رواية صعيدي احتل كياني الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر
رواية صعيدي احتل كياني البارت الخامس
رواية صعيدي احتل كياني الجزء الخامس
رواية صعيدي احتل كياني الحلقة الخامسة
مراد : انتي مديتي ايدك عليا والله لاعرفك مقامك
وتين بعصبيه : انت عارف انا بنت مين يابتاع انت والله لو ماعندي محاضره مهمه كنت وقفت ربيتك طلما انت إنسان مش محترم
وسابته ومشيت وهو مصدوم
مراد : انا مش محترم طاب مااااشي
ودخل المحاضره وهو متنرفز
مراد : في امتحان انهارده
بدا الطلاب يتهامسوا
مراد : خلصتوا وحط اسئله
وتين بتكلم صاحبتها: هو ايه الدكتور المتخ.لف دا ازاى اول محاضره ويدي امتحان
مراد : انتي يا انسه قومي
وتين اول ماقامت اتصدمت ومراد في سره : صبرك عليا اما ربيتك تاني غلطه ليكي
مراد : اتفضلي حلى الاسئله دي
وتين : واحلها ازاى وانت ماشرحتيش انت لسه اول محاضره
مراد : تمام الاسئله دي لو ماتحلتشي مش هاتعدي من الماده بتاعتي طول سنين الكليه
وتين : تمام وبصتله بتحدي وبدأت تجاوب
مراد بصلها بصدمه
وتين بصتله بانتصار : تمام يادكتور
مراد : اقعدي
وتين قعدت وفضل بينهم نظرات تحدي
……….
فيروز نزلت قعدت تحت السلم وفضلت تعيط لحد مانامت مكانها
يوسف كان نازل لقاها نايمه
يوسف بصلها بحزن : قومي انتي نايمه هنا ليه
فيروز صحيت مخضوضه : ل لا مافيش حاجه اصل مافيش مكان انام فيه واتكسفت اقول لحد انام فين يعني وكدا
يوسف : قومي نامي هنا ومسك ايدها وداها اوضه
يوسف بصلها : انتي سخنه كدا ليه
فيروز بتعب ودوخه : لا مافيش حاجه تلاقيها شويه تعب بس صغيرين وفاجاه وقعت في حضنه
يوسف بخضه : فيروز اصحي وجري رن علي دكتوره
الدكتوره جات وكانت وتين جات وجريت علي الاوضه هي وابتسام
يوسف فضل قاعد جنب فيروز
الدكتوره خلصت : طمنيني يادكتوره
الدكتوره : للاسف هي محتاجه راحه تامه علشان الضعف بتاع جسمها
وكمان هاركبلها المحاليل دي وياريت تخرجوها عن أي حاجه مضيقاها
وياريت تعملوها كمادات
الف سلامه عليها
وسابتهم ومشيت
ابتسام كانت واقفه حزينه هي ووتين
يوسف : بعد.اذنك يا أمي جيبي اي حاجه خفيفه ائكلهالها
وتين : طاب اطلع انت وانا اقعد جنبها
يوسف: لا انا هابقا جنبها روحي ارتاحي انتي
وفضل جنب فيروز بيبصلها من قرب
جاب الكمادات وفضل يحطها علي دماغها
فيروز بدأت تفوق
فيروز قامت بخوف : انا اسفه حصل اي
يوسف :اهدي انتي تعبتي بس وركبنالك محاليل
فيروز خافت وحضنته: ايه محاليل شيلها شيلها انا بخاف من الحقن
يوسف اتصنم مكانه من حضنها
تسنيم نزلت وشافتهم: الله الله انتي هنا بتعملى ايه مع جوزي ها انطقي
يوسف : روحي انتي دلوقتي ياتسنيم
تسنيم بغضب : اروح يعني انهارده فرحنا واروح الله الله
يوسف بعصبيه : قلت فوق
تسنيم وهي طالعه عماله تبرطم بالكلام
فيروز : شكرا لحضرتك تعبتك معايا
يوسف : ولا تعب ولا حاجه
ابتسام جابت شوربه خضار
ابتسام بحنان : تعبانه لسه يابنتي
فيروز بابتسامه: لا بقيت كويسه الحمدلله
ابتسام : الف سلامه عليكي ياحبيبتي
واديت ليوسف الشوربه
وخرجت
……..
مراد مشي وهو متعصب : بقا حتت بنت شبر ونص تعمل فيا كدا اما ربيتك والله لاخلى عيشتك سودا صبرك بقا
بهاء شافه : ايه انت بتكلم نفسك
مراد : بس ياعم علشان متعصب دلوقتي
بهاء : اهدي اهدي مالك فيك ايه
مراد حكاله
بهاء ضحك بأعلى صوته : حتت بت تعمل فيك كدا يالهوي وفضل يضحك
مراد : اتصدق انا غلطان علشان بحكيلك امشي من وشي
بهاء : طاب اهدي اهدي هي عيله وغلطت
مراد : ابدا والله انا هاخليها تتمني الموت صبرها عليا
بهاء : ايه عرفت حاجه عن اختك
مراد بحزن : لا وابويا مش مطمني وخايف يقتلوها
بهاء بحزن علي حاله صديقه : صدقني هاترجعلكم بخير
مراد : يارب
……..
يوسف قرب من فيروز : يالا افتحي بؤك
فيروز بكسوف : ها لا انا هاكل
يوسف : يالا اسمعي كلامي
وبدأت تاكل وهي مكسوفه ووشها احمر
يوسف : ها حاسه بو. جع لسه
فيروز : لا لا بقيت احسن
يوسف: الحمدلله
اسيبك ترتاحي بقا لو احتاجتي حاجه انا موجود
فيروز : شكرا
يوسف سابها وطلع
مني دخلت لفيروز
مني : اسمعي يابت ياخطا.فه الرجاله انتي
فيروز بصتلها بخوف
مني : الكلام اللي هاقوله دا لو طلع برا هايبقا موتك علي يدي
خلصت كلام
فيروز بصتلها بصدمه
ياتري قالتلها ايه نخمن بقا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي احتل كياني)