رواية صعيدي احتل كياني الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر
رواية صعيدي احتل كياني الجزء العاشر
رواية صعيدي احتل كياني البارت العاشر
رواية صعيدي احتل كياني الحلقة العاشرة
يوسف بص بصدمه لفيروز
فيروز اترعشت وبصت بخوف
ابراهيم خبط في الارض : ازاااااى الملف دا مهم كدا روحنا في داهيه
وطلع مسك فيروز من شعرها: انطقيييييييييي وديتي الملف فين انطقي
فيروز بعياط : سيب شعري بتوجعني
ابراهيم : انتي لسه شوفتي وجع وضر.بها بالق.لم
انطقي فين الملف يابت
فيروز : وال والله ماعرف فين
ابراهيم جاي يش.دها وقعت من علي السلم
كله بص بصدمه
يوسف جري عليها كانت نزلت اتخب.طت في الارض ودماغها نزفت
يوسف حط دماغها علي رجله : فوقي فوقي يافيروز
فيروز كانت فاقده الوعي تماما
ابراهيم : ابعد عنها احسنلك
يوسف : لا لا اكيد في سوء تفاهم
ابراهيم وكان الشر بيطلع من عينه : بقولك قوم
وبعدين بص لمني: هاتي ميه حالا
مني جابت ميه في جردل كبير
ابراهيم : قووووم
يوسف قام علشان يلحق ابوه كان ابراهيم صابو عليها كله
فيروز قامت بر.عب وجسمها كان بيتنف.ض ودماغها بتجيب د.م
ابتسام : ارجوك ياحج سيبها البت طيبه
ابراهيم: ارجعي احسنلك مكانك ماحدش يدخل فاهمه
وبعدين قالها بكل غضب : هاتنطقي والا اد.فنك حيه مكانك
فيروز : صدقني لو كنت اعرف مكانها ماكنتيش خبيت عليك وانا اسرق ليييييييه
ابراهيم : تمام شكل عقا.ب المره اللي فاتت ماظبطكيش وبعدين نده للحارس بتاعه
الحارس.جيه جري : اوامرك ياباشا
ابراهيم : تاخدها وتر.ميها حالا في اوضه ضلمه ولا اكل ولا شرب يتحطلها وكل يوم تضر.بوها الصبح وبليل لحد ماتنطق
يوسف وقف ادام فيروز: ابوس ايدك يابوي بلاش فيروز ماخدتشي حاجه فيروز ماكنتشي هنا اصلا حضرتك ناسي انها لسه جايه من مستشفي
ابراهيم ضر.ب في الارض
وفيروز مسكت في جاكت يوسف من ضهره وبقيت واقفه تترعش
يوسف كان هاين عليه ياخدها في حضنه
ابراهيم بص لمني بصه ماحدش فهمها
وطلع برا
تسنيم بصيت لفيروز بحق.د : من يوم ماجيتي واحنا كل يوم في مشاكل حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياريت تغوري من هنا بقا
فيروز بصيت في الارض ومسكت في جاكيت يوسف وكانها بتتحمي فيه
وكانت دايخه جدا
يوسف حس بكدا سندها وشالها وطلع فوق
تسنيم دبدبت في الارض ونفخت
وبصيت لمني
يوسف حط فيروز براحه علي السرير
وجاب شاش وخيط
فيروز شافت كدا بعدت ورا
فيروز بخوف وضعف : ه هاتعمل اي والله ماعملتيش حاجه صدقني
يوسف : انتي مش دكتوره يابنتي هاخي.طلك
فيروز: هاتخي.طلى من غير بنج
يوسف خدها فكره عنده : ما لو ماقلتيش الحقيقه كامله انا هاخيط من غير بنج اما لو قلتي كل حاجه صدقيني مش اخلى حد يلمسك واخيطلك ببنج
فيروز سكتت شويه : هاتصدقني
يوسف بابتسامه: اكيد
…………..
