر في اماكن قذره

كان شديد التعلق بوالدته الراحله نورا

يامن الشافعي الابن الاوسط للجد هادي لديه ثلاثه ابناء مراد و داليدا و ياسين في اوخر الاربعنيات من عمره و زوجته هدي

(حربوئه الروايه يجماعه 😂😂)

مراد ابن عمي ساجد عمره 28 عام يشبه ساجد لكنه مرح و يعمل مع شاجد في شركات جده

ياسين و داليدا تؤام العمر 25 يعمل ياسين كطبيب و داليدا لا تعمل متهمه بالموضه و مساحيق التجميل و السفر و الشوبينج

هدي ابن عم يامن و زوجته تكره ساجد لسبب ما و كانت تكره نورا كثيرا لسبب ما ايضا في الاربعين من عمرها و تكره حب داليدا ل ساجد و تهتم بمظرها جداً

الابنة الثالثه للجد هادي نورهان تعمل بالخارج مع زوجها احمد و تراكه ابنا الوحيدزمه جده نضال يعمل ك معلم للثانوي منعزل عنهم من الشكل و الملابس و يحب عمله اللذي يكون في مدرسه ثانوي حكومي)

عائله سمر صديقه سمر تعيش مع امها واخها سامر

سامر طبيب عيون تعرف علي سلمي عرف شلمي لما راحت عنده تكشف علي عيونها و يحبها من كلام سمر عنها متدين و يعمل ايضا ك امام جامع وتوجد صله قرابه بينه وبين سلمي عن طريق امه ولكنه كان لا يذهب للمناسبات بسبب م يحدث بها من موسيقى وو اختلاط

سمر صديقه سلمي متخمره و جميله وامها وفاء تحب ابنائها و تحب سلمي ايض في هي ابنه صديقتها

ملحوظه صغننه شاجد يعرف سلمي من سنتين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب ابيض واسود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى