رواية صعيدي غير حياتي الفصل الثاني 2 بقلم رضوى موافي
رواية صعيدي غير حياتي الجزء الثاني
رواية صعيدي غير حياتي البارت الثاني
رواية صعيدي غير حياتي الحلقة الثانية
**السلام عليكم
نظر الكل لبعضه بتوتر وبلعوا ريقهم
وعليكم السلام ي ولدي
التفتت صافي لمصدر الصوت وانصدمت 😳😳
لانها رأت منظر لأول مرة تراه رأت رجل طويل وعريض يلبس جلباب ويربطه ع وسطه وع كتفه فأس ويديه ورجليه طين وملابسه متسخه
شاهي بصدمه : اي الكائن ده
مهران: وهه مين دي عروسه بلاستيك اياااك
صافيه جدتها : لا ي حبيبي دي صافيه بنت عمك صالح
مهران باتساع عينيه : كيف يعني بت عمي وواجفه جدامكم اكده ازاي
صافي : مين ده قولت
صفوان : ده مهران ابن عمك خالد حفيدي البكري
صافي : اااه ده بتاع قسم الحميرر
مهران : حميررر اي دي اللي بتحددتي عنها
صافي : انت ي ابو دبلوم مش عارفه اي كده
مهران : اسمه دبلوم زراعه ي جاهله وبعدين هتاخديني في دوكه ولا اي غوري من جدامي اطلعي ع فوق
صافي : انت بتعلي صوتك ليه وبتزعق ليه انت ملكش كلمه عليا
مهران بعصبيه : مسكها من معصمها بشدة فاكرة حالك ع البلاج ولا اي اي خلجاتك دي طلع من البحر ع هنا
وانتوا كييف سايبنها اكده
صافيه : معلشي ي ولدي جديدة ومتعرفش عادتنا
مهران بشدة : يبجي تتعلم وتتربي
صافي بوجع : سيب ايدي وابعد عني ي همجي 😡
مهران بغضب : اسمعي ي بت انتي انتي هتسمعي الكلام وتنفذيه من غير ما اسمع نفسك فاهمه أنا طالع اتسبح واغير خلجاتي وكتاب الله لو شوفت منك ضافر لاجتلك بيدي
صافي : فاهمه فاهمه بس سيب ايدي 🥺
تركها مهران بغضب وذهب ليستحم ويغير ملابسه
صافيه : ابتسام جومي ي بتي هاتي حاجه من عندك لبت عمك تلبسها لحد ما نجيبلها
ابتسام : حاضر ي ستي تعالي معايا ي صافي
وذهبوا سويا الي فوق
( ابتسام فتاه جميله ذو بشرة بيضاء وعيون فيروزيه وشعر بني عندها 20 سنه وهيا اخت عمران)
صافيه : وبعدين البت متعرفش عوايدينا ومهران مش هيستحملها اكده
صفوان بغموض : جفلوا ع الحديت ده مسيرها تتعلم
*************”**””**””**””””””
فوق
صافي بغل : انسان براس كلبه
ابتسام بضحك : ليه بس كده طب ده مهران واد عمي دمه زي الشربات وكيف الجمرررر
صافي بإشمئزاز: ده قمرر ده قمرر بالستر
ابتسام : طب ده بنات الصعيد كلتهم مستنين كلمه منه وهيموتوا لو يجف بس يكلمهم
نظرت لها صافي بسخريه
ابتسام وقد أحضرت لها عبايه من اللون الاحمر ووشاح من اللون الاسود
ابتسام : خدي ي جمرر روحي اتحممي ب اوضتك والبسي دوول
نظرت صافي للملابس بقرف واخذتهم وخرجت
وبعد وقت انتهت من الاستحمام وتغيير ملابسها ووقفت تنظر لنفسها فكانت جميله حقا وكانت العبايه متقسمه عليها ووضعت رووج ب اللون الاحمر
وفي نفس اللحظه دق باب غرفتها
صافي : مين
الخادمه : الغدا جهز ي ستي
صافي: طيب نازله
نزلت صافي وجلست ع الطاوله بجانب كرسي مهران الذي كان فارغا
صافيه : ما شاء الله عليكي ي بنتي طالعه زي الجمر في ليله تمامه عيني عليكي بارده 😍
صافي : ميرسي ي تيتا
صفوان : اومال فين مهران مش هياكل
مهران وهو ينزل من ع الدرج : أنا اهوا ي جدي
ذهب مهران ليجلس وجدها تجلس بجانب كرسيه نظر مطولا لعينيها استفاق ع صوت جده
صفوان : قولي ي ولدي الأرض كيفها بجالي فترة مشجتش عليها
مهران وقد استفاق من سرحانه : زينه ي جدي وبجت احسن من الاول
صافي : الحمدلله
ابتسام : وهه ده انتي مكلتيش حاجه
صافي : لا انا كده كلت كتير قولتلك أنا بحب أحافظ ع جسمي
نظر لها مهران نظرة سخريه
بعد فترة انتهوا من الغداء وصعدوا ليرتاحوا قليلا لقد حل المساء
صافي في اوضتها قامت بتغيير ملابسها الي فستان حملات ازرق قصير وفردت شعرها
صافي : الواحد عطشان اووي أما انزل اشرب
نزلت صافي لكي تشرب وأثناء شربها إذا بأحد يهتف
@@ ي نهارك اسود اي اللي انتي لبساه ونازله بيه ده 😡😡😡
صافي بشهقه : ااانا اانا 🥺🥺
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صعيدي غير حياتي)