رواية صعيدي احتجزني لنفسه الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى أسامة
رواية صعيدي احتجزني لنفسه الجزء الحادي عشر
رواية صعيدي احتجزني لنفسه البارت الحادي عشر
رواية صعيدي احتجزني لنفسه الحلقة الحادية عشر
البارت ال١١
روايه <صعيدي احتجزني لنفسه >
جابر..امي هيا اللي خطفتها ومش كدا وبس دي كمان هي اللي زقت سيليا ودبرت حادثه مامت سيليا
نظر له الجد بصدمه ووجه نظره الي نوسه
الجد بارتجاف..الكلام دا حصل يا نوسه
نوسه..بانكار..لا دا كدب يابا كدب انت ازاي تقول علي امك. كدا ياجابر انت اتجننت ولا ايه
جابر بدموع.. اقول علي امي ايه وهي مش دي الحقيقه بردوا
ذهبت رضوي اليها ببكاء..الكلام دا صحيح يا مانا انتي السبب في كل دا
..لا يا رضوي دا بيكدب متصدقيهوش
اميره..لا جابر مش كداب انتي السبب في كل دا حرمتيني من اولادي وفضحتيني ودمرتي سمعتي بالكدب خمس سنين وكل دا عشان ميتبقاش غيرك وبس يانوسه وتاخدي الورث كلوا الله اعلم لو ماكنتيش اتكشفتي كنتي حتعملي ايه في ابويا وكل دا عشان خاطر الورث والفلوس
الجد..عمري ماكنت اتخيل انك تعملي كدا في اخواتك ليه كدا كنت حرمتك من ايه يا نوسه تقتلي اختك وتخطفي التانيه ايه مخلف قتاله قتله امشي امشي اطلعي برا بيتي ومش عايز اشوفك هنا تاني وانسي انك ليكي اولاد ولا حتي اب هنا ولو حد سالني عاليكي حقول انك متي وحعمل العزا حنعيط تلات ايام وتعدي اطلعي برااا يلا
خرجت نوسه ولم تعلم الي اين ستذهب
اول مانوسه خرجت وجدد البوليس في كل مكان ولان رجب اعترف علي كل شئ وعلي شريكته في الجرائم فلازم نوسه تتحبس واتخذت نوسه الي القسم للتحقيق معها
ذهب جابر سريعا علي غرفته وذهبت ورائه سيليا
اما رضوي فدخلت غرفتها وداليا ذهبت الي الجنينه
دخلت سيليا الي غرفه جابر بهدوء وجدته جالس يضع يده علي عينيه ولكنه متماسك ذهبت له ووضعت يدها علي كتفه
..انت كويس
..اخرجي يا سيليا اخرجي
..لا يا جابر مش حخرج انت ملكش ذنب في حاجه
وقف جابر بعصبيه وامسكها من دراعها جامد وتحدث بوجع
..اخرجي يا سيليا اخرجي برا انا مش عايز اشوفك او بمعني اصح مش قادر ابص فوشك عارفه ليه لاني ابن الست اللي قتلت مامتك ومش بس كدا دي كمان اللي زقتك واتسببتلك بالعمي جايه الوقتي تقولي مش زنبك طب ازاي
سيليا ببكاء..وانا ولاهي عمري ماحفكر كدا عارف ليه لاني بحبك يا جابر بحبك اوي من ساعه ماكنا في الثناويه وكنت بتابع اخبارك كلها من جدو ومقدرتش اكرهك ساعه اما هزقتني وطردني لما شوفت الصور حاجي اكرهك عشان خاطر انت ابن الست اللي قتلت ماما
نظر لها جابر بحب واحتضنها بشده بادلته هي الاخري
عند داليا
خرج ادهم لها وجدها تبكي بشده اقترب منها بحنيه ورفع وجهها الغرقان بالدموع
داليا ببكاء..هي عملت كدا ليه يا ادهم ليه كدا عمري ماشكيت لو حتي ثواني ان امي ممكن تعمل كدا
ادهم بحزن..اششش خلاص يا داليا اهدي خلاص قدر الله وماشاء فعل وان لم يشئ لم يفعل والدتك كنا كلنا عارفين من الاول ان او لويتها الفلوس يس عمرنا مافكرنا انها ممكن تقتقل او تخطف حد عشان الفلوس (ادهم بيهدي ولا بيسخن)
نظرت له داليا بدموع ورجعت تبكي تاني طبطب عاليها ادهم فدخلت داليا الي حضنه بعفويه واحتضنها ادهم بهدوء محاولا تهديتها بعد اللي بوظه
عند رضوي دخلت غرفتها فضلت تعيط لحد ما غفت مكانها
في اليوم التاني استيقظ الجميع علي صراخ ام محمد الشغاله وهي تنادي الجميع من غرفه الجد
نزل جابر ورضوي و داليا وادهم وسيليا واميره ودخلوا غرفه الجد وكانت الصدمه عندما رأوا الجد ساكنا لا يتحرك و
البارت حيوقف لغايه هنا لو لاقيت تفاعل حكمل
روايه صعيدي احتجزني لنفسه
بقلم سلمي اسامه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدي احتجزني لنفسه)