وتين جهزت وراحت الجامعه وهي بتفكر في مراد
وتين دخلت المحاضره بتاعتها بسرعه وكانت اتاخرت خمس دقايق
كان مراد سامح لبنت ادامها بالدخول
وتين اتنفست بارتياح وجات تدخل لاقيت صوت مراد من وراها
مراد بغضب : رايحه فين يا انسه
وتين بخوف : داخله المحاضره
مراد : ممنوع حد يدخل بعدي اطلعي برا
وتين كانت هاتعيط بس مسكت دموعها واتكلمت بشجاعه عكس ماهو داخلها : واشمعنا دي دخلت وانا لا وكان الفرق بينا ثواني
مراد : انتي لسه هاتناقشيني هاتي الكارنيه بتاعك
وتين : مش جايبه ومش عايزه احضر محاضرتك
وجايه تطلع
مراد : حد.يعرف اسمها
بنت بدلع : انا يادكتور
وتين بصتلها بصدمه وكانت دي صاحبتها
مراد لاحظ صدمه وتين : هاتيلي اسمها كامل
بالفعل البنت اديته الاسم
مراد : مبروك عليكي شيلتي السنه لا وكمان السنه الجايه يعني ماعدشي ليكي دخول كليه
وتين من الصدمات اللي جات ورا بعضها اغمي عليها
………..
تسنيم بصيت لمني وخدت ايدها ودخلوا الاوضه
تسنيم : انتي اللي خدتي الملف ياماما
مني : والله يابنتي مانا بس انا خدتها فرصه في مصلحتنا لكن انا ماعرفشي حاجه عن الملف
تسنيم : امال مين خده
مني : مش عارفه لازم نعرف مين اللي خده وممكن ابراهيم هو اللي خباه اصلا وكان عايز يضرب البت او يخلص عليها ويكون معاه الحق
تسنيم : مش عارفه
المهم انا عايزه ابعد البت دي عن طريق يوسف باي طريقه البت خدته مني بعد ما كان يتمنالى الرضا
مني : ادلعي ياختي وشوفي هي بتعمله ايه واعملى زيها
وفضلوا يتكلموا شويه
…………
فيروز بخوف : مرات عمك هي السبب
يوسف بصدمه : ازاى
فيروز : هي اللي جتلى يوم ماكنت تعبانه وهد.دتني انك لازم تكرهني واعاملك و.حش وأقل منك علشان دة بيو.جعك ومش بيخليك شايف ادامك فا دا السبب اللي خلاني اعمل كدا علشان هد.دتني انها تقت.لك لو ماعملتيش كدة
يوسف : تقت.لني
فيروز :ايوا
يوسف : وانتي صدقتيها
فيروز : اكيد.انتو عندكم القت.ل عادي
يوسف : لا عمرنا ماحبينا القت.ل ولا حبينا نا.ذي حد بس اللي بيق.تل حد مننا بنقت.له ودة القصاص عند ربنا
فيروز سكتت
يوسف : قومي نامي يالا علشان محاضراتك بكرة
فيروز بفرحه : بجد هاروح
يوسف : بجد
فيروز : ها هانام فين
يوسف خد باله انه رجعها اوضتها اللي طلعها منها بسبب تسنيم
يوسف بصلها : نامي هنا
فيروز: وانت وتسنيم
يوسف : هانام برضو هنا
فيروز سكتت وبعدين قالتله : وتسنيم
يوسف : نامي والا هارجع في كلامي انتي حره
فيروز : لا خلاص
ونامت بسرعه
يوسف فضل يتاملها واداها بنج وبدأ يخيطلها الجرح
وفضل باصصلها بحب
تسنيم دخلت عليهم
تسنيم بغل : الله الله انت قاعد جنب الهانم
يوسف بصلها : شششش نامي تحت النهارده في اوضتك
تسنيم بصدمه : كمان هاتطلعني من اوضتنا
يوسف : يووووه كل النهارده في اوضتك
تسنيم خافت من نبرته: تمام ونزلت تحت
……………..
مراد شاف كدا نزل جري شالها
وطلع بيها مكتبه
مراد كان حزين انه عمل فيها كدا
وبدأ يفوقها
وتين بدأت تفوق وبعدين الصوره اتضحت ادامها
وافتكرت اللي حصلها وان مستقبلها ضاع فضلت تعيط جامد مراد ماكنشي عارف يهديها
وقرب منها وهي اترمت في حضنه : ارجوك ماتضيعشي مستقبلى ارجوك
وفضلت تعيط جامد وهو اتصدم من حضنها
وبعدين حضنها وبدأ يطبطب عليها
مراد : ششش اهدي
وفاجاه الباب اتفتح عليهم
وتين اول مابصيت هي ومراد اتصدموا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي احتل كياني)